Probleem 9000 Aeroga

Tonnised ja nende mured
Vasta
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#1

Nakatasin oma sõbra ka sabismi.
Soetas endale 93 a 9000 aero. Nu masin nii ja naa tahab siit ja sealt veidi ka kohendamist. Kuna ise foorumlane pole siis teen teema tema eest.

Hakkasime täna siis kohustuslikke vaakum voolikuid vahetama, kuna need olid täielikult rabedad. Vahetatud said kõik 4 mm voolikud. Peale voolikute vahetamist hakkasid mootoripöörded kõikuma. Kõigepealt tõusid 1500 peale ja siis hakkasid kõikuma 1500 ja 2000 vahel. Panin manomeetri vahele. Vaakum kõikus -4 kuni -7 ni. Proovisime sõita rõhk ei tõusnud üle 0,5 bar. Samas on sedasi, et kui lasta meelevaldselt vaakumil pisut lekkida siis töötab korralikult (pöörded ei uju ja jõudu on ka)
Milles võiks probleem olla? Oskab keegi nõu anda.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Pöörete kõikumine viitab s*tasele tühikäigumootorile (AIC kapp).
Spekuleerin siin, et kui näiteks AIC ei anna piisavalt õhku throttle'i taha, siis seda lisaõhku saabi vaakumilekkest ja pöörded stabiliseeruvad pisut. Aga see peaks pöörded just alla viima.
Igatahes kasige see klapp ära, lihtne töö ja tulemus on mõnus.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

Vat ei ole asi nii roosiline. Põhjuseid võib olla mitemid muid ka peale IAC. Minu autot kimbutab ka tühikäigu pöörete ränk kõikumine kuid viga ei ole IAC's. :wall:
Iga ratas veab and then some!
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

Kinnitan Iffi kommentaari.
IAC võib olla üks kümnetest põhjustest.Kindlasti on IAC puhastamine kasulik,et mitte öelda vajalik.Loota,et peale seda kõik heaks läheb on aga enam kui naiivne...:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

Algselt postitas: iisak
Loota,et peale seda kõik heaks läheb on aga enam kui naiivne...:wise:
OT: Lootus pidi lollide lohutus olema.. samas pidi lootus viimasena surema... Järeldus - Lollid surevad viimasena..:D

Ärgu võtku asjaosalised seda isiklikult..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#6

Probleem on ka veel selles, et peale vaakumivoolikute vahetust läks vaakum liialt suureks üle -1. Ja pöörete kõikumisega tundub nagu hakkaks kütuse pealeandmine muutuma ebaregulaarseks või et siis annab liialt palju peale. Ise mõtlesin kah IAC peale ja see on õhtusse programmi sisse võetud. Samas on ka veel mingi kütuse regulaator kus otsas vaakum volla see jäi vahetamata. Kas õhulugeja saab kuidagi asjaga seotud olla?
Kütusekulu olevat kah tunduvalt suurenenud (sõbra väitel)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

Ehk ei suuda kulunud kütusepump enam piisavalt pumbata ja survet hoida? Võimalusel mõõta bensiini rõhku, peab olema 3.0 +-0.1 bar. Aga võib ka rõhuregulaator nässus olla. Või bensufilter umbes.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

Kui vaakum nõnda suur, siis ei saa piisavalt vabalt õhku peale (see loogika kukkus küll karm välja!). Tühikäiguklapp umbes, õhufilter kivistunud...
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: qdwin
Kui vaakum nõnda suur, siis ei saa piisavalt vabalt õhku peale (see loogika kukkus küll karm välja!). Tühikäiguklapp umbes, õhufilter kivistunud...

Selleni jõudsin kah eile õhtal õlut trimbates ja EPC süsteemi uurides.
Igatahes on praeguseks hetkeks on ideid piisavalt kuhu kallale minna. Proovin ja katsetan. Eks annan siis varsti teada mis olukord on
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#10

Igatahes on praeguseks hetkeks on ideid piisavalt kuhu kallale minna. Proovin ja katsetan. Eks annan siis varsti teada mis olukord on [/quote]
Hea kui sõbra auto peal saab proovida ja katsetada ;) Kas on hea sõber?
:drive:
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: andres
Igatahes on praeguseks hetkeks on ideid piisavalt kuhu kallale minna. Proovin ja katsetan. Eks annan siis varsti teada mis olukord on
Hea kui sõbra auto peal saab proovida ja katsetada ;) Kas on hea sõber? [/quote]

Sõber on hea ja ta omab ka täis varustuses auto töökoda (nii tõstuki kui muu kämaga) Seega on olemas pidev koht kus auto probleeme lahendada.:P:P
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#12

Peale IAC puhastust hakkas main jälle korralikult tuksuma ei näinud küll väga kohutav seest välja aga rokane ta oli. Kuid vaakum on ikkagi seal 0,8 ja 0,9 vahel. Kas see on normaalne?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: csn
Peale IAC puhastust hakkas main jälle korralikult tuksuma ei näinud küll väga kohutav seest välja aga rokane ta oli. Kuid vaakum on ikkagi seal 0,8 ja 0,9 vahel. Kas see on normaalne?

Ei see on tiba liiast. Nii palju kui Trionicu jutust kõrvataha olen pannud peaks ta seal ~ -0,6 kandis olema.
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#14

Kas nähtav pöördklapi pind oli läikiv, ilma kriimudeta?
Kui klappi veidi järsumalt käe vahel keerutada, kas pöördklapp hakkas puhtusest tingituna vaba inertsi tõttu kolksuma?

Tegelikult on selle klapi puhastamine suure roka korral pikaajaline tegevus. Tuleb leotada, pesta igast cleaneritega, lasta sisse törts õli kuna cleanerid kuivatavad vastikult, alustada uuesti nullist jne jne. Ja niimoodi korda mitu. Et niikuinii mootor ja turbo ei ole enam perfektselt tihedad, lendab sinna pidevalt uut rokka peale.
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: qdwin
Kas nähtav pöördklapi pind oli läikiv, ilma kriimudeta?
Kui klappi veidi järsumalt käe vahel keerutada, kas pöördklapp hakkas puhtusest tingituna vaba inertsi tõttu kolksuma?

Tegelikult on selle klapi puhastamine suure roka korral pikaajaline tegevus. Tuleb leotada, pesta igast cleaneritega, lasta sisse törts õli kuna cleanerid kuivatavad vastikult, alustada uuesti nullist jne jne. Ja niimoodi korda mitu. Et niikuinii mootor ja turbo ei ole enam perfektselt tihedad, lendab sinna pidevalt uut rokka peale.

Kuna enda masinal olen selle protsessi juba läbinud siis teadsin kuidas asja teha.

Pöördklapi pind oli tahmane sama olid ka klapi sisselaske ava tahmane ning voolikud pläga täis. Ja klapp hakkas peale puhastust toimingut tööle katsetasin seda keerutades ja loksutades. Õli sai kah.
Tundub et päris sooda ma ikkagi pole
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

Natuke õli õigetesse kohtadesse ei tee paha, puhastusvedelik, misiganes ta ongi, peseb ka kõik "laagrid" puhtaks.
Tegelikult peaks ka klapi mootorit kuidagi reanimeerima, teades (suht pidevalt töötavate) Saabi el. mootorite viletsat seisukorda...
Vasta