Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

13piisab
Postitusi: 471
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#101

Vaevalt, et asi kojameeste mootoris - kui hoovastiku määre on tahke ja-või on seal külmunud vett, siis töötab nii, kuis jaksab. Ma panen lahkelt panuse puhtalt sellele, et ilmade soojenedes või soojemas ruumis olemise järel "mootor terveneb" ja kojamehed vehivad max asendis taas mehiselt. Ehk siis hoovastiku määre hakkab jälle määrdena tööle ja-või sulab kusagile vehele pugenud jää ära.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#102

Võib tõesti nii olla. Eks lahti tuleb kiskuda niikuinii, siis saab vaadata. Uus nädal pakub vähe mahedamaid kraade õues askeldamiseks.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#103

Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Pilt
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1258
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#104

Täna märgatud Sepa keskuse parklas :beer:
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 869
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#105

Teretali kirjutas: R Juun 07, 2024 15:47 Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Kui Sinu autol openSID on näed süütevigade ja detonatsioonide arvu. Mida suurem on küttesegu kogus silindris seda suurem on röhk enne süütamist ja seda vingemat körgepinget tarvis süütamiseks. Kui süütekasset on OEM toode siis peaks ta ikka veidi rohkem kui paarkümmendtuhat km normaalselt toimima, Kuid jah , paraku on seal kümneid detaile mis keskmise koormusega toimivad kuid täiskiirendusel teevad "kinu". Edu probleemi lahendamisel.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#106

Vist sai mootori tulest lahti. Kuna openSID puudub ja ei olnud ka väga aega kuskile juhtmeotsa minna, siis sai pigem ehku peale mõned odavamad jupid välja vahetatud. Veakood näitas siis liiga rikast segu ja vahetasin ära pihustid, kütuse surveregulaatori ja esimese lambda (teine on välja progetud). Ka karterituulutuse cobra ühendus ei tundunud väga tihe ning sai uus pandud (suure tõenäosusega see oligi tegelikult probleemi juur).

Nüüd igatahes juba üle 500km ilma mingi veakoodita/mootorituleta ka jõulisemate kiirendustega. Ülevaatuselt ka probleemita läbi, järelikult heitgaasi näidud normis.
Ja kui saigi nüüd paar tervet asja tervete asjade vastu vahetatud, siis alati on hea profülaktika mõttes mingeid asju ennetavalt vahetada enne kui jälle mingi probleem tuleb :D Pihustite plastikosa ja tihendid tundusid küll juba päris rabedad.

Ja läks ka uus mootori õhufilter.
Skandixist tuli ka peotäis rõngastihendeid ära, saab nii Saabil kui Volvol kasti/mootori õlivahetused ära teha.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#107

Hakkasin käsukonksu juurest masinat üles tõstma et pukkidele panna...ja kärukonks oli nii mäda et tõmbasin lihtsalt auto küljest ära. Igatahes sai tehtud mootori õli/filtri, käigukasti õli ning pidurivedeliku vahetus. Nüüd veel vaja talverehvid osta ja peaks talvehooajaks valmis olema.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#108

Tuli meelde et endiselt on tegemata tagumisele sillale lisaseibide panek et tagarattad lääpas ei oleks ja siseküljelt rehve ei kulutaks. Üksi sõites ei olegi midagi, aga nii kui auto natuke raskem, siis hakkab ikka päris usinalt rehvi sisekülgesid kulutama. Tellisin kunagi aasta alguses spets seibid ning täna said külge. Rooste tõttu tuli panna ka üks uus rattalaager, kuna vana ei õnnestunud tervelt eemaldada. Igatahes on nüüd nurgad nii nagu peab ja võib julgelt uued talverehvid alla osta kui aeg sealmaal.

Suvekokkutulekul irdus üks summuti kuumakaitseplaatidest. Leidsin pärast tee äärest üles, aga ega sellega midagi teha ei ole, kruvide augud on väga suureks roostetanud, seetõttu see tükk ka sõidu ajal alt ära lendas. Eks vaatab kusagilt "uue". Kui ta sinna pandud on, ju siis võiks ikka olla.
Pilt
13piisab
Postitusi: 471
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#109

Kuumakaitseplaatide kinnitustele paned midagi "seibiks" alla ja sõidad samadega edasi. Ega teistel masinatel need kah suurt paremad ole. Mul nt perforeeritud lindist (abla selline) väljalõigatud jupid enamusel plekkidel seal all "seibiks".

Aga mille järgi määratleda tagasillal, milliseid seibe/distantsi vaja on? St kas ka kodune (ilma sillastendita) paigaldus on neil variant?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#110

Tänud soovitamast, vaatan ehk saab jah sama plaadi tagasi panna.

Aga seda seibide vahetust ilma sillastendita ei tee, ise lasin Tartus Rehvidplussis teha. Ja kui komplektis oli 2x0.3mm seibi ja 4x0.6mm seibi siis vasakule läks üks 0.6mm ja paremale üks 0,6 ja üks 0,3mm seib et paika saada, mõlemad ülemisse asendisse. Minu viidatud kodulehel on ka täpne paigaldusjuhis olemas, mis töömeestel paigalduse lihtsamaks tegi.
Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1234
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#111

Tagavedrud/amordid on korralikud? Universaalidel tihti tagavedrud läbi ja tagaosa liiga madalale vajunud, sellest ka rattad lääpas.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#112

Mootori temp näidik hakkas veiderdama ning vajus vahepeal madalamale kui vaja. Termostaadi vahetus lahendas probleemi. Aga ma endiselt ei suuda leida normaalset asendit kuidas radikast alumise punni kaudu jahutusvedelikku välja lasta. No ei saa kuidagi sellele plastist "kraanile" pihta, käed ei paindu nii palju kui vaja. Kui salongi soojendusradikat vahetasin siis lasin jahutusvedeliku otse sealsetest torudest välja. Praegu panin auto alla vanni ning võtsin vooliku termostaadi korpuse küljest lahti ja suunasin lehtri ja eraldi voolikuga jagutusvedeliku nii auto alla vanni.

Uued talverehvid ka soetatud: Sava Eskimo Ice põhjamaa lamell 225/45/17. Rehvil on ka jäämäe tipu märgis, seega peaks pehme segu olema küll. Siiani all olnud Gislaved EuroFrostid on juba 7 aastat vanad ja hakkab otsa saama nii muster kui ka pidamine.
Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1234
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#113

Ma lõikasin 1/4 väikese narre padrunile sälgu sisse ja sellega keeran neid radika kraane lahti ettevaatlikult.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#114

Kiirendusel hakkas kergelt jõnksutama ja varsti ilmus ka mootorituli. Kuna küünalde vahetuse aeg oli niikuinii käes siis vahetasin need ära ja probleem kadus. Olin miskipärast eelmine kord pannud NGK BCPR6ES-11. Nüüd läksid siis PFR6H-10.

Üks veljekapsel (musta värvi) kadus ära. Õnneks sai okidoki.ee ühe müüja kaudu kohe uue.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#115

Sõites tundsin et maanteekiirusel taga justkui vibrab midagi. Seisma jäädes oli näha et kui teised veljed olid vihmast märjad, siis taga vasak velg täiesti kuiv ja päris kuum. Ehk siis pidur oli peale jäänud. Võtsin lahti ja kolb oli päris huvitavas seisus. Siiani olen lasknud pidurite hoolduse ikka teenindustes teha, viimati aasta tagasi. Kuigi tol korral pandi uued klotsid, siis sellises seisus kolb oli jäetud tähelepanuta. Kuna roostet oli väga palju, siis ei hakanud seda sadulat taastama vaid tellisin uue. Teise poole sadul oli veidi paremas seisus, aga vahetasin sellel ka kolvi välja, seejärel lasin rooste maha ning lasin musta värviga üle; taastamiskomplektid on ikka veidi odavamad kui uus sadul osta ja on rohkem nokitsemiserõõmu. Nüüd peaks jälle hea olema.
PiltPilt
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#116

Ülevaatusel juhtus see mille eest eelmisel aastal juba hoiatati ka, mõlema küljekarbi tagumised osad on läbi ning ülevaatuselt läbi ei saanud. Vaatan et siin pakutakse ka täitsa uusi plekke https://www.autodoc.ee/auto-osad/kuelje ... -2-3-turbo et nende abil saab vast auto veel ikka mõne aasta teel hoida enne kui pole enam mõtet roostega võidelda.

Lisaks öeldi et tulede klaasid on liiga tuhmunud (VO) ja vasak välimine rooliots tahab vahetust (OV). Ka vasak eesmine rattalaager on hakanud vaikselt häält tegema, kuigi ülevaatusel mingit loksu ei tuvastatud. Need kolm asja saab muidugi lihtsalt korda.
Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 869
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#117

Teretali kirjutas: T Juun 24, 2025 13:16 Ülevaatusel juhtus see mille eest eelmisel aastal juba hoiatati ka, mõlema küljekarbi tagumised osad on läbi ning ülevaatuselt läbi ei saanud. Vaatan et siin pakutakse ka täitsa uusi plekke https://www.autodoc.ee/auto-osad/kuelje ... -2-3-turbo et nende abil saab vast auto veel ikka mõne aasta teel hoida enne kui pole enam mõtet roostega võidelda.

Lisaks öeldi et tulede klaasid on liiga tuhmunud (VO) ja vasak välimine rooliots tahab vahetust (OV). Ka vasak eesmine rattalaager on hakanud vaikselt häält tegema, kuigi ülevaatusel mingit loksu ei tuvastatud. Need kolm asja saab muidugi lihtsalt korda.
Paraku on rooste kahjustanud SAAB i enam kui algselt nähtav. Kuid kui ülevaatuspunktis vaid see märge siis - värske terasplekk külge ja teekond jätkub. Kui tagatiibade kaared ja pakiruumi pöhi veel läbiroostetanud ei ole siis korralik puhastamine / surveoesu , kuivatamine ja Dinitroli vedel öönsuste kaitse määre pihustiga peale paar kihti.
Tulede "klaasi" suudab kirkaks lihvidalakkida üks oskustega Tartumaa SAABiklubiline.
Esiratta laagrid aga undavad kulumise korral kuid ei loksunud millimeetritki. Vahetusse läks algul üks ja ca 10kkm pärast ka teine. Muidugi köigepealt veendu , et rehvide servad ei ole laineliseks kulunud. Ka see teeb samalaadset undavat häält kui kulunud rattalaager.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#118

I-Vaari kirjutas: T Juun 24, 2025 22:02 Tulede "klaasi" suudab kirkaks lihvidalakkida üks oskustega Tartumaa SAABiklubiline.
Esiratta laagrid aga undavad kulumise korral kuid ei loksunud millimeetritki. Vahetusse läks algul üks ja ca 10kkm pärast ka teine. Muidugi köigepealt veendu , et rehvide servad ei ole laineliseks kulunud. Ka see teeb samalaadset undavat häält kui kulunud rattalaager.
Tuledega saan ise ka hakkama, eelmise korra töö pidas vastu pea 4 aastat ja üks komplekt samu vahendeid on veel alles. Ca 1h tööd.
Ja ma usun et on ikka laager, sest rehvimüra muutub vastavalt asfaltkatte tüübile, aga see undamine on konstantselt sama, pigem sõltub auto kiirusest. Lisaks, maanteekiirusel paremale pöörates läheb undamine tugevamaks, vasakule pöörates mitte.
Pilt
13piisab
Postitusi: 471
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#119

Teretali kirjutas: T Juun 24, 2025 13:16 Ülevaatusel juhtus see mille eest eelmisel aastal juba hoiatati ka, mõlema küljekarbi tagumised osad on läbi ning ülevaatuselt läbi ei saanud. Vaatan et siin pakutakse ka täitsa uusi plekke https://www.autodoc.ee/auto-osad/kuelje ... -2-3-turbo et nende abil saab vast auto veel ikka mõne aasta teel hoida enne kui pole enam mõtet roostega võidelda.
Oo - teadmine varuosa-karpidest on hea!

Kuna keretööd on mul hobiks ja kogemust juba omajagu, siis pajatan taas :)

Sul on hea pragmaatiline lähenemine - et iga asi saab kord otsa või siis nõuab suuremat tähelepanu.
Kui lähened loogikaga, et kestku veel mõni aasta, piisab vast lihtsalt plekilappidest karpidele ja pole karpi vaja jupina tellidagi. Kui pista lapid peale, pole ka pahteldamise-värvimisega vaja vaeva näha. Ka varuosa-karbi puhul läheksid Sul ilmselt käiku vaid tagaosad ja needki osaliselt.

Suures plaanis on mõistlik kogu roosteteema ära kaardistada ja selle pealt oma nn roadmap tekitada - kas hoida (lowcost) tarbeväärtuse pikendamise joont või plaanida (mingil hetkel) tõsisemat insert coini kerele. Mida saab kah teha erinevalt ehk siis erineva hinna ja kestvusega.
Eeldatavatest 9-5 probleemkohtadest saab aimu mu punase tegemise näitelt - kuigi selle 2000a masina kere oli siiski veidi paremas korras ehk karbid terved jne. Kui aga keret surkima hakata, siis hakkab asju leiduma:
viewtopic.php?p=255896#p255896

Muidu ma olen pannud tähele, et ca 2002...2003a muutusid 9-5 kered paremini roostetavaks, kui varasemad. Ka endal saatsin 2003a kere metalli, kuna seee oli kordategemiseks liiga mäda. Samas 2000a masin (mis Eestis aastast 2007) oli veel täitsa mõistlikus seisus, et ette võtta. No ja punane 9-5 on ju lisaks ka erilisem - neid on vähe ;)
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 296
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#120

No eks ma mõnes mõttes teadliku otsuse tegin selle auto ostuga, sest teadsin ju et Eestist ostetud ja soola on näinud palju. Aga hetkel proovime siis ikka uusi küljekarpe ning eks siis mõtleb edasi. Kuna tehniline pool pole viimasel ajal suuri väljaminekuid nõudnud, ainult kuluosad, siis natukene keretööde eest maksta ei ole üldist auto ülalpidamist arvestades hullu midagi.
Pilt
Vasta