Klassiku kütusekella mure

Teemad elektroonikast...
Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#1

Kuna mu autol kütusenäidik juba mõnda aega ei tööta, siis otsustasin täna seda süsteemi veidi lammutada.

Kütuseanduri sain paagist kenasti kätte ja ka viisakalt lahti. Selgus, et üks elektriline ühendus kaane pistiku ja reostaadi pulga vahel oli katki. Jootsin siis selle ühenduse ilusti kokku ja mõõtsin testriga klemmidelt üle, tundub, et töötab, takistus muutub, kui ujuk liigub ja puha.

Järgmiseks kontrollisin, et ühendus armatuurikellade ja kütuseanduri vahel on olemas, samuti ok.

Nüüd ei oska muud järeldada, kui et kell ise tuksis (märgutuli töötab kusjuures aga see on eraldi ahel ja tuluke).
Sellest küsimus: kas kütusekella õnnestub armatuurist eraldi ka välja koukida ja töötavaga asendada, või on tarvis vahetada kogu kellade mäng. Ja ehk kellelgi vedeleb mainitud vidinat??
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#2

saab eraldi ka vahetada
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Kas asendada saab, ei oska sulle öelda.
Skeemi järgi läheb kütusenäidikusse 3 juhet: +12V (kui süüde sees), maandus ja (roheline) juhe andurilt.
Mõõda need esimesed kaks ära (kas esimesele pinge tuleb ja kas teine massi annab) ja lõpuks ka anduri ots vahetult mõõdiku juures - peab sealgi takistus suhtes massiga muutuma kui reostaati liigutad.
Ehk polegi uut näidikut veel vaja :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Samas, kui kogu plokk ära vahetada, saad lõpuks omale inimlikes mõõtühikutes spido..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

Algselt postitas: sebastian
Kas asendada saab, ei oska sulle öelda.
Skeemi järgi läheb kütusenäidikusse 3 juhet: +12V (kui süüde sees), maandus ja (roheline) juhe andurilt.
Mõõda need esimesed kaks ära (kas esimesele pinge tuleb ja kas teine massi annab) ja lõpuks ka anduri ots vahetult mõõdiku juures - peab sealgi takistus suhtes massiga muutuma kui reostaati liigutad.
Ehk polegi uut näidikut veel vaja :)

Skeemi järgi läheb sinna plokipoolde üks plussjuhe, kõikidele kelladele ja lampidele. Kõik muud kellad ja lambid muidu töötavad (kui pistiku lahti ühendasin, oli pool plokki tumm), seega peaks pluss ja mass peale tulema.

Cyberi mõttel on ka jumet - kus aga leiduks viisakas töötav plokk turbokellaga ???
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#6

Mul jai Cyberilt saadud kellade komplekt turboga. Ei maleta palju Cyber selle eest tahtis - 300 vist. Vqin sulle sama hinnaga myya.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#7

Nii, kütusekell töötab jälle. Viga oli selles kellade tagaküljes olevas trükiplaadi moodi kiles, kus just õige koht oli mudida saanud ja vajalik vasksoon katkenud. Jootsin selle miskitmoodi kokku, teipisin kinni ja töötab. Aru ma ainult ei saa, kuidas on võimalik, et 2 asja korraga katki lähevad, oli ju kütuseanduris ka katkestus ja enne töötas ilma tõrgeteta, magic...

Aga pva-lt saadud kellaplokk on nüüd alles. Selgus, et on siiski erinev kui minu autol (skeemi poolest) ja ka spidot ei õnnestunud vahetada, trossi kinnitus sootuks teine.

Minu pärast võib teema lukku panna.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#8

Vqin siis tagasi vqtta.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

Algselt postitas: pva
Vqin siis tagasi vqtta.

Super, helistan sulle homme ilmselt.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta