Super mootor
Saab Variable Compression (SVC) engine - muutuva kompressiooniga mootor. Idee siis saabnet.com järgi selline, et vähesel koormusel kasutatakse optimaalset suhet 14:1, et maksimaalselt tarvitada kütuse energiat, suuremal koormusel surveastet vähendatakse, et kompressor saaks oma tööd teha ilma mootori kloppimiseta (mootor ei hävi detonatsiooni tõttu). Niiviisi saadakse 1,6L R5 mootoril suur kasutegur.
Esimene postitus võis küll sogane olla. Mõtlesin rohkem tunnetuslikult - milline vahe on 1,6L ja 2,0L mootoril, ja milline kuhu rohkem sobib.Algselt postitas: Trionicoleksid viidata võinud,ma ei viitsinud seda soga põhjalikult lugeda:thumb:Algselt postitas: kõikesaab
kõige esimeses teemas on 1,6l läheb 2,0l ja on öeldud töömaht suureneb
Uuesti sogaseks läks asi siis, kui ma hakkasin postitust algusest lugema. Kuup. 01.01. on mul kaks postitust. Esimeses on üks küsimus, teises on vastus ühele teisele küsimusele! Kuidas ma sain vastata mingile küsimusele, mida seal kahe postituse vahel enam pole? See oli Hr. Trionicu küsimus. Järelikult oli ka Tema postitus üsna sogane ja Ta koristas selle sealt ära? Kõik Me eksime. Mina julgen seda tunnistada.
Kes arvas, et oli sogane - lugegu uuesti või võtku uus teema ja lugegu selget teksti.
Ei taha muutuda isiklikuks.
Pole kahjuks mul sellist aega,et mööda postitusi näpuga järge ajada ning kontekstist juppe välja tõmmata.Tahtmine puudub ka. Kui rappa panen,siis kustutan.Kui mõttetuks vaidluseks kisub,siis ka.Uut teemat ka ei tee ja selge tekst on laual koolitusmaterjalide hulgas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: MadMan
Saab Variable Compression (SVC) engine - muutuva kompressiooniga mootor. Idee siis saabnet.com järgi selline, et vähesel koormusel kasutatakse optimaalset suhet 14:1, et maksimaalselt tarvitada kütuse energiat, suuremal koormusel surveastet vähendatakse, et turbo saaks oma tööd teha ilma mootori kloppimiseta (mootor ei hävi detonatsiooni tõttu). Seega saadake 1,6L R5 mootoriga suur kasutegur.
tegu ei ole turbomootoriga,kuigi algselt ka seda katsetati.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Loe siis uuesti ja võrdle. Täiesti erinevalt tasandilt on kumbki lähtunud ja ka tulem on mõlemal unikaalselt erinev. Ja ka Saab ei olnud esimene,kes muutuva surveastmega mootorit on arendanud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Veidi uudiseid laiast maailmast.
Geneva autonäitusel tuleb välja üks varieeruva surveastmega mootor. Esialgu on tegu küll protüübiga, kus 1,5L mootor arendab 220hj ning 420Nm, kusjuures lubatud kütusekulu on 6,7L/100km.
Aga tootmisküps mootor tuleb välja 2010 aastal ning selle näitajad on juba 270hj ja 460Nm ning kütusekulu 6,0L/100km.
Artikkel selle kohta siin.
Kui see mootor ka päriselt tootmisesse läheb ning muutub rahva seas populaarseks, siis oleks ka SAABil viimane aeg oma tehnoloogiat kiiresti edasi arendada ning jõuda selle tootmiseni.
Viimase aja trendikamad asjad autondused on olnud topeltsiduriga käigukastid, topeltturbo ülelaadimine, otsesissepritse jne. SAAB-i varieeruv surveaste sobiks siia juurde justkui rusikas silmaauku
Geneva autonäitusel tuleb välja üks varieeruva surveastmega mootor. Esialgu on tegu küll protüübiga, kus 1,5L mootor arendab 220hj ning 420Nm, kusjuures lubatud kütusekulu on 6,7L/100km.
Aga tootmisküps mootor tuleb välja 2010 aastal ning selle näitajad on juba 270hj ja 460Nm ning kütusekulu 6,0L/100km.
Artikkel selle kohta siin.
Kui see mootor ka päriselt tootmisesse läheb ning muutub rahva seas populaarseks, siis oleks ka SAABil viimane aeg oma tehnoloogiat kiiresti edasi arendada ning jõuda selle tootmiseni.
Viimase aja trendikamad asjad autondused on olnud topeltsiduriga käigukastid, topeltturbo ülelaadimine, otsesissepritse jne. SAAB-i varieeruv surveaste sobiks siia juurde justkui rusikas silmaauku

romza
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
See oleks fantast kui tõsi oleks. Kuna mõni auto sellega juba ringi sõidab (vähemalt peaks sõitma) siis peaks tegu olema juba väga hea mootoriga. Väga väga pikk testimine. Salaja raudselt arendasid seda mootorit edasi:P
Topeltsidurid,-turbod,otsepritse on Saabil olemas,samuti SVC mootorid.Millal need kõik kokku saavad tootmisküpses autos,on iseküsimus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989