NG900 ABS?

Teemad elektroonikast...
sheik
Postitusi: 79
Liitunud: P Juul 04, 2004 17:27
Asukoht:
Auto:

#1

Kas ja kuidas oleks võimalik ABS välja lülitada? Ja kas väljalülitamise tulemusena jääb mingi märgutuli armatuuri põlema? Kujutan ette, et kuskil tuleks mingi kaitse välja võtta...

Nimelt kohutavalt häirib ABS nendel libedatel tänavatel pidurdamise takistamisega ning mõtlesin, et prooviks ilma sõita....tagaveolistega on kogemused ilma ABS-ita paremad kui ABS-ga...

Saab Heil!
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#2

mismoodi takistab? naelad all?
minu omal on lamellid ja ABS on üsna segaduses.
sheik
Postitusi: 79
Liitunud: P Juul 04, 2004 17:27
Asukoht:
Auto:

#3

Naelad all, aga teatavasti ABS ei lase ratastel pidurdamisel blokeeruda ning seetõttu on libedaga pidurdusmaad ülipikad - krt enne ei ole mul elus olnud, et tagant otsasõidu vältimiseks tuleks põige teha... Kui teiste autodega ilma olen sõitnud, siis on pidurdamise tulemused justkui efektiivsemad olnud, sest doseerin vastavalt tunnetusele....lihtsalt ei meeldi igasugused "elektroonilised abimehed" (õnneks midagi peale ABS-i mu Saabil polegi ;)).

Saab Heil!
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#4

ma alustan tavaliselt pidurdamist kaugelt ja hoian pidurit pooles vinnas nii, et ABS ei rakendu. Vahel on äkkpidurdustel ABS abiks olnud. Lumes on ABS üsna kasutu.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Kui pole ette nähtud ABS-i väljalülitamist,pole hea ka kaitsmeid välja
kiskuda,kogud veakoode ja võid asjale liiga teha.ABS toimib ülitõhusalt
ainult siis,kui vajadusel labidas sirgeks lüüa ja hoida täisjõuga,kuni
situatsioon laheneb.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#6

Kusjuures "tänu" ABS-le oleks ühe korra bussile sisse sõitnud, kuid õnneks oli kõrvalrada vaba ja sain sinna põigata. Mitmeid kordi on tunne, et ilma ABS-ta saaks talvel kiiremini pidama, mida demonstreeris ka telekas.
TCS saab maha võtta - järelikult võiks ka ABS jaoks vastav nupp olla :P
lusis
Postitusi: 25
Liitunud: E Mär 01, 2004 8:34
Asukoht:
Auto:

#7

noeitea...mul on oma kogemusest vähemalt 4..5 korda ABS avariist päästnud. paar korda maanteel, kus kolonnis mõned sõidumeistrid on otsustanud otse minu SAABi nina all libedal teel trikke teha. mu arusaamise järgi nullis ABS siis külglibisemise ja muu jama ära. ja mõned korrad olen linnas kõksust pääsenud. Taas on olnud võimalus pidurdusel külje ette keeramiseks eriti kitsastes ja nõmedates kohtades. paar korda on küll olnud ka paanikahoogu, et ...raisk, ei saagi pidama! läheb ja läheb nõka-nõka. need olukorard olid möödunud aastal, märja lumega. kasutasin siis lamelle. nüüd olen probleemi lahendanud oma arust naelkummidega. kokkuvõttes on positiivset ABS-ist küll rohkem olnud, kui negatiivset. ehk topicus püsimiseks -kaaluge enne, kui kruvikeerajaga aparaadi ajju lähete.
alfa
Postitusi: 51
Liitunud: N Juun 03, 2004 20:45
Asukoht:
Auto:

#8

soovitan mitte jätta pidurdamist viimasele sekundile. abs mõte polegi pidurdusmaa lühendamine, vaid juhitavuse säilitamine. nii et kui pidama ei saa, siis tüüri takistusest mööda...
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

No ABS-i saab ka mingil määral imiteerida, kui hea pidurite tunnetus libedaga olemas. Endalgi vanal 9000CC-l üks ratta andur andis otsad ja siis tuli tihti pedaali "nõksutada", et juhtivus säiluks.
Samas...imestan selle üle, et ABS peaks teed "tunnetama" umbes iga 1/10 sekundi tagant, aga miks ta siis blokeerib nii pikalt? Blokeerunud rattad hoiavad vaid mõne naela (lamelli) varal, aga ABS peaks ideaalis ju "katsetama" kogu rehvi pinda, aga nii see justkui ei ole...ikkagi tekib mingi tuntav blokeerumine? Või vähemalt tundub nõnda.
kala
Postitusi: 73
Liitunud: K Apr 19, 2006 19:23
Asukoht:
Auto:

#10

Nii, kisuks vana teema jälle üles. Täna tekkis olukord, kus libedal Tallinna tänaval jooksis kass tee peale, tallasin jõuga pedaalile, kuid pidurdus praktiliselt puudus. Olen ilma harjunud ja tahaks nii jätkata ka. Juhitavus juhitavuseks, aga kui oled harjunud pidurit vajutades rooli mitte keerama või kuisiis väga vähe, pole ka juhitavusega midagi teha. Refleksid on paika kulunud tavalise piduri jaoks. Peaks ju olema kuidagi võimalik aretada miskine lüliti ABS-ile vahele. Ma proovisin ABS-i kaitsme välja võtta kuid ennäe imet, lisaks jõulupuule mis armatuuris süttis, jäi ka spidomeetri teivas nulli. :freak:

Autoks on '98 9-3 traktor
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#11

see kaitsme välja kiskumine ei ole just väga hea mõte...peaks tekitama ajusse veakoode!
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#12

Aga kannatab ju ka ABS iga mängida nii nagu teda polekski.
esimene auto, millega siin Harjumaal ringi tuulama hakkasin oli ilma ABS ita ja õppisin/õpetati kohe ise ABS i mängima. Harjumus on sees ja teen seda siiani, kuigi juba teine ABSiga auto. ja mul toimib. (sülitab 3 korda üle õla) Kuigi jah ma enamasti enne sõitma hakkamist proovin kui libe on ja millal ABS haarama hakkab, järgmine pidurdus juba tean et nii sügavale ei talla, ja nõksutan juba varem.
Kuigi jah, selliste meetodite jaoks pepus istumine ei sobi, pikivahe on alati tähtis! Isegi kui keegi selle ära "sööb" :fight: ja öeldakse et ma pidavat üldse liiga vara pidurdama hakkama. njah ei teagi kuidas õigem, enesetunne vast
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#13

ABS ei tööta siis kui kasvõi 1 rattaandruritest on rivist väljas. Osadel õppesõidu autodel on tehtud abs sisse välja lülitatavaks. (tahetakse sõiduõpilasele demonstreerida auto käitumist ilma ja koos absga)
Õppesõiduautodel on asi lahendatud niimodii: ühele abs anduri juhtmele on lüliti vahele tehtud.(ehk siis lülitiga katkestad ühe abs anduri töö, mis omakorda katkestab terve süsteemi)
Need autod mille varal näite toon on Peugeot id. Kas SAABil ka nii saab ei tea.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

Algselt postitas: kala
Juhitavus juhitavuseks, aga kui oled harjunud pidurit vajutades rooli mitte keerama või kuisiis väga vähe, pole ka juhitavusega midagi teha. Refleksid on paika kulunud tavalise piduri jaoks.
Mind on küll ABS mitu korda paugust päästnud.
Kujuta ise ette - kass jookseb ette, vajutad pidurid instinktiivselt põhja (ABS-ta) ja siis "ujub" auto tänu tee rööbastele (või erinevatele rehvidele) mingis suvalises suunas ja rooli keeramine ei mõju absoluutselt. Võibolla kaldub auto näiteks vasakule (kõrval sõidab teine auto) samas kui sina sooviksid igal kümnel juhul paremale.
Tühja sest kassist, aga inimene teel oleks juba hulga sandim lugu.

edit: SAABil peaks nii olema, et kui ühe anduri välja lülitada, on ABS kohe väljas ja uuesti toimima hakkab alles pärast süüte "restarti". See veakood ei tohiks midagi hullu teha. Niikuinii paljudel SAABidel ABS töötab siis kui jumal juhatab - rikkis andurid, kulunud juhtmed jne.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

abs iga autoga tuleb õppida sõitma, muidu ta on ohtlikum kui ilma abs-ita auto.
absi kõige tähtsam omadus on, et auto ON JUHITAV pidurdamise ajal.( muidugi libedast räägin)
kui tavapidsysteemi puhul tuleb pidurdades hoida pidureid-rattaid blokeerumast ja hoida oma liikumissuunda , sest pidurdades plokki kaotab auto juhitavuse, siis absiga ohuolukorras pidurdades tuleb pedaal vajutada tugevasti põhja ja rooliga KEERATA auto takistusest mööda, sejuures pidurit mitte vabastades.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#16

ABS - võimaldab siiski rohkem kontrolli olukorra üle. Ise olen päris kriitilistest situatsioonidest ka ilma absita välja tulnud. Tuleb lihtsalt õigel ajal pidur lahti lasta ja takistusest mööda keerata. kui on võimalik. See siiski eeldab natuke rohkem sõidukogemust.
Eriti ohtlik on siis kui inimene pole ilma absita autoga sõitnud ja satub siis taolise masina rooli.
Üritatakse teha igasuguseid manöövreid samal ajal tugevalt pidurdades.
Üldkokkuvõttes ütleks, et ABSiga on siiski ohutum sõita, seda eriti algajatel juhtidel.
kala
Postitusi: 73
Liitunud: K Apr 19, 2006 19:23
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: stennadi
ABS - võimaldab siiski rohkem kontrolli olukorra üle. Ise olen päris kriitilistest situatsioonidest ka ilma absita välja tulnud. Tuleb lihtsalt õigel ajal pidur lahti lasta ja takistusest mööda keerata. kui on võimalik. See siiski eeldab natuke rohkem sõidukogemust.


Täiesti nõus, aga kui on refleks tallata pidurit, siis see lahti lasta, et korrigeerida suunda, siis jälle pidurit jne, siis ei ole väga loota et niigi lauslibedaga hätta jääv abs su autot peatab, kuna sa vahepeal lased piduri ju lahti. Seda automaatset käitumist endast välja ajada on ka maru raske, kuna äkkpidurduse korral mina näiteks väga ei mõtle kuidas autot juhtida, vaid teen seda alateadlikult nii nagu elu aeg (ilma abs-ita) seda võib võrrelda sellega, et kui koperdad, siis kukkudes paned käed ette, mitte ei hakka mõtlema et mul täna motokrossi seljakaitse seljas, keeran ennast kukkumise ajal selili. Lihtsam siiski oleks jah harjutada abs-iga liiklema, aga pole ju jäärada ka kuskilt hetkel võtta ja no tänavatel ei tule selline tegevus ju kõõne allagi.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#18

Mul on võib-olla selle võrra lihtsam, et ma sõidan tihti erinevate autodega ja seega teadvustan endale selgelt, et kas mul on praegu manuaal või automaat kast, esi või tagavedu, abs või mitte, kas tankida diislit või bensiini. Kui sõita aastaid ühe ja sama autoga või nt sõita ainult automaatkastiga autodega või mida iganes siis tekivadki sissekujunenud harjumused.
Siiski Abs on tänapäeval pigem reegel kui erand ja autokoolides on ka uued autod. mis samuti absiga varustatud.
codex
Postitusi: 26
Liitunud: P Dets 03, 2006 22:04
Asukoht:
Auto: 900NG, 9-5 Aero, ja 9-5 NG

#19

Mul kunagi oli 90. aasta Audi 80, millel ABS sisse-välja lüliti. Katsetused kruusal ja lumel näitasid tõesti paremat pidamasaamist ilma ABS-ta. Huvitav, kuidas lüliti asi tehniliselt lahendatud oli? Praegu isegi katkise anduri tõttu ilma ABS ära harjunud.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#20

Vaata paar postitust tagasi, seal on kirjas kuidas lüliti lahendatud on :D
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

Käisime hiljuti Iisakuga Hr.Eedo Raide sõidukoolitusel.Põhiteemaks oligi ekstreempidurdus.Poleks eales uskunud,et uuemad ABS pidurid eeldavad totaalset jõudu ekstreempidurdusel.Kui rattad hakkavad lohiseda üritama ja pedaal jala all "põristama" hakkab,tuleb mega jõuga pedaal "läbi suruda" ja hoida põrandas. Ise küll ei usuks,et auto libedal teel NII KIIRESTI SEISMA JÄÄB, kusjuures täiesti juhitavana, sest järgnevad "põdratestid" kiirustel 60,80 ja 90 km/h tundusid veelgi ulmelisematena.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#22

Aitäh Trionic. Seda oli küll hea teada, et pedaali võib ikka suruda, ma nagu arvasin et see põristamine ei ole hea ja tavaliselt abs i rakendudes hakkasin ise piduriga mängima, tundus see pedaali värisemine midagi vastikut.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
kala
Postitusi: 73
Liitunud: K Apr 19, 2006 19:23
Asukoht:
Auto:

#23

Kui sul ikka vaja kiirelt seisma jääda.. (põder või joodik vms. tee peal ees) ei ole küll väga mõistlik naelte heaolu peale mõtlema jääda. Ka blokeerunud ratas lõhub rajult naelu. Pigem on minu mure ikka selles et reflekside tõttu mis su jalga sunnib ise ABS-i mängima, ei jää automaatikaga auto piisavalt kiiresti seisma.
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#24

See ongi meiesuguste, veel mitte-ABS-i ajast pärinevate autojuhtide õnnetus, et ma oleme harjunud ise mängima pidurdusjõuga nii, et pidamise piiri ära tabada. Aga ABS-iga on see vale käitumine, pedaal tuleb täie jõuga põhja lüüa ja jätta libisemise piiri leidmine elektroonikale - ABS hakkab ragistama ka siis kui üks ratastest on libeda koha leidnud ja seal blokeerub, kui me nüüd ise hakkama ABS-i ragistamise järgi pidamise piiri otsima, siis orienteerume me ühe, kõige vähem pidava ratta järgi, kuigi teistel ratastel on enamasti pidamist veel küll ja küll.

EDIT: Ja "mitte-ABS-i ajastust pärinevate autojuhtide" all mõtlen ma neid, kes on sõitma õppinud ja harjunud ilma ABS-ita autodega. Ega minagi just muldvana ei ole, paraku ABS-iga autoga sõidan igapäevaselt alles viimased 3 aastat.
kala
Postitusi: 73
Liitunud: K Apr 19, 2006 19:23
Asukoht:
Auto:

#25

Tuleb tõdeda, et mina ei ole ABS-i eelsetest aegadest pärinev autojuht. Julgen väita et siin foorumis olen ma 20 noorema kasutaja seas, kuid ma olen autoga võrdlemisi palju sõitnud ja sõidan aastas tugevalt üle Eesti keskmise. Õnnetuseks jah on olnud kõik masinad ABS-ita. Ühel autol, millega sõitsin alla poole aasta, oli ABS, aga sellel sai kaitse talvel välja võetud samal põhjusel.
Vasta