Saab 900 Talladega. 2.3T, Nordic Stage 3-4, 1997, Kenzy (endine Iisaku/Trionicu masin)

kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#51

Algselt postitas: raivo
Ee, üsna piinlik, aga kas see "Talladega" tähendab mingit tuuningfirmat (nagu troll, hirsch jms)? :thumb:
NG900 erimudel aastast `97 Ega tegelikult väga erimudel pole. tehnika poolelt on sama mis tava NG900-l. Asi on varustuses.
Sent from my Monte Carlo using B236
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#52

Talladega on:Superspeedway Alabamas.Aastal nii arvata 1986 või oli see tiba varem,võeti SAABi tehaseliinilt suvalised 3 turbo 9000 ja sõideti nendega jutti100 000 km.Peatuti ainult õlivahetuse ja tankimise tarvis.Juhte ka vist vahetati;)Purustati massiliselt igasugu rekordeid,keskmise kiirus oli midagi 213 ca km/h jne. Am i talking too much?Ja oh sa ime,mootoris polnud jälgegi kulumisest:headbang:

Edit:ei spikerdanud,v.a.Alabama:red:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#53

Algselt postitas: raivo
Ee, üsna piinlik, aga kas see "Talladega" tähendab mingit tuuningfirmat (nagu troll, hirsch jms)? :thumb:
Talladega on erimudel Talladega Speedway-l toimunud ürituse tähistamiseks. Aastal 1996 kordas SAAB oma '86-l aastal toimunud üritust. Kui '86 toimus Talladegal 100000 miili sõit 9000-tega, siis '96 tehti seda NG900-dega. Nii turbod, kui V6-d, kui tavalised. Osades masinates vahetusid juhtidena ajakirjanikud. Osad juhiti lõpuni proffide poolt. 8 päevaga 100000 miili keskmine kiirus üle 120mph. Seal sees kõik peatused hoolduseks. Näitena 20000 hooldus tehti ära 2 minutiga..:) õlivahetus ja küünalde vahetus. Peatused iga 55 minuti järel. Esimese päevaga purustati 11 olemasolevat rekordit ja püstitati 22 uut..:) Üks auto sõideti öises vihmasajus seina. Keegi viga ei saanud. Kurdeti, et libe ei ole, aga lihtsalt ei näe midagi..:)

Et siis pisike ajalootund antud auto teemal.

Cyber, kes spikerdas just 15 minutilise video pealt kõike seda..D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#54

Ja Troll pole mitte tuuningufirma,vaid suurima(ja tehasegarantiilegaalse) Saabituunija Hirsch erimudel,millest eristub eriti veel Troll R,mida omasin ja mida veel paremaks koos Iisakuga ehitasime. Troll R ei ole enam Saab. Troll R on JõhkardSaab,käsitöö.
raivo
Postitusi: 31
Liitunud: T Okt 10, 2006 16:01
Asukoht:
Auto:

#55

Kohe hulka targem. Tänud :) Ja jõudu siis auto tuunimisel!
Kasutaja avatar
binleo
Postitusi: 225
Liitunud: K Nov 15, 2006 14:53
Asukoht:
Auto:

#56

Üks pildike osalenud Talladegast.
kame
Postitusi: 76
Liitunud: T Nov 28, 2006 0:04
Asukoht:
Auto:

#57

:beer: Sai täna õismäel nähtud oma silmaga - mis muud kui super pill...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#58

Saab veidi veel võimsuselisa,värviparandusi ning siis uut peremeest otsima.
Uued projektid ootavad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#59

Tegelikult saime enestele jällegi üle mõne aja tõestatud,et täiesti raibest Saabist saab ilma mootorit tuunimata vabalt 300hj. rattast välja pigistada.
Talladega on ilusti selle piiri peal,kus varu oleks veel ca.100hj(see on tõsiste proffide pakutu),kuigi juba ka praegu tiksub õige seadistusega rattasse 290-310 jõudu.
Ja see jõud on alati olemas,kartmata,et miskit plahvatab, või küljest pudeneb.
Asja võtmeks on oma kätega masina pulkadeks võtmine,uuesti koostamine UUTE, või parendatud juppidega,oma "hinge" panemine masinasse,endast targemate nõuannete kasutamine(see viib alati sihile).
Samuti mõjutab protsessi positiivselt enese võõraste sulgedega mitte ehtimine,mida paljud harrastavad.Autodel on TEGIJATE hing sees ja nad kipuvad pirtsutama,kui....
Selliste projektide eelarve jääb ka veel mõistuse piiresse.Antud juhul,kui kõik enestele lubatu läbi viia,siis ostuhind(Talladegal oli see 2X turuhind) pluss 70-100kiloeeku,aga sa saad kõige KÕIGEMA meil olevatest sarnastest mudelitest.Ja hallist massist täiesti erineva.
Ja selles peitub mängu ilu.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#60

üks võidusõidu pilt kah, et teaksite, milline SEE auto on

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
M-Tech
Postitusi: 52
Liitunud: E Jaan 15, 2007 0:22
Asukoht:
Auto:

#61

Algselt postitas: Trionickuigi juba ka praegu tiksub õige seadistusega rattasse 290-310 jõudu.

Kardan, et see Mitsu turbo üle 250hj rattasse ei puhu.
Muidu kaoks ju Garreti GT seeria mõte ära :)
300hj rattast eeldab ~340-350hp mootorist.
Sellist õhukogust autode originaal turbiinid üldiselt ei puhu.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#62

Algselt postitas: M-Tech
Algselt postitas: Trionickuigi juba ka praegu tiksub õige seadistusega rattasse 290-310 jõudu.

Kardan, et see Mitsu turbo üle 250hj rattasse ei puhu.
Muidu kaoks ju Garreti GT seeria mõte ära :)
300hj rattast eeldab ~340-350hp mootorist.
Sellist õhukogust autode originaal turbiinid üldiselt ei puhu.

Puhub ja kuidas veel. :head:
Iga ratas veab and then some!
Morten
Postitusi: 103
Liitunud: L Apr 07, 2007 20:46
Asukoht:
Auto:

#63

Algselt postitas: Trionic
Ja Troll pole mitte tuuningufirma,vaid suurima(ja tehasegarantiilegaalse) Saabituunija Hirsch erimudel,millest eristub eriti veel Troll R,mida omasin ja mida veel paremaks koos Iisakuga ehitasime. Troll R ei ole enam Saab. Troll R on JõhkardSaab,käsitöö.


Pole eriti teemasse..aga kas eestis on olnud ka neid "Troll R"-e müügis,või kas neid ligub üldse siin meie teedel?Olen ise ainult näinud tavalist "Troll"-i .
Või oli see ka erimudel mida müüdi teatud hulk?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#64

Algselt postitas: Morten
Pole eriti teemasse..aga kas eestis on olnud ka neid "Troll R"-e müügis,või kas neid ligub üldse siin meie teedel?Olen ise ainult näinud tavalist "Troll"-i .
Või oli see ka erimudel mida müüdi teatud hulk?
OT: Erimudel jah. Üks on hetkel Factori tagumiku all..;) Kah eelnevalt Iisaku/Trionicu käte vahelt läbi käinud ja korraliku taastamise läbi elanud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
M-Tech
Postitusi: 52
Liitunud: E Jaan 15, 2007 0:22
Asukoht:
Auto:

#65

Krt ikkagi kahtlen.
Sellel turbol peaks olema kuumaosa suurus nr 6 kui ma õigesti arvan ehk siis A/R 0.41
Ma siiamaani imestan, kuidas nii väiksest kuumakojast selline jõud läbi käib. Subaru stock turbo on sama A/R-iga.
Selle väikse kuumakoja tõttu kukubki vaikselt 5.5k pealt juba jõud/vääne ära, sest turbost ei käi enma vabalt gaasid läbi.

Kahju, et Mitsu flow map-e kuskil netis ei vedele, saaks pildi ette asjast.

Inducer ja exducer on lihtsalt nii väiksed, et sealt ei saa palju rohkem jõudu läbi käia.

Äkki Iisak või Trionic paneb siia turbo täpse tootekoodi või mudeli?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#66

Algselt postitas: M-Tech

Inducer ja exducer on lihtsalt nii väiksed, et sealt ei saa palju rohkem jõudu läbi käia.

Äkki Iisak või Trionic paneb siia turbo täpse tootekoodi või mudeli?

Ma küll Iisak Või Trionic ei ole aga ehk võin ka siia lisada. All toodud on Saab 9000 peal olev Mitsu turbo. Kui ma õigesti mäletan siis Talladegal oli hoopis 9-5 Mitsu.

Turbocharger

PartNo : 9149634

Usage : B234R, TD04

TD04HL-15T-6
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
M-Tech
Postitusi: 52
Liitunud: E Jaan 15, 2007 0:22
Asukoht:
Auto:

#67

Antud Mitsu lämbub ~300hj peal mootorist, ehk siis selle sama koha peal kus Trionic ja Iisak ka hetkel on.

Compressor map näitab ilusti ära kuhu on üldse mõtet rõhku keerata ja kus asja effektiivsus lõppeb.

Mis rõhul see max jõud/vääne tõmmati?
Mõtlen siis rõhku konkreetselt sellel aja hetkel, et kuhu see kukkus.

Nii väiksest turbost ei maksa imet loota.
see on isegi Ime, et see TD04HL-15T 300hj välja puhub.
Muidugi on see juba nö. "pushing it".

Miks on GT28RS-i A/R 0.86, mis puhub ~360hj ja Mitsu oma 0.41.
Kui sa neid käes võrdled, siis näed, et nende turbode suuruse vahe on pea 2x.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#68

Algselt postitas: M-Tech
Antud Mitsu lämbub ~300hj peal mootorist, ehk siis selle sama koha peal kus Trionic ja Iisak ka hetkel on.

Compressor map näitab ilusti ära kuhu on üldse mõtet rõhku keerata ja kus asja effektiivsus lõppeb.

Mis rõhul see max jõud/vääne tõmmati?
Mõtlen siis rõhku konkreetselt sellel aja hetkel, et kuhu see kukkus.

Nii väiksest turbost ei maksa imet loota.
see on isegi Ime, et see TD04HL-15T 300hj välja puhub.
Muidugi on see juba nö. "pushing it".

Miks on GT28RS-i A/R 0.86, mis puhub ~360hj ja Mitsu oma 0.41.
Kui sa neid käes võrdled, siis näed, et nende turbode suuruse vahe on pea 2x.
Vaata mu postitust lehekülje üleval ja näed mis jõudu see konkreetne mitsu puhub. HJ pole muidugi ainus tähtis näitaja... NM ka ikka korralikult.
Sent from my Monte Carlo using B236
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#69

RedMonster omal ajal kangutas ka mitsuga üle 300hj rattast.Mitsu lõppes küll ruttu.
Omal ajal VT`d dünodes,kui peal oli alles Garr. T-2,sai WG`ga jõhrutsemise abil rattast 189kW ja 399Nm. ja T-2 pole üldse mingi tegija.2 kuuga sa 3 vurri annihileeritud.
Usun nii M-Tech`i, Maksimi,Kaimo Krik`i,kui teisi teadjaid.Eriti aga meie "kastijumalat"
Jürka Nurmest,kellel on vast ikka eriti palju ette näidata oma loomingute tulemusi.
Igal on omad tõed,matemaatika/füüsika vastu ka ei saa,aga tegelik elu käib õppetundide(valusate tavaliselt)ja katsetuste kaudu.
Kasutaja avatar
M-Tech
Postitusi: 52
Liitunud: E Jaan 15, 2007 0:22
Asukoht:
Auto:

#70

Algselt postitas: kasparius
Vaata mu postitust lehekülje üleval ja näed mis jõudu see konkreetne mitsu puhub. HJ pole muidugi ainus tähtis näitaja... NM ka ikka korralikult.

Mis mõttega te siis GT28RS-i soetama hakkate, kui see Mitsu samapalju puhub?
Garret ise annab antud turbo piiriks ~360hp ja valmistaja ilmselt teab mida ta müüb.
Naljakas on ikkagi see, et turbode suuruse vahe on pea kahekorne.

Ja paar päeva sellist võimsust kannatavat turbot ei saa ka lugeda seda jõudu toetavaks turboks.
A/R määrab selle kui kiiresti turbiin ringi käib ja pöörlemissagedusel on ka omad piiirid.
Seda piiri ületades hakkab pilpaid lendama.

Kas te selle Mitsu õhutemperatuuri olete mõõtnud selle 300hj juures?

Füüsika seaduste vastu vist eriti ei saa ja seega on pigem minu silmis need dyno tulemused kaheldavad, kui konkreetse Mitsu suutlikus.
Ma eeldan, et me räägime ikka ühe ja sama mudeli turbost pidevalt ja et neil autodel mida mõõdetud on on 100% see föön olnud mitte oletatavalt see föön olnud.
300hp piiri ületamiseks mootorist kasutatakse mujal maailmas ikka TD05 fööne.

Hea oleks muidugi ka konkreetseid dünosheete näha.
Dyno tulemusele kinnituseks sobib väga hästi ka 400m aeg sama seadega.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#71

Kui T25-st rääkida, siis "keegi hull soomlane" sai sellest ka düno peal 281hj kätte. Seda siis kõige muu juurdekuuluvaga nagu suur downpipe, jäme sisselase jm.
Iseasi kaua ta niimoodi sõita sai.
300hj on tavalise Mitsu jaoks paras pähkel kui natukenegi vastupidavusest rääkida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#72

Tsitaat:Ja paar päeva sellist võimsust kannatavat turbot ei saa ka lugeda seda jõudu toetavaks turboks.
A/R määrab selle kui kiiresti turbiin ringi käib ja pöörlemissagedusel on ka omad piiirid.
Seda piiri ületades hakkab pilpaid lendama.

Kas te selle Mitsu õhutemperatuuri olete mõõtnud selle 300hj juures?

Füüsika seaduste vastu vist eriti ei saa ja seega on pigem minu silmis need dyno tulemused kaheldavad, kui konkreetse Mitsu suutlikus.

100% päri ja olen alati mõttes heietanud,et palju dynotulemusi on inimestel
"tekitatud" enesele võimsa egolaksu saamiseks. Hetketulemusi ideaalsetes tingimustes rullidel megalt suureks saada pole ju teab,mis suur kunst. Tegelikes sõidutingimustes ja pikemalt "andes" näitab elu hoopis hapumat külge.
Ja tegelik näitaja on ikkagi füüsikaline suurus finišis: kas siis aeg,kiirus,või mis iganes.
Mida kurat sinna masinasse raha matta,kui reaalses elus nende dünotulemustega kusagile ei jõua. Kelle masin on alati laiali,kellel miskit libiseb,kellel sulab,kellel plahvatab. Ainult TEGIJATEL on ka miskit ette näidata.
Meiesugused mängivad liivakastis naabriposte-tüdrukutega,lihtsalt,et huvitav oleks.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#73

Seda jah et see 900 tulemus on seal etanooliga, mis väidetavalt tqavaliselt bensiinist 30hp rohkem.
Selle konkreetse mitsu tulemuse puhul tahaks öelda et Robert nagu eriti mingeid egonumbreid välja ei pane. Mehel endal 11sek auto(saab) 400m peal.Kindlasti on see suure jaheda cooleriga ja teiste modidega korraks tõmmatud ideaaltingimusel nr. Rattast mingi 300 heppa ja ongi jõuülekande 15% kadu pandud ja ongi tulemus käes.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
TROLL
Postitusi: 133
Liitunud: P Mai 28, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 VIGGEN jälle:)
Kontakt:

#74

oli kohe ilus vaadata teist täna aga...
tehke selle jubeda läikiva iluvõrega midagi...
värvige või visake kasvõi üldse minema, ikka ilusam kui see pling-pling seal:)
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#75

Mulle tundub,et Hr. Troll viriseb viimasel ajal liiga palju...;)
Aga tõsiselt rääkides on ka selle peale juba tükk aega mõeldud. Lihtsalt käsi ei tõuse tutikat iluvõret lõhkuma. Äkki kellegi on kooruva kroomiga ja tahaks väikese lisatasu eest uue vastu vahetada:poke:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta