Tühikäigul on mootoris vibratsioon, mida tunneb nt läbi juhiistme. Vibratsioon tuleb esile pööretel 1100 ja 2200 rpm (4400 juures nagu ei oleks). Mingeid hääli kuulda ei ole, aga auto kere hakkab õrnalt värisema (silmaga näha ei ole, seljaga läbi istme tunneb). (Rool ei värise.)
Anti juures said suvel sisse uued saaled, üks kasutet keps (peaks olema õige mõõduga, 9-5 vist mingi aeg muutusid kepsud) ja rõngad. Peale seda olen sõitnud u 6000 km. Vibra tekkis kohe peale seda remonti.
Just lasin ka Troostis ära vahetada kogu ketimajanduse (sh tasakaalustuse omad). Vibra osas muudatusi ei tulnud. Troost vaatas ka kepsu üle.
Anti ja Troost midagi esialgu arvata ei oska.
Sõites ei tunne, aga võimalik, et siis lihtsalt teest tuleb vibra summutab.
Kellelgi on ideid, kust otsast uurima hakata?
Või polegi mõtet uurida, st et pole tõsine häda? (Mulle igatahes tundub, et õige see ei ole, et tekib ikkagi mingi resonants mootoris. Samas, koorumuse all võibolla tõesti ei teki, seega vo ei olegi suur probleem.)
vibratsioon mootoris
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Üks võimalus:
Kepsud kolvid peavad olema võrdse massiga. Kui pandi sisse uus keps, ilma et oleks kaalu võrreldud, on erinevus 100% garanteeritud!
Veel uitmõtteid: Vibrat ja rahutust tekitavad ka põlenud klapid. Kui niipalju jubavahetatud, on ka hülsid ovaalsed...
Kepsud kolvid peavad olema võrdse massiga. Kui pandi sisse uus keps, ilma et oleks kaalu võrreldud, on erinevus 100% garanteeritud!
Veel uitmõtteid: Vibrat ja rahutust tekitavad ka põlenud klapid. Kui niipalju jubavahetatud, on ka hülsid ovaalsed...
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14416
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No aru ma ei saa... kui peale remonti on vibra, mida enne ei olnud, siis peaks remontija seda uurima. Kui öelda ei oska, siis uurib veel või hakkab kompenseerima sulle põhjustatud kahju, maksab kinni näiteks mujal teostatud uuringud vms.
Loomulikult võib ka olla variant, et tehti täpselt sõnasõnalt see, mille sa tellisid. Samas oleks korraliku remontija kohuseks seletada sulle variante, mida see kaasa toob, sina ei pea ju olema spets. Kui on seletatud ja sa oled nõus mõnigate riskidega, siis ei ole midagi väga kakelda.
Aga uurida tuleks ikkagi sedasama, mida vahetati. Kui sa ütled et Troostis ka veel ketid ära vahetati ja samas ka uuriva pilguga ringi vaadati, siis ma usun, et väljastpoolt mootorit sa viga ei leia.
Loomulikult võib ka olla variant, et tehti täpselt sõnasõnalt see, mille sa tellisid. Samas oleks korraliku remontija kohuseks seletada sulle variante, mida see kaasa toob, sina ei pea ju olema spets. Kui on seletatud ja sa oled nõus mõnigate riskidega, siis ei ole midagi väga kakelda.
Aga uurida tuleks ikkagi sedasama, mida vahetati. Kui sa ütled et Troostis ka veel ketid ära vahetati ja samas ka uuriva pilguga ringi vaadati, siis ma usun, et väljastpoolt mootorit sa viga ei leia.
Paar uitmõtet:
1.Kui tagasipannes mõni summutajakinnitus jäi pinge alla, siis sumps saab keresse anda misiganes vibratsioone.
Kuna autot on korduvalt ehitatud, võis sumps ehitamise käigus kõveraks väänduda ja on nüüd pinge all.
2. Kas mootoripadjad on terved ja kinni?
1.Kui tagasipannes mõni summutajakinnitus jäi pinge alla, siis sumps saab keresse anda misiganes vibratsioone.
Kuna autot on korduvalt ehitatud, võis sumps ehitamise käigus kõveraks väänduda ja on nüüd pinge all.
2. Kas mootoripadjad on terved ja kinni?
täpsustaks veidi...
troost autos vaatasime kepsu paljasilmaliselt üle, et on paigaldatud õige 9-5 seeriale mõeldud keps...kontrollinud troost pole ei väntvõlli, saalesid ega kaalunud kepse...
võimalik, et kepsud ei sobi antud mootoriga ja ei ole tasakaalus..ei väida 100% võimalik ka ,et väntvõll on saanud kahjustada...samas teavitasime, et mootori seisukord,eriti kolvigrupi, pole hea
:facts:
Lisatud failid
troost autos vaatasime kepsu paljasilmaliselt üle, et on paigaldatud õige 9-5 seeriale mõeldud keps...kontrollinud troost pole ei väntvõlli, saalesid ega kaalunud kepse...
võimalik, et kepsud ei sobi antud mootoriga ja ei ole tasakaalus..ei väida 100% võimalik ka ,et väntvõll on saanud kahjustada...samas teavitasime, et mootori seisukord,eriti kolvigrupi, pole hea
:facts:
Lisatud failid
Ja kui kusagil vahetati suvaliselt ühte kepsu,siis ei saa tasakaalust juttugi olla,sest tasakaalustamise jälgi polnud kepsudel.Eks see,kes tegi(tegemata jättis) peaks paremini teadma.Samas ei suuda üleüldse aru saada,miks siis sellise suure töö puhul,nagu kolvigrupi remont jäetakse kõige kriitilisemad detailid(kettide osakond,klapid jne) vanad ja erilise tähelepanuta:wall:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mehed, ärge võtke nii sydameesse. vahest on väike viga, mile otsimisega läheb lihtsalt rohkem aega.
OT: eile rääkisin yhe mehega, kellel on 1987 a. 9000T.ja kaasas paber kus 3 aasta jooksul autotarvetele ca 200000 (200K) kr. selle auto sõidushoidmiseks.
Lihtsalt pole sõnu!
OT: eile rääkisin yhe mehega, kellel on 1987 a. 9000T.ja kaasas paber kus 3 aasta jooksul autotarvetele ca 200000 (200K) kr. selle auto sõidushoidmiseks.
Lihtsalt pole sõnu!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: Motorhead
Paar uitmõtet:
1.Kui tagasipannes mõni summutajakinnitus jäi pinge alla, siis sumps saab keresse anda misiganes vibratsioone.
...
sellise asja tunnistajaks olnud isegi , ´2002 buumjeri TD-ga, tagumise summutipoti 1 tripp lahti jäänud peale hooldust, pärast tagasi konksu otsa riputamist käis jälle nagu antsu viiul, lahtise tripiga aga jättis tõesti sarnase mulje, nagu mootor oleks suisa puterdanud ja rappunud ...
Tegelikul vurab ringi päris suur hulk teatud aastakäikude uuemaid saabe,millel vibra mootorites juba sünnist saadik sees,ehk siis tegu on tootja kalaga ja rohtu selle vastu ei ole.Seda teemat pole eriti kusagil ülesse tõstetud.Ju siis suudavad müügimehed diilerite juures kundedele musta valgeks rääkida,et tudisev mootor nii peabki käima.
Veidi OT antud teemas.
Veidi OT antud teemas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tegelikult on ju ikka nii, et kui mootori padjad ja sumbutaja kinnitused ja kõik muud yhendused mootori ja kere vahel ikka kõik korras on, siis ei anta kerele edasi mingit vibratsiooni, mida mootor oma töötamisel teeb, töötagu ta või 3 silindriga.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Hmh. Rõõmustavalt palju vastuseid.
Troosti minek järgmine see kuu veel ees, eks vaatame siis ka neid sumbuti kinnitusi ja patjasid.
Kogu see mootoriremont Autotarvetes jätab jah kuidagi kehva mulje, mida rohkem sellesse (ja/või ehk minu mootorisse) süveneda.
Üks küsimus veel. Juhul kui, keps on teistest erineva kaaluga, kas see vibra võib saada saatuslikuks või mitte?
Saalede osas vist asi nats kehvem, kui need ikka ei sobi, siis vist mootoril pikka iga ei ole?
Mure muidugi veel ka see, et Antiga sai sellest vibrast kohe räägitud. Ja tema hinnang oli, et see pole üldse probla, et tühikäigul võibki tiba vibrada. (eks ole!) Seega, päris keeruline talle selgeks teha, et võta nüüd mu mootor uuesti lahti ja pane nii kokku, et enam ei vibraks. Tülli kellega minna ei taha, aga 10 000 km pärast mootorit uuesti ehitama ka ei taha hakata. Ei teagi, kuidas oleks mõistlik asjaga edasi minna, sest karta on, et kui minusugune vend hakkab midagi kepsu kaalust ja saalede sobivusest rääkima, siis Anti meistrid seljatavad mu lennult. Ehh...
Troosti minek järgmine see kuu veel ees, eks vaatame siis ka neid sumbuti kinnitusi ja patjasid.
Kogu see mootoriremont Autotarvetes jätab jah kuidagi kehva mulje, mida rohkem sellesse (ja/või ehk minu mootorisse) süveneda.
Üks küsimus veel. Juhul kui, keps on teistest erineva kaaluga, kas see vibra võib saada saatuslikuks või mitte?
Saalede osas vist asi nats kehvem, kui need ikka ei sobi, siis vist mootoril pikka iga ei ole?
Mure muidugi veel ka see, et Antiga sai sellest vibrast kohe räägitud. Ja tema hinnang oli, et see pole üldse probla, et tühikäigul võibki tiba vibrada. (eks ole!) Seega, päris keeruline talle selgeks teha, et võta nüüd mu mootor uuesti lahti ja pane nii kokku, et enam ei vibraks. Tülli kellega minna ei taha, aga 10 000 km pärast mootorit uuesti ehitama ka ei taha hakata. Ei teagi, kuidas oleks mõistlik asjaga edasi minna, sest karta on, et kui minusugune vend hakkab midagi kepsu kaalust ja saalede sobivusest rääkima, siis Anti meistrid seljatavad mu lennult. Ehh...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Nagu trionic väitis, mõningatel aastakäikudel on vibra tehase prohmaka tõttu kaasasündinud, selles mõttes Anti võis rääkida täiesti õiget juttu. Aga kui masin hakkas vibrama peale remonti, on see väga ebanormaalne.
Muide, kui keegi suudab seljaga läbi istme tunda vibra mida tekitab üks erineva kaaluga keps, siis see inimene võetaks arvatavasti kahel käel Ferrari testisõitjaks ja neil ei oleks vaja maailmameistritiitlit kaotada.
Tean üht BMW 318i M 40 mootoriga, kuhu Tartu meistrimehed tellisid sirge seljaga Arwidsonist 1 kolvi koos rõngastega. Nad ei saanud seda normaalselt käima, sest ei märganud, et olid ehitamishoos veel üht koma teist ära lõhkunud. Täna (4 aastat ja 70 000 km) hiljem sõidab see auto endiselt ja mingeid vibrasid ei ole.
Eelnev jutt ei tähenda seda, et erinev kolb või keps ei avaldaks mootori tööle negatiivset mõju.
Lahendust teemaalgataja murele tuleks ikkagi otsida maisemate asjade juurest.
Kui lihtsamad asjad on kontrollitud, võiks uuesti ketimajanduse kriitilise pilguga üle vaadata, kuigi siis peaks sealt jõhkraid hääli tulema.
Üleüldse oleks mõistlik kuhugi neutraalsesse töökotta sul minna, sest mõttetu on siin spekuleerida võimalike põhjuste üle kui ei ole autot näinud, ega kuulnud.
Esimesest postist ei ole ka kirjeldus päris selge:
Kas vibra on siis tühikäigul või 1100 või 2200 rpm juures?
Või kogu aeg?
Mis temaga vahepeal juhtub? Kaob ära? Läheb väiksemaks, aga ei kao ära?
Tean üht BMW 318i M 40 mootoriga, kuhu Tartu meistrimehed tellisid sirge seljaga Arwidsonist 1 kolvi koos rõngastega. Nad ei saanud seda normaalselt käima, sest ei märganud, et olid ehitamishoos veel üht koma teist ära lõhkunud. Täna (4 aastat ja 70 000 km) hiljem sõidab see auto endiselt ja mingeid vibrasid ei ole.
Eelnev jutt ei tähenda seda, et erinev kolb või keps ei avaldaks mootori tööle negatiivset mõju.
Lahendust teemaalgataja murele tuleks ikkagi otsida maisemate asjade juurest.
Kui lihtsamad asjad on kontrollitud, võiks uuesti ketimajanduse kriitilise pilguga üle vaadata, kuigi siis peaks sealt jõhkraid hääli tulema.
Üleüldse oleks mõistlik kuhugi neutraalsesse töökotta sul minna, sest mõttetu on siin spekuleerida võimalike põhjuste üle kui ei ole autot näinud, ega kuulnud.
Esimesest postist ei ole ka kirjeldus päris selge:
Kas vibra on siis tühikäigul või 1100 või 2200 rpm juures?
Või kogu aeg?
Mis temaga vahepeal juhtub? Kaob ära? Läheb väiksemaks, aga ei kao ära?
Kahjuks ei saa kettajamite märkide täpset ajastatust mitte kuidagi kontrollida(balansketti pean silmas).Tihti tekib vibra ,või ebaühtlane käik hõredakspõlenud klappidest,aga see vist ei haaku antud teemaga.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
3300 peal vibrat ei ole. 4400 peal ka mitte (ma ise proovisin varem viimast). Aga kõik sumbutaja kinnitused olid paigas. Samuti hinnati Troosti manu, et klapid paistsid vähemalt olevat normaalsed.
Aga esialgu jääb see siis nii, mootorit lahti võtma uuesti praegu ei hakka.
Aitäh kõigile, kes nõu andsid!
Aga esialgu jääb see siis nii, mootorit lahti võtma uuesti praegu ei hakka.
Aitäh kõigile, kes nõu andsid!