Saab 97 sonett, 1971, ivomets
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vahepeal juhtunust:
praeguse seisuga asi nii kaugel, et nina sai eile esimest korda kylge proovitud ja selgus, et juhi poolt jääb nn. esiporitiiva äär ca 7 mm. uksest väljapoole ja täna hommikul sai nina lõhki lõigaud, 7 mm kokku nihutatud, siis kinni needitud ja vaigu ja klaaskiuga kokku mätserdatud. homme selgub, kui kõik mittevajalik maha käiata, mis saab. kui sobib, siis kõik liigne kere kyljest eemaldada ja värviettevalmistusi tegema. kogu see esimene ninatykk käib vaid 10 poldiga kinni.
muidu on autol uute jubinatega asendatud tagapidurid ja esipid. voolikud, käima saadud käsipidur ja käiguhoovastik reguleeritud ja õlitatud. Samuti ka ellimineeritud yhes suunas liikuda võimaldav rooliratas. ja yldse need roolikronsteinide kõik mutrid olid lahti.
mootor siiski esimese korraga kohapeale ei jäänud, sest pärast mõnda töötamist jooksis ta kui mahlakask. Kui oli mootor avatud jäi mul silma kyll tasakaalustusvõlli sissepenamise ava ja selle kork, aga ei mina uskund, et seda korki saab kõveraks väänata ja et siis sealt vahelt õli jooksma hakkab. eks sai doonorilt uus kork võetud ja nyyd siiani pole kyll õlitilkasid alla tilkunud. ehk jääb ka nii.
aga muidu töötab kenasti, va. tyhikäigul.siis ajab paksu bensiinihaisu välja ja mootorgi väriseb veidi, kui pöörded alla 1000 lähvad. Aga ju see nii peab olema, sest peab ta ka töötama pööretel yle 7000 p/min.eks näi, kui tänavale saab mis teeb.
sumbutaja kah alla tuygevalt kinni pandud. kui seda ca 10X 8 cm suurust ja ca 1 meetri pikkust kandilist toru seal sumbutajatoru vahel sumbutajaks nimetada võib. Häält ta kyll ei summuta.aga selle eest käib õhk tõenäoliselt hästi läbi.
muidugi auto elektrisysteemist töötavad vaid 3 asja: starter, genekas ja syytepool --- ülejäänud on täitsa pime maa. tegelikult õlirõhutuli ka ja bensiinituli ka. aga see pole enam töö nime väärt, et need asjad toimima saada. huvitav see, et puudub pidurivõimendi. jus ee liiga uus asi oli 1971 aastal. aga niipea kui pid. peasilinder annab otsad, saab ehk ka võimendi vahele ja yldse natuke kaasaegsema systeemi.
praeguse seisuga asi nii kaugel, et nina sai eile esimest korda kylge proovitud ja selgus, et juhi poolt jääb nn. esiporitiiva äär ca 7 mm. uksest väljapoole ja täna hommikul sai nina lõhki lõigaud, 7 mm kokku nihutatud, siis kinni needitud ja vaigu ja klaaskiuga kokku mätserdatud. homme selgub, kui kõik mittevajalik maha käiata, mis saab. kui sobib, siis kõik liigne kere kyljest eemaldada ja värviettevalmistusi tegema. kogu see esimene ninatykk käib vaid 10 poldiga kinni.
muidu on autol uute jubinatega asendatud tagapidurid ja esipid. voolikud, käima saadud käsipidur ja käiguhoovastik reguleeritud ja õlitatud. Samuti ka ellimineeritud yhes suunas liikuda võimaldav rooliratas. ja yldse need roolikronsteinide kõik mutrid olid lahti.
mootor siiski esimese korraga kohapeale ei jäänud, sest pärast mõnda töötamist jooksis ta kui mahlakask. Kui oli mootor avatud jäi mul silma kyll tasakaalustusvõlli sissepenamise ava ja selle kork, aga ei mina uskund, et seda korki saab kõveraks väänata ja et siis sealt vahelt õli jooksma hakkab. eks sai doonorilt uus kork võetud ja nyyd siiani pole kyll õlitilkasid alla tilkunud. ehk jääb ka nii.
aga muidu töötab kenasti, va. tyhikäigul.siis ajab paksu bensiinihaisu välja ja mootorgi väriseb veidi, kui pöörded alla 1000 lähvad. Aga ju see nii peab olema, sest peab ta ka töötama pööretel yle 7000 p/min.eks näi, kui tänavale saab mis teeb.
sumbutaja kah alla tuygevalt kinni pandud. kui seda ca 10X 8 cm suurust ja ca 1 meetri pikkust kandilist toru seal sumbutajatoru vahel sumbutajaks nimetada võib. Häält ta kyll ei summuta.aga selle eest käib õhk tõenäoliselt hästi läbi.
muidugi auto elektrisysteemist töötavad vaid 3 asja: starter, genekas ja syytepool --- ülejäänud on täitsa pime maa. tegelikult õlirõhutuli ka ja bensiinituli ka. aga see pole enam töö nime väärt, et need asjad toimima saada. huvitav see, et puudub pidurivõimendi. jus ee liiga uus asi oli 1971 aastal. aga niipea kui pid. peasilinder annab otsad, saab ehk ka võimendi vahele ja yldse natuke kaasaegsema systeemi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 123
- Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
- Asukoht:
- Auto:
Üks pisike ülevaade Juha Saarineni Sonetist. "Lahti riietatud" Sonett on päris uhke vaatepilt: http://kotisivu.dnainternet.net/jsaari36/sonett.html
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kõrvalistujapoolne "ava(s)tus"
tsinkplekist oli kena karp painutatud ja lihtsalt tõmbneetidega peale needitud.
Lisatud failid
tsinkplekist oli kena karp painutatud ja lihtsalt tõmbneetidega peale needitud.
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
täna sai veel seda värvi proovitud.
pildistatud telefoniga läbi kambri seinas oleva akna
Lisatud failid
pildistatud telefoniga läbi kambri seinas oleva akna
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
70- ndatel, ei värvitud/poleeritud nii läikivaks.
nii uhke lausa ei sobi.
aga huvitav, mis värvitoon see on?
nii uhke lausa ei sobi.
aga huvitav, mis värvitoon see on?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 281
- Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.
See läigib ju küll, vaata lambi peegeldusi. Tuhm on see aken millest fotoka toru on läbi suunatud. Iseenesest ilus värv, aga liiga Ferrari . Muidugi arvuti ekraan ei ole just parim värvi hindamis- kommenteerimis riistapuu. Aga see on ju sinu auto, ise otsustad.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vaikselt sai vajalikud kannid peale värvimist kylge panna ja sai ylevaatusele minna. poiste käes paukus päris kõvasti seal ytlevaatuse ruumis aga mingeid probleeme loomulikult ei avastatud ja tehtud see sai.sota odavamalt kah veel, kuna gaasianalysaatorit kasutama ei pea.
siis läksin kohe silda reguleerima ja sellega sai asi antsu! ja siis rattad tasakaalu, nyyd nagu juba saab sõita.
tavaline värk, et fooritagant ei saa minema, lihtsalt välja sureb, kui pöördeid yles ca 2500 ei lase ennem. ja ega sõita ka ei saa suurt alla 2500 pöörde.siis hakkab kakkuma. aga pööretel sealt edasi ei ole mingit probleemi. ausalt. selline teistsugune tunne on hoopis.
huvitav on see, et pea ilma igasuguse polsterduseta on salong vaikne ja hea.no sumpast tuleb sealt , aga see ei loe. ja sillad värgid , amordikad ka kõik nii tihked, et täitsa tunne, et nagu aiutoga sõidaks. ega veel ise päris sellest asjast aru ei saa, sest vähe sõitnud veel. aga mõnus on.
siis läksin kohe silda reguleerima ja sellega sai asi antsu! ja siis rattad tasakaalu, nyyd nagu juba saab sõita.
tavaline värk, et fooritagant ei saa minema, lihtsalt välja sureb, kui pöördeid yles ca 2500 ei lase ennem. ja ega sõita ka ei saa suurt alla 2500 pöörde.siis hakkab kakkuma. aga pööretel sealt edasi ei ole mingit probleemi. ausalt. selline teistsugune tunne on hoopis.
huvitav on see, et pea ilma igasuguse polsterduseta on salong vaikne ja hea.no sumpast tuleb sealt , aga see ei loe. ja sillad värgid , amordikad ka kõik nii tihked, et täitsa tunne, et nagu aiutoga sõidaks. ega veel ise päris sellest asjast aru ei saa, sest vähe sõitnud veel. aga mõnus on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
nägin täna...nägin.....ülikena..aus töö:thumb: