külm on autos...

Tonnised ja nende mured
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#1

terv,

v2rske saabiomanikuna (9000 luuk) tekkis hommikul esimene mure seoses soojakraaniga - terve linn juba l2bi tiirutatud, mootor soe, aga salongis ainult kylm 6hk...kas saabil on mingi erinupp selle jaoks v6i on m6ni tross kuskilt kinnitusest plehku pistnud?...

ja kustkohast saab kapotiamorte samale isendile?...
Jürgen

#2

Kliima ehk läbi..
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#3

ehk siis vast mitte...polegi sellist asja...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Igas suuremas autokaupluses on luugiamordid ja kapotiamordid müügis. Samuti internetikauplustes www.autoosad.ee ja www.ladu24.ee. Loomulikult leiad amordid ka kolmest Tallinna saabiremonditöökojast. Viimaste kontaktide leidmine foorumis ei tohiks raskusi tekitada. Maksavad nad mõnesaja krooni kanti.

Soojakraani tonnisel olla ei tohiks. Õhk juhitakse vajadusel läbi salongiradika. Vaata ka pealehel lugemise rubriigis olevat juttu:
http://www.saabnet.ee/index.php?l=acc2
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

Mida temp. näidik armtuuris näitab? Kui see on kuskil viimases kolmandikus, siis tõenäoliselt on termostaat kolmandas asendis ehk laseb kogu jahutusvedeliku salongiradikast mööda.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

Temp. andur peaks reaalset mootori töötemperatuuri näitama. See temp, mis soojendus- või jahutusradikas on ei koti kedagi. Arvan et kamm on kuskil õhu soojendusradikast läbi juhtivas mehhanismis. Kas ACC'ta masinatel liigutavad klappe samuti mootorid või tehakse seda lihasjõul?
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

Termostaati kotib just jahtusvedeliku temperatuur, mis peaks töösooja mootoriga olema mõningate mööndustega võrdelises seoses mootori töötemperatuuriga. Minu endisel tonnisel see häda oli(lahendust kahjuks ei leidnud).
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#8

temperatuurin2idik istub, jah, seal 60-70% peal maksimumist....et siis termostaadivahetus?...

ja soojakraani all m6tlesin 270-kraadi p88ravat nuppu salongitemperatuuri reguleerimiseks...kas seal taga on mingi tross, mis v6ib lahti tulnud olla ja 6hu l2bi radika juhtimist mitte teostada?...samas oli kuulda 6hu liikumiskiiruse muutumist seda nuppu keerates, mis nagu ideepoolest peaks t2hendama, et k6ik klapid t88tavad...
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

Minu pakutud variant pädeb juhul, kui peale sõitma hakates mõnda aega sooja tuleb ja siis hakkab külma tulema(ehk kui üldse sooja ei tule, on kotermann mujal). Selle puhul ei pruugi termostaat olla kurja juur, aga kuna tegemist on suhteliselt odava jupiga, võib ju proovida vahetada.
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#10

ma nyyd alles hakkasin m6tlema, et veetaset pole kontrollinud :red: - kunagi vectral igaljuhul kadus soojendus sellep2rast 2ra, et vett v2he...
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#11

SAAB peaks ise juba tunduvalt varem kurtma, kui jahutusvedelikku vähevõitu on... vähemalt need isendid, mida omanud olen('90 aasta tonnine ja praegune NG) seda teevad.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: napoleon
Termostaati kotib just jahtusvedeliku temperatuur, mis peaks töösooja mootoriga olema mõningate mööndustega võrdelises seoses mootori töötemperatuuriga. Minu endisel tonnisel see häda oli(lahendust kahjuks ei leidnud).
Sulatõsi. Ilmselgelt rääkisime teineteisest mööda. Kottimise seisukohalt rääkisin temperatuuri näidu seisukohalt. Mootori töö jaoks on oluline jahutusvedeliku temperatuur plokis mistõttu kuvatakse ka armatuuril vastav näit.

Üldiselt arvan, et praeguste soojade ilmadega peaks auto isegi tuksis termostaadiga (suur ring avatud) soojaks minema. Seda muidugi eeldusel, et jah. vedeliku tase normis (kui andur peetsi, siis ei näidata armatuuris midagi). Kahtlustan siiski mehhanismi, mis klappe liigutab.
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: suur
Kahtlustan siiski mehhanismi, mis klappe liigutab.

ka mina kahtlustasin, aga 6huvoolu kiirusevahe on erinevate klapiasenditega m2rgatavalt erinev, seega peaks systeem korras olema...t2na l2hen teen v2ikese proovis6idu kylavahel (kindlustust-ylevaatust pole), vaatan, kas hakkab kasv6i korraks sooja tulema...
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

Algselt postitas: suur
Üldiselt arvan, et praeguste soojade ilmadega peaks auto isegi tuksis termostaadiga (suur ring avatud) soojaks minema. Seda muidugi eeldusel, et jah. vedeliku tase normis (kui andur peetsi, siis ei näidata armatuuris midagi). Kahtlustan siiski mehhanismi, mis klappe liigutab.

Termostaadi rikkega pidasin silmas kolmandat positsiooni:
Saab thermostats are special. They have a three position operation. the first position is full closed and it blocks all flow to the radiator until the engine warms up. The second position allows flow both to the heater core and the radiator to provide cabin heat and cool the engine. This is the position the thermostat should be in most of the time while driving. The third position of the thermostat allows full flow to the radiator and blocks flow to the heater core as the plate on the bottom of the thermostat blocks the passage to the pipe to the heater.

Kogu jutu leiab siit
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

Nüüd oleks aeg täpsustada, mis aasta masinaga tegu? Napoleon räägib vanematest, mina uuematest tonnistest. Uuel on minuteada soojendusradikas kogu aeg ühenduses.
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#16

masinaks 89 aasta v2ljalase ehk siis vana...
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#17

:drive: käisime sõitmas ja wuuuhuuu, saime soojenduse tööle... 'paranduseks' kulus 6l vett:eureka:
:wise: alati tuleks ikka veetaset ka enne kontrollida...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#18

Vee all mõtled ikka antifriisi? Või panid tavalist kraanivett?
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#19

esialgu kraanivett, kuna kell oli juba hilja...nyyd millalgi vaatab palju kaduma on l2inud ja kustkohast - tosool oleks liiga kallis l6bu selle jaoks...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

6 liitrit?? Seal on kokku 9... Sisuliselt sõitsid ilma jahutusvedelikuta. Vaata, et nüüd omal plokikaant kõveraks ei saanud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#21

mina nyyd vaevalt s6itsin, kui siis juba eelmine omanik - olen kaks lyhikest otsa ainult teinud sellega, mootoritemp pole yle 75% maksimumist t6usnudki....
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: Kika
mina nyyd vaevalt s6itsin, kui siis juba eelmine omanik - olen kaks lyhikest otsa ainult teinud sellega, mootoritemp pole yle 75% maksimumist t6usnudki....

See andur seal vaevalt mootori temperatuuri mõõdab, jahutusvedeliku oma ikka. Õhk on aga halb soojusjuht :wise:.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Kika
Postitusi: 15
Liitunud: E Apr 30, 2007 11:30
Asukoht:
Auto:

#23

nojah, saab on alles paar p2eva kasutada-remontida olnud, kapotialla pole 6ieti j6udnudki, kuid v2hemalt hondal on salongi temperatuuri-indikaatori andur mootoriploki kyljes ja jahutusvedeliku tempi andur, mille andmeid n2eb ainult aju, radika kyljes...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

Need näidikud on nagunii väga umbmäärased. Tonniste tüüpiline häda, vahemikus 80-110 ei näita seier mitte mingit elumärki. Vaikselt näitab kuhugi alla serva. Kui juba üle poole ja kõrgemale näitab, siis on ilmselt juba väga tuline see asi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: Cyber
Need näidikud on nagunii väga umbmäärased. Tonniste tüüpiline häda, vahemikus 80-110 ei näita seier mitte mingit elumärki. Vaikselt näitab kuhugi alla serva. Kui juba üle poole ja kõrgemale näitab, siis on ilmselt juba väga tuline see asi.

See jutt käib jälle viimaseotsa tonniste kohta kui ma õigesti mäletan. Mingi ca 95 aastal muutus neil see süsteem. Parandage mine nüüd kui metsa panin.
Iga ratas veab and then some!
Vasta