Üleeile juhtusin oma armsa Saabiga tipptunnil kesklinnast Pärnu poole sõitma.Pärast tavalist pärnu mnt. ummikutsooni läbimist andsin mõnuga gaasi et ummikust vabanemist tähistada.Nõmme vahel juhtusin ka temp.näidikut vaatama ja ennäe- peaaegu punases.suutsin kilomeetrikese sõita - näidik täiesti punases.Kartes õhku lennata tegin peatuse ja lasin mootoril jahtuda (mõtlesin et ummikust vms.)Peale näidiku langemist sinna suht keskele panin jalle ajama, sõites seekord vaikselt.Nüüd aga tõusis näidik juba peale kilomeetrit täiesti üles.tegin jälle peatuse ja peale u. pooletunnist pausi valasin ka veidike vett paisupaaki.Proovisin uuesti ja ikka sama jama.Mul viskas üle - lasin sõbral end nööri otsas koju vedada.
Täna õhtul panin auto huvi pärast käima.lasin mootoril soojaks joosta ja hakkasin nagu segane sõitma et näha mis siis õieti juhtub.sõitsin päris pikalt ja istusin gaasipedaalil - temp normaalne.
Homme on kavas jälle pikemat sorti sõit ette võtta - kas tasub riskida või peaksin paranduses käima?Mis üldiselt sellisest juhtumist arvata?
Fantoomne ülekuumenemine
Ventikas töötab korralikult? Mõni juhe annab halba ühendust äkki ja vent vahepeal ei käi ringi?
Omegal kunagi olid aga samad sümptomid, kui radikas katki oli. Survet süsteemi ei tekkinud ja ei jahutanud korralikult. Võibolla Saabil ka samast jamast tingitud ülekuumenemine.
Omegal kunagi olid aga samad sümptomid, kui radikas katki oli. Survet süsteemi ei tekkinud ja ei jahutanud korralikult. Võibolla Saabil ka samast jamast tingitud ülekuumenemine.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Ventikas töötab normaalselt.Peale igat seiskasmist vuhises nii kuidas jaksas.Kahtlustan ise kah termostaati.Enne vahejuhtumit sai väga edukalt sõidetud - ei usu, et järsku suure hulga vett kaotasin. Siiski ostan igaks juhuks homme viieliitrise saaremaa vee.
Peale tänast sõitu paistab kõik norm olevat.Kas võib tõesti nii olla et termostaat vahepeal veidikeseks streigib ja siis uuesti töötab?
Peale tänast sõitu paistab kõik norm olevat.Kas võib tõesti nii olla et termostaat vahepeal veidikeseks streigib ja siis uuesti töötab?
Khm. Parandage mind kui ma eksin, aga kus asub andur, mis vendi käima laseb? Kas mitte radika küljes? Ma ei ole hetkel auto kõrval ja ei saa vaadata.Algselt postitas: marxNG
Ventikas töötab normaalselt.Peale igat seiskasmist vuhises nii kuidas jaksas.Kahtlustan ise kah termostaati.Enne vahejuhtumit sai väga edukalt sõidetud - ei usu, et järsku suure hulga vett kaotasin. Siiski ostan igaks juhuks homme viieliitrise saaremaa vee.
Peale tänast sõitu paistab kõik norm olevat.Kas võib tõesti nii olla et termostaat vahepeal veidikeseks streigib ja siis uuesti töötab?
Kuidas vent SAAB sel juhul töötada kui termostaat ei avane?
:wtf:
Mina vist vaataksin väga hoolikalt, et veepumbast või kusagilt lõdvikutest või paisupaagi korgist ei ole hakanud lahinal tosooli jooksma.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Krdi imelik viga sul. Tavaliselt kui kiiresti kuumaks läheb on viga termostaadis, see tähendab et ta jääb kinnisesse asendisse. Aga et sul vent tööle hakkab siis selleks peab olema termokas lahti, sest andur on radika küljes. Mina ise kahtlustan veepumpa, et see nagu ei pumpa enam vett ringi. Nii töötab jahutus loomulikul ringlusel.
Samas tegelt, kui vent töötab peaks radikas nagu külm olema, sest loomulikul ringlusel liigub jahutusvedelik väga aeglaselt. Nii et ei saa ka pumba viga olla.
Kas on tegemist jälle mingi Saabile omase anomaaliaga. Igatahes jään huviga ootama mis lõpp tulemus on.
Samas tegelt, kui vent töötab peaks radikas nagu külm olema, sest loomulikul ringlusel liigub jahutusvedelik väga aeglaselt. Nii et ei saa ka pumba viga olla.
Kas on tegemist jälle mingi Saabile omase anomaaliaga. Igatahes jään huviga ootama mis lõpp tulemus on.
See pole mingi anomaalia. Nii juhtubki, kui vett järk-järgult vähemaks jääb ja süsteemi õhk sisse läheb.Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Krdi imelik viga sul. Tavaliselt kui kiiresti kuumaks läheb on viga termostaadis, see tähendab et ta jääb kinnisesse asendisse. Aga et sul vent tööle hakkab siis selleks peab olema termokas lahti, sest andur on radika küljes. Mina ise kahtlustan veepumpa, et see nagu ei pumpa enam vett ringi. Nii töötab jahutus loomulikul ringlusel.
Samas tegelt, kui vent töötab peaks radikas nagu külm olema, sest loomulikul ringlusel liigub jahutusvedelik väga aeglaselt. Nii et ei saa ka pumba viga olla.
Kas on tegemist jälle mingi Saabile omase anomaaliaga. Igatahes jään huviga ootama mis lõpp tulemus on.
Kui palju jahutusvedelikku lisasid kui mootor lõpuni maha jahtus?
Näiteks hommikul kui ligi astud, kus siis tase on?
Vala hommikul vedelik esimese asjana normi enne käivitamist ja vaata, mis edasi saab, kui otseseid jooksujälgi ei leia.
tonnisega meenub sama mure. Kunagi kirjutasin sellest ka siin aga lahendust ei leidnud. Lasin siis Anti juures plokikaane tihendi vahetada, plokikaane lihvida ja veel üht-teist teha aga nähtavalt sellest midagi paremaks ega halvemaks ei muutunud. Päris keema ei läinud ja sõita sai, kevadel ja sügisel oli häiriv vaid see, et termostaat läks vahel 3. asendisse ehk salongi sooja ei saanud. Ise kahtlustaks umbes radikat vms. aga praegu võib vaid loota, et kui uus omanik põhjuse välja selgitab, siis valgustab ka teisi:)
NG900 (ja alates MY96 tonniste) jahutusventikat kontrollib elektroonika, mis jälgib mootori temperatuuri, radika temperatuur ei puutu asjasse. Antud sümptomid viitavad siis ikkagi kinni jääma kippuvale termostaadile.Khm. Parandage mind kui ma eksin, aga kus asub andur, mis vendi käima laseb? Kas mitte radika küljes? Ma ei ole hetkel auto kõrval ja ei saa vaadata.
Kuidas vent SAAB sel juhul töötada kui termostaat ei avane?
Ei tasu unustada ka paisupaagi korki. Kui see ei toimi, on rõhud süsteemis valed ja keemaminemine üsna loogiline. Tasuks vahetada, see tühi ei maksa ka suurt midagi.
Enda tonnine kippus ka keema minema. Üks põhjus oli lekkivas radikas, mille uue vastu vahetasin (enivei oli tarvis vahetada). Uus radikas parandas pisut probleemi, kuid termostaadi ning paisupaagi korgi vahetus ravis jamad täielikult.
Enda tonnine kippus ka keema minema. Üks põhjus oli lekkivas radikas, mille uue vastu vahetasin (enivei oli tarvis vahetada). Uus radikas parandas pisut probleemi, kuid termostaadi ning paisupaagi korgi vahetus ravis jamad täielikult.
Defineerige palun "elektroonikat".Algselt postitas: triibutuNG900 (ja alates MY96 tonniste) jahutusventikat kontrollib elektroonika, mis jälgib mootori temperatuuri, radika temperatuur ei puutu asjasse. Antud sümptomid viitavad siis ikkagi kinni jääma kippuvale termostaadile.Khm. Parandage mind kui ma eksin, aga kus asub andur, mis vendi käima laseb? Kas mitte radika küljes? Ma ei ole hetkel auto kõrval ja ei saa vaadata.
Kuidas vent SAAB sel juhul töötada kui termostaat ei avane?
Kui vendi juhtimine toimub läbi auto aju, saab aju tööks vajaliku info ikkagi anduritelt.
Kui vent hullunult töötab, arvab andur, et palav on.
Andurid lähevad sassi siis, kui nad jahutusvedeliku puudusel jäävad näiteks õhku.
Aurukorkide tekkimine süsteemis häirib samuti normaalset jahutusvedeliku ringlust.
Et situatsiooni õigesti tõlgendada, on vaja teada kas andur asub suures-, või väikeses ringis.
Tõenäoliselt küll suures, aga ok.
Maakeeli:1) tõsta kapott üles ja katsu kas lõdvikuid, kas radikas on ühtlaselt kuum nii ülevalt kui alt.
2) Kutsu keegi, kes on enne andureid näinud(et mitte segi ajada teiste tembianduritega, mis annavad infi näidikule, tulele ja mootorijuhtimisele. Võimalik, et kui tõesti käib läbi aju, siis võib mõni andur olla mitme asja jaoks.).
3)Tõenäoliselt leiad ammu enne seda jahutusvedeliku lekke.
Algselt postitas: MotorheadDefineerige palun "elektroonikat".Algselt postitas: triibutuNG900 (ja alates MY96 tonniste) jahutusventikat kontrollib elektroonika, mis jälgib mootori temperatuuri, radika temperatuur ei puutu asjasse. Antud sümptomid viitavad siis ikkagi kinni jääma kippuvale termostaadile.Khm. Parandage mind kui ma eksin, aga kus asub andur, mis vendi käima laseb? Kas mitte radika küljes? Ma ei ole hetkel auto kõrval ja ei saa vaadata.
Kuidas vent SAAB sel juhul töötada kui termostaat ei avane?
Näiteks minu 96 aasta tonnisel ei ole radika küljes termolülitit, mis ventilaatorit tööle lülitaks. Olles radikat vahetanud, võin seda kindlalt väita. Ventikat lülitab sisse välja auto aju ning informatsiooni saadakse anduritelt, mis asuvad kusagil mujal. Kus, ei mäleta. Siin foorumis on asja loogikat täpsemalt kirjeldatud ka, aga ei ma viitsi otsida.
EDIT: leidsin midagi:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3056
"Elektroonika" alla pidasin silmas midagi enamat kui termolüliti. EPC ja WIS nimetavad seda NG900 korral ICE-ks (misiganes see tähendab, tavaliselt tähendab see lühend In-Car Entertainment-i ) ja mingi seos on sel blokil ka kliimaseadmega...Algselt postitas: Motorhead
Defineerige palun "elektroonikat".
Kui vendi juhtimine toimub läbi auto aju, saab aju tööks vajaliku info ikkagi anduritelt.
Point siis selles, et see andur, mille alusel aju venti käima kamandab, ei asu radika küljes, vaid mootoriblokis (tonnisel üsna termostaadi lähedal kohe). On see nüüd suur või väike ring, seda ma ei tea.