Kas hooldusvaba aku on tõesti täiesti hooldusvaba?

Teemad elektroonikast...
Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

Kui peale kuuajast seismist tonnine enam ei käivitunud, märkasin et Boschi aku seisundi märk on rohelisest mustaks muutunud. Oletan et hapet on vähemaks jäänud. Et aku on hooldusvaba, siis mingeid korke ega katteid lahti kangutada ei saa. Kas hooldusvabade akude puhul ikkagi toimub vedeliku aurustumine või mitte? Kas hooldusvaba aku on tõesti täiesti hooldusvaba või ainult "natuke" hooldusvaba?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#2

ei ole mina seda sorti akusi kudagi hooldada saanud kestab niikaua kui kestab siis kuusakoskisse

Aga ega seee tooni muutumine ei tähenda, et ta korras pole mul kadus see tuluke juba esimene aasta minema, viis a. sõitsin veel.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

Hmm, sul ju üsna värske aku? Või pole? võin sulle laadijat laenata.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

Aku on kuskil 1,5 aastat vana. Tänud abi eest Suur, auto liigub juba mõnda aega iseseisvalt.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

Oli kunagi Bosch hooldusvaba aku, pidasvastu ainult 3a.
Võid proovida laadida, aga talvepoole tuleb uus aku panna.
Boschi igaljuhul rohkem ei osta, kasutan Exide akut teist aastat, olen rahul.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#6

kunagi sapukatega jännates tegin autole kingituse ja ostsin samuti Boschi hooldevaba aku.:cool:
Kuid kuna laadimist kontrollis relee, siis küpsetas too aku esimese aastaga ära. Välja ei paistnud see kuidagi, aga pikemalt seistes kadus mahtuvus ikka ruttu ära. :(
Lõpuks sai siis akul kaan maha kangutatud ja sinna see aku surigi. Kaanel polnud suletavaid korke, kogu kaan oli ühes tükis kinni liimitud.

Äkki sul midagi sarnast, et laeb kogu aeg akut liiaga, nii et aku sisu keeb varsti pudruks.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#7

Mul oli aastaid tagasi ka sapukal peal FIAMM hooldusvaba aku,kuid sel oli keskel kaan nihutatav ja eemaldatav--nii,et sai destvett lisada.Aga pinge kippus kõikuma kõvast ja keetis hoolega.Aga aku pidas ka 3 aastat.Viimastel aegadel olen ka Exide peale jäänd.Pole kaubanduslik reklaam
:P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: qdwin
Kui peale kuuajast seismist tonnine enam ei käivitunud, märkasin et Boschi aku seisundi märk on rohelisest mustaks muutunud. Oletan et hapet on vähemaks jäänud. Et aku on hooldusvaba, siis mingeid korke ega katteid lahti kangutada ei saa. Kas hooldusvabade akude puhul ikkagi toimub vedeliku aurustumine või mitte? Kas hooldusvaba aku on tõesti täiesti hooldusvaba või ainult "natuke" hooldusvaba?

Täitsa hooldusvaba on(ei saa ju miskit peale laadimise/pesemise) teha.Hapet aurustub sealt paraku jah(¨vett tegelt),kui liigselt laadida,voi alalaadida pidevalt.
Zeleeaku on koige hooldevabam,aga ka 3X kallim vedelikuakust.Töötab ka kummuliasendis.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

Algselt postitas: Trionic
voi alalaadida pidevalt.
Huvitav kust alates muutub normaalne laadimine pidevaks alalaadimiseks? Kui pikka maad ja kui tihti peaks sõitma? 5x nädalas, 2 ühekilomeetrist sõitu päevas on vist alalaadimine? Palju tahab aku geneka pealt ajaliselt laadimist?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Akutootjad soovitavad ikka korra kuus laadida,kui ainult linnatsüklis sõidetakse ja eriti külmal ajal.
metsapoiss
Postitusi: 175
Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
Asukoht:
Auto:

#11

Neid saab ka ikka laadida ja kestavad kauem, isegi silm võib olla täitsa must, ..ikka on vool sees, kui laadida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: tynyty
Neid saab ka ikka laadida ja kestavad kauem, isegi silm võib olla täitsa must, ..ikka on vool sees, kui laadida.
See jutt võib sinu masinate kohta kehtida,kuid silmini elektroonikat täislaotud uued mudelid kardavad poolpeetis akut,nagu katku. Vähe neid "ajusid"lennanud vigase-pooltühja aku süül.:freak:
Ei tasu üritada kokku hoida aku ja määrdeainete pealt.Karistus võib tulla karm rahakotile:bs:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: Trionic
voi alalaadida pidevalt.
Huvitav kust alates muutub normaalne laadimine pidevaks alalaadimiseks? Kui pikka maad ja kui tihti peaks sõitma? 5x nädalas, 2 ühekilomeetrist sõitu päevas on vist alalaadimine? Palju tahab aku geneka pealt ajaliselt laadimist?

Vanasti väideti,et vähemalt 50km. pidevat sõitu taastab enam vähem korduvate käivituste-eelse seisundi.Max.mahtuvuse saamiseks tuleks rohkem sõita. Käivitushetkel tarbib starter halvemal juhul üle 100 ampri voolu,lisaks veel mootori-,ja muu elektroonika.
metsapoiss
Postitusi: 175
Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: tynyty
Neid saab ka ikka laadida ja kestavad kauem, isegi silm võib olla täitsa must, ..ikka on vool sees, kui laadida.
See jutt võib sinu masinate kohta kehtida,kuid silmini elektroonikat täislaotud uued mudelid kardavad poolpeetis akut,nagu katku. Vähe neid "ajusid"lennanud vigase-pooltühja aku süül.:freak:
Ei tasu üritada kokku hoida aku ja määrdeainete pealt.Karistus võib tulla karm rahakotile:bs:



Kas siis küülik polegi silmini elektroonikat täis:D:D:D
Ok. jutul on iva sees:wise:
Vasta