Mitte-tehase xenonid

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
kjah
Postitusi: 261
Liitunud: N Veebr 22, 2007 21:06
Asukoht:
Auto:

#1

Kas kellegil on nendega kogemusi ?
huvitaks
-kaua need pirnid kah vastu peavad
-milline valida millel on see (nt. 8000k)näitaja suurem või väiksem?
-kas nähtavus on palju parem kui halogeenidel või ei ole see asi oma hinda väärt?
Jürgen

#2

Sõbranna 9-5le panin 5000k aftermarket xenonid, näitavad paremini kui tavalised, 8000k on juba väga PORNO sinine, parim valgus peaks jääma 4000-6000 vahele.
kjah
Postitusi: 261
Liitunud: N Veebr 22, 2007 21:06
Asukoht:
Auto:

#3

aga kuidas need pirnid vastu peavad oskad ka öelda?
Jürgen

#4

2a. peaks vähemalt kestma, aga loomulikult võivad ka varem ära kustuda.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#5

Enne nende kodukootud ksenoonide külgekruvimist võiks ikka nende peale ka mõelda kes peavad sulle vastu sõitma... :angry:

Lisaks on need seadusega keelatud.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: eeroz
Enne nende kodukootud ksenoonide külgekruvimist võiks ikka nende peale ka mõelda kes peavad sulle vastu sõitma... :angry:

Lisaks on need seadusega keelatud.
AGA VAT EI OLE:angry:
Enne 01.10 2000a. esmakordselt registreeritud sõidukitele ei ole mingeid nõudmisi ei pesurite ei autom.kõrgusreguleerijate osas.
Pane külge kasvõi helgiheitjad kui tuled on õigele kõrgusele reguleeritud.Homme täpsustan kuupäevad üle,sest ei ole päris kindel...
Igasugused aftermarket xenonid on paremini märgatavad ja pimestavad vähem kui suvalised originaallaternad.
Enne võiks natuke seadusloomega tutvuda kui avalikult kiljuma hakatakse:bs::bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#7

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=196376

«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad

Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;


Mina loen siit välja seda, et kui ei ole seda automaatset reguleerimist (mida odavatel komplektidel pole) siis on need kodukootud xenonid keelatud?

Parandage kui eksin... :red:
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#8

Kordan veelkord:
Enne 2000.a. esmakordselt registreeritud autodele need nõudmised ei laiene:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

*Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm*

*Nõuded:*
1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
[RTL 2007, 96, 1605 <https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12891725 > – jõust. 21.12.2007]

EDIT: No nüüd ei saa mina midagi enam aru. Kas mõni seadus ikka keelab veel vanematel autodel seda kasutada või mitte.
Jürgen

#10

Alla 2000a. autodele võid panna.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

See on suht hiljutine muudatus ... Nagu S9K juba kirjutas 21.12.2007, seega enam-vähem 2 kuud tagasi. Ma ei usu, et kõik inimesed pidevalt kõigi muudatuste ja määrustega end kurssi viivad..;)

Nüüd tuleb hoolitseda selle eest, et sul oleks automaatne ümberlülitus lähituledele "seadme rikke" korral.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

Seaduse muudatus on toimunud? Krt enne ju ei võinud. (kergelt pime /hommikune aeg, anteeksi)
Kasutaja avatar
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#13

on seadus või ei ole, aga need wannabee kenoonid häirivad küll kõvasti maanteel :(
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#14

Endal masinal aftermarket xenonid küljes. Ei anna erilist efekti, usun et uued tuled ja korralikud halogeen pirnid annavad sama tulemuse. Garantii antakse xenon pirnidele meie tingimustes 6 kuud.
Aga noh väga kurta ka ei saa.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: optimus
on seadus või ei ole, aga need wannabee kenoonid häirivad küll kõvasti maanteel :(
Misasi on wannabee xenon???:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#16

Kas see seadus ei tõlgendu mitte nii, et enne 2000a. paigaldatud tuledele lisanõuded ei kehti, kui sa täna, 2008 a paigaldad, ükskõik millisele autole, siis ikkagi peab regulaator ja pesur olema? 2000a ju ammu möödas :) Et seaduse point on selles, et sa ei peaks hakkama ümber ehitama vanemat autot, mis juba tehasest tuli ilma regulaatorita, et ausalt TÜV läbida või masin arvele saada.
Siin on muidugi see konks, et kui mingile mudelile paigaldati enne 2000a regulaatorita ksenooni, siis saab ka tänapäeval vahetuse teha sest on pea võimatu tõestada, et too auto tuli tehasest halogeeniga. Muidugi võib mõnel mudelil siiski VIN koodist teada saada.

EDIT: ja veel, kui tehase halogeenid tunduvad viletsad, siis vaadake tule reflektor üle, kui see on silmnähtavalt tuhmunud, siis selles asi ongi. Ka täkitud-kriimustatud tuleklaasid mõjutavad märgatavalt.

Segane värk igatahes. auto24 tüv foorumis on sellel teemal ka jahutud, peaks üle vaatama
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

Algselt postitas: optimus
on seadus või ei ole, aga need wannabee kenoonid häirivad küll kõvasti maanteel :(

Kuidas saad aru, et tegu aftermarket xenonitega?
Jürgen

#18

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Algselt postitas: optimus
on seadus või ei ole, aga need wannabee kenoonid häirivad küll kõvasti maanteel :(

Kuidas saad aru, et tegu aftermarket xenonitega?
Muide, originaal xenonidest pimestavad honda linnamaasturi tuled rängalt, paljud käinud kurtmas. Ja neid on eesti teedel üpris palju juba...
Seega, ei ole erilist vahet kas on hästi regullitud aftermarket xenonid või siis ilgete summade eest ostetud originaalid.
Kasutaja avatar
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#19

ega saagi aru, aga ma eeldan,et need on aftermarketi omad. Etriti kui auto vanem mudel ja mitte kõige kallim.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: optimus
ega saagi aru, aga ma eeldan,et need on aftermarketi omad.
Eeldamine on kõigi p****ekeeramiste ema:wise:
Vabandust OT pärast aga ei saanud ütlemata jätta
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#21

EI pimesta reeglina mitte tuled, vaid halvasti reguleeritud tuled.
Iga ratas veab and then some!
Jürgen

#22

100% legaalsuse saavutamiseks peavad enne 10.2000 toodetud/arvele võetud autodel olema sellised tuled, mis on ette nähtud gaaslahenduslampidega kasutamiseks.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#23

Algselt postitas: Jürgen
100% legaalsuse saavutamiseks peavad enne 10.2000 toodetud/arvele võetud autodel olema sellised tuled, mis on ette nähtud gaaslahenduslampidega kasutamiseks.

Ehk siis ebasümmeetrilised?
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#24

Algselt postitas: kjah
Kas kellegil on nendega kogemusi ?
huvitaks
-kaua need pirnid kah vastu peavad
-milline valida millel on see (nt. 8000k)näitaja suurem või väiksem?
-kas nähtavus on palju parem kui halogeenidel või ei ole see asi oma hinda väärt?

Võiksin siis kirjutada enda kogemustest natuke. Sai siis enalegi soetatud xenonid temperatuuriga 4300 K Pärast paigaldamist oli tulemus muidugi supper, nähtavus oli väga hea aga... Pärast mõningast sõitmist koristasin need ära, sest need pimestasid ikka väga rängalt. Ega ma õigupoolest ei teagi milles on asi. Ise alguses arvasin et äkki on ikkagi pirnid liiga tugeva temeratuuriga (6000K) Samas aga valguse värvus oli täiesti normaalne ja mitte ültsegi sinine.
Kunagi Laki autos tööl olnud mees rääkis oma kogemustest nende paigaldamisel. Nimelt tavalise halogeeniga joonistub seinale selge triip või kolmnurk. Sama tule sisse paigaldasid xenoni temperatuuriga 6400 K. Nendega aga oli seinale joonistuv triip väga hägune ja vaevu aimatav. Siis proovisid aga 4300K ja tulemus oli hoopis parem. Selgesti nähtav valgusvihk ja triip.
Nende xenonidega, mis minul aga ei joonistunud pimedas seinale selget triipu nagu halogeenidega. Just see sama põhjustaski pimestamist. Tuled olid õigestireguleeritud ja ka pirnid korrekstselt pesas. Võimalik et tulemus oleks palju parem kui oleks uued klaasid. Ilmselt vanad kaasid on nii palju kraapse ja kivitäkkeid täis, mis hakkavad erineval moel valgust peegeldama ja näitama mitte soovitud suunda.
Aga kui aus olla siis siis ei viitsinud rohkem nedega jännata ja katsetada.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#25

Nende aftermarket ksenoonidega on asi ikka selles,et kui paigaldada nad halogeeni asemele,siis muutub valguse peegeldumine reflektorilt.Ksenoonlaterna niiütelda hõõgniit peaks olema pikem kui halogeenil.See tähendab siis laiemat valgusvihku.Võibolla on ka see valgusniit paksem ja siis annabki ekraan,mis halogeeni jaoks mõeldud häguse piirjoone.Samas annavad ksenoonid ka nn.hajuvalgust ja seetõttu see pesurite kohustus.Pole ka kindel,kas laternareflektorid on ksenoon- ja halogeenlaternal samad.(muidugi pirnikinnitused erinevad).
Enda kogemustest teel on jäänud enam segavate-pimestavatena silma just erinevate dziipide ksenoonlaternad,eriti need,mis ilma suurendusklaasita.
Ja ometi istun ma üsnagi kõrgel(Volvo FH),võiks arvata,et sellel kohal sõiduauto tuled ei pimesta,paraku pole mingit vahet!!Ja erinevalt meie lõunapoolsete riikide autojuhtide harjumusest tiheda liiklusega sõita ainult lähituledega,kipub eestlane ikka viimase minutini sõitma kaugtulega ja siis on pahane kui ma oma 4 katuseprozektorit talle silma kõrvetan:P

Ja lõpetuseks:On häid halogeene ja on häid ksenoone ja on häid AM ksenoneid ja ka sitemas variandis 1.,2. ja 3:P.
Vasta