Mootoririkke märgutuli
Sai käidud VM-is hoolduses (9-5 2,3t, vahetati õli, küünlad, jne.) - mingi 150km hiljem uuesti autot käivitades nägin, et mootorituli põleb armatuuris. Võimalik ka, et enne ei pannud tähele, sest mootor tundus juba kohe pärast VM-ist ärasõitu linnavahel kohapealt kiirendades jõetu - ei vahetanud ka käike üles nagu tavaliselt gaasipedaali põhja surudes ning kiirendas käiku vahetamata üsna aeglaselt. Samas maanteel 90-100 juures möödasõitudel kõik oli justkui ok - kuid korra-paar tundsin veel 90km/h ja 2000rpm juures õrna katkumist (nagu mõni silinder oleks pisut vahele jätnud) aeglasel kiirendamisel. Mida teha - VM-i tagasi 150km minna - tasub ise kohale vurada või peab juba puksiiri tellima hakkama? Mis võiks viga olla - küünlad, mõni toru lahti, vms? Saab midagi ise ka kontrollida või selgitada veel?
Mhm...ega VM-ist midagi telefoni tarka öeldud, nagu oligi oodata. Et tuleb tagasi minna ja oodata elavas järjekorras. Ise olen niipalju targemaks saanud, et ilmselt asi turbos miskitmoodi - nimelt turboseier punasesse enam ei lähe ning mootoris ka võimsus puudub, ikka päris uimane, eriti alla 2000 pöörde. Katkumine 90km/h juures ka sellega kuidagi seotud, siis pöörded 2000 või veidi alla just. Kas miski turbo voolikust lisaõhu saamine saab midagi taolist põhjustada?
Vaata üle kõik vooliku kinnitused, eriti need mis on turbo küljes! Mul oli sama probleem. Minul vajas paremat kinnitust see suur voolik mis turbosse läheneb, auto põhja alt vaadatuna, alt poolt (ma lihtsalt ei tea tehnilist nimetust sellele torule).
Täna siis käidud jälle VM-is...2 korda...ja ikka kõik samatmoodi.
Ise leidsin enne VM-i minekut (ninast tahaotsa vaadates) vasaku tule pool asuva turbo klapi(või on see andur? - 3 väikest vaakumvoolikut küljes) kõige ülemise kinnitusega vooliku rõhtharus (läheb vasaku tule tagant mööda horisontaalis) väikese prao - ilmselt saab sealt lisaõhku küll. VM-is aga arvati, et asi oli läbiläinud lambdas - vahetati ära ja märgutuli võeti maha. Sain siis linnapeal tiirutada nii 20km ja jätsin paar korda ka autot seisma vahepeal - mingi hetk siis jälle läks tuli põlema ja võimsus mootorist kadus (turbo ei pane täiega või miski hädaprogramm?). Huvitav, et VM-is kehitati voolikujutu peale õlgu ja öeldi, et võivad ju uue tellida. Läksin siis jälle VM-i tagasi - tegid õnneks pisut ületundi ja nendepoolne järeldus oli, et asi hoopis vigases aju pistikus - panid vitsad peale. Sain siis jälle 30 kilti sõita, kõik oli ok justkui - aga tegin lolli peaga metsapeatuse - ja pärast autot uuesti käivitades üllatus-üllatus - märgutuli jälle põleb. Märgutule põledes autol justkui madalatel pööretel jõudu vähe - 90-100km/h juures aeglasel kiirendusel katkub - samas gaasi põhja vajutades nagu ikka läheb pöördesse kui pöördeid juba on. Huvitav oleks teada, et mida see klapi voolik ikkagi teeb ja kas sellest mitte äkki see märgutuli ei sütti alati - sest vaakumit pole ju. Samas huvitav miks VM-is seda nagu eriti ei peetud asja põhjuseks. Ise korra tilgutasin liimi sinna praole ja pärast seda korra sain sirge peal tule kustu ka - mõni kilt hiljem küll jälle oli tagasi asi. Pisut hakkab juba kopp ette tulema - viisin VM-i nagu enam-vähem korras auto ja nüüd selline jama küljes...
Ise leidsin enne VM-i minekut (ninast tahaotsa vaadates) vasaku tule pool asuva turbo klapi(või on see andur? - 3 väikest vaakumvoolikut küljes) kõige ülemise kinnitusega vooliku rõhtharus (läheb vasaku tule tagant mööda horisontaalis) väikese prao - ilmselt saab sealt lisaõhku küll. VM-is aga arvati, et asi oli läbiläinud lambdas - vahetati ära ja märgutuli võeti maha. Sain siis linnapeal tiirutada nii 20km ja jätsin paar korda ka autot seisma vahepeal - mingi hetk siis jälle läks tuli põlema ja võimsus mootorist kadus (turbo ei pane täiega või miski hädaprogramm?). Huvitav, et VM-is kehitati voolikujutu peale õlgu ja öeldi, et võivad ju uue tellida. Läksin siis jälle VM-i tagasi - tegid õnneks pisut ületundi ja nendepoolne järeldus oli, et asi hoopis vigases aju pistikus - panid vitsad peale. Sain siis jälle 30 kilti sõita, kõik oli ok justkui - aga tegin lolli peaga metsapeatuse - ja pärast autot uuesti käivitades üllatus-üllatus - märgutuli jälle põleb. Märgutule põledes autol justkui madalatel pööretel jõudu vähe - 90-100km/h juures aeglasel kiirendusel katkub - samas gaasi põhja vajutades nagu ikka läheb pöördesse kui pöördeid juba on. Huvitav oleks teada, et mida see klapi voolik ikkagi teeb ja kas sellest mitte äkki see märgutuli ei sütti alati - sest vaakumit pole ju. Samas huvitav miks VM-is seda nagu eriti ei peetud asja põhjuseks. Ise korra tilgutasin liimi sinna praole ja pärast seda korra sain sirge peal tule kustu ka - mõni kilt hiljem küll jälle oli tagasi asi. Pisut hakkab juba kopp ette tulema - viisin VM-i nagu enam-vähem korras auto ja nüüd selline jama küljes...

Troosti või kuhu? Troosti ma üldse enne VM-i üritasin aega saada - paraku siis 2 nädalat oli järjekord - kuna ei kannatanud niikaua, sai VM-i viidud. Aga peaks vist otsima jah muu koha, kus diagnostik pisut mõelda ka viitsiks sügavamalt probleemi üle. Kas on äkki miski kontaktnr ka välja pakkuda - et ei peaks kellegile jälle kogu juttu uuesti rääkima? 
