Tere,
Tutvusin natukene foorumiga ja avastasin, et Šveitsi autosid ei soovitata, eriti veel ka kui müüjaks pole firma.
Endale jäi aga eelnevalt silma just üks selline isend. Müüjaks eraisik.
Kas keegi teab või omab kogemusi antud müüjaga või oskab kohe auto kohta mõne hea soovituse/hoiatuse öelda?
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Ettetänades...
9-5 AERO (a. 2000 / Šveitsist) ostmine eraisikult
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ei ole neil šveitsi autodel häda midagi. See on üks väheseid kohti, kus Saabe on keskmiselt rohkem ja hinnad mõistlikumad. Tõsi šveits ei ole EU, seega piiril lisanduvad maksud (mida tasub maksta šveitsi-saksa piiril, saab natuke numbreid väiksemaks valetada). Ok see oli OT.
Autost. Klassikaline 165000 on läbisõit.
Kontrolli auto Carringus ära, vaata et automaatkast ei rapsiks ja et D peale tõmmates käik ikka sisse läheb. SID-il on kindlasti pikselid surnud jne.
Autost. Klassikaline 165000 on läbisõit.

SID'i vahetus oli vist mingi 2k kandis? Selle elaks veel üle. Tänud muude nõuannete eest!
OT: kuidas ostmise protsessi järjekorda soovitate? Esmane kontroll, liisingu ettevalmistamine, ARK, ülevaatus, liisingu kinnitamine, kindlustus, midagi taolist?
OT: kuidas ostmise protsessi järjekorda soovitate? Esmane kontroll, liisingu ettevalmistamine, ARK, ülevaatus, liisingu kinnitamine, kindlustus, midagi taolist?
Algselt postitas: hybrid
SID'i vahetus oli vist mingi 2k kandis? Selle elaks veel üle. Tänud muude nõuannete eest!
OT: kuidas ostmise protsessi järjekorda soovitate? Esmane kontroll, liisingu ettevalmistamine, ARK, ülevaatus, liisingu kinnitamine, kindlustus, midagi taolist?
mis asi on liisingu kinnitamine sinu mõistes? ega enne pole sul ARK-s midagi teha kui liisingu paberid on korras.
Üks teema just oli, kus räägiti et SID'i saab remontida, aga see võib õnnestuda ja võib ka mitte, et kindlam on uus osta.
MaxPower, tänud info eest, varasemalt pole ise autot ostnud, sellepärast küsingi üle. Antud masin pole Eestis arvel, seega esmalt siis ikka liising korda ja alles siis ARK'i ülevaatusele ja registreerimisele? Selge.
MaxPower, tänud info eest, varasemalt pole ise autot ostnud, sellepärast küsingi üle. Antud masin pole Eestis arvel, seega esmalt siis ikka liising korda ja alles siis ARK'i ülevaatusele ja registreerimisele? Selge.
Kas on võimalik, et toll on auto lubanud ilusasti Eestisse, kuid ARK näiteks avastab, et maksud on tasumata?Algselt postitas: qdwin
Küsi järgi kas kõik EU-sse toomisega kaasnevad maksud on makstud.
Kui enne ARK'is käiku tuleb liising sõlmida ja omanik väidab, et maksud on tasutud, kuid tegelikult ei ole, siis mis suurusjärgus "üllatus" mulle tulla võib? Kuni 10% auto hinnast? Küsin, et lihtsalt teada, millega riskin.
Tänud!
Kataloogist vaadatakse summa mis sa tollis tasuma peaks, aga hetkel ei tule meelde palju 9-5'e oma oli.
9-5 tüüphädadest on ennegi juttu olnud. Enda auto ka Shveitsi päritolu, samas müüjaks oli autoaed, mis vist veidi usaldusväärsem. Ise uurisin enne ostu pikalt-laialt 9-5 tüüpmuresid (kirjutasin isegi üles), nii et kui vaatama lähed, siis kontrolli järgi:
- SID, 90 % tõenäosusega on mõned pikslid surnud;
- automaatkast, kas käigud lülituvad sujuvalt ja ilma kolksuta;
- kas karterituulutus-kit on paigaldatud;
- tagasild, mõned jupid (sharniirliigendid näiteks) ei pea kaua vastu;
- elektroonilised vidinad, näiteks peeglid;
- päikesesirmid, kas püsivad ilusti üleval lae vastas.
Kui ostad 9-5 ja tahad teda ikka tipp-topp korda viia, siis arvesta sellega, et oleks paarkümmend tuhat raha varuks, et auto sisse panna. SID, karterituulutus, õlivahetused iga 10k km tagant ja lähiajal võib vahetust vajada ka kett, mis kõige kallim lõbu. Tüüpvigadest jäi mainimata DI kassett, mis võib ilma hoiatamata teele jätta, aga ega selle vastu mingit ravi vist pole.... tuleb kasutada õigeid NGK küünlaid.
Konkreetsel autol on puudu tulepesurid+kojamehed ja 17'' Aero originaalveljed. Muidu väga ponks isend, ka istmeventilatsioon on olemas
9-5 fännina soovitan vaatama minna, sest kui ülevalmainitud vead puuduvad (või saavad kõrvaldatud), siis oled saanud omale väga hea auto 
- SID, 90 % tõenäosusega on mõned pikslid surnud;
- automaatkast, kas käigud lülituvad sujuvalt ja ilma kolksuta;
- kas karterituulutus-kit on paigaldatud;
- tagasild, mõned jupid (sharniirliigendid näiteks) ei pea kaua vastu;
- elektroonilised vidinad, näiteks peeglid;
- päikesesirmid, kas püsivad ilusti üleval lae vastas.
Kui ostad 9-5 ja tahad teda ikka tipp-topp korda viia, siis arvesta sellega, et oleks paarkümmend tuhat raha varuks, et auto sisse panna. SID, karterituulutus, õlivahetused iga 10k km tagant ja lähiajal võib vahetust vajada ka kett, mis kõige kallim lõbu. Tüüpvigadest jäi mainimata DI kassett, mis võib ilma hoiatamata teele jätta, aga ega selle vastu mingit ravi vist pole.... tuleb kasutada õigeid NGK küünlaid.
Konkreetsel autol on puudu tulepesurid+kojamehed ja 17'' Aero originaalveljed. Muidu väga ponks isend, ka istmeventilatsioon on olemas


"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Tänud info eest! Tüüpvigu ei paistnud esinevat, võib-olla ainult päikesesirmid liikusid cm-paar üles-alla. Isegi SID paistis tipp-top!
Muidugi tuli välja, et on ainult 1 võti ja signa puudub! Maha olid kruvitud ka numbrimärkide plastalused. Tagumine käetugi vajab ühte uut kruvi (natukene lahti tulnud) ja tungraual oli kang jalutama läinud.
Muidugi tuli välja, et on ainult 1 võti ja signa puudub! Maha olid kruvitud ka numbrimärkide plastalused. Tagumine käetugi vajab ühte uut kruvi (natukene lahti tulnud) ja tungraual oli kang jalutama läinud.
Olen nüüd ka värske lennuki omanik!
Antud isend on tip-top! Seni pole vigu esinenud ja on sõidetud juba vähemalt 200km. Varsti lasen ka põhjalikuma diagnostika teha ja rihmad, õlid üle vaadata. Loodan, et midagi hullu ei selgu.
Kas keegi teab aga rääkida, miks süüdet kohe peale sõitu välja keerata ei tohi? Ja kui pikk see "kohe" umbes on? Tehnoülevaatuse mees kiitis masinat, aga ütles, et ma peaks meeles, et kui tahan turbot hoida ja pole alati kindel õli kvaliteedis, siis laseks peale sõitu tal natukene jahtuda tühikäigul.
Antud isend on tip-top! Seni pole vigu esinenud ja on sõidetud juba vähemalt 200km. Varsti lasen ka põhjalikuma diagnostika teha ja rihmad, õlid üle vaadata. Loodan, et midagi hullu ei selgu.
Kas keegi teab aga rääkida, miks süüdet kohe peale sõitu välja keerata ei tohi? Ja kui pikk see "kohe" umbes on? Tehnoülevaatuse mees kiitis masinat, aga ütles, et ma peaks meeles, et kui tahan turbot hoida ja pole alati kindel õli kvaliteedis, siis laseks peale sõitu tal natukene jahtuda tühikäigul.
Algselt postitas: hybrid
Olen nüüd ka värske lennuki omanik!
. Varsti lasen ka põhjalikuma diagnostika teha ja rihmad, õlid üle vaadata. Loodan, et midagi hullu ei selgu.
Saabil on ketid.

Õnnitlen siis ostu puhul!:headbang:
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui mootoril on koormus peal, lähevad turbo ja kollektor väga kuumaks. Tihti suisa punaseks. See ongi põhjus. Kaua peaks siis jahutama? Peale punastamist ikka õige mitmeid minuteid. Muul ajal pole ma üle mõne sekundi viitsinud oodata. Vesi ja õli jahutavad laagripiirkonda aga neil tuleb lasta toimida. Ja oi kuidas selline kuumus hävitab õli struktuuri. Sellesta õlivälba maks. pikkuse soovitus - 10000km.
Et turbo pöörleb ka mootori tühikäigul, on mõistlik peale koormust või niisama gaasi vajutamist lasta turbo pööretel alla tulla. Kasvõi mõni sekund oodata. Kui süüde on väljas, paneb turbo veel inertsist edasi aga seda ilma õlisurveta. Kõige karmim on kui annad gaasi ja siis keerad kohe süüte välja.
Et turbo pöörleb ka mootori tühikäigul, on mõistlik peale koormust või niisama gaasi vajutamist lasta turbo pööretel alla tulla. Kasvõi mõni sekund oodata. Kui süüde on väljas, paneb turbo veel inertsist edasi aga seda ilma õlisurveta. Kõige karmim on kui annad gaasi ja siis keerad kohe süüte välja.