og900

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
neonlicht
Postitusi: 3
Liitunud: T Juul 24, 2007 12:03
Asukoht:
Auto:

#1

Tere, loodetavasti aitate mind mu esimese auto ostul

Alates umbes seitsme aasta tagusest ajast kui vanemad viisid mind pisikese poisina Trollhättanile SAABi muuseumi, on nimetet mark mulle väga südamelähedaseks saanud. Ja nüüd on käes aeg, kui ma sooviksin endale esimese oma auto soetada.

Muret tekitab mulle aga auto valik. Hing ihkaks hirmsasti 3d turbo klassikut, mõistus oleks siiski nõus ka 4d ja 5d (ja ilma turbota) klassikutega. Auto eest suudaksin ma maksta kuni umbes 25000 krooni, edaspidi oleksid mõeldavad ka kulutused erinevatele juppidele.

Teil ma paluksin öelda, et kas sellise summa eest on võimalik saada sellises korras klassiku omanikuks, millega oleks võimalik aastaringselt veel paar aastat igapäevasõite teha. Loomulikult ärrituvad inimesed alati, kui küsida, et palju läheb maksma ostujärgne remont, aga kui keegi oskab suurusjärgugi öelda (5000? 10000? 20000?), et millega peaks arvestama. Ise olen ma autoremondi kohapealt kahjuks kahe vasaku käega, aga see oleks selles mõttes oluline informatsioon, et mul oleks väga kahju sellist ilusat liikurit käest ära lasta.

Või oleks mõistlik panustada pisut rohkem ja sihtida mõnd odavamat ng900?

Isiklikest kogemustest võite bensiinikulust ka rääkida.

Ja seda ka veel, et ost toimuks (kui toimub) alles paari kuu pärast, seega autosid ei ole vaja hetkel pakkuda.

Ette tänades.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Peaasi, et võimalikult korraliku kerega isendi leiad, ülejäänu on kõik kökimöki. Sillapulgad on odavad. Mootor kestab üldiselt ka. Loomulikult tuleb asja hooldada ja õlivahetusi teha jms. Nii vana auto puhul tuleb eelistada kallimaid ja korralikumaid odavatele, mis paraku tihti kuusakoski eelikud on..:(

Odav NG on üldiselt rape. Matad sinna kohe hunnikus pappi juurde. Osta parem pisut kallimalt ja ajalooga/tehtud tööde nimekirjaga.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#3

ma turuhindadest suurt ei tea aga näide elust - peres meil '90 OG ja '94 NG. Lapsed ja asjad ei mahu enam hästi ära puhkusele sõites (titekäru, põnni jalgratas, issi surfikola ...) ja seega otsin suuremat ja panen ilmselt mõlemad praegused müüki, et ükskõik, kumb kiiremini ära läheb. Kui ma nüüd mõtlen, et OG sai ostetud mingi 4 a tagasi 40k eest naise autoks ja on suht vähe sõitnud (naine sõidab vähe ja pikemad otsad teeme NG-ga), 2 komplekti korralikke rehve jne, siis alla 20-25 teda müüma väga ei kipu. Enne juba prooviks NG mingi 35-40k eest ära müüa. Iluvigu ja roostet on mõlemal (põhiliselt ukseääred).

Nõustun cyberiga, et mingi viisakama '92-'93 OG kujul saad oma raha eest rohkem autot ja pidamine on odavam. Samas ise võtan maja eest enamasti NG sest ta on mugavam sõita - erksam mootor (mõlemad on 2-sed vabalthingavad aga OG-l vaid 8 klappi), vaiksem, paremad istmed ja juhitavus - rool on kuidagi täpsem ja konkreetsem. Meie OG on pehmem ja õõtsub rohkem, võimalik, et konkreetse isendi amordid hakkavad väsima. Veel tähelepanek - meie OG on roppu moodi soe auto ja soojeneb ülikiirelt, samas NG on selline harju keskmine ...

25k eest peaksid küll saama sellise OG, mis sind paar aastat korralikult teenib.
pva
Postitusi: 229
Liitunud: N Nov 03, 2005 14:21
Asukoht:
Auto:

#4

Korralik OG laheb maxma 40-50K. Muu on korralangedus.
Vqta korraliku kerega ja LH Jetronicuga, ideaalne on ameerika variant 2.4 Jetronicuga - siis paned DI lihtsalt, 2.2-le kaa keerutati kusagil netis aga.
Ilma DI/APC-ta IMHO on auto liiga antiikne - ei liigu, kuid bensu kuulub. DI/APC-ga aga OG konkureeriks uute autodega.
Kui veel natuke upgradeida mootorit - siis juba ohohohhhhoooo!
Mina akki teen teine OG katse, akki californiast vqi hispaaniast seda tuua, kus autod ei roosteta?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#5

T16 900 liigub väga hästi ka ilma DI-ta.5. käiguga kiirendab 80-120 umbes 6-7sek. ja bensukulu jääb 9,5-10l ja enamus sellest linnas.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

Kui 900 klassikut tahad, siis on vägagi mõistlik tegevus tuua see endale Soomest, seal liigub neid jätkuvalt rohkem ja põhjast võib leida ka suht vähese roostega heas korras ja täidetud hooldusraamatuga isendeid nii ca 1000 - 1500 euro eest. Ja ka spido kerimine pole sealmail eriti kombeks.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
neonlicht
Postitusi: 3
Liitunud: T Juul 24, 2007 12:03
Asukoht:
Auto:

#7

Vahest sa Cyber täpsustad, et mis on hea kere. Kas hea kere on selline, mis ei roosteta ja ei ole kõveraks sõidetud, või tuleb veel midagi silmas pidada? Kui jutt käib roostest, siis kust seda kõige rohkem leida võib? Uste alumised ääred ja rattkoopad?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Algselt postitas: neonlicht
Vahest sa Cyber täpsustad, et mis on hea kere. Kas hea kere on selline, mis ei roosteta ja ei ole kõveraks sõidetud, või tuleb veel midagi silmas pidada? Kui jutt käib roostest, siis kust seda kõige rohkem leida võib? Uste alumised ääred ja rattkoopad?
Kõver ei tohiks ta kindalsti olla ja hea kere puhul mõtlesin põhiliselt jah rooste puudumist. Mainitud uste servade ja koopaservade kõrval tuleks kindalsti kontrollida, kas esimesed õõtsad veel kere küljes on, pagasnikupõhi ühes tükis ja ilma aukude ja roosteta. Minu omal on ka amordikinnitusi uuendatud (taga). 2 ja 4 ukselistel on ka pagassiluugi serv tihti ussitanud.

Üldiselt, kui koha pealt ei leia, siis soovitaks vaadata kas soojale maale (lõuna pool euroopas), kus ei soolatata teid või siis külmale maale, kus ka ei soolatata teid (põhja soome näiteks)..:). Seal on kõige väiksem võimalus soola poolt puretud kere leida. Aga noh, eks ka mujalt võib leida, kui otsida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
neonlicht
Postitusi: 3
Liitunud: T Juul 24, 2007 12:03
Asukoht:
Auto:

#9

Ja pakiruumi põhja saab näha nii, et vaatad selle riidest katte alla (ma eeldan, et sel autol on pakiruum vooderdatud) sinna, kus mõnikord autol varuratas on, või näeb seda ainult siis kui auto alla roomata või auto kanali peale ajada?
See vaevab mind ka, et kui Soome põhjapool teid ei soolatata ja autod ei roosteta, siis ühtaegu saab auto eeldatavasti kõvasti külm käivitusi. Kuulukse, et see ei ole autole just kuigi hea või läheb see sinna kategooriasse, et "kõik muu on köki-möki" nagu sa ise ütlesid.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Tagavararatas ja tööriistad on seal katte all tal jah. Tõstad üles ja vaatad, mis seal toimub. Põhjamaa autodel on ilmselt väga suures osas peal plokisoojendus ja nad on lõppkokkuvõttes palju vähem külmkäivitusi näinud, kui siinsed autod..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta