Ise küll ei ole kunagi ühes jutis teinud Eesti -> Hispaania't autoga, aga vast mõned sõnad siia sekka ikka oskan öelda
Suund Eesti -> Luksemburg.
Eesti, Läti, Leedu ... siin pole vist midagi pikalt rääkida, peale selle, et leedus ikka teed kõige paremas korras ja minnes poola poole, on vaja vist kogu tee jooksul ainult 5 korda piduripeale vajutada.
See, mida inimesed alati kartnud, poola ... on tänapäevaks juba suht sõbralikuks muutunud, kiirteeehitus peale Warssavit käib täie hooga ja viimase seisuga oli teda juba kuskil 200 km valmis. Ainuke tõsine rõvedus teepeal on ikkagi see Warssavi kesklinn, kus ikka ilma kaardita kohe üldse läbi ei saa, sest sildid näitavad igale poole mujale, aga mitte sinna, kuhu vaja. Soovitan ka rihtida eestist lahkumist nii, et jõuda õhtu hilja poola (Lahkumine tallinnast kuskil 15.00) öisel ajal on ka vähem probleeme kohaliku miilitsaga ja on täitsa võimalik läbida poolat kuskil 7'e tunniga (oleneb muidugi, milline audu (traktor, sel juhul) & milline sõidustiil on). (Meil Billiga viimati eestipoole tulles, läks küll 9'a tundi, sest mingi õnnetus oli kuskil teepeal ja olime sunnitud tegema "natukene" külateid)
Saksamaa ... <hmm, kracip kukalt> .... soovitan kindlasti sõita marshuudil Berliin -> Leiptzig -> Erfurt -> Frankfurt ... teed on paremas olukorras ja liiklust ka natukene vähem, kui hakata üle Hannover'i & Dortmund'i sõitma. Ja kiiruse kohta, et vist 150'ga sõites sa oma autole kindlasti liiga ei tee. Frankfurdist alates on ka võimalik teha stop Luksemburgis, kus siis kogu keskeuroopa kõige odavam kütus / alkohol / tubakas

Ja no, kui minult ilusti küsida ja mulle suur pudel standarti kaasta tuua, on ka vast võimalik 3-5'le saabihaigele Luksemburgis öömaja pakkuda (oleneb kuupäevadest muidugi, eeldab, et ma ise just kuskil ringreisil ei ole).
Aja poolest, kui hästi sõita on võimalik seda juppi 20 tunniga läbida. (7h + 7h + 6h)
Suund Luksemburg -> Hispaania
Prantsusmaa, siin peab kiirusega natuke ettevaatlikum olema ja arvestama kuni kuskil +15 on ok. Samas aga ka kiirtee-maksud on rämedalt kirved ja kui minna lõunasse, siis pigem sõita läbi Lyon -> Nimes, või siis Lyon -> Bordeaux (Oleneb, kuhu hispaaniasse minna tahta, kas Barcelona või Madrid) ... etc ... sest Pariisi kaudu E20 & E10 on alatihti ikka väga suure liiklusega. Pisike idee, mis ka kõrvataha ehk panna on, et ku sisened maksulisele teele ja sõidad konstantselt +15 kuni järgmise maksupunktini, siis võib sind seal oodata politsei ja trahvi teha isegi kui sa radarisse ei jooksnud ... aga distansid A-B on teada ja ka aeg A-B on teada ...
Hispaania, njaa ... siin tuleb varuda aega ja kannatust ... sest no ... inimesed lihtsalt elavad natuke "aeglasemalt" ja seda on ka näha liikluskultuuris
Öömajade poolest ütleks vist ausalt ära, et enne saksamaa piiri pole mõtet magamisele eriti aega raisata ... sealt edasi aitab väga selline asi nagu
www.hotelclub.com ,et endale enamvähem ok hinnaga majutust leida punktis N.
Mis puudutab remondikodasid, siis Saab Euroopa poolt on täitsa võimalik saada Keskeuroopa kaarti, kus on kõik ametlikud saabiteenindused àra märgitud koos kontaktidega.
Nii, loodan, et aitas natuke ?
:Psipelgaz:wise: