Klassiku starter

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#1

Selline lugu juhtus mul, et peale nädalast hoovis seismist ei tahtnud mu 900 eile käivituda. Kõik tuled läksid põlema ja raadio tööle aga starter taha ei tulnud. Mitte törtsugi!
Mõtlesin esimese hooga, et aku kuidagi tühjaks läinud aga peale pisikest laadimist jätkus sama jutt. Mitte törtsugi!
Täna hommikul alustasin uuringuid uuesti ja igaksjuhuks helistasin mehele, kes mu autole signalisatsiooni paigaldas (kuna tundus nagu oleks mingi ahel katkestatud) ja uurisin võimalikke varjante, kuid ka tema ei osanud mind otseselt aidata. Lõpuks ühendasin starteril olevad + klemmid hetkeks omavahel ja starter hakkas käima. Seejärel istusin autosse ja keerasin võtit ning masin käivitus hetkega. :thumb:
Siit aga tekkis küsimus, et milles asi? Kas hakkab miskit kuluma või ...? Igatahes peale seda (ja ka enne seda) pole starteriga probleeme olnud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

eks seal miskid klemmid mustad ole.
kui yldse ei klõpsund, siis juhe syyteluku ja starteri vahelt või harjad, läbi mille tuleb "-" tõmbereleele
kui klõpsus tõmberelee, siis tõmberelee sees olevad kontaktid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#3

No miskit võibolla isegi klõpsus aga ma kahtlustaks, et starter jäi mingisse "halba" asendisse ja peale väikset tiirlemist taastus ühendus. Seega vist on tegu pigem mustade kontaktidega. Samas aga ei ole enne ega hiljem seda probleemi esinenud. Äkki hoopis niiskus teeb trikke?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Starteri harjad on kriitilise piirini kulunud selliste stümptoomide puhul.Ajutiselt aitab kerge koputamine harjade piirkonnas.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Trionic
Starteri harjad on kriitilise piirini kulunud selliste stümptoomide puhul.Ajutiselt aitab kerge koputamine harjade piirkonnas.
Kaldusin ise ka neid harju kahtlustama. Need harjad peaks vist nö. kuluartikkel olema ja nende vahetamine mitte just väga keeruline töö. Samas, kas harjade vahetamiseks tuleb kogu starter maha võtta või pääseb kuidagi lihtsamalt asjale ligi?
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

Selleks tuleb mu teada siiski kogu starter maha võtta.
Muide, juhul kui su masinal on ülastarter, on üks selline ka pakkuda - sai hiljuti ekslikult hangitud.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Vasta