Gaasiga töötav SAAB

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
CaveMan
Postitusi: 3
Liitunud: E Aug 06, 2007 0:16
Asukoht:
Auto:

#1

Pannes foorumi otsingusse Gaas, ei tulnud sealt midagi asjalikku.

Kas gaasikütusel tötavad SAAB'id on selleks liiga haruldased, et nendest ei ole juttu olnud? On mingit pointi sellisel aparaadil või on see sootuks halb? Silma jäi selline ostukuulutus:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=390956
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

Nendest on tegelt olnud juttu vägagi mitmel korral Proovi kuidagi täpsustada otsingut.
Iga ratas veab and then some!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

Kui jõuad omada Saabi, jõuad osta ka bensiini või diislit :P Huvitav kuidas gaas ja turbo kokku sobivad.
freddirek
Postitusi: 49
Liitunud: R Juun 29, 2007 16:27
Asukoht:
Auto:

#4

Meli olemas aasta vanem, st 4 kuud vanem sarnane isend. Mis seal sootuks halba olla saab? Öko+ öko...üks rahakotile ja teine loodusele.
freddirek
Postitusi: 49
Liitunud: R Juun 29, 2007 16:27
Asukoht:
Auto:

#5

Gaas ja turbo sobivad kenasti. Vähekene kaotab gaasiga sõites võimsust. Kiirendusele just ei roni:D . 160-ne pealt SAAB veel spurtida küll:P
CaveMan
Postitusi: 3
Liitunud: E Aug 06, 2007 0:16
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: IFF
Nendest on tegelt olnud juttu vägagi mitmel korral Proovi kuidagi täpsustada otsingut.
Tänud IFF,
ühe teemapüstituse siiski leidsin ja teised mis viitavad sellele ühele. Jutt oli küll rohkem seadme paigaldamisest ja natuke ka selle kasulikkusest ja kahjulikkusest. Antud eksemplaril on tehaseseade. Ei tea kas on ka mingi vahe isepaigaldatud ja tehase omal?
Tegelikult suurt midagi targemaks saanud aga eks see omaetteeesmärk oligi. Kui keegi ütleks, et ära jumalapärast gaasiga sõitnud autot soeta, siis ei ostaks :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

eeemmm.. see on see koht, kus mina kuulen esimest korda tehases paigaldatud gaasiseadmest. Tundub, et noh... mingis tehases ta ehk on paigaldatud, gaasiseadmetehases näiteks, aga seda optsiooni, et AUTOtehasest gaasitoitel SAAB välja veereb, kuulen küll esmakordselt. Targemad muidugi võivad mind parandada...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#8

Minu tonnisel oli gaasiseade peal, raamatu järgi peale pandud okt. 1990 (dokumentides on esmaregistreerimise aeg 01.01.91) ning töötas edukalt kuni 2004. aastani.

Linnas natuke uimasem oli, kuigi tipptunnil, kui nagunii keskmine kiirus väiksem, polnud vahet. Kulu oli ca 20% suurem, aga hind ca 40% (2003-2004 hindades, kus bensiin maksis ca 10kr/l ning gaas ca 6kr/l).

Iseenesest mugav oli gaasiseade just siis, kui välismaal käia, kus kütus tunduvalt kallim, sel juhul andis lisapaak võimaluse 1600+ kilomeetrit sõita.

Esimeseks miinuseks oli muidugi see, et ainuke tankla oli tol ajal betooni tänaval (kas praegu üldse on neid rohkem?) ning teiseks, et pagasnikus oli 1/3 ruumi ballooni all.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

Ma ise sõidan tonnisega, millel gaasiseade ja teemat ennast ka põhjalikumalt uurinud, niiet peaks vist midagi kommenteerima.
Ka mina pole kuulnud, et Saab oleks teinud mootoreid bensiin+gaas aga ei välistaks mingit väikest eriseeriat.
Turbomootoriga masinal peaks olema 4 põlvkonna seade, ehk siis süsteem, mis gaasi otse silindrisse pihustab. Sisuliselt parim variant gaasiga sõitmiseks.
Praktikas on gaasiga sõitmine nii, et jõudu on vähem küll, eriti kõrgetel pööretel. Samas on vähemalt tollel isendil piisavalt võimu ka gaasiga töötades :) Minu masinal on bensiinigagi ainuld 94 kw, gaasiga ehk 80kw kuid sellegipoolest sai kiirteel täiesti norm. sõita.
Suurim piin gaasiga sõites on tanklate puudus. Kui su regulaarsele teele ühtki tanklat ei jää, siis unusta gaasiseade. Minuteada on Tallinnas 3 tanklat, Tartus 2, Pärnus 2, üks Viljandis, Saaremaal, Narvas, Läänevirus, Jõhvi kandis ja Raplamaal. Muidugi on jama ka lisaballoon pakiruumis aga 9-5 peaks ikka nii suur olema, et ruumipuudust ei tohiks tekkida.
Eestis sõites tuleb mul keskmiseks kuluks (ca. 90% mnt) kusagil 9.5 l gaasi/100 km. Mootor on 2.0 vabalthingav boshi pritsungiga, mis tehaseandmetel peaks võtma 8.3l bensiini maanteel 90kmh. Kohe kuidagi ei tule gaasikulu 20% suurem ja ma sõidan ikka vajutan reipalt.

PS. gaasiseadmest rääkides kasutatakse sageli mõistet LPG, mitte gaas.

EDIT. Leidsin veel ühe LPG tankla - Tln-Trt mnt. Mäo ristis.
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: olaviv
Eestis sõites tuleb mul keskmiseks kuluks (ca. 90% mnt) kusagil 9.5 l gaasi/100 km. Mootor on 2.0 vabalthingav boshi pritsungiga, mis tehaseandmetel peaks võtma 8.3l bensiini maanteel 90kmh. Kohe kuidagi ei tule gaasikulu 20% suurem ja ma sõidan ikka vajutan reipalt.

Autod on erinevad, nende andmete järgi tuleb vahe 13%... Vaidlus on umbes sarnane, et kas Ultima kütusega saab rohkem sõita või ei saa. Isa Opel'iga väidetavalt tuleb ca 3% odavam sõita, samas mina ei suuda küll kahe paagitäie juures nii täpselt sõita, et seda 3% kuskile võrdlusesse panna.
Vasta