Lahja segu

Tonnised ja nende mured
Vasta
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#1

Rääkisin täna just ühe Läti noore saabiehitajaga.
Auto tal järgmine: Saab 9000 2,3t 1991a. 200hj, automaat kastiga.

Tal juhtus järgmine jama:
Leidis ühest lammarist 93a. 9000 Aero turbo. Rõõmsa meelega paigaldas selle kohe oma autole peale, lootes rohkem rõhku ja hobuseid/väänet saada. Mootor läks pöördesse päris kenasti ja turbo rõhku ka mõnusalt, kuid väga kiiresti suutis ta kolvid üles sulatada.
Et siis rõhku küll, kuid segu jäi vääga lahjaks.

Seega, ehk kogenud saabi mehaanikud oskavad ütelda, et kas vanematele 9000 mudelitele, millel veel APC Chip oli ei kõlbagi peale panna Mitsu turbot?
Sest Aerodel oli juba Trionic peal.
Või võib probleem olla pihustis, kütusepumbas või muus?

Kellel kogemusi palun kommenteerige ja nõustage, kui võimalik.
romza
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

jätkaks:
ülse huvitaks, et kuidas saab teada, kas suurel koormusel on lahja segu, või mitte...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ken
Postitusi: 180
Liitunud: K Nov 24, 2004 20:23
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: ivomets
jätkaks:
ülse huvitaks, et kuidas saab teada, kas suurel koormusel on lahja segu, või mitte...
Segukella abil?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

Mitsu turbos nüüd vaevalt asi oli. Vanem 9000 kasutab veel knock sensorit, mis oma signaaliga vajadusel BPC klapi tööd reguleerib. APC juhtimine on üksjagu algelisem, kui Trionicul ja kuigi mõlemad reguleerivad vajadusel BPC klappi (et detonatsiooni puhul vähendada buusti), siis Trionic muudab lisaks ka süütemomenti, mida APC veel teha ei osanud ega poleks saanudki, sest DI kassetti ju pole mis regulliks.
Nähtavasti kasutati mingit moodust, et BPC klapist mööda minna (bleeder, MBC vm.) või oli klapp lihtsalt rikkis. Sai (näiteks) viletsa kütusega oma rõhu pikalt 1,3 baari peale ja oligi abi antud. Trionic5 oleks nii ekstreemses olukorras süütega mänginud...

Selline minu versioon.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Algselt postitas: ivomets
jätkaks:
ülse huvitaks, et kuidas saab teada, kas suurel koormusel on lahja segu, või mitte...

Segukella ehitas näiteks Aljoga oma 900-le:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=194

Aga et Saabidel kasutusel tavaline (odav) narrow band Lambda sensor, siis on mõõtmine suht ebatäpne. Kuigi üldiselt saab sellega siiski teada, millal segu lahja-normaalne-rikas.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

Algselt postitas: sebastian
mida APC veel teha ei osanud ega poleks saanudki, sest DI kassetti ju pole mis regulliks.
Kõtt, tonniste peal on ka DI+APC kui ka DI-APC variandid. Üks on eraldi APC karbiga (+), teine ühte karpi pandud asi. Esimene oli IIRC '89 CD peal ja on üsna otsitud kaup klassikuaretajate hulgas, et klassikule DI peale panna..;). 91 peaks olema juba see DI-APC.

Kuidas saada teada et segu lahja? Hapnikuanduri abil. Kõige parem Wide-band andur, mis näitab täpselt segu koostist. Selle tavalise junniga saada saad (võrreldes WB anduriga) enam-vähem tulemust, et vist on lahja või vist on rikas...

A kui see leedukas kolvid üles sulatas, siis ehk sai seda rõhku ikka liiga palju. Miollega ta mõõtis? Armatuur oleva peerumeetriga?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#7

Tänud asjaliku info eest!
Homme saab jälle lätlasega edasi suheldud.
Igatahes tal oli selline arusaam, et kui panna speedpartsi stage1 peale, siis sellega saab segu paremaks ja enam kolvid kokku ei sula. Kuigi ka minul oli kuri kahtlus, et ta veel midagi auto kallal näppinud on ja see jama ei tulnud lihtsalt turbo vahetamisest.
romza
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: sebastian
mida APC veel teha ei osanud ega poleks saanudki, sest DI kassetti ju pole mis regulliks.
Kõtt, tonniste peal on ka DI+APC kui ka DI-APC variandid.
Minu viga, muidugi olid ka DI-APC kooslused :) Võrdlemisi lihtsat APC plokki vaadates ei tule kohe selle pealegi, et taoline võiks ka DI-d juhtida.
Tuleks siis vaadata ka knock sensor-i korrasolekut. Kindel on see, et Trionic oskab paremini lahja seguga toime tulla mõõtes detonatsiooni juba selle tekkemomendil igas silindris eraldi. Vana tonnise sensor püüab ainult "üldist koputamist" silindrites - kui see andur nässus, siis kõrgema buustiga võib kindlasti jama tulla.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

aga mis teha siis, kui nn. lambda andurit põlegi?

kuskil trionic postitas:
Lairibalambda koos kella ja mooduliga oleks parim lahendus,kuid hind 5kilo ja ülespoole paneb kukalt kratsima.

aga see oli mingi 100 aastat tagasi.
mis variandid prAEGUST saada, kasutada?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#10

Aga mul tekkis küsimus, et mis maalt T5 ei suuda enam segu kontolliall hoida?
Eeldades, et kõik tehniline on korrasaga on lihtsalt korralikult rõhku pealekeeratud
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#11

segu erinavtel pööretel kontrollida on lihtne: Dünosse, wideband lambda sappa ja keerutama....
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

Algselt postitas: csn
Aga mul tekkis küsimus, et mis maalt T5 ei suuda enam segu kontolliall hoida?
Eeldades, et kõik tehniline on korrasaga on lihtsalt korralikult rõhku pealekeeratud
See huvitaks ennastki.
Narrow band sensori "normaalne segu" -väljundpinge on nii kitsas vahemikus, et ükskõik missugune näidik (valgusdioodidega, osutiga) annab pidevalt siia-sinna väärtuseid. ECU-le muidugi piisab kolmest põhiväärtusest, teda ei huvita kas segu on "natukene rikas" või "natukene lahja".
Ise olin juba valmis ehitama 20-LED varianti, kõik vajaminev oli muretsetud, LED-d, mikroskeemid jne., aga lugenud natukene Lambda'dest loobusin selle kuusepuu ehitamisest.
Dünos mõõtmine on muidugi variant, aga toredam, kui täpne näidik pidevalt silme ees. Liiga palju on erinevaid tegureid, mis segu koostist muudavad - sissepritse errorid, vilets kütus, umbes õhufilter jne.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: sebastian
Mitsu turbos nüüd vaevalt asi oli. Vanem 9000 kasutab veel knock sensorit, mis oma signaaliga vajadusel BPC klapi tööd reguleerib. APC juhtimine on üksjagu algelisem, kui Trionicul ja kuigi mõlemad reguleerivad vajadusel BPC klappi (et detonatsiooni puhul vähendada buusti), siis Trionic muudab lisaks ka süütemomenti, mida APC veel teha ei osanud ega poleks saanudki, sest DI kassetti ju pole mis regulliks.
Nähtavasti kasutati mingit moodust, et BPC klapist mööda minna (bleeder, MBC vm.) või oli klapp lihtsalt rikkis. Sai (näiteks) viletsa kütusega oma rõhu pikalt 1,3 baari peale ja oligi abi antud. Trionic5 oleks nii ekstreemses olukorras süütega mänginud...

Selline minu versioon.

APC plokki kasutati ka versioonis DI/APC,kuni Trionicu tulekuni.
Jagajaga mootori APC tõesti süütega mängida palju ei suuda,kuid piisavalt,et kolbe mitte sulatada.Reaktsiooniaeg loomulikult pikk,kuna ainult üks "knock-sensor" ja 3 eraldi moodulit( milledest kokku aretati hiljem trionic mootorijuhtimine).
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: romza
Tänud asjaliku info eest!
Homme saab jälle lätlasega edasi suheldud.
Igatahes tal oli selline arusaam, et kui panna speedpartsi stage1 peale, siis sellega saab segu paremaks ja enam kolvid kokku ei sula. Kuigi ka minul oli kuri kahtlus, et ta veel midagi auto kallal näppinud on ja see jama ei tulnud lihtsalt turbo vahetamisest.

Näiteks kõik eelnev,aga ülioluline mootori juures tegemata: vaba gaaside väljapääs,uus õhufilter,0 õhulekked sisselaskes,piisav kütuse pealevool jne,jne...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

Algselt postitas: ivomets
aga mis teha siis, kui nn. lambda andurit põlegi?

kuskil trionic postitas:
Lairibalambda koos kella ja mooduliga oleks parim lahendus,kuid hind 5kilo ja ülespoole paneb kukalt kratsima.

aga see oli mingi 100 aastat tagasi.
mis variandid prAEGUST saada, kasutada?
Täpselt sama skeem endiselt, hinnad muutunud vaevalt on..:( Dünopinkide juures on tavaliselt võimalus see järgi ühendada. Näed üsna täpselt segu koostise erinevate pöörete juures.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta