2004 9-5 aero 184kW abs/esp moodul

Vasta
v2lek
Postitusi: 8
Liitunud: L Veebr 20, 2021 14:23
Asukoht:
Auto:

#1

Tere taas, maadlen siin uue probleemiga.

Saabile vist tüüpiline viga, abs mooduliga ei saa ühendust, käis remondis, ühendus olemas.

Pilt

Panin külge, annab järgmised 2 viga. Saatsin tagasi sinna, kus remonditi, mees mõõtis seal takistusi, vaatas ühendusi, ütles,
et kõik tundub justkui korras olevat.

Pilt
Pilt

On kellelgi kogemusi, kas selle abs mooduli võib nüüd prügikasti visata ja hakata uut otsima?
Pistikud tunduvad visuaalselt nagu puhtad olema, vana ja kange juhtmestik, ei välista, et kuskilt juhtmekimbu seest midagi katkend.
Kui saan nüüd kuskilt uue kasutatud mooduli, ilmselt peaks ta olema sama varustusega auto pealt ? Kas seal peab midagi
kodeerima ka ennem, või ta kustutab mul armatuurist abs ja veojõu tuled ära. Selles mõttes, et aimu saada, kas moodul ise
pekkis v on mõni juhe kuskilt katkend.

segane tekst sai :D
Viimati muutis v2lek, E Apr 03, 2023 9:24, muudetud 1 kord kokku.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 883
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

Ei ole SAABijumal kuid kas mitte 2004 a SAAB 9-5 mitte ESP mooduliga tegemist? Ja kui see on töölepingu löpetanud siis pidi sobima vaid sama tootenumbriga ESP moodul. Juhtmestik vöib kange olla aga kui keegi jobu seda kangutanud ei ole siis seal viga ei peaks olema. Mitme sama aastakäigu SAAB 9-5 ga söitnud aastaid ja ei mingit viga ESP süstemis ka 450 kkm läbimisel. Toimiv kasutatud moodul vajas vist "laulatamist" TECH 2 abil. Aero , Vector, Arc, Linear ei ole mingit tähtsust , pidurite mööt tollides on T7 purgi softis märgitud ja piduriketaste läbimöötu muutes tuleb T7 soft muuta , et stabiilsuskontroll toimiks normaalselt. Ja kui selle süsteemi veateate lamp armatuuris pöleb vöib viga olla ka igalpool mujal nt pedaaliandurid , kiirendusandur , käigukasti asendiandur, rataste ABS vörud/andurid jne.
v2lek
Postitusi: 8
Liitunud: L Veebr 20, 2021 14:23
Asukoht:
Auto:

#3

Kas seda ESP välja kodeerida, häkkida ei ole võimalik? On kellelgi kogemusi?
Kasutaja avatar
eerik911
Postitusi: 31
Liitunud: N Okt 12, 2017 19:33
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 184kw 2004
Saab 9-3SC 1.9TiD 2007 MY08

#4

Mul saadi ilusti ESP(04 Aero) mooduli remondiga hakkama Troost Autos. Ja hoiatati ka, et ei pruugi aidata, et see teine süsteem jne. Kuigi sellegi poolest poolteist aastat hiljem töötab hästi ja garantii sain ka veel aastaks. Soovitan, kui ei ole veel sinna pöördunud.

Varuosa numbri kohta on eelneval vastajal 100% õigus. Proovisin Eesti peal leida sama numbrit(pidevalt öeldi, et on olemas, aga tegelt vale asi) ja ei leidnudki. Väljamaalt(eBay) kaudu oleks saanud, aga päris kirves oli ja ei usaldanud ka eelneva Eesti sisese kogemuse põhjal.
Kasutaja avatar
indrek
Postitusi: 184
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#5

Mis nende ABS moodulitega toimub, et kätte ära surevad. Mul hakkab juba 3 aju saba andma - aeg ajalt löövad kõik tuled armatuuris põlema, vahel kustub ka kiirusenäit. Enamasti taaskäivitus aitab. Kui nüüd kasutatud aju hankida, kui kauaks seda jagub? Mis võib nende koolemist põhjustada?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7671
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Mingite numbritega absi ajusid võin leida.
Ise sõidan praegu hoopis opeli ajuga.
Pole mahti olnud õiget leida. Orig. ajul Midagi sai ka tinutatud, spido sain kyll tööle aga korda kõike päris ei saanud. Seal on juuksekarvSt peenemad juhtmed ja neid on sadu.
Opeli ajuga Sõita saab ja tuled ei põle ja esp toimib aga odo ei loe ja computer ka ei toimi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 883
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

Ehk SAAB i puudulik hooldus auto kasutaja poolt pöhjustab teatud vigasid. Kui pidurivedelik sisaldab piisavalt vett( ja seda see öhust sisse imeb) on mingil hetkel pidurikolbide roostetamine ja kinnijäämine selle vee-öli segu tagajärg. Kuidas ESP süsteem sellele reageerib kui auto külglibisemisel ei suuda normaalselt toimida söidusuuna stabiliseerimiseks seda juu ei tea. Vöibolla hoiab pumpa niikaua töös kui vastav voolu andev elektroonikaosa trükkpaadi "juhe" katkeb.
Soovituslik pidurivedeliku vahetus vjst iga 2 a tagant. Kuid paljud autoomanikud seda teevad. Argipäevasöitudeks on SAAB mil 1 esimeste pidurisadulate öhutusniplitest mingi Tolvani poolt ära murtud. Ja nii oli see hetkel kui SAAB i ostsin. Nüüd tuleb enne vahetada pidurisadulad ja sellega ühenduses ka pidurivedelik.
Sama juu jahutusvedelikuga. Jahutusvedeliku voolikud löhkevad , mootor hetkega vedelikust tühi ,mootoriplokk ja plokikaan köverad ja foorumites süüdistatakse "sünniviga". Ehk aga on 5 a. vahetamata jahutusvedelik solk mis enam lödvikuid elastsena ei hoia.
Ja kui ma ei eksi siis ka neid mooduleid taastatakse. Soomes on ettevöte mis taastab T8 mootorijuhtimisüksust , ehk neil ka pidurisüsteemide korrastamiskogemus olemas.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7671
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

Nyyd ma olen natukene syvenenud nendesse absi ajudesse ja aru saanud, et viga põhjustab 99% liselt vale materjali valik.
Osa juhtmeid on alumiiniumist, mis lihtsalt muutuvad hapraks ja pragunevad.
Või ongi nii plaanitud, et max 10 aastat näiteks peaks vastu ja aitab kyll.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 385
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht: Liikva
Auto:
Kontakt:

#9

Valdo, kui eksperimenteerida tahad, mul kaks poolpidust pakkuda.
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1240
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#10

Isiklikult katsetanud veel pole, kuid olen kuulnud jutte edukatest katsetustest vana tüübi esp plokkide ümber ehitamisest 05-09 plokkide vastu. Pistik vaja ümber ehitada, teine kronsa paigaldada ja piduritorusid modida, kuid tundub lihtsam kui vanade plokkidega jebida. Uutega on väga harva, kui üldse mingeid hädasid ja lademetes lammutatavate masinate pealt saada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 883
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

See 2004 a SAAB idele paigaldatud ESP juhtplokk vist örnem kui 2002 , 2003 aasta autodel. Kuid nagu ka Soome foorumis mainitud on SAAB i öigeaegne hooldus tähtis. Ka möni "Remondinköikkiautomudeleid" töömees ei tea mis järjekorras ESP pidurisüsteemi öhutatakse / pidurivedelik uuendatakse. Kui selliste " spetsialistide" käe alt SAAB läbi käinud siis vöib igasugu üllatusi oodata. ;)
Vasta