Saab 9-5 Griffin 3.0, 2000, Methodik (MÜÜDUD)

Vasta
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#1

Minu Saabiajalugu ulatub aastasse 2000, kui õue peale mitu ilusat 96't sigines. Vahepeal jäi asi soiku, kuni otsingud mugavama auto järgi algasid 2006 alguses. Olles pikemalt sõitnud laenatud BMW E38'ga ja kümnekonna teise rendiautoga, tekkisid mõned must have soovid enda auto suhtes: automaatkast, suur keskklass, püsikiirusehoidja, brändi aura (märksõnadeks konservatiivsus, soliidsus, sihikindlus, mugavus)... Pärast nende kriteeriumite ja läbi "stiilifiltri" filtreerimist jäid orbiidile Saab 9-5 (esinduslikumana) ja 9000 (tagasihoidlikumana).

Kui ivomets 21.02.2007 selle Griffini foorumisse postitas, tundsin kohe, et see ongi see unelmate masin. Kõik klappis - automaatkast, tumesinine värv, sõidukord, tip-top helisüsteem, V6 nurrumine, pisilisad (sh katuseluuk öösel taevasse vaatamiseks:)... Isegi registrinumber oli sümmeetriline ja nr 6't sisaldav ;)

Pärast test-drive'i (mis oli ka üsna "juhuslik") ja griffiniomanikust naabrimehe kinnitust, et see on "must have", saigi aparaat paari nädala pärast ära broneeritud. Alates 11.04.2007 olen õnnelik 9-5 griffiniomanik.

Aasta: 08/2000
Mootor: 3.0 V6 turbo (147 kW)
Kütus: bensiin
Sn: 111000 km (hooldusraamat + ~100'000 eek eest hoolduse arveid)
Käigukast: automaat
Värvus: tumesinine met.

Pilt
Pilt
Pilt

turva- ja ohutusvarustus
roolivõimendi, kesklukustus (puldiga), ABS pidurid, 2x turvapadi, immobilisaator, saabi orig. signalisatsioon, lisapidurituli, TCS veojõukontroll, turvavööde eelpingutid esiistmetel

mugavusvarustus
kliimaautomaatik, elektrilised välispeeglid (soojendusega), 4x elektrilised akende tõstukid, katuseluuk (klaasist, elektriline), püsikiiruse hoidja, 2x peeglid päikesesirmides (valgustusega), kohtvalgustid , parkimisandurid (taga)

sisustus
tagaistme seljatugi allaklapitav, tume nahkpolster, 5x istmesoojendused, 2x elektriliselt reguleeritavad istmed (mäludega), käetugi ees (laekaga), käetugi taga (laekaga), nahkkattega rool, reguleeritav roolisammas (kahes suunas), multifunktsionaalne rool, iluliistud salongis (puitdekoor), jalamatid (tekstiilist), nahkkattega käigukanginupp, nahkkattega käsipidurikang

audio, video, kommunikatsioon
stereo (CD, originaal), kõlarid, subwoofer, Saabi orig. CD Box, CarIn navigatsiooniseade (GPS), kompuuter, autotelefon

rehvid ja veljed
suverehvid, valuveljed (17, Saabi orig.)

tuled
udutuled (esimesed, tagumised), esimesed tulede pesurid

sportvarustus
tagaspoiler

muu varustus ja info
pakiruumi avamine elektriliselt, pagasikate, pagasi võrk pakiruumis, tagaklaasi soojendus, välistemperatuuri näidik, tumenev salongipeegel, ventileeritavad istmed.


Masin pärit Prantsusmaalt, kus on teda pidevalt hooldatud (kõik arved on alles, kokku 3 omaniku nimedega). Ainsad asjad, mida Viking Motorsi täisülevaatusel ette heideti:
* pidurivedeliku niiskustase - läheb lähipäevil vahetusse
* väike mõra esiklaasis - uus klaas olemas, läheb vahetusse
* esmaabipaketi ja tulekustuti puudumine - kollane neoonvest ja taskulamp sai juba pagasnikusse tõstetud, küll ka kohustuslik varustus saab enda huvides hangitud

Kui midagi kurta, siis praegusest autotelefonist on puudu toru-osa ning navi on tänapäeval müügilolevatega võrreldes moraalselt üsna vananenud.
Suured veljed Tallinna tänavatel tunnetavad ka autoga piki sõidusuunda jäävaid vagusid.

Sõidurõõm on absoluutne ja võrreldes teiste sama klassi masinatega, millega rohkem olen sõitnud (Cadillac Seville STS '97, BMW 745 '99), on cockpit selgelt kõige piloodisõbralikum.

Tõeline madallennuk - Volvo 440 roolist tulnuna ei saanud linnas esimese hooga arugi, kuidas kiirus rahulikult vajutades 0 -> 90km/h tõusis. Kiiruseid üle 100km/h ei ole veel testinud, kuna enne on plaanis õlid-asjad ära vahetada ja rattad tasakaalustada. Rääkides kütusekulust, siis linnas ~14,5l/100km ja maanteel ~9l/100km
Jürgen

#2

No väga kena masin, kas seda on võimalik suvel peedul siis näha nagu mersu bussi?:cool:
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#3

Aitäh Anti-flag, Tartu rajoonis saab teda suvel ilmselt tihemini trehvata tõesti ;)

Üldse elimineerib suure auto omamine mistahes ettekäänded pikemate rännakute vältimiseks, tehes rännakutest naudingu..
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#4

õnne!!! kui mul omal poleks aero istumise all, oleks kindlasti sulle konkurentsi pakkunud osturallil:beer:

parimaid valikuid meil müüdavate SAABide seas:head:
kuuldavasti jah pidi ainult pidurivedelikku vahetama....
Aimar
Postitusi: 206
Liitunud: K Sept 27, 2006 21:26
Asukoht:
Auto:

#5

Muretut madallendu!
Ilus auto!
Tore näha siin teisigi 9-5 Griffineid.
Loodan, et kirjutad oma autost edaspidigi.
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#6

Tänud!

Väike värske stoori ka juurde.
Eile öösel linna peal cruisides oli mootor soe ja ühe Narva mnt valgusfoori taga võtsid vasakule ja paremale kõrvale joonele 2 BMW'd. Vanem 3-seeria ja vanem 750, milles sees 2 ehedat rullnokka ja all "metsikud veljed".
Mõeldes, et võiks neid veidi üllatada ja samas ka ennast benchmarkida. Seega Griffini Sport-režiimi rakendades tekkisid huvitavad tulemused:
Kui 3-seeria mehed sai "haledalt ära", siis BMW 750 rullnokkadega juhtus midagi eriti ekstravagantset: tüübid küll võitsid battle'i, kuid sõitsid järgmise foori taga üle trammirööbaste kiirendades kuidagi nii õnnetult, et BMW'st hakkas mingit suitsu tulema ja nad parkisid ennast kohe Comarketi parklasse oma bemmi remontima. :freak:

Igatahes on see ehe ja õpetlik näide - järmistel kordadel ei näe küll mingit vajadust kellelegi midagi tõestada. Sõitku ise end sodiks kui soovivad.
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#7

ilmselt hakkasid uurima, et miks suitsumasin kohaltvõttes tööle ei hakkanud, vaid veidi hiljem kui effekti enam pole ;)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#8

Linnas minu saabiga üritavad mingid passatid ja honda jeebid pidevalt võistelda. Ei saa aru, mida nad sellega saavutada tahvad. Griffin tundub küll lahe aga kahjuks pole endal Griffiniga sõitmise kogemust.
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#9

9-5 3.0 ei ole üldjuhul mitte turboga varustatud :D
See värv teeb 9-5 kuidagi eriti soliidseks!
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: TGB
9-5 3.0 ei ole üldjuhul mitte turboga varustatud :D

Seal on väike väike turbo, mis puhub ca 0.2 bari välja :P

terv, teager
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

võrriturbo..:D
ilmselt annaks sealt ka üht teist lisaks välja meelitada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#12

Risustame teise teemat siin...

Väidetavalt on Nordic ainuke tuunija, foorumites väidetakse, et boost tõstetakse 0.4 bari peale (tõsised turbofanatid naeravad kõhu kõveraks nüüd :D) ja pannakse ka uus väljalase. Siiski, Eestis pakub ka BSR softi.

Kel huvi, siis vastavad lingid V6 asümmetrilise turbomootori tuunimiseks:
Nordic Uhr
BSR-Tuning

terv, teager

P.S. Kütusekulu pidi suurenema ca 1-2L/100km kohta (tavalistel turbomootoritel vastupidine efekt) aga minek see eest on :thumb:
Aimar
Postitusi: 206
Liitunud: K Sept 27, 2006 21:26
Asukoht:
Auto:

#13

Räägi kuhu su autol pepu soojenduse ja tuulutuse nupud peidetud on?
Minu autol on nad seal kus sinu omal monitor laiutab.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Aimar
Räägi kuhu su autol pepu soojenduse ja tuulutuse nupud peidetud on?
Minu autol on nad seal kus sinu omal monitor laiutab.

Keskonsooli peal, käsipiduri taga, seal kus aknalülitid on...:notworthy:
Kasutaja avatar
Cordis
Postitusi: 43
Liitunud: E Aug 14, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#15

aia... tegidki otsuse ,
ja täitsa olemas...
mis ma ütlesin :)

vaata et naerul suu näolihaseid ära ei kurna.
mul vahel ööselgi ei anna järele, ei lange noh :D

schöne, schöne... :cool:
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#16

Vahepeal uudiseks, et lisaks rehvide tasakaalustamisele, püsivahale ja ohutusvarustuse hankimisele said Saabianti juures (kuna sinna pääses kõige kiiremini löögile) vahetatud mootori-, käigukasti- ja piduriõli, ohutule lüliti ja ABS/TCSi aju. Viimane siis seetõttu, et armatuuril lõid järsku põlema hunnik tulesid ning Tech2 sõnul oli põhjuseks ABSi aju, kuigi sõiduomadustes see kuidagi tunda ei andnud.

Ideaalsest seisu/sõidukorrast on puudu veel vaid esiklaasi vahetus, kuid see ei mõju kuidagi lõppkiirusele ;)


Narulihastega on jah - sõidurõõm jätkuvalt absoluutne - kiirustelt alates 90 km/h algab tõeline madallennuki staatus. Ka kiirendustel 140+ km/h, kui autos on 5 inimest ja pagasiruum asju täis, ei ole mingit küsimust masina jõudluses.

Ja käigukasti Sport režiim (nii madalatel kui ka kõrgetel kiirustel) on uskumatu rõõm! Siis muutub gaasipedaal kiirenduse osas eriti tundlikuks ning rakenduvad õiged hobused. :drive:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: methodik
Vahepeal uudiseks, et lisaks rehvide tasakaalustamisele, püsivahale ja ohutusvarustuse hankimisele said Saabianti juures (kuna sinna pääses kõige kiiremini löögile) vahetatud mootori-, käigukasti- ja piduriõli, ohutule lüliti ja ABS/TCSi aju. Viimane siis seetõttu, et armatuuril lõid järsku põlema hunnik tulesid ning Tech2 sõnul oli põhjuseks ABSi aju, kuigi sõiduomadustes see kuidagi tunda ei andnud.
OT niipalju,et ABS aju saab ka edukalt remontida. Seega otsene vajadus vahetada puudub.:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Ja oluliselt odavam tuleb remontida.Lisahüvena kaotatakse põhilised rikketekitajad ajust rem. käigus ära.
sry.ot.
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#19

Vahepeal sai lisatud taha toonklaasid tumeklaas.com'is: 6% valguse läbilaskega tagaaknal ja 15% läbipaistvust tagumistel küljeakendel. Nüüd on hea tagaistmel tööd teha ilma, et keegi vahib ;)

Pilt

Ka käisin 14.09 Viking Motorsis hoolduses, läbisõit ~124'000 ja absoluutselt ühtki probleemi ei leitud, ainus asi, mis välja vahetati oli esimene gabariittule pirn. Viking Motors põhjusel, et kuna tegu oli suure hooldusega, siis VM nime võiks tulevikus järgmise omaniku jaoks hooldusraamatus omada ;)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#20

Auto müügis?

terv, teager
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#21

Teager, seda see praegu on. Kiiret ei ole ja potentsiaalne foorumlasest ostja on olemas :)

Mõni nädal tagasi panin talverehvid Nokian RSi + 16" valuveljed ka:
Pilt
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#22

Lightsalt uuenduseks, et vahepeal vahetasin ära ka esiklaasi (läks kasko alla) ja aku.

Siin ka mõned pildid:
http://flickr.com/photos/methodik/sets/ ... 195130772/
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: methodik
EDIT: Auto müüdud, uus omanik Eugam, lugu jätkub siin
Keegi moderaatoritest-administraatoritest arvab kangekaelselt, et Eugam ostis su Griffini ära. Aga Eugami griff ju hoopis teist värvi. Eugam ise on selle kohta öelnud
Algselt postitas: Eugam
oot,kõrvaline..ma ei saa nüüd aru...miks pealkiri,et ma uus methodiku masina omanik?selline ta mule küll välja ei näe...
Korrigeerisin käesoleva teema pealkirja endiseks ja viisin Eugami "rohelise foorumikasutajana" valesse eemasse kirjutatud jutu siit minema, kuid endiselt tekitati siia mingi jama!

Siit küsimus Methodikule: Kas su auto on müüdud ja teema võib lukustada? Valgusta meid.
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#24

Auto on endiselt alles ja praegu aktiivset müügikavatsust ei ole. Masin on ikkagi nii enda stiilis, et ainus asi, mida muuta tahaks on esivedu tagaveoks :)
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#25

Vahepeal sai Saabianti juures vahetatud õli, eemaldatud mittetöötav Nokia telefon ja välja vahetatud käiguasendi andur, mis 2x elu jooksul jukerdanud on. Seega kõik, mida vähegi on andnud fixida, on fixitud.

Täna vahetas masin ka omanikku. Loodame, et ka uus omanik hakkab siin foorumis figureerima :)

PS: talverehvid ja valuveljed on endiselt müügis
Vasta