Mootoriketi purunemine SAAB 9000-l ?
Enne SAABi olen omanud ka teisi masinaid, milledel mootor ketiga ning autode vanusest tingituna on neil kett hakanud häält tegema. Häält teeb ka minu praeguse '91 aasta 9000 kett, mille kohta asjatundja ütles, et see vajab vahetamist. Küsimus selline, et kas see mootorikett tegelikkuses kah mingi hetk katki läheb või kestab ta samakaua, kui mootor ? Ma lihtsalt ei ole kuulnud, et mõnel autol oleks mootorikett katki läinud. Äkki keegi jagab oma tarkust/kogemusi ?
ikka läheb katki. ja siis võib paksu pahandust tulla.
Kui asi ikka konkreetselt koliseb, siis tuleks ta ära vahetada (koos taldade ja hammasratastega)
Kui asi ikka konkreetselt koliseb, siis tuleks ta ära vahetada (koos taldade ja hammasratastega)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
mootorit küll maha ei pea võtma.
B234 mootoril on lisaks tavalisele ketile ka balantskett, mis ka suure tõenäosusega ära tuleb vahetada.
See on täiesti tüüpiline, et mujalt (eriti sveitsist) toodud masinatel on esimene töö, mis peale ostmist vaja teha - kettide vahetus.
eelmine kuu käisin ca 10 9000 läbi (91...93) ja kahel neist oli kett enamvähem selline, millega kannataks edasi sõita. kõikidel teistel tegi ta päris suurt lärmi.
vaaa siit lisainfot:
http://www.babcox.com/editorial/ic/ic80236.htm
B234 mootoril on lisaks tavalisele ketile ka balantskett, mis ka suure tõenäosusega ära tuleb vahetada.
See on täiesti tüüpiline, et mujalt (eriti sveitsist) toodud masinatel on esimene töö, mis peale ostmist vaja teha - kettide vahetus.
eelmine kuu käisin ca 10 9000 läbi (91...93) ja kahel neist oli kett enamvähem selline, millega kannataks edasi sõita. kõikidel teistel tegi ta päris suurt lärmi.
vaaa siit lisainfot:
http://www.babcox.com/editorial/ic/ic80236.htm
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Ketid-tallad-hammasrattad kestavad tavaliselt 250-350 000 km.Mootoriressurss on üle 500 000.Kui müügiauto on aastast 93 näiteks ning odomeeteril näit 167 000 km.aga ketid kolisevad,siis igaüks võib järeldusi teha:evil:
Kettide purunemine on üpris tavaline.Tihti puruneb ainult bal.kett ja jääb karteri põhja vedelema,erilist kurja ta seal ei tee.Kõige tihemini kulub siledaks bal.keti väntvõlli hammasratas ja kogu bal.süsteem lihtsalt seisab.
Kettide purunemine on üpris tavaline.Tihti puruneb ainult bal.kett ja jääb karteri põhja vedelema,erilist kurja ta seal ei tee.Kõige tihemini kulub siledaks bal.keti väntvõlli hammasratas ja kogu bal.süsteem lihtsalt seisab.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kui balantsketi süsteemis eksisteerib mingi viga (st. vänt võll ei ole balantseeritud), siis väga suure tõenäosusega väntvõll läheb kõveraks, mis on ka päris suur jama.
Tihti juhtub ka seda, et kett(-id) jäävad kinnijka enam ei paindu, siis kannatavad hammasrattad.
Ühesõnaga, kui on mingisugune kahtlus, siis peab kindlasti, kohe,kõike, korraga, ära vahetada: kettid (mõlemad), hammasrattad, pingutid.
Ise tegin nii ja olen nüüd rahul.
Tihti juhtub ka seda, et kett(-id) jäävad kinnijka enam ei paindu, siis kannatavad hammasrattad.
Ühesõnaga, kui on mingisugune kahtlus, siis peab kindlasti, kohe,kõike, korraga, ära vahetada: kettid (mõlemad), hammasrattad, pingutid.
Ise tegin nii ja olen nüüd rahul.
To Executive: väntvõlli kõverdumisel ei ole mingit pistmist balansvõllide-ketiga.Viimased on mootorisse projekteeritud selleks,et vähendada
väntvõlli ja kolvigrupi poolt tekitatud vibratsiooni tühikäigul ja madalatel
pööretel.
Selleks,et ketilülid kinni jääks,peaks mootoris olema õli asemel vesi,või mingi muu sodi...
väntvõlli ja kolvigrupi poolt tekitatud vibratsiooni tühikäigul ja madalatel
pööretel.
Selleks,et ketilülid kinni jääks,peaks mootoris olema õli asemel vesi,või mingi muu sodi...
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Loomulikult on võimalik sõita kettidega X km.Maitse küsimus,kas keegi julgeb tugevalt kolisevate kettidega veel sadu tuhandeid km. uhada.Mina ei julgeks,vähemalt Saabi puhul.Kunagi arvasin,et kaherealine classicu kett
kestab igaviku,enam mitte.Viimasel 4aastal olen kokku puutunud 3 classicu ja 4 tonnise purunenud mootoritega,millede purunemise põhjustajaks kett.Lisaks kümmekond purunenud balanssketti,mis tavaliselt ei vii mootori
purunemiseni(paar erandit on ka).Ega selle üherealise keti endaga ka midagi hullu ei juhtuks,aga venimine põhjustab vale hambumist,mistõttu hävivad hammasrattad,mis Saabi puhul on mingil põhjusel eriti pehmest materjalist(v.a. nukarattad).Kõige rohkem saavad pihta tallad,mis temperatuuri,vanaduse ja õli mõjul tükke hakkavad eraldama(mõned on lausa tükkidena karteris).Ise arvan,et isegi esmaklassiliste õlidega sõites ja korralisi hooldusi ettenähtud mahus tehes ei kesta see ketimajandus üle
300 000 km.(selleks ajaks teevad ketid kohe kindlasti kõva häält,tallad on ju kulunud ja pinguti viimases veerandis).Jutt käib siis Saabi kahe ketiga mootoritest.Ühe ketilistel rikkevõimalused loomulikult väiksemad.
LPT ja I mootorites kestavad ka üle 500tuh.km. edukalt,aga milleks teha
katsetusi oma rahakoti peal?
Päris inetu pilt oli 96.a 2,3T,millel 285 tuh.km pealt purustas suur kett lisaks sellele,et kolvid ja klapid kokku said otsakaane,õlipumba,generaatori,veepumba,roolivõimupumba,mootori kronsa.
kestab igaviku,enam mitte.Viimasel 4aastal olen kokku puutunud 3 classicu ja 4 tonnise purunenud mootoritega,millede purunemise põhjustajaks kett.Lisaks kümmekond purunenud balanssketti,mis tavaliselt ei vii mootori
purunemiseni(paar erandit on ka).Ega selle üherealise keti endaga ka midagi hullu ei juhtuks,aga venimine põhjustab vale hambumist,mistõttu hävivad hammasrattad,mis Saabi puhul on mingil põhjusel eriti pehmest materjalist(v.a. nukarattad).Kõige rohkem saavad pihta tallad,mis temperatuuri,vanaduse ja õli mõjul tükke hakkavad eraldama(mõned on lausa tükkidena karteris).Ise arvan,et isegi esmaklassiliste õlidega sõites ja korralisi hooldusi ettenähtud mahus tehes ei kesta see ketimajandus üle
300 000 km.(selleks ajaks teevad ketid kohe kindlasti kõva häält,tallad on ju kulunud ja pinguti viimases veerandis).Jutt käib siis Saabi kahe ketiga mootoritest.Ühe ketilistel rikkevõimalused loomulikult väiksemad.
LPT ja I mootorites kestavad ka üle 500tuh.km. edukalt,aga milleks teha
katsetusi oma rahakoti peal?
Päris inetu pilt oli 96.a 2,3T,millel 285 tuh.km pealt purustas suur kett lisaks sellele,et kolvid ja klapid kokku said otsakaane,õlipumba,generaatori,veepumba,roolivõimupumba,mootori kronsa.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
to: Trionic
Aga millised mudelid on ühe ja millised 2 ketiga?
Kas '91 a CD 2,3 Turbo 143 kW on ühe või kahe ketiga (toodud ta jah tõesti Šveitsist) ?
Mis kogu selle ketikupatuse käigus vahetmisele kuulub ja mis sellise töö hinnaklass on ?
Aga millised mudelid on ühe ja millised 2 ketiga?
Kas '91 a CD 2,3 Turbo 143 kW on ühe või kahe ketiga (toodud ta jah tõesti Šveitsist) ?
Mis kogu selle ketikupatuse käigus vahetmisele kuulub ja mis sellise töö hinnaklass on ?
2,3 mootorid on minuteada kõik kahe ketiga.
ehk siis B234 ja B204 kahe ketiga
B202 ühe ketiga.
ehk siis B234 ja B204 kahe ketiga
B202 ühe ketiga.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionicule: ise vahetasin enda SAABi õli Anti juures väga korralikult, iga 10 tuhi tagant, ja balantskett ikka jäi kinni.
Info väntvõlli kõveruse kohta sain teatud inimeste käest (ei hakka näpugga näitama) kellele saab usaldada.
P.S. Minu balants kett käskis kaua elada kui ta oli umbes 300 000 km vana.
Kett on surnud!
Elagu uus kett!
Info väntvõlli kõveruse kohta sain teatud inimeste käest (ei hakka näpugga näitama) kellele saab usaldada.
P.S. Minu balants kett käskis kaua elada kui ta oli umbes 300 000 km vana.
Kett on surnud!
Elagu uus kett!
ise vahetasin enda SAABi õli Anti juures väga korralikult, iga 10 tuhi tagant,
aga kust sa tead, mida eelmine omanik tegi? äkki tema ei vahetanudki eriti õli.
vaevalt et sa 91 aasta CC ise uuena ostsid...
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic! Sa ajad hirmu nahka! 
Mul on 1996, 2.3T ja 285.000 on läbisõit ja kett teeb vaikselt häält vähemalt niikaua kuni mina sellega sõitnud olen, 40.000 kilti.
Tean, et kett oleks tarvis ära vahetada aga lükkan pidevalt edasi, kuna see pole just eriti odav lõbu.
Vähem tallamist ja vähem sõite? Või kuidas hetkel mootorit säästa?

Mul on 1996, 2.3T ja 285.000 on läbisõit ja kett teeb vaikselt häält vähemalt niikaua kuni mina sellega sõitnud olen, 40.000 kilti.
Tean, et kett oleks tarvis ära vahetada aga lükkan pidevalt edasi, kuna see pole just eriti odav lõbu.
Vähem tallamist ja vähem sõite? Või kuidas hetkel mootorit säästa?
Mul sama lugu (sõitnud tunduvalt vähem, kuid 251k on ees, aga '92 seega on rohkem vast...), aga samas ma ei oska nagu seda keti kolinat tuvastada, sellist omapärast nurrumist see Saabi mootor teeb aga kas ka keti kolin seal sees, ei oska öelda 

91/92 aasta 9000 B234 probleem on selles, et balanssketi alumine hammasratas on ebaõnnestunud materjalivalikuga kiire kuluma. minu hammasratas oli ikka päris läbi. kolin oli ka päris jube enne kui ära vahetasin.

täpsemalt loe siit:
http://www.quasimotors.com/balance_pulley_warn.htm

täpsemalt loe siit:
http://www.quasimotors.com/balance_pulley_warn.htm
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Arno jutt jumala õige,tavaliselt puruneb kett,nagu ka hammasrihm käivitamisel,või tühikäigul,kuna käik on ebaühtlane ja lõdval ketil hea üle hammaste ronida ja kahekorra minna.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
http://www.saabnet.ee/index.php?l=probleemid Selle järgi kuni 10k. Seda siis esinduse hinna järgi. Mingi mälestus krõbiseb kusagil ajusopis, et see asi mingi 5-6 tuhhist väljaminekut igal juhul tähendab.
Algselt postitas: Cyber
http://www.saabnet.ee/index.php?l=probleemid Selle järgi kuni 10k. Seda siis esinduse hinna järgi. Mingi mälestus krõbiseb kusagil ajusopis, et see asi mingi 5-6 tuhhist väljaminekut igal juhul tähendab.
Mõlema keti vahetus viikingis oli vist 10+. Kunagi kuskil qdwin nagu midagi mainis. Ainult mootori keti vahetus oli siis vist 5-6k:freak:
EDIT: eksisin vist pisut numbritega. Siin teemas on miskit hinnast räägitud.
Minul läks sõidupelt veo kett katki 6 klappi kõverad jne. mootor ise jäi küll terveks jumal tänatud. Antilt sai siis ostetud uus kett hammas rattad tallad ja tihend. Kodu hoovipeal sai töö tehtud isegi kanalit polnud vaja.
Ja ilma enda töörahata läks maksma umbes 4000.- täpselt ei mäleta enam. Klapid kah uued, kolvid jäid õnneks terveks.
Ja ilma enda töörahata läks maksma umbes 4000.- täpselt ei mäleta enam. Klapid kah uued, kolvid jäid õnneks terveks.
Algselt postitas: jansa
Minul läks sõidupelt veo kett katki 6 klappi kõverad jne. mootor ise jäi küll terveks jumal tänatud. Antilt sai siis ostetud uus kett hammas rattad tallad ja tihend. Kodu hoovipeal sai töö tehtud isegi kanalit polnud vaja.
Ja ilma enda töörahata läks maksma umbes 4000.- täpselt ei mäleta enam. Klapid kah uued, kolvid jäid õnneks terveks.
Kas tasakaalustusketi vahetasid kah ära?