Õlleankur + loba teemal koduõlu/siider

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#26

Kas keegi tarkpea rõhkude kohta ka midagi öelda oskab? Kui suur rõhk tohib ankrus olla? Kas peaks hoidma mingit kindlat rõhku?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#27

Rõhk tekib sinna ise, ning ega seal midagi hoida ei ole eriti. Ainuke asi, mida sa pead teadma, et su Ankur selle vastu peab. Samuti ka kraan ning kork :head:
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#28

Algselt postitas: IFF
Rõhk tekib sinna ise, ning ega seal midagi hoida ei ole eriti. Ainuke asi, mida sa pead teadma, et su Ankur selle vastu peab. Samuti ka kraan ning kork :head:
Ei no mul ongi küsimus, et kas peaks vahepeal välja laskma või mitte. Kas õlle maitset ka rõhk kuidagi mõjutab?
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#29

ei noh asja tuleb ikke kontrolli all hoida, ma juba kujutan ette kuidas herr suur kaasale teatab et peab minema seda va kuradima rõhku jälle kontrollima... üldiselt pole mina kuulnd et kellegil õlle ankur käimisega lõhki oleks läinud, paljudel nendel need manomeetrid üldse täpselt töötavad, minu omal oli see küll pigem nagu lihtsalt kontrolliks et kas läks käima.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#30

Palju see ülelaaderõhk ankrus tavaliselt on?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#31

Algselt postitas: qdwin
Palju see ülelaaderõhk ankrus tavaliselt on?

Minu mäletamist mööda oli tegemist mõne bariga. Suht sama nagu "Korralikus" turbo mootoris ;)
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#32

manokas näitab kuni 6 bar'i ja hetkeseis on 4 bar'i. Kraan veel ei tilgu. Vähemalt provva raporteeris niimoodi. Käib vist liiga soojas.
Hommikul panin kaane peale ja vähem kui poole tunniga oli juba 0,5bar'i sees.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#33

Ja saadki õhtul rahulikult rõhku välja laskma hakata. Sa õnneks ei käi autoga tööl ka.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#34

Algselt postitas: suur
manokas näitab kuni 6 bar'i ja hetkeseis on 4 bar'i. Kraan veel ei tilgu.
No vähemalt on siis wastegate vedrud korralikud ..:D
Üldiselt võiks see 4 bari täitsa normull olla veel ..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#35

Algselt postitas: qdwin
Ja saadki õhtul rahulikult rõhku välja laskma hakata. Sa õnneks ei käi autoga tööl ka.
Laseks no mõne päeva rõhu all käia ka ikka :)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#36

Ega ülerõhk ka hea pole, vaada kui käib kõmakas... Pärast võtab naine veel toidult maha...

Ülerõhku tuleb ikka tasapisi välja laskma hakata!!!
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#37

Algselt postitas: qdwin
Ega ülerõhk ka hea pole, vaada kui käib kõmakas... Pärast võtab naine veel toidult maha...

Ülerõhku tuleb ikka tasapisi välja laskma hakata!!!

Rõhk pole mitte ainult kõmaka teema, rõhk reguleerib ju koos temperatuuriga käärimisprotsessi kiirust. Suur rõhk (ja madal temp) tähendab aeglasemat käärimist kuni sisulise peatumiseni välja.
Kasutaja avatar
kaarel
Postitusi: 619
Liitunud: P Juul 16, 2006 14:39
Asukoht:
Auto:

#38

Algselt postitas: Tan
Algselt postitas: qdwin
Ega ülerõhk ka hea pole, vaada kui käib kõmakas... Pärast võtab naine veel toidult maha...

Ülerõhku tuleb ikka tasapisi välja laskma hakata!!!

Rõhk pole mitte ainult kõmaka teema, rõhk reguleerib ju koos temperatuuriga käärimisprotsessi kiirust. Suur rõhk (ja madal temp) tähendab aeglasemat käärimist kuni sisulise peatumiseni välja.

Siis aga laseme kalli kraami kannu - madal rõhk ja kõrgem temperatuur - ning käärimine võib jälle jätkuda. Eriti soodsad tingimused nt inimese seedetraktis:P.

Krt, siin aetakse järjest rahval hambad verele. Peab isegi vist anumat otsima hakkama...:freak:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#39

Nomis, kas teeme järgmine suvi kokkutulekul grillvõistluse kõrval/asemel õllevõistluse?? Mina olen nõus žüriis olema..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#40

Algselt postitas: Cyber
Nomis, kas teeme järgmine suvi kokkutulekul grillvõistluse kõrval/asemel õllevõistluse?? Mina olen nõus žüriis olema..:)
Mina ei julgeks žüriis olla. Ei julge isegi oma esimese katseeksemplari žüriis olla (aga peab). Koduõlu lööb vist terveks nädalaks põhja alt.
Aga äkki teeks talvise kokkutuleku ajal võistluse :P?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#41

Et siis lume peale rada näha kuhu mõni mees kadus?? ;)

Ei ole see kraam nii õudne midagi. Sa võid mulle täiesti vabalt testimiseks tuua..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
kaarel
Postitusi: 619
Liitunud: P Juul 16, 2006 14:39
Asukoht:
Auto:

#42

Algselt postitas: Cyber
Et siis lume peale rada näha kuhu mõni mees kadus?? ;)

Ja ürituse teemaks oleks "kokandus-pruulimiskallakuga soolepuhastuslaager saabihaigetele"?
:P
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#43

Algselt postitas: suur

Mina ei julgeks žüriis olla. Ei julge isegi oma esimese katseeksemplari žüriis olla (aga peab). Koduõlu lööb vist terveks nädalaks põhja alt.
Aga äkki teeks talvise kokkutuleku ajal võistluse :P?

Äi ole see asi hull, ning ma oleks täitsa nõus züriis olema. Kuidas sa ütlus oligi nüüd.

"Dwarven Ale is not for weak stomach"
Iga ratas veab and then some!
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#44

nii. Eelpoolkõnelejatele. Õlle kangeks käärimise aste sõltub mitmest asjast:

- Suhkru kogusest kompotis (mida vähem, seda väiksem 'lõppkangus')
- Lahtiselt käärida laskmise aeg (mida kauem, seda suurema vungi saab alguses sisse)
- Tühja ruumi kogusest ankrus, ehk siis kui palju sinna õhku jääb.

Kuna minu default liigutus on kilo suhkurt per 10 liitrit möksi, lahtiselt kääritan asja vähemalt 24h ning 40l ankrus on reeglina 30-35 liitrit kämmi sees.
Kui kangust ei usu, siis küsige Cyberi käest mu jaanipäeva õlle kohta. Selle konkreetne valmimise mehhanism oli:

- 30 liitrit vett
- 3l maltoosat
- 3 kilo suhkurt
- korralik kulbitäis kanarbiku mett (ca 300g)
- kaks peotäit mõnusaid suuri rosinaid
- ca 50g pärmi

Asjandus käis lahtiselt 24+ natuke tundi ja siis kinniselt kaane all veel 4 ööpäeva. Ja siis läks joomiseks. Üldiselt joodi seda veel peaaegu nädal aega peale jaanipäeva, sest mina isiklikult ei kannatanud seda rohkem juua, kui 1l korraga. Mölageneraator ja antigravitatsiooniaparaat läksid täie võimsusega tööle. Ja siis rakendus narkoosimasin.

Ankrute survest. Iga korralik keevitatud roostevaba 3mm plekist (default) silindrikujuline ankur peaks paberite järgi kannatama survet vähemalt 10 at.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#45

Ähh, see oli selline hea jook jah .. ei pidanud väga põit piinama... Aga kannatas ikke rohkem kui ühe kannu. Ja eks ta nädala peale läks järjest kangemaks kah.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#46

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: Cyber
Nomis, kas teeme järgmine suvi kokkutulekul grillvõistluse kõrval/asemel õllevõistluse?? Mina olen nõus žüriis olema..:)
Mina ei julgeks žüriis olla. Ei julge isegi oma esimese katseeksemplari žüriis olla (aga peab). Koduõlu lööb vist terveks nädalaks põhja alt.
Aga äkki teeks talvise kokkutuleku ajal võistluse :P?
Kus too õllu on? Proovime :beer:! Ja hindame kah!
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
tarr
Postitusi: 42
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:34
Asukoht:
Auto: XC70

#47

Algselt postitas: kaarel
Ja ürituse teemaks oleks "kokandus-pruulimiskallakuga soolepuhastuslaager saabihaigetele"?
:P

Lühendatult KPSS :evil:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#48

Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: Cyber
Nomis, kas teeme järgmine suvi kokkutulekul grillvõistluse kõrval/asemel õllevõistluse?? Mina olen nõus žüriis olema..:)
Mina ei julgeks žüriis olla. Ei julge isegi oma esimese katseeksemplari žüriis olla (aga peab). Koduõlu lööb vist terveks nädalaks põhja alt.
Aga äkki teeks talvise kokkutuleku ajal võistluse :P?
Kus too õllu on? Proovime :beer:! Ja hindame kah!
Too õlu käib alles. kodus. Eile õhtul veel oli liialt pärmi maitsega.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#49

No näed, ikka lasid vurtsu välja!

To tarr: :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#50

Suur, sa nagunii maitsesid ja leidsid, et on hirmus hea ja nüüd ajad siin mingit mulli, et on pärmi maitsega jms... Kadekops...

Me juba eile Qdwiniga arutasime, et peaks tulema su tite varbaid kastma..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta