88.a aasta klassik, alul ei pidanud viiendat hästi sees ja kippus välja viskama, kui jala vähe järsemalt gaasipedaalilt ära võtsid. Mingi aja pärast see probleem kadus, kuid nüüdseks on asendunud vastupidisega - sisse läheb viies käik ilusti, kuid välja saamiseks on vaja jõudu kasutada.
Võimalikud põhjused:
Väsinud mootoripadjad?
Sidur?
Käiguhoovastik?
Käigukast ise vaikselt ära minemas?
...
Mida annab teha, et viies käik jälle korralikult lahutuks?
Probleemid klassiku 5. käiguga
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kõige esmalt arvaks, et salongis käigukangi alt/ juurest 3 polti lahti. yks kord nägin sellist varianti ja yks kord nägin veel. kummi- või nahkkate ymbert käigukangi ylesse tõmmata ja siis näeb sinna alla.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
kõige esmalt arvaks, et salongis käigukangi alt/ juurest 3 polti lahti. yks kord nägin sellist varianti ja yks kord nägin veel. kummi- või nahkkate ymbert käigukangi ylesse tõmmata ja siis näeb sinna alla.
Et lihtsalt poldid lahti põrunud? Peab järele vaatama, äkist ongi nii ...
Seda käigukangialust, kui ta juba lahti peaks olema määritakse vist kah miski ollusega, aga millega?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

mäletan,et omal oli selline jama,et süütelukk suri ära ja sai kogu see krempel seal ära vahetatud ja enne seda oli jama samuti 5 käiguga,mis ei läinud sisse alguses.
pärast sain vulkanusele rääkides teada,et oleks võinud asja ka ära rikkuda täiesti.
niiet üks võimalus on ka see kuliss seal.
pärast sain vulkanusele rääkides teada,et oleks võinud asja ka ära rikkuda täiesti.
niiet üks võimalus on ka see kuliss seal.
Sisse lähevad kõik käigud üldjuhul ilusti, jama on vaid viienda välja saamisega.Algselt postitas: mts
...ja enne seda oli jama samuti 5 käiguga,mis ei läinud sisse alguses....
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

-
- Postitusi: 136
- Liitunud: T Mai 22, 2007 18:37
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0 V6 Griffin MY2001
Algselt postitas: RyhkijaSisse lähevad kõik käigud üldjuhul ilusti, jama on vaid viienda välja saamisega.Algselt postitas: mts
...ja enne seda oli jama samuti 5 käiguga,mis ei läinud sisse alguses....
Mul täpselt sama lugu OG 9-3 viienda käiguga. Peaks ka asja uurima.
Algselt postitas: Pereira
Mul täpselt sama lugu OG 9-3 viienda käiguga. Peaks ka asja uurima.
Ka minu 9-3 OG-l ei taha 5-s vahel hästi välja tulla. Peab käega natuke tugevamini tõmbama.
Ja 3. ning 4. lähevad kehvasti sisse, justkui midagi takistaks.
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: KT100
vb käiguhoovastik paigast nihkunud? tulemüüri juures, vahetult pärast kasti on nuutidega liitekoht
Ei ole nuutidega liitekoht,hoopis klemm-liide silindrilisel pinnal.Klemmliite üks ots kinnitub käigukastist tulevale juhtvardale ristiläbi koonilise poldiga,seal vahel on veel kummist leevendi, ja on üheselt fikseeritud.Klemmliite klemmipoolne ots kinnitub käigukangi-aluse kulissivarda otsa.Läbi selle klemmliite on võimalik reguleerida klassikul ja üha-ühal käigukangiasendit.
Võimalik,et ryhkijal on kummist leevendusmuhv väsinud-väändub.Ja veel..
Kuna viienda käigu sisselülitamisel -käigukang paremale, läheb käigukangi all olev tagurpidikäigu piiraja (see mille kraega üles tõmbad,kui t.käiku lülitad)vastu alumiiniumist astet.Kui mehel on palju jõudu ja viiendat tihti tuleb lükata,onjuhtunud,et piiraja paindub ja sööb ennast alumiiniumi peale natuke sisse ja siis ei tahagi käik välja tulla.
Nii et kõige pealt ivo metsa nõu(sama asi juhtub kui käigukangi munaka poldid lahti) ja kui ei aita siis tasub ka korra käigukangi alla vaadata.
Munakapoldid said kontrollitud - olid küll veidi lahti, kuid muna puhastamine ja korralik kinnikeeramine asja ei muutnud.Algselt postitas: EnnSvensson
Ja veel..
Kuna viienda käigu sisselülitamisel -käigukang paremale, läheb käigukangi all olev tagurpidikäigu piiraja (see mille kraega üles tõmbad,kui t.käiku lülitad)vastu alumiiniumist astet.Kui mehel on palju jõudu ja viiendat tihti tuleb lükata,onjuhtunud,et piiraja paindub ja sööb ennast alumiiniumi peale natuke sisse ja siis ei tahagi käik välja tulla.
Nii et kõige pealt ivo metsa nõu(sama asi juhtub kui käigukangi munaka poldid lahti) ja kui ei aita siis tasub ka korra käigukangi alla vaadata.
Kuidas ma aru saan, kas piiraja on ennast alumiiniumisse söönud või mitte - puudub ju võrdlusmaterjal kuidas korras masinal peab olema? (võibolla veits loll küsimus sai, aga ikkagi tahaks enne teada

Ja mida siis teha annab, kui selgub, et just selles viga ongi? Ons mingit kraami millega ärasöödut asendada või tuleb terve jupp välja vahetada?
Kuidas seda kindlaks teha ja kas seda koduste vahenditega vahetada kah annab?Võimalik,et ryhkijal on kummist leevendusmuhv väsinud-väändub.
Ja kuskohast sel juhul saada uut muhvi, palju see maksab?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

-
- Postitusi: 37
- Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
- Asukoht:
- Auto:
Kui need kolm käigukangi polti lahti lased ja kangi maha võtad,siis piiraja ongi see kangi all otsas olev kooniline pulk,see peab sirge olema.Edasi vaatad alumiiniumist koja põhja,kus näed astet ja vaatad kas piiraja ei ole sinna mingit soont vms sellist kraapinud.Kui piiraja kõver ,siis lihtsam terve kang välja vahetada,kui koja põhi räsitud,siis võib proovida krassi välja kaabitseda või koda vahetada(sellele kojale kinnitub ka süütelukk).
Aitähh! 
Tuleb minna ja uurida, mis sealt paistab.
Kas need kojad on kogu klassikute tootmisperioodi 1978 - 1993 püsinud identsetena või on nende ehituses mingil hetkel olnud muudatusi ehk kas kuni 86 tehtud masina koda sobib ka 1988. a tehtule (erinevus on vist 4- ja 5- käigulise kastiga kodadel olenemata aastakäigust?)?

Tuleb minna ja uurida, mis sealt paistab.
Kas need kojad on kogu klassikute tootmisperioodi 1978 - 1993 püsinud identsetena või on nende ehituses mingil hetkel olnud muudatusi ehk kas kuni 86 tehtud masina koda sobib ka 1988. a tehtule (erinevus on vist 4- ja 5- käigulise kastiga kodadel olenemata aastakäigust?)?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Kusjuures neid erinevusi on ikka päris palju tootmisaastate jooksul.Mingi arendustöö käis ka tol ajal pidevalt.Algselt postitas: Cyber
vist ei lähe. käigukangid on mingist hetkest erinevate munakatega. Suuruse vahe on.
Ryhkija peaks ju mäletama "Tupsu" hapuks läinud kasti-kulissisaagat.Mitte miski toodud juppidest ei sobinud allesjäävatega ja peale kümneid töötunde selgus,et ostetud kast ise ka ei toimi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989