milline gaasipõleti?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#1

küsimus isetegijatele:

- tahan gaasipõletit, et aeg-ajalt mõnele jonnakale poldile/mutrile sooja anda jne. Kas selline on ok või millist soovitate?
http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=162477&cat=2242
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

See lingil olev on päris hea, mul umbes samasugune. Osad annavad ka "keevituse leegi"(sinise) on küll väiksema leegiga aga soojendab kiiremini.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Endal on selline (välimuselt sarnane, tootja erinev): http://www.avsk.ee/tdetail.php?cat=2242&de=77086

Täiesti mõnus asjandus, täidetult põleb u. 30 minutit. Leeki saab muuta kas rohkem gaasi peale andes või õhu pealevoolu reguleerides. Rohkem õhku annab kuumema leegi. Piesoelement süütab nupule vajutades.

(peab ikka lolluseid tegama...proovisin kunagi, kas 10-sendise ka kõveraks põletab. Ei kurjam, pani hõõguma küll,
aga temperatuuri jäi väheks :P )
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: sebastian
(peab ikka lolluseid tegama...proovisin kunagi, kas 10-sendise ka kõveraks põletab. Ei kurjam, pani hõõguma küll,
aga temperatuuri jäi väheks :P )
Mismõttes kõveraks? Ei ta ise lähe kuhugi. Kõik sisepinged on müntidest "välja aetud". Peab ikka jõuga kõveraks painutama (kui kuumaks oled ajanud).
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1535
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAABitu

#5

Mõned mõtted:
piezo süütaja "traat" on ebamugava paigutusega - kui läheb kuhugi vastu ja väändub oma kohalt siis ei pruugi töötada;
jälgi milline on gaasisegu balloonis - propaan aurustub külmaga, propaan butaan seguga võid hätta jääda
50/50 segu ei kipu aurustuma alla 0 kraadise temp. puhul;
uuri kas ta töötab igas asendis või ainult püsti (nagu pildil näha);
Kas balloon on komplektis?

Kui tahad lihtsalt kuumutus vahendit siis minumeelest on see odav küll, et lihtsalt omada ja ei ole just suur investeering mida hiljem põdeda.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

Algselt postitas: suur
Mismõttes kõveraks? Ei ta ise lähe kuhugi. Kõik sisepinged on müntidest "välja aetud". Peab ikka jõuga kõveraks painutama (kui kuumaks oled ajanud).
OT
Kõveraks selles mõttes, et sulatada kavatsesin. Peenikese vasktraadi (~1100 kraadi) ajas sulama küll. Mündi s.t on ilmselt natuke kõrgem ja kuumutatav pind ka suurem.

Asjast.
Piesotraat on minu põletil 0,5mm jupike, turritab välja valge plastiku seest. Plastik ise ilmselt mingi raskestisulav.
Nii et probleemi piesotraadi väändumisega pole.
Külmaga, tõsi, pole proovinud. Kasutan tavalist "tulemasina" gaasi, suht odav.

Täitmisel üks väike nipp, kes veel ei tea. Põleti tuleb enne täitmist mõneks ajaks külmkappi panna. Gaas teatavast läheb rõõmsamini soojast keskkonnast külma e. siis soojemast balloonist jahedamasse põletisse.
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#7

mis täitmine? Kas pole siis nii, et ostan poest mingi standardse ballooni ja keeran põletile külge?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Algselt postitas: AndresV
mis täitmine? Kas pole siis nii, et ostan poest mingi standardse ballooni ja keeran põletile külge?
Ei ole kuulnud sellistest. Pole ka kohanud mingeid standardseid balloone....mis muidugi ei tähenda, et neid olemas poleks :)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: sebastian
Pole ka kohanud mingeid standardseid balloone....mis muidugi ei tähenda, et neid olemas poleks :)
Noh, matkapliitide ja gaasipriimuste balloonid on ju üsnagi standardsed.

EDIT1: Campingaz'i valikus mingi isegi olemas.
EDIT2: Link vastavale kataloogile

Lisatud failid
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#10

matkapriimuse balloonid, mida olen kasutanud ja milliseid mul matkadest paar poolikut on vedelemas, on klapiga (valve cartridge), mida saab korduvalt külge ja ära keerata. Põgusa otsinguga ma sellisele ballooniga sobivat põletit ei leidnud. Leidsin vaid "piercable" variante. Auto õlifiltrist pisut "Väiksemat sorti" balloon - 30 kr/tk Käib seegi.
http://www.choiceful.com/choiceful-id-7 ... -C206.html
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Sinu poolt otsitud gaasipõletit(mitte segi ajada matkapriimustega,neil on üldiselt lahjemad ja keskkonnasäästlikumad gaasisegud).Neid olen näinud kümneid erinevaid tööriistapoodides ja ka autovarusa omades. Osa on pikema voolikuga(ruumisääst) kitsas kohas põletamiseks),osa sellist tüüpi,nagu su lingil. Kõigile müüakse balloone ka eraldi.

Tsitaat:

küsimus isetegijatele:

- tahan gaasipõletit, et aeg-ajalt mõnele jonnakale poldile/mutrile sooja anda jne. Kas selline on ok või millist soovitate?
http://www.avsk.ee/tdetail.php?de=162477&cat=2242

Olulist vahet pole.Uuri ainult balloonide pidevat saadavust.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#12

Nn. matkagaasid on kas tavalised propaani ja butaani segu (vahekord vist 60:40?) või propaan, butaan ning isobutaan. Viimase eelis on aurustumine ka madalal temperatuuril, kütteväärtuse erinevust ei tea, suurt vahet igatahes pole.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#13

Sry, et siin hämmingut tekitan aga tekkisis selline mõte näiteks kui on vaja kinniroostetanud polti kusagilt välja keerata siis peaks ju teoreetiliselt seda jahutama...mitte kuumusega paksemaks paisutama?Tean, et on balloonides saada jahutamiseks mõeldud gaase.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Martin460
Sry, et siin hämmingut tekitan aga tekkisis selline mõte näiteks kui on vaja kinniroostetanud polti kusagilt välja keerata siis peaks ju teoreetiliselt seda jahutama...mitte kuumusega paksemaks paisutama?Tean, et on balloonides saada jahutamiseks mõeldud gaase.

Esmalt kuumutatakse punaseks ja siis järsult jahutatakse vastava aerosooliga.Paisumiste erinevused annavad tihti hea efekti.
Autode juures kasutan alati ainult jahutamist,kuna tuleoht on suur.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Martin460
Sry, et siin hämmingut tekitan aga tekkisis selline mõte näiteks kui on vaja kinniroostetanud polti kusagilt välja keerata siis peaks ju teoreetiliselt seda jahutama...mitte kuumusega paksemaks paisutama?Tean, et on balloonides saada jahutamiseks mõeldud gaase.

Esmalt kuumutatakse punaseks ja siis järsult jahutatakse vastava aerosooliga.Paisumiste erinevused annavad tihti hea efekti.
Autode juures kasutan alati ainult jahutamist,kuna tuleoht on suut.
Millega sa jahutasid?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Müüakse mitmeid nn. "külmašokiga"poldiavajaid.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#17

Külmasoki tööpõhimõte on selles, et balloonis on surve all mingi veeldunud gaas, mis väljapihustunult kiirelt aurama hakkab (sama lugu tavalise vedelgaasiga) ja ümbritsevad pinnad maha jahutab, sest auramiseks läheb soojust vaja.

Kuumutamise üks mõte on veel see, et keermeliim osaliselt hävib ning ei hoia polti enam nii kõvasti kinni. Ka muudab rooste kuumutades oma struktuuri ja annab veidi järele.
Vasta