klassik kiirendas - enam mitte

Kõige klassikalisemad Saabid
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#1

87'klassik, pritsega - viimasel ajal kipub sõidurõõmu varjutama tõsiasi, et tasahilju on ära kadunud kiirendus, vahet pole, kas kohalt minnes või möödasõidul. Algul tundus, et sidur libiseb, aga kõik pöörded vastavad siiski kiirusele. Ka on linnasõidul rohem bensiini kaanima hakanud, maanteel mitte. Mäletan, et siin foorumis varem on sellest vist juttu olnud (küll vist mitte klassiku näitel), aga otsingud ei andnud suurt tulemusi. Äkki abistavaid vihjeid?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

aga kui põhja tallata, kas siis äkki hakkab mingist hetkest vedama? Jagaja vaakumregulaator äkki ei toimeta enam?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#3

Kui põhja tallata, siis hakkab küll mingist hetkest vedama, aga see on üks kaunis pikk hetk. Vaakumregulaator - see on see väike konservikarbike jagaja küljes? Kuidas selle korrasolekut hinnata?
Ja ühtlasi pean tuhka pähe raputama - pole viimasel ajal uurinud õhufiltri seisukorda. Turgatas alles praegu pähe. Küünlad ja vaakumvoolikud minu tagasihoidlikul hinnangul OK.
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

Vaakumvooliku seisukorda ei pruugi silmaga pealevaadates ôigesti hinnata. Mikropragusid vôib välisel vaatlusel mitte tähele panna.
Algselt postitas: holger
Küünlad ja vaakumvoolikud minu tagasihoidlikul hinnangul OK.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

krt.. mul oli vana autoga samasugune situatisioon... Ei mäletagi väga täpselt, mis seal kõik tehtud sai... juhtrõhuregulaator sai uus, see vaakumregulaator sai uus... näpiti siit ja sealt (Boschi teeninduses) ja lõpuks vahetasin bensiinimarki ka ja siis alles hakkas tööle..:D Pihustid võiks üle kontrollida ja ka küünlajuhtmed. Mõõda takistus ära neil, kui õieti mäletan, siis ei tiohtinud seal olla takistus suurem kui 4 K oomi (parandage, kui puusse panen) ja erinevused ei tohiks ka suured olla.

A seda regulaatorit võid ju proovida vooliku lahti ühendada, keera voolikuots kahekorra, et niisama seal sisse vedama ei hakkaks ja sõida siis, vaata kas on veel hullem..:) Kohapeal töötades vist ei jõua nii palju sealt torust imeda ise, et aru saada, kas liigub. Aga proovida ju võid, kui töötab, siis peaks mootori töös pisut muutust olema, süüde ju keeratakse varasemaks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#6

jagaja kaan maha ja vaakumvoolikut imedes peab regulaator liikuma,aga õhufiltrit ei tohi ka alahinnata .
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#7

äkki on juhtrõhuregulaator? see on kah vahel sellist jama korraldanud.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#8

Kas see vaakumregulaator peab täiesti õhukindel olema, kui imeda torust? Puhastasin jagajat ja võtsin klapi ka maha, aga kui ma sinna kas puhun või imen, pääseb õhk igat pidi läbi ja klapp ei liigu.

Kas jagajat tuleb määrida ka või saab ta vajalikud vedelikud klapikambrist?

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Loomulikult peab. Kuidas seda muidu Vaakumregulaatoriks nimetada saaks..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

peab olema õhukindel.
töötab imemisele.

ja kui sul kontaktidega jagaja, siis nuka ja haamri vahele tuleb määret panna.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#11

Kust sellist klappi osta saaks ka?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#12

Kas see klapp võib tingidagi selle, et mu masinal on süüde nii varajane, kui jagaja keerata annab?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Süüde pannakse paika nii, et selle klapi küljest on voolik ära, kui ma õieti mäletan. See jubin regullib sul süüdet kõrgema pöörde peal. Seega ehk on tõesti keeratud süüde nii varaseks, kui annab, sest regulaator on pekkis... et käiks ka sõidu ajal, mitte ainult tühikäigul.

uuena maksis see regulaator vist mingi 3-400 eeku... umbes 5-6 aastat tagasi...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

syytemoment tuleb ikka märkide järgi paika panna.
ylemisest surnud seisust mingi 6...8...12 kraadi varajasem.
kui muidu syydet paika ei saa, või ei oska panna, siis pead leidma korras vaakumregulatori ja siis saab sõites klappide lõgisemise alguse järgi enam-vähem syyte paika. vähemalt nii, et sõita saad normaalselt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

Ot mis, hilisemaks? Varasemaks ikka... kiiremini käiv mootor tahab ju süüdet pisut varem saada... Muidu juhtub see, et liiga hilise süütehetke korral jätkub põlemine sul väljalaskes... Või olen ma järjekordselt millestki valesti aru saanud?

http://www.worldimported.com/FAQ.html ja scrollige alla kuni "How a distributor affects ignition timing"
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

selleks, et suurematel pööretel on vaja varem kyttesegu syydata on tsentrifugaalregulaator, mis muudab vastavalt mootori PÖÖRETELE eelsyytenurka varajasemaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#17

Kuidas klassiku step-by-step süüte õigeks panemine oleks siis?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

Algselt postitas: ivomets
selleks, et suurematel pööretel on vaja varem kyttesegu syydata on tsentrifugaalregulaator, mis muudab vastavalt mootori PÖÖRETELE eelsyytenurka varajasemaks.
tjah... lugesin ise ka oma soovitatud lingi ikkagi KORRALIKULT läbi..:)
When the throttle plate is closed, no vacuum can reach the diaphragm and no advance occurs. When the throttle plate is opened slightly, manifold vacuum pulls on the diaphragm to advance timing. When the throttle is wide open vacuum is low and the diaphragm returns to a neutral position and timing is not advanced. Some vehicles have vacuum retard mechanisms also. A vacuum retard mechanism applies vacuum to the opposite side of the diaphragm and retards timing to help the car meet emissions requirements.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

;) tegelt on nii, et on kirjutatud nii ja naa...
ja pilte on kah nii ja naa...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#20

Vana teema jätkuks. Kiirendades lõi mingisuguse vooliku mingi asja küljest lahti, tulemuseks oli see, et tühikäigul mootor ei olnud võimeline käima. Hakates seda voolikut uurima sattus näppude vahele mingisugune peenem voolik mis kergest paindest üsna hõlpsasti tükkideks murduma hakkas.
Tegin järelduse, et voolikud võivad olla vananenud ja vajaksid välja vahetamist.
Siit küsimus, millised voolikud on vaakumvoolikud ja kuidas neid lihtsurelikest eristada?
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#21

Vaakumvoolik on oma olemuselt üsna tavaline kummivoolik, mida müüvad erineva läbimõõduga ja meetrihinnaga mitmed varuosakauplused. Siiski oleks soovitav tavalise kummivooliku asemele panna meie kliimasse paremini sobiv ja kauem kestev silikoonvoolik. Läheb küll mõnevõrra kallimaks, aga kogu kapotialuse jagu vajalikke silikoonvoolikuid maksab siiski vaid mõnisada krooni.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: cabric
Vana teema jätkuks. Kiirendades lõi mingisuguse vooliku mingi asja küljest lahti, tulemuseks oli see, et tühikäigul mootor ei olnud võimeline käima. Hakates seda voolikut uurima sattus näppude vahele mingisugune peenem voolik mis kergest paindest üsna hõlpsasti tükkideks murduma hakkas.
Tegin järelduse, et voolikud võivad olla vananenud ja vajaksid välja vahetamist.
Siit küsimus, millised voolikud on vaakumvoolikud ja kuidas neid lihtsurelikest eristada?

Klassikul on neid vaakumvoolikuid terve hunnik, kuna kõikide ventilatsioonisüsteemi klappide juhtimine käib ka vaakumiga.

Vaata minu vana klassiku teemasse siin - turbole olulised vaakumvoolikuid said asendatud siniste silikoonvoolikutega mul.

terv, teager
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#23

Aitäh, vastused on ammendavad. Võimalik, et mingi küünlajutt on ka kuskil eraldi teemas aga küsin siiski.
Kui pole teada millal küünlaid viimati vahetatud ja kas üldse, siis kas selliste küünalde kasutamine on mingil muul moel ka riskantne peale selle, et nad ühel hetkel lihtsalt enam ei tööta.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#24

Tartust ma silikoon voolikuid ei leidnud. Käisin 4 - 5 varuosakauplust läbi, kehitavad õlgu, laiutavad käsi, ei teata asjast eriti midagi. Ise ka muidugi ei tea, tänasin viisakalt ja lasin jalga.
Pakutakse erinevaid kütusevoolikuid, ei juhtu ka midagi kui neid kasutan. Või siiski?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#25

Algselt postitas: cabric
Tartust ma silikoon voolikuid ei leidnud. Käisin 4 - 5 varuosakauplust läbi, kehitavad õlgu, laiutavad käsi, ei teata asjast eriti midagi. Ise ka muidugi ei tea, tänasin viisakalt ja lasin jalga.
Pakutakse erinevaid kütusevoolikuid, ei juhtu ka midagi kui neid kasutan. Või siiski?

Silikoonvoolikud rohkem tuuningupoodide pärusmaa.
Näiteks Carshop, DB-HP... või siis miskid väljamaa internetipoed, PFS, Elkparts...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta