Mis materjal on kõige parem heli isolaator. Meil pakutavad on pigimatt, viltmatt ja umbpoorne vahtmatt. Kas on veel midagi ja mis siis ikkagi just müra kõige paremini isoleerib?
Krt kas see läheb nüüd siia või läheb tuuningu alla.
Heli isolatsioon
Vilt on pigem ukse polstrite alla hea,et võtaks nagisemist vähemaks.
Põhja pane kindlasti Nikesound,see võtab müra ikka väga palju vähemaks.
Ustesse ja tagaluugi peale pane Stp pigimatt. See on juba liimiga ja ka eripaksustes saadav.
Põhja pane kindlasti Nikesound,see võtab müra ikka väga palju vähemaks.
Ustesse ja tagaluugi peale pane Stp pigimatt. See on juba liimiga ja ka eripaksustes saadav.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Üks ei saa hakkama ilma teiseta. Nii vill, kui pigimatt on väga vajalikud kuna nad toimivad eri sagedustele. Pigimatt suurendab vibreeriva pinna massi ja summutab kõige enam madalaid kuminaid. Vilt summutab edukalt kõrgeid sagedusi (välismüra). Kus saab tuleb kõik pigimatiga katta, kus niiskus ja suisa voolav vesi ei sega saab lisaks ka vilti panna. Armatuulaua toppisin triiki nii porolooni (et plastdetaile paigal hoida, st. et nad ei hakkaks nagisema) kui vilti täis. ustesse ja pagasnikusse läks ohtralt pigimatti. Tulemüüri piirkonda ei viitsinud pigimatti toppida aga oleks väga pidanud.
Oma tonnise kohta kirjutasin kord nii:
Vahepeal on lisaks vildile, autosse laiali laotatud 2,4m2 (3 pakki) nikesoundi pigimatti. Et seda keberniiti sai ette võetud jupi kaupa, siis kõrvale tundus et mõtetu üritus. Et kohe üldse mitte midagi ei muutunud. Esimene suur üllatus ilmnes treppisõidetud kruusakatel sõites. Proteesid ähvardasid endiselt laiali pudeneda, kuid kõrvad avastasid, et enam pole kõrvulukustvat trummipõrinat. Nüüdseks peale veel mõne tonnisega sõitu, võin kindlalt väita et ka rehvimüra on tuntavalt vähenenud. Pigimatiga on kaetud uksed, tagumised rattakoopad, enamus pagasniku põhjast, parempoolne tagatiib. Lisaks on ohtralt tagaossa lastud kivikaitset. Nüüd ilmnes huvitav tähelepanek minu jaoks on tagaumisel istmel istumine ikka veel kõrvu lukustavalt lärmakas, madal undamine kandub kuskilt keresse. Provva aga väidab et hoopis ees, rooli taga on lärm jube... Jonni ma ei jäta, pagasnik sumbutaja kinnituste ümbruses peab pigimati peale saama, samuti tagumine kübarariiul. Siis tuleb esiots käsile võtta, rattakoopad salongis, poritiiva tagune jne.
Oma tonnise kohta kirjutasin kord nii:
Vahepeal on lisaks vildile, autosse laiali laotatud 2,4m2 (3 pakki) nikesoundi pigimatti. Et seda keberniiti sai ette võetud jupi kaupa, siis kõrvale tundus et mõtetu üritus. Et kohe üldse mitte midagi ei muutunud. Esimene suur üllatus ilmnes treppisõidetud kruusakatel sõites. Proteesid ähvardasid endiselt laiali pudeneda, kuid kõrvad avastasid, et enam pole kõrvulukustvat trummipõrinat. Nüüdseks peale veel mõne tonnisega sõitu, võin kindlalt väita et ka rehvimüra on tuntavalt vähenenud. Pigimatiga on kaetud uksed, tagumised rattakoopad, enamus pagasniku põhjast, parempoolne tagatiib. Lisaks on ohtralt tagaossa lastud kivikaitset. Nüüd ilmnes huvitav tähelepanek minu jaoks on tagaumisel istmel istumine ikka veel kõrvu lukustavalt lärmakas, madal undamine kandub kuskilt keresse. Provva aga väidab et hoopis ees, rooli taga on lärm jube... Jonni ma ei jäta, pagasnik sumbutaja kinnituste ümbruses peab pigimati peale saama, samuti tagumine kübarariiul. Siis tuleb esiots käsile võtta, rattakoopad salongis, poritiiva tagune jne.
Kui eesmärgiks on heli-isolatsioon, siis ei saa valida kergema või raskema vahel vaid peab valima heli-isolatsiooni materjali, mis kahjuks on raske.Bituumenmatti kasutatakse liimituna seetõttu see töötab mitte ainult tavalise müra-ekraanina vaid omades ise jäikust ja ka teatud massi, siis ta summutab autoplekkide võnked oma massi ja sitkusega.Sitkus tähendab seal seda, et ta ei ole päris kivikõva, aga samas mitte pehme plödi.Helilained tema sees ei taha hästi levida ja seda matti vaja kasutada just tema enda jäigastava massi tõttu.Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Ja teada olevalt kergus võidab seega mis neist ka kõige kergem on?:D
Sealt, kust on kere tugevdustega, st pleki enda resonansti ei ole vaja karta, siis saab kasutada teisi materjale.Sellised kohad on põhjaplekkide need osad, kus saavad kokku mitu erinevat plekikihti ja karpe.Aga samas on korralik pihustatav materjal kallis.Mul ühel tuttaval läks auto jagu seda pihustatavat kraami 11000 eegi eest autosse.
Pigimatte on ka palju erinevaid versioone ja nende mõju on väga erinev.Info hankimiseks on abiks kuugeldamine.Ma ei mäleta enam seda täpset kohta, aga leidsin kunagi lehe, kus olid erinevate mattidega tehtud katsetused.Vahed efektiivsuses on kordades.
Aga see, et sellega on vaja uksi katta ja see tõstab auto kaalu, on vältimatu.Muud moodi seda vaikust ei saavuta.
Ühe Saab 9-5 omaniku väitel suurenes tema auto kaal 300kg võrra.Pärast summutusmaterjalide ja helitehnika paigaldamist.
2mm on liiga õhuke, et ukse sees kasu anda.Algselt postitas: Jürgen
Ustesse võid panna ka seda: http://www.raituning.ee/shop.php?pid=2134
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kui ma õieti aru saan siis tuleks terve salong katta kõigepealt pigimatiga. Tulemüür, rattakoopad ees kui ka taga, terve põhi, pakiruum. Ja kui võimalik siis ka villa igale poole. Üks töökaaslane audi fänn ütles kunagi, et audil olevat isegi ukse/akna postid nii öelda "makroflexi" täis lastud. Jälle müra eemaldamise eesmärgil. Huvitav palju seda täielikult kokku läheb.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Väljast ka:o. Tulemüürile tuleks vist mootori poolele ka uus isolatsioon panna. Kuidas tuleb katmisel käituda igasugu aukude ja luugikestega?
Aga mille jaoks too umbpoorne vahtmatt hea on? Mõtlen sagedusi.http://tuning.ee/?id=42&cid=4&product_id=18
Aga mille jaoks too umbpoorne vahtmatt hea on? Mõtlen sagedusi.http://tuning.ee/?id=42&cid=4&product_id=18
Väljastpoolt tulemüüri katmiseks on ka spetsiaalsed kuumakindlad matid tehtud.Augud saab sinna ise sisse lõigata.Et tulemus oleks maksimaalne, siis peaks mootori ja kasti vahelt välja viskama, et pääseks seina juurde alt-ülesse toimetama..
Pihustatav mass sobib sinna väljapoole ka hästi.Pihustatava massi sees on graanulid, mis püüavad võnkeid ja elastses laineid halvasti levivas keskonnas lasevad edasi järgmisele ,jne järgmisele graanulile võnkeid kanduda.Täitemass on ka mingi kummi-pigilaadne segu.Erikaal sellel möksil on väiksem.
Pihustatav mass sobib sinna väljapoole ka hästi.Pihustatava massi sees on graanulid, mis püüavad võnkeid ja elastses laineid halvasti levivas keskonnas lasevad edasi järgmisele ,jne järgmisele graanulile võnkeid kanduda.Täitemass on ka mingi kummi-pigilaadne segu.Erikaal sellel möksil on väiksem.
- Jaanus
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Dynamat peaks kõige parema raskuse-mürasummutuse suhetega olemas, ehk siis väga kerge ja summutab hästi. Dynamatil on igasuguseid erinevaid materjale, Dynamat Extreme valikust võid midagi välja valida. Küll ei ole see kõige odavam aga hea asi ei saagi odav olla 

Et asja sisu selgemini aru saadav oleks, siis loetagu seda teemat, mille siia alla kleebin.Seal on selgitus, et miks on vaja sellele matile massi.See on lihtsalt paratamatu vajadus ning muidu ei ole soovitud efekti.
Alltoodud teemas on ka muud mula, aga otsige väga pädevate isikute(kelleks on näiteks kasutajanimega Harry, kellel on kogemusi ehitamisel ja kõikide parameetrite üle mõõtmisel mõõteriistadega) poolt kirjutatud terad sõkaldest välja ja saate asja sisu selgemaks.
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 30&t=48777
Alltoodud teemas on ka muud mula, aga otsige väga pädevate isikute(kelleks on näiteks kasutajanimega Harry, kellel on kogemusi ehitamisel ja kõikide parameetrite üle mõõtmisel mõõteriistadega) poolt kirjutatud terad sõkaldest välja ja saate asja sisu selgemaks.
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 30&t=48777
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Korjasin Timutit antud lingist ühe teise lingi, mis võib pisut asjakohasem olla..
http://www.autosound.ee/est/noiseisolation/

Toimib ainult kõvade plusskraadide juures ja on mõeldud kerepleki vibratsiooni ning -madalsageduslike "kuminate" summutamiseks.
Toimib meie kliimas ainult südasuvel korralikult.Ei summuta teemüra,tuulemüra jne.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Väga 5+ linkAlgselt postitas: Cyber
Korjasin Timutit antud lingist ühe teise lingi, mis võib pisut asjakohasem olla..http://www.autosound.ee/est/noiseisolation/

Tavaline pigimatt annab küll teatud efekti, kuid kaalu, efektiivsuse ja hinna suhe ei ole sugugi see, mida ootaks.
Auto Sound ateljeed külastasin, kuid oh häda, just sel päeval kui ma Tallinnas käisin, oli see suletud erakorraliselt. Kuna tühjalt ei tahtnud tagasi sõita, siis lahkusingi hoopistükkis kallima Dynamat Extreme koormaga, mis läheb põranda katmiseks. Kapoti alla läks Dynahood.
Tõstan teema korra veel üles. Kas pigimati võiks asendada näiteks sellise tootega
http://www.noortehnik.ee/index.php?id=2&id2=71&id3=903
see küll vist eeldab kuiva keskkonda. Kas seda liimitavat vilt võiks panna näiteks pakiruumi seintele, ratta koobastele, või imab ta siiski liigselt niiskust endasse?
http://www.noortehnik.ee/index.php?id=2&id2=71&id3=903
see küll vist eeldab kuiva keskkonda. Kas seda liimitavat vilt võiks panna näiteks pakiruumi seintele, ratta koobastele, või imab ta siiski liigselt niiskust endasse?
Vilt liimitakse fooliumiga kaetud pigimatile ja sellele omakorda veel spets kangas.Ainult siis saab tulemus hea.Iga materjal summutab erinevaid sagedusi.
NB: summutamisega on võimalik ka räigelt üle pingutada,kuni helipildi täieliku moondumiseni.
NB: summutamisega on võimalik ka räigelt üle pingutada,kuni helipildi täieliku moondumiseni.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Upitan vana teemat.
Kas kellelgi on kogemust rattakoobaste müraisolatsiooniga, mida saaks paigaldada väljapoole (ehk siis koopa sisse, õue)? Sain siin ühe tojoota igapäeva ja töösõitudeks ja pagan kus tuleb esiotsa alt rehvimüra, pea hakkab kumisema ja valutama. Eks võibolla rehvivalikus ka asi, mis nad seal tehases alla topivad, võimalikult odav ikka.
Kas kellelgi on kogemust rattakoobaste müraisolatsiooniga, mida saaks paigaldada väljapoole (ehk siis koopa sisse, õue)? Sain siin ühe tojoota igapäeva ja töösõitudeks ja pagan kus tuleb esiotsa alt rehvimüra, pea hakkab kumisema ja valutama. Eks võibolla rehvivalikus ka asi, mis nad seal tehases alla topivad, võimalikult odav ikka.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson