Saab 9-5 Aero vs 9-3 Aero

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#1

selline küsimus et kumma ostaksid sina ja miks? Aasta võiks olla al. 2003 lõpp (siis kui tuli 9-5 facelift)
Mõlemad autod meeldivad ja ei oskagi kohe valida...millised võiksid olla pos. ja neg. küljed et eelistada üht teisele?
Varem on olnud mul 9000CS ja 9-5 Griffin.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

9-5 facelift tuli MY02'ga
9-3 SS tuli välja MY03

Neid kahte on väga raske võrrelda.
Võrrelda saaks nt 9-3 Viggenit ning 9-5 Aerot (MY98-01), kuna need sama mootoriga.

Täpsusta autod, saame paremaid vastuseid anda.

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

Tasuks uurida 9-3 v6 mootoriga saadavust. See on hästi õnnestunud kooslus.
Veidi uitmõtteid: 9-3 on väiksem (tagaistujale suisa olematu põlveruumiga), 9-3 püsib passiivse tagasilla roolimise (ja palju muu) tõttu paremini teel, 9-5 puhul on tehnilisi apsakaid veidi rohkem (v6 apsakaid ei ole viitsinud otsida), 9-5 aero vedrustus ei ole üldse häirivalt kõva (vabalt võrreldadv mu tavalise tonnisega).

EDIT antud juhul pidasin silmas 9-3 SS ja SC-d.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: qdwin
Tasuks uurida 9-3 v6 mootoriga saadavust. See on hästi õnnestunud kooslus.

Ilmselt mõtled sa siiski 9-5'te. :poke:

9-3 V6 tuli 2.8 twin-scroll turbona MY06 välja.

9-5 V6 asümmetriline turbo oli tootmises kuni MY03 (kaasaarvatud)

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

mõtlesin 9-3 2,8 v6
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Tasuks uurida 9-3 v6 mootoriga saadavust. See on hästi õnnestunud kooslus.

Ilmselt mõtled sa siiski 9-5'te. :poke:

9-3 V6 tuli 2.8 twin-scroll turbona MY06 välja.

9-5 V6 asümmetriline turbo oli tootmises kuni MY03 (kaasaarvatud)

terv, teager

sellise asümmeetrilise turboga Grffin on mul juba olnud...nüüd on plaanis, et kui Saab siis ainult AERO
9-5 mõtlen ainult sellist mis on 2004a mudel, see esistange näeb väga seff välja. Aga nagu olen kuulnud siis neil pole enam seda 8a. mootori garantiid, on see nii?
9-3 SS-i ple veel võimalust olnud omada ja seega võiks ju proovida:)
Kes keegi oskaks öelda et kumma tehniline pool oleks vastupidavam? Nagu olen aru saanud 9-5 oli mingid mootori jamad ja 9-3 kipub jahutusvedelik käigukasti jooksma, on veel midagi?

Igaks juhuks mainin et vaatan ainult automaate, manuaal on sama hästi kui välistatud!
Janne
Postitusi: 19
Liitunud: E Juun 12, 2006 22:52
Asukoht:
Auto:

#7

Üritades kahe sõnaga teemat hõlmata võiks öelda: maitse asi; ehk head autod on kindlasti mõlemad.

Olles mõlema viidatud mudeliga erinevates teeoludes mõnevõrra sõitnud, mõtlesin, et üritan siinkohal ka mõned mõtted, tähelepanekud kirja panna, mis ei pretendeeri kindlasti mingile tõele või soovitusele, vaid väljendavad pigem subjektiivset arvamust.

Alustama peaks aga vist sellegipoolest objektiivsetest kriteeriumidest, ehk tehnilistest andmetest (võrdluses 9-3 ja 9-5 Aero mõlemad sedaanid ning automaatkastiga); kiirendus 100-ni 9-5-l 8,2 sek. ja 9-3-l 8,8 sek.; keskmine kütusekulu 9-5-l 10,1 ja 9-3-l 9,1. Isiklik kogemus ütleb, et keskmine kütusekulu tõepoolest mõlema puhul 9-10l vahele jääb, ehk siis ökonoomia sõltub pigem sõidustiilist.
Kiirenduse osas julgeksin plussi anda 9-5-le ja peamiselt tänu Sport reziimi kasutamise võimalusele.
Mahutavuse ja ruumikuse seisukohalt on 9-5 puht objektiivselt avaram ja mahukam. Samas on 9-3e kompaktsuse juures suudetud pakiruum teha sügav ja hästi mahutav (näiteks lapsevanker mahub sinna kenasti).
Pluss poolele 9-5 puhul võiks kanda ka istmete mugavuse. Ehkki 9-3-e istmed näevad välja võibolla pisut sportlikumad, pakuvad paremat külgtuge ja mugavust ikkagi 9-5 istmed, mis on vast ühed paremad istmed ka teiste automarkidega võrreldes.
Võrreldes tehase poolt pakutavaid (parimaid) helisüsteeme 300w (ja 13 kõlarit) 9-3-l vs 200w (ja 9 kõlarit) 9-5-l annaksin plussi vaatamata kesisematele näitajatele siiski 9-5 stereole; võibolla on siin üheks heli mõjutavaks teguriks ka viimistlusmaterjalid.
Viimati nimetatu, ehk salongis kasutatud materjal, on kindlasti parem 9-5 puhul, mis mh tähendab ka vähem igasugu (häirivaid) naginaid.
9-3 kasuks räägivad mitmed tehnilised uuendused, samuti asjaolu, et kuna mudel on sisuliselt sama välisdisainiga siiani tootmises, hoiab ta ka paremini hinda (ja on ka suurema järelturuga).
Tehnilise külje pealt, ehk vigade seisukohalt on pigem määravaks auto ajalugu, ehk kuidas on autot eelnevalt hooldatud, hoitud.

Käsitletud sai ainult väikest osa aspektidest ja vabandan, kui võrdlus sai pisut pealiskaudne, aga kõikide detailide kõrvutamine veniks ilmselt liiga pikaks. Liiatigi on kõikidest objektiivsetest ja vähem objektiivsetest aspektidest olulisem emotsioon, mis tekib autorooli istudes ja sõites.

Terv,
Janne
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#8

tänud hea ülevaate eest...aga oskab keegi lisada midagi ka tehnika kohapealt?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

9-5 on veidi kapriissem.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#10

Algselt postitas: MaxPower
tänud hea ülevaate eest...aga oskab keegi lisada midagi ka tehnika kohapealt?
Kui natuke otsingut kasutada ja Lugejate autode teemas loed, siis saad paljudele kõhklemistele vastused. Tehnikast ka palju juttu olnud.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#11

Algselt postitas: MaxPower
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Tasuks uurida 9-3 v6 mootoriga saadavust. See on hästi õnnestunud kooslus.

Ilmselt mõtled sa siiski 9-5'te. :poke:

9-3 V6 tuli 2.8 twin-scroll turbona MY06 välja.

9-5 V6 asümmetriline turbo oli tootmises kuni MY03 (kaasaarvatud)

terv, teager

sellise asümmeetrilise turboga Grffin on mul juba olnud...nüüd on plaanis, et kui Saab siis ainult AERO
9-5 mõtlen ainult sellist mis on 2004a mudel, see esistange näeb väga seff välja. Aga nagu olen kuulnud siis neil pole enam seda 8a. mootori garantiid, on see nii?
9-3 SS-i ple veel võimalust olnud omada ja seega võiks ju proovida:)
Kes keegi oskaks öelda et kumma tehniline pool oleks vastupidavam? Nagu olen aru saanud 9-5 oli mingid mootori jamad ja 9-3 kipub jahutusvedelik käigukasti jooksma, on veel midagi?

Igaks juhuks mainin et vaatan ainult automaate, manuaal on sama hästi kui välistatud!

Ei ütleks küll, et 9-5 mootor jama oleks... (saan nüüd küll Trionicu käest tappa) Pigem on probleemiks veermik. 9-3 puhul olen kuulnud pidevalt probleeme elektroonika kohapealt. Nii väideti vähemalt VM´is.
dohman
Postitusi: 153
Liitunud: N Apr 26, 2007 17:41
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: jupats
Algselt postitas: MaxPower
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Tasuks uurida 9-3 v6 mootoriga saadavust. See on hästi õnnestunud kooslus.

Ilmselt mõtled sa siiski 9-5'te. :poke:

9-3 V6 tuli 2.8 twin-scroll turbona MY06 välja.

9-5 V6 asümmetriline turbo oli tootmises kuni MY03 (kaasaarvatud)

terv, teager

sellise asümmeetrilise turboga Grffin on mul juba olnud...nüüd on plaanis, et kui Saab siis ainult AERO
9-5 mõtlen ainult sellist mis on 2004a mudel, see esistange näeb väga seff välja. Aga nagu olen kuulnud siis neil pole enam seda 8a. mootori garantiid, on see nii?
9-3 SS-i ple veel võimalust olnud omada ja seega võiks ju proovida:)
Kes keegi oskaks öelda et kumma tehniline pool oleks vastupidavam? Nagu olen aru saanud 9-5 oli mingid mootori jamad ja 9-3 kipub jahutusvedelik käigukasti jooksma, on veel midagi?

Igaks juhuks mainin et vaatan ainult automaate, manuaal on sama hästi kui välistatud!

Ei ütleks küll, et 9-5 mootor jama oleks... (saan nüüd küll Trionicu käest tappa) Pigem on probleemiks veermik. 9-3 puhul olen kuulnud pidevalt probleeme elektroonika kohapealt. Nii väideti vähemalt VM´is.
Veermik on ikka rohkem 9-3 probleem. Amordid+tugilaagrid, bumerangid.
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#13

minu poolest võib teema sulgeda...Aero olemas, tänud Jannele et viicib korralike masinaid tuua!
Vasta