Tere!
Teist päeva Saabi omanik ja juba jõudsin väikse sigadusega hakkama saada. Igaks juhuks panen kirja siia terve hoomikuse sündmuste jada, ehk oskab keegi midagi veel lisada:
Läksin siis autosse hommikul ja keerasin süüdet, kapoti all oli kuulda ainult süüte keeramise hetkel klõpsakas, mootor käiama ei hakanud ega midagi muud ka. Salongis ja armatuuris kõik tuled põlesid jne. Proovisn nii umbes 5 korda. Kuna alles soetatud auto ja hommikuti suht aja peale minemine ka, siis tuli väike pabin sisse. Lolli ajuga järeldasin, et ju siis on aku tühjaks läinud. Võtsin teisest autost voolu (juhtmetega klemmidelt), esimene kord süüdet keerates tegi jälle ainult klõpsaka, teine kord läks ilusasti käima. Ennem süüte võtmist teiselt autolt vajutasin raadio nupust kinni. Linnas sõites raadio enam mängima ei läinud, täitsa tumm pilt ees (tegu siis tavalise raadioga, ilma navita jne), nupu vajutuse peale tööle ei läinud. Linnas kontakteerusin veits targemate inimestega, kes seletasid vigasid järgmiselt:
a) Klõpse käivitamise ajal teevad mingid magnetid, mis panevad kokku minnes auto käima jne.- nende vahele võib sattuda mingit sodi ja nii see võis olla ka hommikul. Klõpsutades neid kukkus sodi vahelt ära ja läks käima. Kas see võib nii olla?
b) juhtmete peale panemine oli lollus
c) tänu juhtmete pealepanekule vajab raadio restarti kaitsme eemaldamise ja tagasipanemise näol? - Kas see on nii?
Sellest tulenevalt küsimus, et kas keegi oskab päeva jooksul öelda raadio kaitsme asukoha kaitsmeplokis (servise raamat vajalike paberitega Tallinnast kaugel), kuna prooviks linnas seelle asja järgi ja kui see nii ei toimi siis läheks juba töökotta kusagile.
Jutt segane ja pikk, kuid loodan, et natukenegi arusaadav.
Esimene hommik Saabiga ja juba nii palju jama ja küsimusi:)
Tarmo
Küsimus 9-3SS raadio kaitsme kohta ja paar küsimust seoses käivitamisega
Ühele küsimusle sain is vastuse - raadio puhul piisas kaitsme eemaldamisest ja tagasipanemisest kaitsmepesasse. Kaitsme number oli 14 ja 20-ne kaitse oli. Äkki keegi osaks öelda midagi sellel võimaliku "puru" kohta mingite magnetite vahel.
Tarmo
Tarmo
Magnetid liigutavad kontakte ja enamasti nimetatakse seda kooslust releeks. Ei usu, et seal just puru on aga kontaktid võivad oksüdeerunud olla... kui ostsid auto, mis platsil juba mõnda aega seisnud on, siis on see ka suhteliselt tõenäoline. Võimalik, et probleem laheneb ise, kui autot aktiivselt kasutad. Kui ei lahene, siis leiad siit foorumist kindlasti need kolm firmat, kes aidata oskavad.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 499
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
SS-l kontrollib starterit elektroonika. kui aju tunneb, et aku tühjavõitu, siis ei lase releed täies ulatuses aktiveerida. tavaliselt ei aita sel juhul ka otse täkujuhtmete kasutamine. peab vahepeal aku klemmi maha võtma ja siis näiteks koos täkuga tagasi panema. siis saab aru, et nüüd on täis aku küljes ja laseb käivitada. on muidugi veel nippe, aga siin on raske seletada.
algusaastate(2003) diislitel esineb ka softi kalasid, mis väljenduvad samal moel. aitab UEC softi uuendus VM-s.
algusaastate(2003) diislitel esineb ka softi kalasid, mis väljenduvad samal moel. aitab UEC softi uuendus VM-s.
Selge t8. See siis ikka võib tähendada seda, et aku oli tühi ja ta ei lasknud üldse käiama hakata. Samas kõik valgustused ja displeid põlesid normaalselt. Näiteks täna hommikul tahtis saada umbes 4-5 sekundit käiamist, enne kui käima läks. Ja siis kui käima läks, raadio oli jälle tumm! Tegin kaitsme näol raadiole restardi ja siis oli kõik korras. Aku ise on aasta alguses uus ostetud eelmise omaniku poolt (tšekk oli tõestuseks). Vaatan igaks juhuks veel homme hommikul, mis ta siis teeb, kui jälle mingid kalad sees, siis tuleb teekond töökotta ette võtta.
Tarmo
Tarmo