Saamise lugu on suhteliselt segane, pere juurdekasvuga seoses tekkis küsimus meid hulk aastaid usinalt teeninud mitsu asendamisest. Kaalutlusteks: lapsekäru ja muu kola nõuab suurt pakiruumi, auto peaks olema piisavalt töökindel, et mitte kuskil metsavahel teele jääda (mitsu oli ka vaid 2x alt vedanud 6a jooksul), jahutamise seade oleks meie viimase aja subtroopilises suves abx, talvel tahaks jälle sooja, meeletu kütuse- ja remondikulu ei sobi. Sellistele kriteeriumidele vastab muidugi pikk nimekiri 4rattalisi. Aga subjektiivsed aspektid: iga teine ei tohi olla samasugune, disain ei tohi olla ilmetu, peab olema mingi stiilsus ja mugavust .. Nii kadusid nimekirjast tüüpilised valikud nagu passat ja 3ne pemu, a4, avensis, 626, v40, jt.. Jääjaid oli ikka veel, aga nii stiili kui paljuski ka tugeva community tõttu tõusis pingereas üha kõrgemale Saab. 9-5 sai peljatud linnaliikluseks suureks, lisaks mured mootoritega, 9-3 vabalthingav ei olnud variant, jäid turbod. Bensukal sarnasedd mure mootorivigadega (?), aga diislikogemus puudus, saigi prooviks diisel valitud, automaadi mugavusest tuli loobuda, sest TiD 9-3 OG on ainult käsikastiga. Paraku polnud Eestis mitte ainust uuema ja parema (?) TiD mootoriga 9-3 müügis. Ise kuhugi tooma ei tahtnud minna, saksa/rootsi keelt niipalju ei oska, asjaajamist ei armasta ja aega ka liiast pole...
Kus häda kõige suurem, seal leidub ikka ärimees, kes selle pealt teenib. Autoskaudi (oli vist

Muljed plusspoolelt:
:) Näeb stiilne välja (maitseasi muidugi), parklas pole vaja 10 samasuguse seast otsida, eatu disain sees ja väljas.
:) Mugav ! Istmed, pakiruum, nupud-kangid, vidinad, kõik nii nagu peab. Elektriaknad võiks küll käia ukselt, aga harjub ära.
:) Teelpüsivus OK, ehk veidi pehme ja ebamäärane, aga mugav, polegi rallimiseks mõeldud.
:) Kliimaseade on efektiivne, ventikad puhuvad suhteliselt vaikselt (ei häirib meeltu vihin, mida ventikad paljudes autodes juba madalas seades teevad).
:) Kütusekulu / kiirusomaduste suhe on päris hea.
:) Pidurid tõhusad.
:) Käigud lülituvad konkreetselt ja pehmelt (erinevalt mitsudest)
Miinuspoolelt:

:( 4 valjukaga heli on lahjavõitu, aga mitte ka liiga hull, täiustamine millalgi plaanis, seni peab valima, mida kuulata.
:( Panipaiku nagu polekski (kohvitopsile, prillidele, GPS-le jne pole kuskil head kodu).
:( auto on külallt madal - juba esimesel õhtul sai põhja kraabitud äärekivi otsas, kust muidu alati puhtalt üle saadud.