Küsimus T16 klassiku karterituulutusest

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#1

Kas oleks pointi paigaldada karterituulutuse otsa nn õlikogumispaak?

Et siis karterituulutus suubuks selleks ette nähtud paaki, (mille vabas otsas on pisike filter), mitte enam enne turbot õhuvõtutorusse. Positiivseks küljeks oleks puhtam õhuvõtt.

Ma saan aru, et selle peenema klapiga vaakumvooliku (klapikambrikaane ja sisselaskekollektori vahel) allesjätmine on hädavajalik, kuna vaakum aitab paremini gaase eemaldada. Kas aga karterituulutus peab kindlasti sinna turbo ette õhuvõttu suubuma?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

900aero foorumis mingi vend paigutas ja arvas, et sai ikka palju parem kui enne oli..link kah
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#3

Vot-vot seda sama teemat ma lugesingi, saabcentrali foorumis oli veel pikem jutt selle sama auto kohta.

Kuigi lõplikku vastust nad välja ei mõelnud, et kas karterituulutuse ventileerimisel turbo õhuvõttu on mingit pointi või mitte. Ehk mõni meie saabiguru oskab kommenteerida?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Katsetasin Cyberi hõbedasel kunagi 9-5 juppidega tuulutust.(suht sarnane).Midagi hullemaks ei teinud(paremaks ka mitte).Marginaalselt vähenes drosselklapi määrdumine õliga.Turbo õhuvõtu torus on pidev ja suur imu,seepärast sinna see tuulutusvoolik suunatakse.Jämedast torust toimub tuulutamine koormatud mootoriga, peenikesest tühikäigul ja ilma koormuseta käigul.
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#5

Pisut OT aga vist samasse teemasse.

Kui ma enda autot laiali lammutasin avastasin ka, et mul IC pisut õli täis ja mõningates põlvedes väike õliloik. Uurisin seda asja Turbo foorumist ja sealt sain sellist infi, et kui turborõhku on tõstetud siis oleks hea õlikoguja sinna vahele panna. eeldan, et see säästab ka turbot kuna see õli hakkab ju ka turbiinile ladestuma ja viib ta tasakaalust välja. Et äkki oleks ikkagi asjal mõtet.
Vasta