9-5 tühikäigu pöörded

Vasta
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#1

Peale käivitamist pöörded kõiguvad kohati (väga vähe, mingi 600-800 piires), muidu tavapöörded 800 kanti nagu olema peab, aga kokpitti on ka mootorivibrat tunda. Vibra on tegelikult olnud juba ammu, pole siiani probleemiks pidanud (äkki peabki nii olema :freak: ). Vanematel autodel sai pritsungi juurest pöördeid ise regullidajuurde keerata. Kas 9-5el ka selline v6imalus või aitab ainult tech:?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Jürgen

#2

Mul ka mingi väike vibra tühikäigul, pöörded ei kõigu tühikäigul, tahaks ka teada kas see on normaalne?
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#3

VM sõnul pidi see normaalne olema! Ise sellesse ei usu hästi. Muidugi võib see hetkeline nn. kõikumine olla ka tingitud konditsioneeri käivitumisest.

Kuskilt netist sai omalajal alla laetud fix (võimalus muuta asja talutavamaks) sellele probleemile. Kui ülesse leian siis ehk saab kuskile ülesse riputada.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#4

Loogiline oleks mootoripatjade kalmistul olek.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

Mingi sats 9-5 mootoreid värisebki ja teha pole midagi. Päris mitmel autol tehtud kõikvõimalik aga midagi ei muutu:angry:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#6

Aga pöörete kõikumise kohta? See on muidu väike asi, nii et ei usu, et midagi tõsisemat viga on (DI surmale eelnesid vist ka samad sümptomid, aga siis peaks ju ka vahele jätma hakkama?). Kas 9-5-el on võimalik tühikäigupöördeid juurde timmida ja kas aitab :?

EDIT: Jupatsi pakutud mootoripadjad on ka ehk variant vibra suhtes. Kui käimakastiga Troostis käisin, siis soovitas Iisak muuhulgas ka kastipadja ära vahetada. See oli ainus asi, mis veel tegemata, ehk peab lähitulevikus kogu padjamajanduse ette võtma.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#7

Ehk leiab järgnevast abi, kui keegi katsetanud siis andke teada, kas juhistest oli ka kasu:

Engine Controls - Idle Vibration/Abrupt A/T Shifts
Bulletin Number: 248-2565
Date: June, 2005
Vibration at idling speed
Cars affected: Saab 9-5 M98 - with engine alternative B205, B235 and B308

Background

In certain vehicles, the vehicle may vibrate when it is stationary.

Vehicles equipped with automatic transmission may have the idle speed set higher than the typical idle speed. While the vehicle is in this condition, the driver may experience abrupt shifts as the shift lever is moved from park to drive or reverse.

Symptom description

Vibration in the body while stationary. Abrupt shifts as the shift lever is moved from park to drive or reverse.

Procedure
1. Establish whether the car has idling speed vibration problems or shifts abruptly.
2. Adjust the engines idling speed. Connect Tech2.
^ Select "Diagnostics"
^ Select "Model Year"
^ Select "Car Model"
^ Select "Engine Type"
^ Select "Engine Management System", Trionic 7"
^ Select "Adjustments"
^ Select "Idle Speed Offset"
^ Adjust the idling speed, press OK.

If the car exhibits vibration problems during cold starting for example, then the speed should be increased at a minimum (10 - 30 rpm). If the problem remains at all engine temperatures, then increase the speed by more than 30 rpm.
If the vehicle shifts too abruptly when engaging gear, lower the engine speed in steps of 20 rpm.
3. If the car is equipped with automatic transmission then the customer should be informed that the tendency to shift abruptly will increase if idling speed is increased.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#8

Algselt postitas: Hypno
Ehk leiab järgnevast abi, kui keegi katsetanud siis andke teada, kas juhistest oli ka kasu:

See on nüüd küll päris huvitav info :freak: Käigukastis rezhiimide vahetamisel tekkiva jõnksaka suurus sõltub siis ka tühikäigupöörete suurusest? Kuna minu Aerul ju tegelikult mõlemad sümptomid korraga, siis oleks päris huvitav proovida, kas pöörete muutmine kummaski suunas muudab midagi.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: Skybound
Algselt postitas: Hypno
Ehk leiab järgnevast abi, kui keegi katsetanud siis andke teada, kas juhistest oli ka kasu:

See on nüüd küll päris huvitav info :freak: Käigukastis rezhiimide vahetamisel tekkiva jõnksaka suurus sõltub siis ka tühikäigupöörete suurusest? Kuna minu Aerul ju tegelikult mõlemad sümptomid korraga, siis oleks päris huvitav proovida, kas pöörete muutmine kummaski suunas muudab midagi.

Räägi, kas oled proovinud vastavalt protseduuri?On ka sellest abi olnud?
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#10

Algselt postitas: Hypno
Räägi, kas oled proovinud vastavalt protseduuri?On ka sellest abi olnud?

Oeh.... ei ole veel :( Kiired ajad ja üsna pea minek välismaale pooleks aastaks (ilma autota), seega pole tegelend enam. Järgmiseks aastaks jäävad vist kõik need asjad seoses vibrade ja jõnksudega.

P.S. Kas troostlastel on mingeid kogemusi ülalpool mainituga (idle speed offset) :?
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Tsitaat:
P.S. Kas troostlastel on mingeid kogemusi ülalpool mainituga (idle speed offset) :?

Elementaarseid asju ikka teame:P . Mõni meie hulgast teab isegi veidi enam,kui elementaarseid asju:wall:

Tsitaat:
See on nüüd küll päris huvitav info :freak: Käigukastis rezhiimide vahetamisel tekkiva jõnksaka suurus sõltub siis ka tühikäigupöörete suurusest? Kuna minu Aerul ju tegelikult mõlemad sümptomid korraga, siis oleks päris huvitav proovida, kas pöörete muutmine kummaski suunas muudab midagi.

Loomulikult mõjutab igasugunegi anormaalne mootori käitumine aut. kasti juhtimist.Töötavad need (mootor-kast) ju ülitäpses koostöös.
Aga su masinal tõesti kaks häda koos.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: Skybound
Peale käivitamist pöörded kõiguvad kohati (väga vähe, mingi 600-800 piires), muidu tavapöörded 800 kanti nagu olema peab, aga kokpitti on ka mootorivibrat tunda. Vibra on tegelikult olnud juba ammu, pole siiani probleemiks pidanud (äkki peabki nii olema :freak: ). Vanematel autodel sai pritsungi juurest pöördeid ise regullidajuurde keerata. Kas 9-5el ka selline v6imalus või aitab ainult tech:?
Pöörded kõiguvad 90% juhtudest põhjustatuna leketest sisselaskes(liiglahja segu,mida drosselklapi abil üritatakse pidevalt korrigeerida).
Vibra on hoopis teine teema,jõnksud käiguvahetusel kolmas teema jne.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

to Hypno:
On olnud abi,aga harva,kuna üldlevinud on neil mootoritel lekked nii sisse-,kui väljalasketraktis. R-4 mootoritel balansketi märgid paigast "veninud"(vibra). Silikoon mootoripadjad surnud.Aut.kast vigane, jne,jne.
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Trionic
to Hypno:
On olnud abi,aga harva,kuna üldlevinud on neil mootoritel lekked nii sisse-,kui väljalasketraktis. R-4 mootoritel balansketi märgid paigast "veninud"(vibra). Silikoon mootoripadjad surnud.Aut.kast vigane, jne,jne.

Hmm... Alustaks siis otsast peale, ehk on võimalik siis parandada asja vibra kohapealt. Lekkeid sisse- ja väljalaskes peaksid olema välistatud. Kuna vahetatud väljalaske kolle ja -tihend ning õhuvõtukollektori tihend. (Ka turbo tihend) Kui vahepeal (õhuvõtus) kohti pole mida kontrollida lekete kohapealt siis võtaks ette mootoripadjad. Kas visuaalsel vaatlemisel on võimalik kindlaks teha nende tehniline seisukord? ...ja mis on need vihjed mis näitavad patjade seisukorda. Ja nyyd veel tobe kysimus, et palju ja kus asuvad need mootoripadjad? Kui keegi mainiks nende ingliskeelsed nimetusedterminid siis edasine uurimistöö oleks ka juba lihtsustatud.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#15

Mis on silikoon mootoripatjade hinna suurusjärk?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

mootori padi on i.k. engine mount
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#17

Sekundeerin Hypnole, ehk siis huvitab ka 9-5 R4 mootori/kastipatjade arv ja koht (ja terve ringi maksumus). Kapoti alt paistab 1 suur jurakas kunde pool küljes ja rohkem pole kodustes tingimustes silma hakanud. Kui silikoonpadjad on nõrgad, siis kas on saadaval uretaanpatju (Talladega teemas vist mainiti korra).

Visuaalselt peaks otsima pragusid vist :freak: Vanematel manuaalkastiga autodel sai kässar peale tõmmatud ja gaasiga mängitud, teine vend vaatas kapoti alt, kas mootor tahtis "minema hüpata". Saabiga pole sellist eksperimenti veel teha julgenud :) Vähemasti see üks padi, mille leidsin, paistab olevat tipp-topp.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

2 mootori- ja 1 kastipadi. Välisel vaatlusel pole võimalik vigu tuvastada.
Maksumus ca.5,5 kilo.
Uretaanpajad,kui sellised oleks,suurendavad vibratsiooni kordades.
Vasta