Klassiku siduri töösilindri remont.

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#1

Tekkis vajadus sidurit natuke värskendada, kuid ei julge seda alumiiniumist töösilindrit eriti ratsida, et ta laiali lammutada. Äkki keegi jagab kogemusi ja töövõtteid natuke.
Tihendikomplektis oli vist 3 rõngast lihtsalt.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#2

Kui õhutusnippel on küljes,siis lase teise avasse suruõhku(mitte väga tugevasti).Paha ei ole silinder enne laiali laskmist kilekotti pista,siis ei lenda õli ja detailid laiali.Suruõhu puudusel võib vooliku külge kruvida ja pedaalile vajutada.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#3

töösilinder maha (selleks on spetsrakist vaja, annab ka kummieeblitega, a see on selline riskantne bisnes). Kui siduri maha viitsid keerata, siis ei ole spetsrakist vaja, võtad koos siduriga maha ja paned pärast koos tagasi.

Õhutusnippel kinni, autopumbaga õliaugust vussi sisse. Selleks on ka spetsnippel (see, mida sügaval vene ajal düüside puhastamiseks kasutati), a üldiselt annab ka kaltsuga tihendada. Kui tundega vajutada, tuleb kolb kenasti välja.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#4

siin paar linki

http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/

http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1

ise ei viitsinud jamada ja võtsin Motonetist uue

pole küll veel jõudnud paigaldada

aga lähiajal kavatsen sellega tegelda
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#5

Tihendiga kokku puutuvad pinnad peavad muidugi siledad olema,muidu jäädki O-rõngaid vahetama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: saabu
Tihendiga kokku puutuvad pinnad peavad muidugi siledad olema,muidu jäädki O-rõngaid vahetama.
Vastupidi.Tihendiga kokkupuutuvad tööpinnad tuleb karedaks hoonida.Sama kehtib kõikide silindrite (ka mootori)kohta
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#7

Trionic, ka mansettidega kokkupuutuvad tööpinnad?? kas mitte siis liivapaberiefekt ei teki?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#8

Hea veel,et kareduse hoidmiseks abrassiivpuru ei pea lisama.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#9

ironiseerimine ei ole ilus. Minul näiteks tekkis täiesti siiras ja aus huvi, kuna minu teadmine kuni praeguseni oli see, et igast mansettide ja kolbide tööpinnad peavad peeglid olema...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Kui ma nüüd õitei mäletan, siis seisab mul kusagil üks klassiku piduri peapump, mis justnimelt üle hooniti ja uute mansettidega kokku tagasi pandi..;) Et oleks hea riiulist võtta, kui mingi jama on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

hoonitakse asju ka siledaks (näiteks kui sooned sees on jne) või siis mõõtu :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: saabu
Hea veel,et kareduse hoidmiseks abrassiivpuru ei pea lisama.
Huvitav,milleks siis neid pidurisilindrite hoone kasutatakse/müüakse:freak: ,kui mitte peegelpindade kaotamiseks.Piduri(siduri)silindrite hoonide käiakivid on nii jämeda teralised,et sellistega võiks vabalt klassiku kereroostet eemaldada:o .Aga sa võid ju ka peegliks kõik poleerida. Ja milleks on mootorisilindrite hoonid välja mõeldud? Ikka selleks,et kaotada PEEGELPINNAD.
Alumiiniumsilindreid-kolbe ei hoonita tavaliselt.Algne pinnastruktuur on neil ikka väga krobeline.Kui pinnad on peeglid,või kriimulised,vahetatakse detailid välja.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: roomlane
Algselt postitas: miku
ironiseerimine ei ole ilus. Minul näiteks tekkis täiesti siiras ja aus huvi, kuna minu teadmine kuni praeguseni oli see, et igast mansettide ja kolbide tööpinnad peavad peeglid olema...

Ei tea, kas selle pärast?:
Ujujatele tehakse ka spetsiaalse krobelise pinnaga (nagu hai soomused) kostüüme, et vesi paremini külge "kleepuks", vedelik hakkab kostüümi pisikeste nõgususte sees pöörlema justkui laagril kuulid. Kahe vedeliku kihi vaheline hõõrdejõud on väiksem, kui vedeliku ja tahkise vaheline hõõrdejõud. Sarnase mustriga kilesid kleebitakse lennuki tiibadele ka õhutakistuse vähendamiseks. Erineva viskoossusega vedelike puhul kasutatakse erineva suurusega mustrit. Täpne füüsikaline seletus sellele nähtusele on mul muidugi meelst läinud...
Oled tõele päris lähedal:thumb:
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#14

nojah. olgu siis nii. mina siiamaani teadsin seda, et hoonimist kasutatakse ebatasasuste (a la kriimud, ajapikku sisse kulunud tööjäljed jne) kaotamiseks ja mõõtu ajamiseks. Mis seal ikka. Iga päev õpib miskit.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#15

Peasilinder ja pump renoveeritud. Uuem ja suurema läbimõõduga siduriketas paigaldatud ja uus survelaager. Nüüd on sidur nagu päris autol juba :) :thumb:
Samas aga säilis imelik asjaolu: kui vaba käiguga lasta autol veereda ja tee natuke raputab, siis sidur võtab hästi alt, pool käiku on nagu täiesti tühi. Seda probleemi pole siis, kui pedaalil jalga õrnalt peal hoida..:mad:
Vasta