Niisiis on aeg ka oma saabike teistele näidata tuua sõprade tungival soovil

Autoks on siis saab 9-5 aastast 99 ja 2,3 automaat. Tume sinine ja heleda sisuga. Kui nüüd kõik ilusti ära rääkida siis tuleks alustada ikka päris algusest. Autot olen ma omanud nüüdseks pea aasta aga ennem ei olnud erilist põhjust ka näidata. Auto on toodud aasta tagasi rootsist. Kuna raha just üleliia polnud ja eestis olnud saabikud olid pisut kallivõitu. Rootsist aga seevastu pikka otsimise peale leitsin soovitud mudeli ja ka hind oli sobiv. Enne auto ostu oli mul kindel soov, et oleks automaat hele nahksisu, ning 2,3 mootor. Kuna pisut oli eelnevalt kokkupuudet, kuidas rootsist autot tuua, siis saigi see tee kahe sõbraga ette võetud. Auto oli Stokholmist 400 km lõuna poole, väikses Skävde linnas. Kohale jõudes ootas meid ees aga just mitte eriti ootustele vastav auto. Nimelt olime sattunud autoärika otsa, mis telefonis aga kuidagi aru saada polnud. Õigupoolest oli sõbra onu see kes rootsikeeles asju ajas. Ise mõikasime pisut ingliskeelt, samuti ka rootslane. Kuulutuses ja ka telefonis ütles rootslane et auto on heas korras.Kohapeal selgus väga lärmakas mootori kett kulunud ja Suur õli lekke. Hiljem remondi käigus selgus et kett oli nii kulunud et oli hakkanud juba otsa kaant närima. Peale selle oli veel pisi vigu ja välimuse kohta oli ka põhjust nuriseda. (Mõlgid ja kraapsud) Hetkeks oli seis selline et tuleb auto maha jätta ja koju tagasi sõita. Siiski sai asja kaalutud ja ka hinnas kaubeldud. Hinna suhtes saime kiiresti seetõttu kaubale sai ka kaup ära tehtud. Vormistasime ostu müügi leppingu. Olid meil kaasas ka igaks juhuks eesti numbrid, et äkki ei anna rootsi numbreid kaasa. Rootsi numbrid aga jäid külge tingimusel et pärast saadan tagasi ja tema saadab puuduvad paberid.. Ja sõit kodupoole võis alata.
Omaette lugu on veel auto arvele saamine. Oma rumaluse tõttu ja liikse usaldamise tõttu oleks võinud nõuda rootslase käest kõik paberid ja jätnud rootsi numbrid talle. Koju jõudes saatsin talle rootsi numbrid tagasi ja mingi ajapärast sain tema käest puuduva sinise tehnilise passi. Enda rumaluse tõttu aga ei teadnud et puudu on veel nö kollane paber, ehk eksport paber, mis tõestab et auto on läinud rootsist välja ja eesti ark saab ise auto rootsi registrist kustutada. Minul rõõm suur läksin ark ja siis selgus et pabereid on puudu ja autot arvele ei saa. Võimalused olid sellised et kas nõuda auto omanikult puuduvat kollast paberit või seda et ta auto rootsi registrist kustutaks, mille tulemusena tekkiks rootsi registrisse vastav märge mida eesti ark näeks. Korduvate helistamiste ja palumiste peale ei võtnud ta enam lõppuks ka telefoni vastu. Vahepeal tundus asi üsna lootusetu, kui mitte öelda et masendav. Lõppuks avanes mul võimalus ühe tuttava kauda auto mitte ametlikult arvele saada. Põhimõteliselt pigistati silm kinni puuduva kollase paberi osas ja auto kustutati rootsi registrist. Lõppuks ligi kolme kuulist ootamist oli mul auto lõppuks eestis arvel Ja võisin julgelt nautida sõitu.
Aastaga on siis autot üsna palju korrastatud. Kohe peale toomist vahetati troostis ketti majandus ära, peale selle karteri tuulutus kitt uus kliima pump. Ise olen vahetanud ära siis silla pukse, kõik piduri kettat, klotsid. Suve lõppus sai ka veits värvi tööd tehtud. Toon lisatud vähe ilusam velg alla soetatud, sõbrakäest sain ka aero spoileri. Kohe kohe saab peale uus süütekasett, plaanis oleks veel amordid ära vahetada, klapisääre tihendid. Lisan siis ka pilte.
Lisatud failid
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)