Bensiinikulust
Mul kulu linnas ca 14l/100km linnas, kus ma põhiliselt sõidangi. Trassil jääb 9 kanti. Kompuuter näitab minu meelest vahest väiksemat kulu seetõttu et ta võtab ainult seda osa kus auto liigub. Kui seisad näiteks 5 minutit mootor töös siis seda kulu ei oska ta arvutada ja keskmisele ei lisa. Endalgi paar korda üllatusena tulnud kui keskmine on 14 ja 400km'i sõidetud ja siis läheb paaki 62l, aga alati on siis meelde tulnud ka paar pikemat seismist töös mootoriga, et sooja saada.
Küsimus laiale ringile kui palju võtab Saab seistes näiteks tunnis kütust?
Paagi seiser näitab teipaid minu meelest kõigil autodel. Honda CRX'il võis näiteks vabalt sõita viiendik alla nulli ja siis oli ka veel 5 liitrit paagis.
Küsimus laiale ringile kui palju võtab Saab seistes näiteks tunnis kütust?
Paagi seiser näitab teipaid minu meelest kõigil autodel. Honda CRX'il võis näiteks vabalt sõita viiendik alla nulli ja siis oli ka veel 5 liitrit paagis.
Ma nüüd küll ei näe su profiilist auto marki ning aastat, kuid minu 97 aasta tonnine arvutab seistes kenasti kütuse kulu, väänab keskmisele numbrile kenasti juurde.
Sa nulli oma kulu ära ning jäta 5 minutiks auto käima peaksid kohe tulemust märkama, keskmine kütuse kulu peaks tõusma lakke.
Sa nulli oma kulu ära ning jäta 5 minutiks auto käima peaksid kohe tulemust märkama, keskmine kütuse kulu peaks tõusma lakke.
Iga ratas veab and then some!
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001
Algselt postitas: IFF
Sa nulli oma kulu ära ning jäta 5 minutiks auto käima peaksid kohe tulemust märkama, keskmine kütuse kulu peaks tõusma lakke.
Minul kohapeal seistes nullides ei tulnudki mingit keskmist ette. Võib-olla aga ei jõudnud ära oodata.

Algselt postitas: PereiraAlgselt postitas: IFF
Sa nulli oma kulu ära ning jäta 5 minutiks auto käima peaksid kohe tulemust märkama, keskmine kütuse kulu peaks tõusma lakke.
Minul kohapeal seistes nullides ei tulnudki mingit keskmist ette. Võib-olla aga ei jõudnud ära oodata.Nulliga ju jagada ei saa.
Vastu pidi, keskmine kütuse kulu 100km peale peaks sel juhul kui sa kohapeal seisad olema lõpmatus mitte 0, millega aga omakorda jagada saab

ps. Loodan, et mäletan õigesti midagigi.
Iga ratas veab and then some!
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001
Algselt postitas: kasparius
Kui ei liigu(seisab paigal) jäävad lihtsalt kriipsud. ei mingit numbrit.
Just nii. Ma eeldan aga, et kui liikudes sinna mingi number ette sõita ja siis kohapeal seista, siis hakkaks see kasvama (siis on distants millega kütusekulu jagada).
Tonnisel näitab kohapeal seistes hetkekulu 99l/100km.
9-3 ja 9-5 on tõesti kriipsud peale nullimist kuni on läbitud 200m kuna kummalgi pole hetkekulu mõõtjat:wise:
9-3 ja 9-5 on tõesti kriipsud peale nullimist kuni on läbitud 200m kuna kummalgi pole hetkekulu mõõtjat:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001
Algselt postitas: iisak
Tonnisel näitab kohapeal seistes hetkekulu 99l/100km.
9-3 ja 9-5 on tõesti kriipsud peale nullimist kuni on läbitud 200m kuna kummalgi pole hetkekulu mõõtjat:wise:
Lõpuks üks ammendav vastus.

Kui nüüd päris täpne olla,siis peale nullimist nullitakse ära 2 parameetrit,millede järgi keskmine kulu arvutatakse:
-odomeetri näit(bus info MIU`lt)
-käivitusest alates kulutatud kütus(bus info Trionicult)
peale nullimist ja 100m. läbimist esitatakse uus näit. Iga 4 sek. tagant arvutatakse ja paigutatakse mällu uus väärtus.Iga 500km. läbimise järel jagatakse nii läbisõidu-,kui kulutatud kütuse väärtus kahega,et vähendada
"vana" kuluväärtuse mõju eesolevale väärtusele.
Selline algoritm siis:)
-odomeetri näit(bus info MIU`lt)
-käivitusest alates kulutatud kütus(bus info Trionicult)
peale nullimist ja 100m. läbimist esitatakse uus näit. Iga 4 sek. tagant arvutatakse ja paigutatakse mällu uus väärtus.Iga 500km. läbimise järel jagatakse nii läbisõidu-,kui kulutatud kütuse väärtus kahega,et vähendada
"vana" kuluväärtuse mõju eesolevale väärtusele.
Selline algoritm siis:)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Bensiinikulust või õigemini selle näidu kuvamisest/arvutamisest minu NG900-l, tegu 2-liitrise turbokaga.
Nimelt suvatseb kompuuter näidata kütusekuluks 9,3 l/100km. Hoolimata sellest, et sai põigatud testimiseks korra maanteele ja seejärel törts maad ka linnas kärutatud. Lihtsalt ei muutu - ükskõik kui kergekäeliselt oma raske jalaga ei vajutaks. Küll aga kohapeal seistes, töötava mootoriga, näitab D.T.E. (distance to empty), vaikselt kahanevat väärtust. Kas tõesti võetakse nende kahe asja arvutamiseks signaale eri kohtadest või peabki kompuuter näitama "tardunud" kütusekulu? Kompuutri clearimist olen juba proovinud, ei avitanud.
Nimelt suvatseb kompuuter näidata kütusekuluks 9,3 l/100km. Hoolimata sellest, et sai põigatud testimiseks korra maanteele ja seejärel törts maad ka linnas kärutatud. Lihtsalt ei muutu - ükskõik kui kergekäeliselt oma raske jalaga ei vajutaks. Küll aga kohapeal seistes, töötava mootoriga, näitab D.T.E. (distance to empty), vaikselt kahanevat väärtust. Kas tõesti võetakse nende kahe asja arvutamiseks signaale eri kohtadest või peabki kompuuter näitama "tardunud" kütusekulu? Kompuutri clearimist olen juba proovinud, ei avitanud.

Autoks 9-5 Griffin 3,0 LPT sedaan 2000a.
100 km/h - 8,0 l/100km 80% autopiloodiga sõit maanteel (Märjamaa - Ikla)
140 km/h - 9,4 l/100km pidev autopiloot (Kaunas - Klaipeda)
Linnasõit - 15 - 16 l/100km Tallinn, keskmiselt agressiivne sõit
Trass/Linn - 10,5 l/100km 300km trassil ja 250km Riias
Need on SID-i näidud. Kontrollitud, kuna iga tankimisega nullisin odomeetri ja arvutasin bensiinikulu 100 km peale.
Linnasõidu bensiinikulu saaks hea tahtmise korral ka 12,5-13 l/100km.
100 km/h - 8,0 l/100km 80% autopiloodiga sõit maanteel (Märjamaa - Ikla)
140 km/h - 9,4 l/100km pidev autopiloot (Kaunas - Klaipeda)
Linnasõit - 15 - 16 l/100km Tallinn, keskmiselt agressiivne sõit
Trass/Linn - 10,5 l/100km 300km trassil ja 250km Riias
Need on SID-i näidud. Kontrollitud, kuna iga tankimisega nullisin odomeetri ja arvutasin bensiinikulu 100 km peale.
Linnasõidu bensiinikulu saaks hea tahtmise korral ka 12,5-13 l/100km.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Sõitsin A klassi mersuga kohustuslikus korras ökosõitu linnas 5.6L/100km
Päris kesklinna ei roninud ka.
Käigud siis vahetasin 20 pealt kolmas, 40 pealt viies (nii olin kohustatud tegema). Ja vaikselt voolasin.
Saab ei taha töötada eriti, kui sellistel kiirustel analoogsed käigud.
Saabiga linnas ikka 12 mõistlikult sõites.

Käigud siis vahetasin 20 pealt kolmas, 40 pealt viies (nii olin kohustatud tegema). Ja vaikselt voolasin.
Saab ei taha töötada eriti, kui sellistel kiirustel analoogsed käigud.
Saabiga linnas ikka 12 mõistlikult sõites.
Sent from my Monte Carlo using B236
Algselt postitas: kasparius
Käigud siis vahetasin 20 pealt kolmas, 40 pealt viies (nii olin kohustatud tegema). Ja vaikselt voolasin.
Saab ei taha töötada eriti, kui sellistel kiirustel analoogsed käigud.
Üldiselt ühtlaselt 40-ga sõitmiseks isegi kärab, aga natuke kiirendamiseks (näiteks 50-60-ni) mitte.
Sai natuke statistikat täiendatud selle aasta tankimiste ja läbisõitudega. Nüüd koosneb tabel viimase kahe aasta infost. Lühikokkuvõte siin:
Kokku sõidetud: 33286,00 km
Kokku tangitud: 3030,59 l
Kokku makstud: 41141,47 kr
Kõrgeim hind: 15,20 kr
Kõrgeim summa: 905,20 kr
Enim tangitud: 63,00 l
Kõige rohkem sõidetud: 874,10 km
Keskmiselt sõidetud: 627,91 km
Keskmiselt tangitud: 57,18 l
Keskmine hind: 13,62 kr
Keskmine summa: 776,25 kr
Keskmine kulu l/100km: 9,10 l/100km
Keskmine kulu kr/km: 1,24 kr/km
Kogu fail manusena kaasas. Sealt näha, et miinimum, mis on saadud, on 6,46 l/100km, viimase viie tankimise keskmine 7,04 l/100km.
Lisatud failid tankimine_240807.pdf (7.6 KB)
Kokku sõidetud: 33286,00 km
Kokku tangitud: 3030,59 l
Kokku makstud: 41141,47 kr
Kõrgeim hind: 15,20 kr
Kõrgeim summa: 905,20 kr
Enim tangitud: 63,00 l
Kõige rohkem sõidetud: 874,10 km
Keskmiselt sõidetud: 627,91 km
Keskmiselt tangitud: 57,18 l
Keskmine hind: 13,62 kr
Keskmine summa: 776,25 kr
Keskmine kulu l/100km: 9,10 l/100km
Keskmine kulu kr/km: 1,24 kr/km
Kogu fail manusena kaasas. Sealt näha, et miinimum, mis on saadud, on 6,46 l/100km, viimase viie tankimise keskmine 7,04 l/100km.
Lisatud failid tankimine_240807.pdf (7.6 KB)
Pühapäeval sai saabiga Tartu rattamaratonil käidud ning seoses sellega väike statistika.
Autos 5 meest + varustus, katusel 3 ratast. Sõidustiil oli rahulik.
Läbitud 556 kilomeetrit (Tallinn-Otepää-Elva-Tallinn+veel nipet-näpet sõidud)
Kulutatud 60,3l kütust (mõõdetud "paak täis" meetodil
Keskmine kulu: 10,84 l/100km
Autos 5 meest + varustus, katusel 3 ratast. Sõidustiil oli rahulik.
Läbitud 556 kilomeetrit (Tallinn-Otepää-Elva-Tallinn+veel nipet-näpet sõidud)
Kulutatud 60,3l kütust (mõõdetud "paak täis" meetodil
Keskmine kulu: 10,84 l/100km
Algselt postitas: suur
Pühapäeval sai saabiga Tartu rattamaratonil käidud ning seoses sellega väike statistika.
Autos 5 meest + varustus, katusel 3 ratast. Sõidustiil oli rahulik.
Läbitud 556 kilomeetrit (Tallinn-Otepää-Elva-Tallinn+veel nipet-näpet sõidud)
Kulutatud 60,3l kütust (mõõdetud "paak täis" meetodil
Keskmine kulu: 10,84 l/100km
Jeremy Clarkson kunagi mainis, et ratas katusel kulutab rohkem kütusteraha kui kuluks sama ratta postiga saatmiseks.
3 ratta korral see vast küll enam ei kehtiks.
Ja ühe vana jutu jätkuks:
Algselt postitas: Trionic[/
Kui nüüd päris täpne olla,siis peale nullimist nullitakse ära 2 parameetrit,millede järgi keskmine kulu arvutatakse:
-odomeetri näit(bus info MIU`lt)
-käivitusest alates kulutatud kütus(bus info Trionicult)
Kas siis ühegi käivituse kulu keskmises ei kajastu või ainult nullimisejärgse oma? Et lühikeste otstega jupitades saad SIDi arvamuse ja tegeliku kulu kõige erinevama ?
Üleeelmisel nädalavahetusel sai kah tehtud 600 km reis mööda Eestimaad: Tallinn-Pärnu-Viljandi-Tartu-Tallinn.
Sõites kiirusepiirangutele vastavalt ja maanteel kasutades püsikiirushoidjat päris palju. Autos 2 inimest.
Tulemus: keskmine kulu 7,8 l/100 km
Autoks 1985. a. klassik Aero
Sõites kiirusepiirangutele vastavalt ja maanteel kasutades püsikiirushoidjat päris palju. Autos 2 inimest.
Tulemus: keskmine kulu 7,8 l/100 km
Autoks 1985. a. klassik Aero
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kajastub ikka. Vaata mitu kilomeetrit on ressursi sõitmise ajal ja peale külmkäivitust! 20-50km ressursist kaob nigu niuhti.Algselt postitas: Tan
Kas siis ühegi käivituse kulu keskmises ei kajastu või ainult nullimisejärgse oma? Et lühikeste otstega jupitades saad SIDi arvamuse ja tegeliku kulu kõige erinevama ?
Ja erinevus tundub siis tõesti kõige suurem olevat. Mu abikaasa sõidab tonnisega praegu müstilisi tegelikke kulusid. 20-25 sajale tankimise järgi. Hea kui kiirus hetkeks tõuseb 30km/h. Läbisõit päevas kuni 2km - tõeline auto vägistamine.
Natuke OT, aga mul oli AERO paagiga läbisõit ca.700km, nüüdseks on see kukkunud ca.600km peale. Paak peaks AEROl olema kuskil 65L. Kui palju tõstab küttekulu must õhufilter, ja kas võib olla veel põhjuseid mis võiks küttekulu tõsta.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Oled Sa kindel et liiklustingimused ja sõidumaneer võrreldes suvega pole karvavõrdki muutunud? Hommikul on õhutemperatuur mitte +25, vaid +8...
Algselt postitas: qdwin
Oled Sa kindel et liiklustingimused ja sõidumaneer võrreldes suvega pole karvavõrdki muutunud? Hommikul on õhutemperatuur mitte +25, vaid +8...
Mingil määral on tõusnud linna sõidud, aga eemine talv küttekulu nii meeletu ei olnud. Võibolla lihtsalt kujutan ette, aga ei tea kui normaalne on keskmiselt 600km paagiga.
Edit: Ei vingu suure kulu üle, lihtsalt hakkasin korraks muretsema, et kas kõik ikka korras.
Algselt postitas: avelito
Paak peaks AEROl olema kuskil 65L.
Vastavalt manuaalile on kõigil 9-5tel bensupaak 70-liitrine.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Olen korduvalt oma automaat Aerosse 68 l sisse kallanud. ja ressurs pole olnud nullis.Algselt postitas: SkyboundVastavalt manuaalile on kõigil 9-5tel bensupaak 70-liitrine.Algselt postitas: avelito
Paak peaks AEROl olema kuskil 65L.