Ksenoon tuled tavaliste asemele?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Vaata siia:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 7#pid31023
Kuskil venemaa internetiaavarustes oli piltidega õpetus, kuidas ise paigaldada (tõsi küll lada 07 peal näidatuna)
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 7#pid31023
Kuskil venemaa internetiaavarustes oli piltidega õpetus, kuidas ise paigaldada (tõsi küll lada 07 peal näidatuna)
Kui ma õigesti mäletan, siis Tartus serwendis on kohe päris korralikud xenon-kit'id müügis, ainult hinda koos paigaldusega ei tea, alla 10k oli vist igatahes. Ja kas fofa kunagisele anniversaryle sealsamas ei paigaldatud, või tegi fofa ise töö ära?
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Nii et H4 asemele saab ka neid panna. Ega see hind ka enam nii krõbe pole. Aga enda + teiste huvides installeeriks paremad tuled. Väga "ülbe" võib selliste tuledega sõita olla, vana auto noh:thumb:
Kas siis H4 pesa ja xenoni vahele käib mingi jublakas, sest asi peab ju õigel kaugusel pesas olema, muidu ei näita õieti.
Kas siis H4 pesa ja xenoni vahele käib mingi jublakas, sest asi peab ju õigel kaugusel pesas olema, muidu ei näita õieti.
Nende tulede legaalsuse kohta ei oska eriti kaasa rääkida, kuna ise neid ei kasuta (veel):headbang:
Kui neid kasutada, siis mitte neid siniseid variante.
Abbotti kutid räägivad igatahes järgmist:
11. Are these HID systems road legal?
According to EU legislation HID systems factory fitted from new require a self levelling system and a lens washer to be fitted. However this is not specified for aftermarket kits. Our kits have passed all safety and emmissions tests and produce the correct light pattern. We know they will pass an MOT (original bulbs can be reinstalled in minutes if required without uninstalling the HID system). We are not aware of any legality issues in terms of the police. However this issue is a grey one with lots of confusion so until we can obtain official written proof either way, we must sell these for off road and display systems only.
romza
Kui neid kasutada, siis mitte neid siniseid variante.
Abbotti kutid räägivad igatahes järgmist:
11. Are these HID systems road legal?
According to EU legislation HID systems factory fitted from new require a self levelling system and a lens washer to be fitted. However this is not specified for aftermarket kits. Our kits have passed all safety and emmissions tests and produce the correct light pattern. We know they will pass an MOT (original bulbs can be reinstalled in minutes if required without uninstalling the HID system). We are not aware of any legality issues in terms of the police. However this issue is a grey one with lots of confusion so until we can obtain official written proof either way, we must sell these for off road and display systems only.
romza
romza
Njah, neil pole pretsedenti siis olnud.
Streetrace teemasid olen jälginud, nende kogemused on olnud järgmised:
1. Kui pole kõrguse regulaatorit, pole ka legaalne; tehnoülevaatustest läbi ei saa; samuti oled politseile silmarõõmuks
2. Firmad, kes müüvad neid KIT'e Eestis, hoiatavad, et need on "for offroad use only"
Eesti seadus ei tee vahet, kas on uus või vana auto, tehases paigaldatud või ise juurde aretatud, vaid väidab selgelt, et automaatne tuledekõrguse reguleering peab olema koos ksenooniga.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Kui keegi on tõesti saanud aftermarket ksenoonidega ÜV läbi ning Eesti Politsei pole saatnud kordus ÜV, siis sooviks küll sellest juhtumist lähemalt kuulda.
terv, teager
Streetrace teemasid olen jälginud, nende kogemused on olnud järgmised:
1. Kui pole kõrguse regulaatorit, pole ka legaalne; tehnoülevaatustest läbi ei saa; samuti oled politseile silmarõõmuks
2. Firmad, kes müüvad neid KIT'e Eestis, hoiatavad, et need on "for offroad use only"
Eesti seadus ei tee vahet, kas on uus või vana auto, tehases paigaldatud või ise juurde aretatud, vaid väidab selgelt, et automaatne tuledekõrguse reguleering peab olema koos ksenooniga.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm
Nõuded:
1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
Kui keegi on tõesti saanud aftermarket ksenoonidega ÜV läbi ning Eesti Politsei pole saatnud kordus ÜV, siis sooviks küll sellest juhtumist lähemalt kuulda.
terv, teager
Samas on olemas ka tehasest tulnud autosid, millel on küll Xenon, aga automaatset regulaatorit ei ole (näiteks vana A6 C4 kerega või kuidas neid kutsutaksegi). Peab naabrimehe autolt tulesid laenama kui ülevaatusele minek? A6 on minuteada ka tule külge integreeritud ballastiga ja pirni vahetusest ei piisa.
Ise paigaldasin kunagi 9000ndele puhtal riistapikendamise eesmärgil kui Xenon oli veel kõva sõna, maksid tollel ajal ränka raha, praegu liigub korralikke kite juba 4 tuhhiga.
Samas teist korda peale ei sätiks reflektortulele, projektorile (läätsele) võibolla küll.
Ise sain muide 2x ilma mingi probleemita aftermarket kit'iga ülevaatuselt läbi ja keegi ei kobisenud midagi. Samas oli auto piinlikult korras muude punktide pealt. Ja politseiga polnud samuti probleeme. Ja muide, lisaks oli mul ka täisring 70% läbipasitvusega toonklaasi (üsna tume) ja ei tahtnud mind keegi eriti peedistada.
Ise paigaldasin kunagi 9000ndele puhtal riistapikendamise eesmärgil kui Xenon oli veel kõva sõna, maksid tollel ajal ränka raha, praegu liigub korralikke kite juba 4 tuhhiga.
Samas teist korda peale ei sätiks reflektortulele, projektorile (läätsele) võibolla küll.
Ise sain muide 2x ilma mingi probleemita aftermarket kit'iga ülevaatuselt läbi ja keegi ei kobisenud midagi. Samas oli auto piinlikult korras muude punktide pealt. Ja politseiga polnud samuti probleeme. Ja muide, lisaks oli mul ka täisring 70% läbipasitvusega toonklaasi (üsna tume) ja ei tahtnud mind keegi eriti peedistada.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui eesmärk parim võimalik tee valgustamine, tuleks kasutada värvustemperatuuriga pirne, mis ei ole üldse sinised. 4300K puhul on efektiivsus maksimaalne. Et silmale on ilusam veidi külmem toon, siis sobiv pirn võiks olla 5000-6000K. Toodetakse ka kõrgema värvustemperatuuriga pirne, reaalne max oli vist ca 8000K. Need on sinised aga valgustavad kehvasti.
Minu teada kvaliteettootjad H4, H1 ja H7 sokliga vastavaid pirne ei tooda. Selleks kasutatakse üleminekuadaptereid, nagu sellel venemaalt pärit pildil näda (või mingit muud sarnast keemiat). Tihti müüakse pirne juba vastavate konverteritega. Reflektorite puhul tuleb kasutada pirne D2S, originaalläätsede puhul D2R.
Lisatud failid
Minu teada kvaliteettootjad H4, H1 ja H7 sokliga vastavaid pirne ei tooda. Selleks kasutatakse üleminekuadaptereid, nagu sellel venemaalt pärit pildil näda (või mingit muud sarnast keemiat). Tihti müüakse pirne juba vastavate konverteritega. Reflektorite puhul tuleb kasutada pirne D2S, originaalläätsede puhul D2R.
Lisatud failid
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Hindadest:
http://www.kcenon.ru/modules.php?name=L ... it&CA=1011
Hella 4 põlvkond on kalleim aga kestab ja võimaldab ka teed valgustada.
http://www.kcenon.ru/modules.php?name=L ... it&CA=1011
Hella 4 põlvkond on kalleim aga kestab ja võimaldab ka teed valgustada.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Sai üle küsitud. Pesurite kohta ei mainitud, sest kui pole siis pole, aga aut. kõrguse regulaator peab olema. Ja mulle soovitati lihtsalt uued tuled osta + head pirnikesed.
OT: Esitulesi igas hinna klassis. Odavad, need 1000 ja edasi pidid väga halvad olema. Mis hinnaklass on kõige mõistlikum valik? Esinduse omad on vist liiga kallid, aga oleks huvitatud vahepealsetest.
OT: Esitulesi igas hinna klassis. Odavad, need 1000 ja edasi pidid väga halvad olema. Mis hinnaklass on kõige mõistlikum valik? Esinduse omad on vist liiga kallid, aga oleks huvitatud vahepealsetest.
Väidetavalt, kui vahetada pirnid PowerPlus H4 pirnide vastu, siis pole kõrguseregulaatorit vaja ning tegemist legaalsete tuledega, kusjuures valgustugevus tõuseb.
Veica juttu siin:
http://www.powerbulbs.co.uk/
Fully road legal
No worries about legality – Power Plus meets ECE Regulation 37 and does not use higher wattage which can significantly reduce the life of the bulb.
Veica juttu siin:
http://www.powerbulbs.co.uk/
Fully road legal
No worries about legality – Power Plus meets ECE Regulation 37 and does not use higher wattage which can significantly reduce the life of the bulb.
romza
Mhh, hea link romza.
Paistab olevat samal põhimõttel, nagu Philips DiamondVision ja CrystalVision - ksenoongaasiga; küll Philipsi omad pole lubatud EU's kasutada, mingit tüübi heakskiitu pole.
Hind tunduvalt odavam ka kui Philipsi illegaalsed pirnikesed.
terv, teager - ehk proovib
P.S. Hea, et nad teise paari tasuta kohe kaasa saadavad, kui kiiresti läbi põleb, saab kohe uued pannad
Paistab olevat samal põhimõttel, nagu Philips DiamondVision ja CrystalVision - ksenoongaasiga; küll Philipsi omad pole lubatud EU's kasutada, mingit tüübi heakskiitu pole.
Hind tunduvalt odavam ka kui Philipsi illegaalsed pirnikesed.
terv, teager - ehk proovib
P.S. Hea, et nad teise paari tasuta kohe kaasa saadavad, kui kiiresti läbi põleb, saab kohe uued pannad

Algselt postitas: qdwin
Need pole ksenoonid ju.
Muidugi mitte.
Samas pole nad ka "ksenoon efektiga" pirnid, mida tjuuniad kasutavad - sain selliseid proovida - valgus oli ilus sinine küll, kuid lähituled ei suutnud isegi 15m kaugusel olevat väravat valgustada.
terv, teager
EDIT: Väike pilt xenon efektiga pirnidest klassikul. Kui tuled ei põlenud, siis esilaternat vaadates oli ta suisa sinine (pirnid ise olid tumesinise klaasiga); kui tuled põlesid, siis tekkis selline hästi kõle valgus, mis oli kaugel valgest ning sinine ka mitte eriti - igatahes rõve IMHO.
Ja mis kõige olulisem - nad ei valgustanud s*tt*gi

Lisatud failid
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Natuke üldharivat juttu:
http://www.newtiburon.com/forums/showthread.php?t=19753
http://www.newtiburon.com/forums/showthread.php?t=19753
Algselt postitas: qdwin
Need pole ksenoonid ju.
Muidugi mitte.
Samas pole nad ka "ksenoon efektiga" pirnid, mida tjuuniad kasutavad - sain selliseid proovida - valgus oli ilus sinine küll, kuid lühituled ei suutnud isegi 15m kaugusel olevat väravat valgustada.
terv, teager [/quote]
Jutt väga õige, et sinisem valgus väravaid ei valgusta. Vahetasin kord lähituled Cool Ultra Blue pirnide vastu - +30% valgust või mida iganes.
Mõnda aega sõitsin kuni 1 pirn läbi põles, asendasin ta siis selle tolle sama vana philipsi pirniga mis kunagi vedelema oli jäänud ja sain kohe aru mida tähendas +30%. Ikka seda, et tundud teistele 30% coolim.
xenoon sellisel sügisilmal on täiesti nonsense isegi originaal varustuses. Märg asfalt sööb selle heleda valguse hullult ära ja sõidad nagu kotis.
Ise kasutan tavalisi +50% Klaxcari pirne - mitte mingit sinist, käisin siis huvipärast ka mõõdupulga taga ära ja tavaline h4 mis oli mingi aja mul seal sees põlenud juba oli tõesti -53% nõrgem. Soovitan!
Ise kasutan tavalisi +50% Klaxcari pirne - mitte mingit sinist, käisin siis huvipärast ka mõõdupulga taga ära ja tavaline h4 mis oli mingi aja mul seal sees põlenud juba oli tõesti -53% nõrgem. Soovitan!
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
PHILIPS-il nüüd uued lambid väljas. +80% tugevam valgus. Ei tea kas seda ka uskuda aga peale vaadates tundub, et klaas on teine ja lambi ots on hoopis teistmoodi, selline läikiv nagu vene ajal lampvõimudes lambid olid. H4 maksab 400.- 2tk ja H7 oli vist 500.- tk.
Näiteks palutakse sul hetkeks auto suretada ning uuesti käivitada, kuna automaatse reguleeringuga ksenoonid käivitamise peale hetkeks kõrgust muudavad (otsivad õiget taset?) siis ongi pilt selge. Seda esiteks.
Teiseks ei suuda ma kuidagi mõista autofoorumeid läbivat suhtumist - 'kuidas ikka saaks seadustest mööda/kõrvale nihverdada' Kui tahad ksenooni siis osta kas seaduslik süsteem või kui sellist järelpaigaldatavat saada pole siis kohe ksenoonidega auto. Kui emb-kumb käib üle jõu siis sõida tavaliste halogeenidega. Või käi jala.
Teiseks ei suuda ma kuidagi mõista autofoorumeid läbivat suhtumist - 'kuidas ikka saaks seadustest mööda/kõrvale nihverdada' Kui tahad ksenooni siis osta kas seaduslik süsteem või kui sellist järelpaigaldatavat saada pole siis kohe ksenoonidega auto. Kui emb-kumb käib üle jõu siis sõida tavaliste halogeenidega. Või käi jala.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Või sõida jalgrattaga. Ok, got the point.
Samas kui ta tõesti nii kiidetud on see xenoon, siis miks mitte seda oma autole paigaldada. Sellest ju sõltub suuresti nii sinu kui teiste ohutus. Teine variant on lisatuled külge pookida, aga nendest jääd heal juhul varsti ilma + auto välimus kannatab selle all.
