Algselt postitas: romza
Tegelt asi väga lihtne. Nimelt paljudel autodel lood nii, et kui mõõdad pinget aku klemmi pealt, siis on mingi ~14V ja kui mõõta bensiinipumba klemmidelt, siis seal on hoopis ~12V või isegi alla selle. Seetõttu, et võimaldada suuremat bensurõhku üks esimesi samme ongi jämedam juhe panna.
romza
Mingi tõetera seal siiski on, sest bensupumba juhtmed teatavasti üsna pikad ja pump ise tarbib koormuse all suht palju voolu. Suurem vool -> pikad juhtmed ja polegi sellest ~13,7V enam kõike järel. Võib vabalt mingi 1-voldine pingelang tekkida kui mitte rohkemgi.
Kui teaks orig. juhtmete ristlõikeid, pikkuseid ja pumba voolu oleks Ohm oma säädustega kohe abiks

Kindlasti on sellega toitesüsteemi projekteerides arvestatud ja tavasettingus piisab pumbast ka siis kui ta ~12V töötaks.
Aga see suurem tootlikkus (ja üsna vähe suurem) on suht kasutu kui pritsungid endised - need ei lase ikka rohkem läbi kui ette nähtud, olgu nad kasvõi kogu aeg "avatud".
Rõhuregulaatorist võiks keegi teadjam rääkida, aga minu arusaamist mööda seal rõhk langeb, kui pump ei suuda enam piisavalt ette anda (kasvõi tuunitud ECU, mis võimsamaid pritsungeid tunduvalt "kauem" lahti hoiab), siis on küll tootlikkus oluline, muidu segu lahjaks kipub.
Rõhu max. väärtus on küll piiratud ja ülejääk suunatakse paaki tagasi, aga see ei tähenda, et seal rõhk kogu aeg maksimumis oleks.
edit: sebastian on pumpasid renoveerinud, enam-vähem-juppidest kokkupandud Bosch'i pumbad toimisid kunagise 900 peal täiesti edukalt ja alati oli varupump pagassis. Vahetamine oli 900-l lihtne lõbu
