Tegemist siis kümne viimase aasta jooksul neljanda Saabiga. Minupoolne muutumine Homo Saabiensiks sai alguse 9000 CD 2.0 T-st (v.a. ’89) aastal 1997, mille vahetas välja 900NG 2.3 (v.a. ’94) ja selle omakorda 9-3 2.0t Anniversary (’02). Paralleelselt oli peres ka teine auto, suurem, uuem ja universaal, kuhu kogu kamp korraga ära mahtus. Kuivõrd 9-5 jäi tookord veel kallivõituks, siis oli selleks üks prantsuse automark. Nimetama seda ei hakkaks, kuivõrd kes lahkunutest ikka halvasti räägib.
Tee seekordse Saabiku juurde hakkas pihta täpselt aasta tagasi, kui abikaasa eelmise, prantslase, tolle hooaja viimase lumega kaunite piruettide saatel teelt kraavi juhtis. Järgnenud sõidukoolituse käigus sai selgeks, et ilma ESP-ta tema järgmisele talvele vastu minema nõus ei ole. Prantslane sai küll korda tehtud aga viimane lagunes, nii enne kui pärast õnnetust, isegi kohapeal seistes (ostetud praktilisel uuena ning läbisõit ka lõpuks alla 100 000 km, sic!). Kokkuvõtteks sai vormeli toetamisest viimasega samal tasemel olevate teeninduse hindade juures küllalt ning sai hakatud uuesti Saabi poole piiluma.
Valikud olid juba enne selgeks mõeldud: Saab 9-5 universaal, kas 2.3 bensukas manuaalina (Vector või Aero) või 2.2 diisel automaadina (kindlalt Vector varustusega). Kuivõrd hommikused Tallinna ummikud eriti just Pirita poolt on tuntud rahulolu kvaliteet, siis läks kaalukauss pigem selle teise variandi suunas. Kohapealt Eestist midagi eriti valida diislite osas ei olnud ning tekkis juba kahtlus, et peab Janne poole pöörduma ning Saksamaalt tellima (Hiljem, õele Janne kaudu sarnast otsides, sai muidugi ka selgeks, et see üritus oleks olnud väga raske. Saksamaal neid lihtsalt turul ei ole ning hinnad on võrdsed meie turul olevate Aerodega. Siinkohal tänud Jannele, kuivõrd õde saigi tema kaudu väga korraliku MY2004 Aero).
Viimasel hetkel (2007 septembris) jäi silma üks värskelt BRC-sse saabunud 9-5. Samal päeval kuulutuse ilmumisega sai kohe ka kiikama mindud. Auto oli Belgiast pärit, teenindusraamat oli kaasas, kuid viimase usaldusväärsust oli võhikuna väga raske hinnata. Samas oli dokumentide kausta vahel kõiksugust muud dokumentatsiooni (vanad „rohelised kaardid“ õige VIN numbriga, mingid Saabi esinduse sertifikaadid, volitused jms) mille võltsimine oleks olnud kogu seda vaeva arvestades selgelt mõttetu. Viimaste alusel kuulus auto ühele Belgia tehnoloogiafirmale ning ühesõnaga takso ei see eelmises elus ei olnud. Läbisõit oli ~150 000 km, mis tundus diisli kohta ja aastaarvu arvestades realistlik. Kohapeal proovisõitu tehes paistis kõik olevat ponks ja BRC andis kaasa ka 6 kuulise garantii mootorile ning käigukastile. Kuivõrd mingeid vigasid silma ei jäänud ning lühike kõne SaabiAntile andis kinnitust, et muud vead oleksid ka ravitavad, siis sai kaup kokku. Ehk siis musternäide sellest, kuidas autot osta tegelikult ei tohi (peaks enne ikka tausta kontrollima ja teadjameeste juures kontrollis käima).
Auto siis iseenesest Saab 9-5 Vector Estate 2.2 TiD, 2004 (mudeliaasta 2005), 5-käiguline automaat, millele lisaks tavapärasele varustusele on lisatud;
- Harman Kardon AS3 koos Denso naviga ja 6-ne CD boks;
- Vihmasensoriga kojamehed ja isetumenevad peeglid;
- Istmesoojendused 2x;
- Elektriline klaasist katuseluuk;
- Xenon esituled;
- Püsikiiruse hoidja;
- Parkimisandurid taga;
- ESP;
- Vector varustuse poolt siis ka poolnahaga sportsisu (Aero istmed ja sportrool) ja spoilerite ring;
- 7-Double Spoke 17’’ veljed (nüüd ka talvekad eraldi 15’’ plekkidel).
Ühesõnaga, oluline olemas ning täielikust paketist ainult puudu vast elektriistmed, istmete ventileerimine ning kokkulapitavad peeglid.
Pildid siis hetkel väga kehva kvaliteediga ning müügikuulutusest. Tehtud tõenäoliselt veel Belgias, kuivõrd kohalik müüja neid teha ei jõudnudki. Paremad tulevad siis kui auto puhas ning suveks valuveljed uuesti all.
Lisatud failid
Saab 9-5 Vector Estate 2.2 TiD, 2004, exxonvaldez
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
- Asukoht:
- Auto:
..tagant..
Lisatud failid
Lisatud failid
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
- Asukoht:
- Auto:
.. ja seest.
Lisatud failid
Lisatud failid
Kena autoke, endalgi samasugune käisin just tumeklaas.com ja lasin 1500.- eest tagumise osa ära ka toonida- soovitan sinulegi, hoopis parem näeb välja. Ega sul selle navi jaoks plaati ei juhtu olema, tahaks lihtsalt teada kas mul ta töötab, Saab 9-3 plaati ta igaljuhul ei tunnista.
Aga muretuid kilomeetereid sulle!
Aga muretuid kilomeetereid sulle!
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
- Asukoht:
- Auto:
Tänud, tänud. Mis muretutesse kilomeetritesse puutub, siis paistab et riisikole minek tasus ennast ära. Peale ostu sai kohe ka SaabiAntit külastatud (juba 10 aastat viimase klient) ja vahetatud kõik vedelikud/filtrid. Lisaks läks vahetusse ka aku, kuid mingeid muid olulisi vigasid tuvastada ei õnnestunud. 10 000 km hiljem läksid regulaarse hoolduse käigus vahetusse tagasilla ühed puksid, kuid jällegi ei midagi enamat. Seda ka arvestades minu suhteliselt kriitilist meelt autode juures. Nüüd, 6 kuud ja 14 000 km ostmisest hiljem, sai käidud ka tehnilisel ülevaatusel ning seegi puhtalt läbitud.
Plaati küll kahjuks ei ole (ümbris oli autoga kaasas, kuid keegi vist leidis, et plaati oli tal rohkem vaja). Viimane Denso plaat tuli 9-5'le aastal 2005, kuid seda ainult lääne euroopa kohta. Fordi plaate (2005 ja 2006/2007) vastupidiselt Kenwoodile see aparaat ei tunnista ja neilgi ida euroopa puudu. Denso võtab viimaste menüüd ette, kuid kaardiinfot välja ei loe.
Plaati küll kahjuks ei ole (ümbris oli autoga kaasas, kuid keegi vist leidis, et plaati oli tal rohkem vaja). Viimane Denso plaat tuli 9-5'le aastal 2005, kuid seda ainult lääne euroopa kohta. Fordi plaate (2005 ja 2006/2007) vastupidiselt Kenwoodile see aparaat ei tunnista ja neilgi ida euroopa puudu. Denso võtab viimaste menüüd ette, kuid kaardiinfot välja ei loe.
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
- Asukoht:
- Auto:
Vahepeal siis tehtud mitmeid asju:
- Kõrvaldatud parkimiskriimud esistangelt ja ühelt küljelt, samuti värvitud kapott (saamaks lahti kivitäketest) ning vahetatud/värvitud esimene spoiler;
- Paigaldatud sai uus esitulede survepesu düüs (Kui stange värvimiseks eemaldati siis selle tagasipaigaldamise käigus läks düüsi kinnitusklamber tõenäoliselt katki, mistõttu esimese tuuleklaasi/tulede pesutsükli käigus lendas düüs koos katteplaadiga maanteel põõsasse. Kuni uue tellimiseni sai sellega siis inimesi ehmatatud – tuuleklaasi/tulede pesutsükli ajal lendas stangest kadunud düüsi kohast kõrge kaarega juga. Kuivõrd suvine aknapesuvedelik on selline roosa, siis jättis mulje nagu pritsiks bensiini kõrvalrajale. Inimesed vaatasid suhteliselt kummaliselt).
- Likvideeritud „PROGRAM NEW ACC“ viga VM’s – ACC moodul programmeeriti/seoti korralikult autoga.
- Ja mis kõige rõõmustavam, automaatkastile loeti VM’s uuem soft peale. Vahe on tuntav, käiguvahetused on märksa sujuvamad. Samuti, võib-olla mulle ainult ka tundub, kuid käiguvahetused toimuvad varem (st. madalamatel pööretel), mis diislile on väga meelt mööda nii ökonoomsuse kui ka pöördemomendi osas.
- Kõrvaldatud parkimiskriimud esistangelt ja ühelt küljelt, samuti värvitud kapott (saamaks lahti kivitäketest) ning vahetatud/värvitud esimene spoiler;
- Paigaldatud sai uus esitulede survepesu düüs (Kui stange värvimiseks eemaldati siis selle tagasipaigaldamise käigus läks düüsi kinnitusklamber tõenäoliselt katki, mistõttu esimese tuuleklaasi/tulede pesutsükli käigus lendas düüs koos katteplaadiga maanteel põõsasse. Kuni uue tellimiseni sai sellega siis inimesi ehmatatud – tuuleklaasi/tulede pesutsükli ajal lendas stangest kadunud düüsi kohast kõrge kaarega juga. Kuivõrd suvine aknapesuvedelik on selline roosa, siis jättis mulje nagu pritsiks bensiini kõrvalrajale. Inimesed vaatasid suhteliselt kummaliselt).
- Likvideeritud „PROGRAM NEW ACC“ viga VM’s – ACC moodul programmeeriti/seoti korralikult autoga.
- Ja mis kõige rõõmustavam, automaatkastile loeti VM’s uuem soft peale. Vahe on tuntav, käiguvahetused on märksa sujuvamad. Samuti, võib-olla mulle ainult ka tundub, kuid käiguvahetused toimuvad varem (st. madalamatel pööretel), mis diislile on väga meelt mööda nii ökonoomsuse kui ka pöördemomendi osas.
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
- Asukoht:
- Auto:
Julgustuseks neile kes kunagi diislit kaaluvad, siis vastupidiselt Suveka saagale pean tunnistama, et minu traktor on päris hästi vastu pidanud. Eks ma ole sellega ka tõenäoliselt vähem kulgenud - 4 aastaga 65 000 km, kuid need ei ole olnud auto esimesed kilomeetrid. Nipet näpet on tehtud (tagumised amordid, rooli otsad, aku jms.), kuid seda peamiselt tavapärase hoolduse piires.
Auto on mulle ainult ühe korra koha kätte näidanud ja vajanud treilat. Sedagi peamiselt minu oma võhiklikkuse tõttu - starteri kontakt oli korrodeerunud ja külma ilmaga mul sinna lähedale ennast süüa ei õnnestunud.
Mootor teeb linnas traktori müra (nagu diisel ikka) ja see on ka auto peamiseks puuduseks. Suvel olen saanud pika otsaga kütusekulu isegi 5.9 l/100 km peale, kuid reeglina on see maanteel 6.5 l/100 km kanti. Linnas siis ca 8.5 - 9 l/100 km olenevalt liiklusest.
Auto on mulle ainult ühe korra koha kätte näidanud ja vajanud treilat. Sedagi peamiselt minu oma võhiklikkuse tõttu - starteri kontakt oli korrodeerunud ja külma ilmaga mul sinna lähedale ennast süüa ei õnnestunud.
Mootor teeb linnas traktori müra (nagu diisel ikka) ja see on ka auto peamiseks puuduseks. Suvel olen saanud pika otsaga kütusekulu isegi 5.9 l/100 km peale, kuid reeglina on see maanteel 6.5 l/100 km kanti. Linnas siis ca 8.5 - 9 l/100 km olenevalt liiklusest.
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: R Jaan 13, 2006 8:43
- Asukoht:
- Auto:
Auto leidis endale uue peremehe ja selle teema võib minu nimel alt lukku panna.
Ma olen veel sellest põlvkonnast, kus autot koheldi kui pereliiget ning seega on alati natukene kahju oma kaaslasest loobuda.
Müügiprotseduuri käigus vaatasin Vikingus ka 9-5 viimast (?) versiooni ja oleks kahetsusväärne, kui selle universaal tulemata jääks. Päris kena teine.
Ma olen veel sellest põlvkonnast, kus autot koheldi kui pereliiget ning seega on alati natukene kahju oma kaaslasest loobuda.
Müügiprotseduuri käigus vaatasin Vikingus ka 9-5 viimast (?) versiooni ja oleks kahetsusväärne, kui selle universaal tulemata jääks. Päris kena teine.