Uuenenud Autolehe viimasel leheküljel algas huvitav rubriik "20.sajandi 50 tähtsat autot". Tähestiku järjekorras on nüüd jõutud Alfa Romeo ja Aston Martini juurest Audide juurde. Audi puhul kujunesid muidugi märksõnadeks "alumiinium" ja "quattro" Missugune SAABimudel SAAB selle rubriigi künnise ületatud? Arvukad innovatsioonid omal ajal ei tohiks siiski päris ukse taha jätta
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
* 1958: The GT 750 is the first car fitted with headrests as standard.
* 1962: Saab becomes the first volume maker to offer diagonally-split dual brake circuits.
* 1968: Saab creates an ignition system near the gearbox, instead behind the steering wheel on like ordinary cars.
* 1970: Saab introduces a 'world-first' - headlamp wipers and washers.
* 1971: Heated front seats are introduced, the first time in the world they are fitted as standard.
* 1971: Saab develops the impact-absorbing, self-repairing bumper.
* 1972: Saab introduces the concept of side-impact protection bars.
* 1977: Saab tamed the turbocharger in all models.
* 1978: Saab introduces another 'world-first,' the passenger compartment air filter.
* 1980: Saab introduces Automatic Performance Control (APC), and an anti-knock sensor that allowed higher fuel economy and the use of lower grade fuel without engine damage.
* 1983: Saab introduces the 16-valve turbocharged engine and asbestos-free brake pads.
* 1985: Saab pioneers direct ignition, eliminating the distributor and spark plug wires.
* 1990: Saab introduces a 'light-pressure' turbo.
* 1991: Saab is the first manufacturer to offer CFC-free air-conditioning.
* 1992: Saab unveils the 'Trionic' ignition, equipped with a 32-bit micro-processor.
* 1993: Saab introduces the 'Sensonic clutch' and the 'Black Panel', later to be called the 'Night Panel'.
* 1993: Saab develops the 'Safeseat' rear passenger protection system.
* 1995: Saab presents an asymmetrically turbocharged V6 at the Motor Show in Frankfurt, Germany.
* 1996: Saab introduces active head restraints, which help minimize the risk of whiplash.
* 1997: Saab fits ventilated front seats and an air conditioned glovebox to their new 9-5, both world-firsts in a passenger car.
Pean silmas mõnda konkreetset mudelit, mida hr. M.-H. Kuuse sinna rubriiki valida võiks. Võibolla siis vanakooli 900 - turbocharging massidesse, ohutuse, dünaamika ja juhitavuse tipptase, kiiksud a'la "tagurpidi mootor" ja muidugi ebakonventsionaalne ja samas ajatu Saabi disainikeel, mida klassik-kupee võibolla kõige paremini defineerib Ehk suuremad spetsialistid oskavad kommenteerida vanemate mudelite tähtsust oma ajastu kontekstis, sest turvavööd/turvatalad/tulekojamehed olid juba enne klassikut leiutatud.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Algselt postitas: krss
[see Saabide turvavöö leiutamine on vist üks levinumaid Saabi-müüte üldse - kuna sellest räägitakse igal pool nii palju, siis lõpuks jäädaksegi uskuma:). Isegi patent on Volvol (Bohlin), kes seda esimesena seeriaautodel kasutama hakkas.
Saab ei leiutanud turvavööd kui sellist, vaid paigaldas selle esimesena sõiduautole standardvarustuses - sellist asja olen mina kuskilt lugenud.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Turvavööd oli VOLVO leiutis aga kumb esimesena turvatalad ustesse monteeris,mitte ei tule meelde.Aasta siis oli 74 vist kui SAAB hakkas talasid kasutama.
Algselt postitas: krss
[see Saabide turvavöö leiutamine on vist üks levinumaid Saabi-müüte üldse - kuna sellest räägitakse igal pool nii palju, siis lõpuks jäädaksegi uskuma:). Isegi patent on Volvol (Bohlin), kes seda esimesena seeriaautodel kasutama hakkas.
Saab ei leiutanud turvavööd kui sellist, vaid paigaldas selle esimesena sõiduautole standardvarustuses - sellist asja olen mina kuskilt lugenud.
lisan mis vastab tõele:
Volvo leiutas turvavööd ja Saab täiustas need kolme-punkti turvavöödeks:wise:
Nendest viimane on ainuke, mille puhul mainitakse, et SAAB oli esimene, kes tulede kojamehi kasutas.. Kolme punkti turvavööd on Volvo leiutis.. Krss juba mainis eespool seda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Nendest viimane on ainuke, mille puhul mainitakse, et SAAB oli esimene, kes tulede kojamehi kasutas.. Kolme punkti turvavööd on Volvo leiutis.. Krss juba mainis eespool seda.
mina jällegi loen Saabi juubeli raamatut ja siin seisab:
Nils Ivar Bohlin., an aircraft engineer, developed the thre-point seatbeilt in 1959.
Algselt postitas: dohman
mina jällegi loen Saabi juubeli raamatut ja siin seisab:
Nils Ivar Bohlin., an aircraft engineer, developed the thre-point seatbeilt in 1959.
See kõik on õige... Ainuke pisike asi on see, et herr Bohlin töötas Volvos..
Algselt postitas: dohman
mina jällegi loen Saabi juubeli raamatut ja siin seisab:
Nils Ivar Bohlin., an aircraft engineer, developed the thre-point seatbeilt in 1959.
See kõik on õige... Ainuke pisike asi on see, et herr Bohlin töötas Volvos..