mootor läheb kuumaks.

Tonnised ja nende mured
Vasta
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#1

Lugu selline,et kui autoga kuhugi ummikusse jään siis läheb mootor kuumaks, aga samas maantesõidul on kõik ok.ventilaator töötab ilusti samas.Või paneb mõni andur vähe segast.Või hoopis termostaat kuigi siis peaks ka maantesõidul kuumaks minema kui termostaat ei avane.
Äkki miskeid soovitusi.Auto on 9000 (-94) 125kw cd.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

Defineeri kuumaks. Kas ta läheb punasesse või liigub üle keskmise jne. Samuti on täitsanormaalne, et ummikus seistes on auto kuumem, sest ta ei saa väga olulist jahutus komponenti, milleks on külm tuul.
Iga ratas veab and then some!
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#3

Viimase posti täpsustuseks, et on normaalne kui ummikus läheb kuumaks aga üle ei tohiksk kuumeneda. Nii et nagu juba IFF küsis, et kui kuumaks see mootor siis läheb?
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#4

ikka jumala punasesse üleeile seisin Helsingis ägedas ummikus ja siis vaatan et temperatuur juba punases siis panin ohukad põlema ja tiba jahtus maha nii pool tundi ja siis sain sõitma.Kiirteel läks jälle kõik normi.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: heiti
ikka jumala punasesse üleeile seisin Helsingis ägedas ummikus ja siis vaatan et temperatuur juba punases siis panin ohukad põlema ja tiba jahtus maha nii pool tundi ja siis sain sõitma.Kiirteel läks jälle kõik normi.

See on ikka tiba liig. Ummikus võiks ta veel tõusta sinna kolmveerandi peale kuid punane on juba halb. Ma pakun, et termostaadi käsi võib siin mängus olla.

Samuti muutuvad ajapikku radikate jahutus omadused, seoses sinna kinni jäänud tolmu ning putukate surnuaiaga ja muu sodiga. Eelmine suvi sai surveõhu ning surve veega enda radikad puhtaks pestud, nii kui õhu surve taha panid lendas ilge tolmu ning p*sa pilv ülesse.
Iga ratas veab and then some!
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#6

Kas sellega mitte nii pole, et ka peetis termostaadiga kannatab eriti talvel maanteel veel sõita aga ummikus istudes läheb hapuks? See termostaat ei maksa suurt midagi ja asjalikus töökojas vast suudavad vana ära ka testida enne otsustamist.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

Kui termostaat kinni on siis peaks radikas jahe olema ja voolikud ka. Samas, kui sul vent ikkagi tööle hakkab, siis peaks ju radikasse soe jõudma. Ventika andur ju seal küljes? Või tonnisel ei ole? Äkki näitab osuti lihtsalt puusse? See sai vist oma näidu kusagilt mujalt andurilt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Kui termostaat kinni (või oli see lahti?) siis jahutusvedelik suurest radikast läbi ei käi ja möllab ainult väikesel ringil. Sellisel juhul ei tohiks ka maanteekiirustel jahutus oluliselt paraneda. Kõige kiirem, odavam ja lihtsam asi - vaheta paisupaagi kork ära. Kork hoiab jahutussüsteemis kindlat rõhku. Kui kork ei tööta, on rõhk liiga madal ja läheb kergemini "keema". Minul korgivahetus aitas. Järgmine samm on termostaadi kallale minna.

Ventika temperatuuri andur on vanematel tonnistel. Alates MY95 (või oli see varem?) eraldi andurit ventuka jaoks pole neil juhib vendi tööd ECU.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

ventikat kontrollisid?
Kroko
Postitusi: 11
Liitunud: T Jaan 09, 2007 17:36
Asukoht:
Auto:

#10

soovitaks kah pesemist ja korgi vahetust kui kõik muu näib korras
endal kunagi omega oli siis oli sama jama
lõpuks kohalik soss-sepp soovitas ära pesta ja ennäe imet kõik hakkas tööle
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

Üldiselt jah, kui asi hakkab üle mõistuse kuumenema ja massinal natuke vanust on, siis reeglina tasub läbi pesta, sest kunagi ei tea, millega eelmine omanik sõitnud on ja kui tihti tegelikult neid mahlasid jahutussüsteemis vahetati.

Mitte harv ei ole juhus, kus sama jahutusvedelikuga pannakse 10a jutti ja siis imestatakse, miks kogu süsteem kinni on ja radikas ainult osaliselt soojaks läheb. Kõvemad mehed panevad veel tosooli asemel vee ka sisse, nahh mul suvel seda tosooli vaja on, ei külmu ju :wall: A katlakivi tekib ju ikka...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

OT: Üks mu tuttav Vitara omanik kurdab et tema masinal linnaummikutes on temp. täiesti õige, kuid maanteel 90-100-ga kruiisides läheb seier punasesse. Kuidas see saab võimalik olla?
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: qdwin
OT: Üks mu tuttav Vitara omanik kurdab et tema masinal linnaummikutes on temp. täiesti õige, kuid maanteel 90-100-ga kruiisides läheb seier punasesse. Kuidas see saab võimalik olla?

Mul oli Omegaga umbes sama jama, kui radikal olid praod sees ja süsteemis ei suudetud õiget rõhku hoida. Ei tea, kas Vitaral ka peab mingi kindel rõhk sees olema või mitte.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Mustang
Postitusi: 36
Liitunud: L Dets 09, 2006 14:13
Asukoht:
Auto:

#14

Japside üldjuhul ikka kinnine süsteem, aga maanteel keema minek vist seotud rohkem mootori endaga, kui jahutusega. Kunagi sai kulgetud diisel pajeroga ja see linnas väikseid otsi sõitis hästi, polnud küsimus, aga maanteel peale 50 km läbimist nii 90 km/h (täisgaasiga) keetis vee välja. Viga oli lihtne, plokikaanes pragu sees ja suurema koormusega läks keema :P

Japsidest siis veel, mu endisel galandil oli jahutusega sama probleem kui Heitil, linnas läks keema, maantel oli ok. Vahetasin nii korgi kui ka ventika anduri, lõpuks kogu radika, kuna hakkas lekkima :P Tee katse, sõida auto soojaks ja vaata kas radioaator ka soe on. Kui see on ok, siis lase kohapeal tiksuda ja vaata millal ventikas järgi tuleb ning kui tugev surve on voolikutes (ei tohi kivikõvad olla). Ex siis saa järeldusi teha.

p.s ärge õpetajaid kohe peksma hakake :D
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Termostaat ei toimi õieti ja ventikas ei stardi õigeaegselt.Seepärast kaotati 94- ka ventika lüliti ja juhtima pandi trionic seda propellerit.
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#16

Nii täna siis tulin töölt koju ja lasin autol kohapeal mootori soojaks. seier läks peaaegu punasesse ja oi kurja vent ei hakanudki tööle:wall:.Mis nüüd edasi peaks tegema, mida kakkuma või vahetama?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

nyyd pead aru saama, kas radika peal kuskil on ventika lyliti, või mitte??
ja kui on, siis yhenda otsad kokku- peab hakkama vurama. kui hakkab, siis andur peetis.
aga kui andurit radikapeal ei ole, siis aidata ei oska.

mingilt pildilt vaatasin , et peaks olema paremal pool yleval
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta