klassiku APC modimine

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

tahaks saada targemaks:
praegusel juhul kasutan Manuaalset boost controllerit ja APC 3 voolikuga jubinast on voolikud lahti.
Kysimused:
1. kas APC plokk on seotud ka kytuse etteandega? et praegusel juhul, võib segu jääda muutumatuks kui rõhku juurde keeran?
2: keegi teadis rääkida, et netis on olemas APC ploki tuunimise skeemid jne... kas on ja kus on? ja kas kellegil huvi vaadata mis seal mustas kastis sees on ja ehk sinna juurde midagi panna.
3. kas musta kasti eemaldades saab ka sõita? mis tagajärjed?
4. kuidas kontrollida seda jubinat, kuhu 3 voolikut tulevad, et see töötaks?
praegusel juhul jääb rõhk sellega väga madalaks. ( kollase keskele)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#2

1. APC ei ole otseselt seotud kütuse etteandega. See mõõdab mootoris detonatsiooni ja kui segu jääb lahjaks, siis piirab turborõhku vastavalt. Kui kasutad manuaalset klappi, siis rõhu suurenedes kütust lisaks peale ei tule. Seepärast lisabki Speedparts APC tuuningule fuel chipi (paigaldatakse ECUsse), mis lisakütust peale annab. Veel aitab kaasa kasutada suurema rõhuga kütuserõhuregulaatorit (3.0 või 3.3 bar, ei tea milline sul praegu on?)

2. APC tuunimise kohta on infot näiteks www.900aero.com, sektsioon "Tech"

3. Sõidad põhimõtteliselt LPT-ga ehk madalsurveturboga, st et seier lähebki kuskil kollase keskele.

4. Sul ongi nn "base boost", mille põhjuseid võib olla mitmeid. Esiteks vaakumi lekked. Minu auto hakkas normaalselt puhuma (kollase lõppu) pärast vaakumvoolikute korrastamist. Klapi korrasoleku kontrolli kohta on siin foorumis vist räägitud küll, hetkel ei suutnud ise leida. On kindalsti ka väljamaa foorumites, nt www.saabcentral.com, võtmesõnaks "base boost"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

2. lisaks, seal on sektsioonid: APC theory, APC tuning, APC modifiying. See simulation osa on mingid laua peal tehtud katsetused. Üldiselt on seal olemas päris mitmeid üsna jõhkraid modisid, kus juba trükkplaadilt takisteid eemaldatakse jms. Oleks teadnud, oleks Trollhättanilt 100SEK-i eest võinud neid APC karpe hunnikus tuua..:D

4. Kõige lihtsam, tõmba tal juhe pealt ära ja vaata kas midagi muutub. Teine variant, otsi mõne teise auto pealt laenuks ja vaata, kas midagi muutub. Minu mäletamist mööda on ta üsna sarnane BPC-ga (eellane ikkagi) ja peaks ainult kindlat pidi läbi käima. Mis pidi täpselt, ei oska ma öelda, pole kunagi ise testinud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

niipalju sain targemaks, et APC pidavat kontrollima detonatsiooni, seega ikka vajalik jubin, ei aita vaid rõhu tõstmisest!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#5

Kui soome keelt mõikad

http://saabismionsairaus.net/index2.html

Edit:tietopankki
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

Algselt postitas: ivomets
niipalju sain targemaks, et APC pidavat kontrollima detonatsiooni, seega ikka vajalik jubin, ei aita vaid rõhu tõstmisest!
APC regullib rõhku vastavalt talle ette antud piiridele ja detonatsioonianduri poolt tulevale infole. Sisuliselt samamoodi nagu BPC klapp trionic juhtimise juures. Karbis on nende P ja F potekatega paika pandud boosti tõusmise kiirus ja see kui kõrgele tohib tõusta. Lisaks on detonatsiooniandur, millelt tuleva signaali korral rõhku pisut korstnasse lastakse, et detonatsiooni vähendada. Samamoodi teeb trionic BPC klapi abil, muidugi on trionicul muid vahendeid ka, süütega mängimine jms. mis klassikul on mehaaniline (jagaja).

Üks asi, mis on vaja teada, et APC regullib seda rõhku, mis on üle base boosti. Base boost on umbes pool sellest, mida APC-ga välja mängitakse. Kui sa soovid sõita 1-1.2 bar rõhuga klassikul, siis tuleb ka base boost sättida 0.5-0.6 barini vähemalt (wastegate varda lühendamise teel). Ühendad klapi pealt pistiku lahti, või võtab karbi vahelt ära ja su auto on LPT seades.

Kui sa asendad APC klapi MBC-ga, siis pead sa lootma piisavalt hästi regullitud süütele ja piisavale bensiinihulgale, et vältida detonatsiooni. Bensiinirõhku on võimalik muuta FPR-i asendamise teel, nagu Andrus eelpool mainis, 3.0 või üle selle bari FPR. On olemas RRFPR (Rising rate fuel pressure regulator), mis muudavad rõhku vastavalt boostile. Maksavad päris kena kopika.

Üldiselt on võimalik APC abil kuhugi 1.2-1.3 peale see rõhk ajada, edasi läheb juba raskemaks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

Algselt postitas: Cyber
...Üldiselt on võimalik APC abil kuhugi 1.2-1.3 peale see rõhk ajada, edasi läheb juba raskemaks.
Täiesti ammendav vastus kogu see tekst!
Kahjuks ma ei osanud hr. Ivometsale kokkutulekul midagi tarka APC-st rääkida. Enda vana tonnisega sõitsin juba kohe bleederit kasutades ja polnudki vaja APC-d modida. Jäi uurimata kogu selle tööpõhimõte.

Klappi ennast olen küll lahti katkunud, mõnevõrra lihtsam, kui Trionic5/7 klapid. Ise küll järeldasin, et selle korrasolekut ei saagi muidu kontrollida, kui lihtsalt kindlalt korrasolevaga asendades.

Üle 1,3bar ei saa juba sellepärast, et lülitatakse fuel cutoff platsi, aga, oleme ausad, ka seda rõhku on juba üksjagu palju :).
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Klassiku fuel cutoff töötab rõhu pealt..;) See lulla tuleb lihtsalt minema visata..:D See on selline tore junn tegelikult, mitmete kasutusaladega. Tal on tegelikult 2 komplekti kontakte. Tavaliselt kasutatakse seda poolt, et piisava rõhu korral ühendatakse kontaktid lahti ja siis on see nn fuel cutoff. Teine komplekt aga hoopis ühendatakse kokku sama rõhu peal, seda saab kasutada näiteks coolerijahutuse sisselülitamiseks suuremal rõhul vms. ;) Lisaks annab seda jubinat pisut timmida kruvist, et mis rõhu peal see kõik toimub.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

nii, nyydseks siis apc moditud ja vahetatud ka apc-valve.
töötab! ja kruttida ka saab - nagu zigulli mehed vanasti syydet panid-kuulmise ja tunde järgi.:thumb: ainuke asi, mis nagu muutus mbc-ga võrreldes see, et rõhku langetab nyyd rohkem. ja kõige parem asi, loodame, et detonatsiooni andur töötab ja apc seda arvestab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

Detonatsiooni tuvastamiseks pandi vist mingi valgusdiood salongi märku andma, ja et APC-le seda üsna lihtne ühendada.
Lihtsalt jäi kusagilt selline info kõrvade vahele pidama...

APC peaks ideeliselt siis kibekiirelt boost'i alandama, kui "knock"-i kuuleb.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

pin 19 APC plokil tuleb läbi LED-i maandada. Kui knock tuvastatakse, siis välgatab.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta