Super mootor

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#26

Saab Variable Compression (SVC) engine - muutuva kompressiooniga mootor. Idee siis saabnet.com järgi selline, et vähesel koormusel kasutatakse optimaalset suhet 14:1, et maksimaalselt tarvitada kütuse energiat, suuremal koormusel surveastet vähendatakse, et kompressor saaks oma tööd teha ilma mootori kloppimiseta (mootor ei hävi detonatsiooni tõttu). Niiviisi saadakse 1,6L R5 mootoril suur kasutegur.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#27

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: kõikesaab
kõige esimeses teemas on 1,6l läheb 2,0l ja on öeldud töömaht suureneb
oleksid viidata võinud,ma ei viitsinud seda soga põhjalikult lugeda:thumb:
Esimene postitus võis küll sogane olla. Mõtlesin rohkem tunnetuslikult - milline vahe on 1,6L ja 2,0L mootoril, ja milline kuhu rohkem sobib.
Uuesti sogaseks läks asi siis, kui ma hakkasin postitust algusest lugema. Kuup. 01.01. on mul kaks postitust. Esimeses on üks küsimus, teises on vastus ühele teisele küsimusele! Kuidas ma sain vastata mingile küsimusele, mida seal kahe postituse vahel enam pole? See oli Hr. Trionicu küsimus. Järelikult oli ka Tema postitus üsna sogane ja Ta koristas selle sealt ära? Kõik Me eksime. Mina julgen seda tunnistada.
Kes arvas, et oli sogane - lugegu uuesti või võtku uus teema ja lugegu selget teksti.
Ei taha muutuda isiklikuks.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#28

Pole kahjuks mul sellist aega,et mööda postitusi näpuga järge ajada ning kontekstist juppe välja tõmmata.Tahtmine puudub ka. Kui rappa panen,siis kustutan.Kui mõttetuks vaidluseks kisub,siis ka.Uut teemat ka ei tee ja selge tekst on laual koolitusmaterjalide hulgas.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#29

Algselt postitas: MadMan
Saab Variable Compression (SVC) engine - muutuva kompressiooniga mootor. Idee siis saabnet.com järgi selline, et vähesel koormusel kasutatakse optimaalset suhet 14:1, et maksimaalselt tarvitada kütuse energiat, suuremal koormusel surveastet vähendatakse, et turbo saaks oma tööd teha ilma mootori kloppimiseta (mootor ei hävi detonatsiooni tõttu). Seega saadake 1,6L R5 mootoriga suur kasutegur.

tegu ei ole turbomootoriga,kuigi algselt ka seda katsetati.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#30

sry jah. Saabid + ülelaadimine = turbo - see tuleb seljaajust. Tegelikult on pildil näha kompressor, aga mis tüüpi?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#31

Miks ma pean lugema Auto Bild eesti ajakirjast, Mercedese imemootorist, kui Saab on selle juba ammu leiutanud:bs:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

Loe siis uuesti ja võrdle. Täiesti erinevalt tasandilt on kumbki lähtunud ja ka tulem on mõlemal unikaalselt erinev. Ja ka Saab ei olnud esimene,kes muutuva surveastmega mootorit on arendanud.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#33

Veidi uudiseid laiast maailmast.

Geneva autonäitusel tuleb välja üks varieeruva surveastmega mootor. Esialgu on tegu küll protüübiga, kus 1,5L mootor arendab 220hj ning 420Nm, kusjuures lubatud kütusekulu on 6,7L/100km.
Aga tootmisküps mootor tuleb välja 2010 aastal ning selle näitajad on juba 270hj ja 460Nm ning kütusekulu 6,0L/100km.
Artikkel selle kohta siin.

Kui see mootor ka päriselt tootmisesse läheb ning muutub rahva seas populaarseks, siis oleks ka SAABil viimane aeg oma tehnoloogiat kiiresti edasi arendada ning jõuda selle tootmiseni.

Viimase aja trendikamad asjad autondused on olnud topeltsiduriga käigukastid, topeltturbo ülelaadimine, otsesissepritse jne. SAAB-i varieeruv surveaste sobiks siia juurde justkui rusikas silmaauku :drive:
romza
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#34

See oleks fantast kui tõsi oleks. Kuna mõni auto sellega juba ringi sõidab (vähemalt peaks sõitma) siis peaks tegu olema juba väga hea mootoriga. Väga väga pikk testimine. Salaja raudselt arendasid seda mootorit edasi:P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#35

Topeltsidurid,-turbod,otsepritse on Saabil olemas,samuti SVC mootorid.Millal need kõik kokku saavad tootmisküpses autos,on iseküsimus.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#36

Peugeot on nüüd oma VCR-iga väljas. Ei ole Video Cassete Recorder. On Variable Compression Ratio. Nii see firmake välja sureb. Mõtteid on ja häid on, aga tootmisesse ei saa kuidagi.
Vasta