mootori tõstmine

Kõige klassikalisemad Saabid
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#1

võtan hoogu et mootorit maha võtta. lugesin kõik vajaliku läbi, et kuidas võtta. aga ma ei saa aru, kui ma tõstan mootri üles, siis oleks mul vaja see ju põrandale lasta aga haynesis näiteks kästakse rattad ära võtta... kuidas ma auto pärast mootri alt ära saan, kui see ripub mul vintsiga õhus?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

mis need rattad siis mootori juurde puutuvad? minu arust.
poolteljed tulevad kenasti kastist välja niisamagi.
minu kogemus piirdub 99 mootori vahetusega. ju 900 sama värk.
hea vints peab olema: mootor koos kastiga ikka väga raske.
koos sõbraga saime 20 min mootorid ymbertõstetud, kui kõik ylejäänud jubinad olid lahti ja radikas eest võetud.
lihtsalt vintsiga garaaazi yyr oli kallis.
käiguvahetuse hooba ei tohi unustada lahti võtmast.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#3

vints ja garaaz mul on.. tegelikult mul vaja käigukasti kätte saada
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Pooltelgi ja rattaid pole vaja lahti võtta mootorit välja tõstes,ma pole viitsinud isegi radikat ära võtta,vineeritükk ette ja bro.Lased kummikatted
lahti ja kergitad patjadelt üles mootori,nihutad seda ühele küljele,et vastaspoole telg kojast välja roniks.Tõmbad selle eemale,siis nihutad kone teisele küljele ja tõstad mootori välja.teljed eemaldad pärast ja tõmbad rattalaagrid sobivate poltidega kinni.Ei tohiks unustada siduriabinõu paigaldamist,kuni veel pedaal toimib,pärast on seda väga sitt panna.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#5

mis see siduriabinõu on?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

loe haynesist-üks rõngas,mis võimaldab töösilindri-survelaagri eemaldamist
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

ise olen kasutanud siduri asjade lahtivõtmiseks ca 4 või 5 mm paksuseid plekilitakaid.
kord mõni plekk tuli ära ja siis lauapeal kruustangide vahel sai need tagasi pandud ja korv läks vabalt sisse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

http://www.900aero.com/phpBB2/viewtopic.php?t=326 Siin on näha siduri vahetuse tööd. Üsna algupoolel on näha ka spets tööriist siduri kokkusurumiseks. Põhimõtteliselt annaks sellist ka ise teha. Eeldab mingit lukksepa kogemust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#9

pole mul mingit lukksepa kogemust :( tahtmist on aga tööriistu pole, pean kuidagi muudmoodi selle hankima.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

võtad sigulli piduritoru,keerad rõngaks ja taod korvi lamellide vahele.pole mingeid erioskusi,ega-vahendeid tarvis.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Tegelt ma tahtsingi öelda, et lukksepa kogemust eeldab tööriista tegemine..;) Ülejäänu on kukepea ja kättevõtmise asi..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

või võtad 4. või 5 mm. lattraua ja lõikad hunniku juppe ca 3 x 3 cm. ja taod sinna vahele.
kui sigulli pid. toru pole kuskilt võtta.
et töö edeneks kiiremini, tuleb võtta suurem haamer
ja see käib muideks iga töö juurde
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#13

... ja pärast, kui kõik tundub olema lõplikult ..... keeratud, siis võtad, viskad nii kaugele kui jõuad, jooksed järele, viskad veel ükskord. siis pead natuke aru - mõtled elu üle järele, et mille kirevase päralt ikka saabi-haigus külge pidi hakkama - see ju kole auto ja tal kõik valetpidi, lisaks roostetab. a lõpuks kui käima saad on nägu naerul ja siis mõtled jälle: " no küll ikka on mõnus auto, mida ma ilma temata peale hakkaksin?" nõiaring :poke:
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#14

ma nüüd räägin kuidas mul sellega läheb.
vasakut mootoripadja polti oli megarõve lahti kruvida, polnd ruumi ja asi oli ikka väga kinni, ei tea kas ma oleks pidand veel midagi lahti võtma?
käiguhoovastiku võll või misiganes toru see on mis tuleb lahti võtta, sellel ei saanki koonuspolti lahti, tagusin kõveraks :red: tahaks teada, kuidas ma selle ikkagi lahti saan? mingi spets riistapuu pidi selle jaoks olema, kui see kinni on kiilund..
ühesõnaga muud keerulist eriti polegi, ainult kinniroostetand/kiilund poldid, need ajavad tõsiselt närvi.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: farmacoma
ma nüüd räägin kuidas mul sellega läheb.
vasakut mootoripadja polti oli megarõve lahti kruvida, polnd ruumi ja asi oli ikka väga kinni, ei tea kas ma oleks pidand veel midagi lahti võtma?
käiguhoovastiku võll või misiganes toru see on mis tuleb lahti võtta, sellel ei saanki koonuspolti lahti, tagusin kõveraks :red: tahaks teada, kuidas ma selle ikkagi lahti saan? mingi spets riistapuu pidi selle jaoks olema, kui see kinni on kiilund..
ühesõnaga muud keerulist eriti polegi, ainult kinniroostetand/kiilund poldid, need ajavad tõsiselt närvi.

Ega sul juhtumisi digifotokat pole? Pagana põnev oleks sellistest töödest pilte näha ja rumalamad (nagu mina ;)) saavad targemaks ning targemad (nagu Trionic :notworthy: ) jälle vajadusel paremini nõu anda.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#16

on küll aga praegu on ilma välguta variant :(
aga eks ma teen pilte kah kuidagi
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: ivomets
et töö edeneks kiiremini, tuleb võtta suurem haamer
ja see käib muideks iga töö juurde

.... ja ärgem unustagem venelaste lemmikut joptvaju mat!!! :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

piisava hulga mattide ja õige hujoovina koostöös on kõik asjad laiali lammutatavad..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#19

mootori sain maha aga kuna alguses tegin siduriabinõua paigaldamisel teadmatusest valearvestuse, siis sidurit ma küljest ära ei saand. traat mille ma vahele pistsin oli liiga peen. aga tegelikult polekski vist miski paksem asi sinna vahele mahtunud, sest mul oli sidur põhjas kui ma selle traadi panin ja see mahtus kah kuidagi vaevaliselt. kuidas ma nüüd selle siduri ikkagi lahti saan? käigukasti ma lahti igatahes enne ei saa, sest tundub et keegi on keerand siduri poolsest otsast poldiga kinni, mida tavaliselt ei tehta :(
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

Nüüd pead ikkagi peksma õige jämedusega abinõu sidurikorvi lamellide vahele.Loomulikult pead eraldama ka võlli ja töösilindri.üks polt mootori-kasti vahel on salakavalalt pikk ja seda võib teadmatusest mitte tähele panna,asub juhi pool sidurikojast allpool.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#21

ma vaatasin teise kasti pealt järele, kõik muud poldid on väljas. kas see eraldumine toimub ilma üleliigse jõu rakemdamiseta või peab midagi tõmbama/kangutama?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

kahe tapi peal kinni nad omavahel,kangutamiseks on paar spets kohta.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#23

käigukast eraldatud!

Pilt

siduriga tegin nii, et tõmbasin koos mootoriga käigukasti pealt ära ja siduri korv viskas silindri hopsti - umbes pooleteist meetri kaugusele. väga katki midagi ei läinud ;)
siduri kettal on mingi kahtlane teravik (nagu vedru ots) ühest kohast väljas.. mingi totaalne jama jälle vist :(
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#24

mis tööd sul plaanis on, st miks sa modra maha võtsid? modra remont ka või ainult käigukast?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#25

See oli üks kõige kolisevam mootor/käima, mida ma oma elus kuulnud olen..:) Põhiliselt vist käima.
Peaks vist sinna kondama minema, polegi tegelikult legoks olevat kapotialust lähedalt näinud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta