Pöörete tõustes el. pinge langeb.

Tonnised ja nende mured
Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

Eelmine aasta sai generaatoril harjad ära vahetatud. Mul muidu koguaeg selline jama olnud, et kui pöörded on teatud maal siis genekas ei lae nii võimsalt enam. Kõik tõmbub tuhmiks. Eile läks asi päris hulluks, ligi 1500 rpm juures juba näitab pingeks 11,5/11 volti.

Tegin ka väikse uuringu. Öeldi, et genekal oleks pidanud selle pinna siledaks/sirgeks treima kuhu harjad vastu puutuvad. Sest need olevat vanade harjade järgi kulunud ja võib-olla on ovaalne/mutrit meenutav. Pöörete tõustes siis viskab harjad eemale ja kontak harjade ja vaskrõngaste vahel väheneb mis toob kaasa laadimis pinge vähenemise.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#2

mitte siis sirgeks, vaid just täpselt ümmarguseks:D

aga üldiselt on nii, et seda kollektorit ei tohigi täiesti läikivaks poleerida, siis pidi ka jälle kontakt halb olema..

Aga iseenesest huvitav lahendus, et pöörete tõustes ei lae.
Mis see pinge siis tühikäigul on????
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Tühikäigul 14 volti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Lihtsalt mõtlen siin, et huvitav, kas pingeregulaator ei või sääraseid trikke teha?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

Viga leitud. Üks harjakestest oli poole lühem + juhe katki + tükid väljas. Homme võtan geneka maha ja laiali. Vaskrõngad treib siledaks ja paigaldab uued harjad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Viga leitud. Üks harjakestest oli poole lühem + juhe katki + tükid väljas. Homme võtan geneka maha ja laiali. Vaskrõngad treib siledaks ja paigaldab uued harjad.

vaskrõngad pane kindlasti UUED.muidu juhtubki see,mis sul juba juhtunud- harja ja kollektori vaheline pilu,mis su genel juba niigi liiga suur treitakse veelgi suuremaks ja rabedad harjad on kerged purunema,kuna pöörlemissuunas rakendub neile tugev külgsuunaline vääne,lisaks hakkab pingeregulaatori harjahoidik ilusti sulama(eriti hüco ja muu sellise saasta toodang),eriti,kui toimub voolutõuge(järsk koormusemuutus).
see on lihtsalt soovitus,rõngad on odavad ja lihtsad paigaldada.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Krt see Trionic ikka:notworthy:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

:red:
ah,me te jamate...
uuematel,M94 ja üles on muidugi need tülikalt rem.tavad gened,kus mähiste väljaviigud on punktkeevitatud dioodsilla külge ja kollektorirõngad on hästi pisikesed.selliseid ei viitsi ise enam eriti lappida,jube ajakulu ja rõngaid treida ka ei saa,kui isegi tahaks.samas kestavad need generaatorid paremini,kui vanad.
Vasta