Ülevaatusest

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#1

Augustis peab minema esimest korda tehnoülevaatusele. Mida peaks (laskma) kontrollima enne ülevaatusele minekut?
Kui autol põleb turvapadja (SRS) tuli, kas see tuleks enne minekut korda tegema?
Käsipidur - tagurpidi sõites võtab, edasi mitte. Tuleb see ära remontida?
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#2

Pidurid kindlasti, see on üks esimestest asjadest mida vaadatakse. Ja kindlast tuleks see turvapadja asjandus ka üle vaadata. Mul on tuttav kes sõitis turvapadja hoiatus tulega mõnda aega ringi. Lõpptulemus oli see, et kõrvalistuja sai külg turvapadjaga päris paraja matsu. Aga lase ikka terve auto üle vaadata, endal pärast muret vähem.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

vähe mööda, aga kas saabotska, sinu sõbra auto oli passat?

ning teemakohaselt: auto peab vastama tehnonõuetele.
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#4

Käisin just eile ülevaatusel. Suht karmid on ikka viimasel ajal need protseduurid. Selliste vigade saadetaksee sind väga kiirelt kordusülevaatusele. Pidurite osas juba niipalju, et ei piisa ainult pidurite töötamisest vaid need peavad võimalikult ühtlaselt "võtma", see erinevus protsent ei ole teab mis suur. Lisaks kontrollitakse kõikvõimalikke veermiku osasid. Lisaks veel muidugi heitgaaside kontroll. Üllatusen tuli mulle info, et xenon tulede puhul on tulede pesurite olemasolu kohustuslik. Ära unusta ka staffi, mis kõik pagassis peab vedelema - kustuti (vaata et säilivusaeg möödas poleks), kolmnurk, kingad, neid kontrolliti ka piinliku täpsusega.
Näpiti ka salongis kõikvõimalikke kange (esi-/tagaklaasi puhastajad, viimne kui üks tuluke auto küljes jne jne...

Minu Saabi puhul tulemus - 0 viga. :drive:
Tänud ka Troost Autole - tubli töö :thumb:
Kasutaja avatar
kirschberg
Postitusi: 35
Liitunud: E Juul 17, 2006 22:00
Asukoht:
Auto:

#5

Minul hakati norima tulekustutiga - sellel polnud kontrollimise märget (selline oli see juba poest ostes, aga siis ei osanud sellele tähelepanu pöörata), ja kontrollida tuleb igal aastal. Tegemist on küll väheolulise veaga, aga kui selliseid koguneb rohkem siis võib probleeme tekkida.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#6

Hmm, minul pole mitte ühtegi korda vaadatud tulekustutit, apteeki ega muid sääraseid asju
Jürgen

#7

Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#9

Algselt postitas: saabSS
vähe mööda, aga kas saabotska, sinu sõbra auto oli passat?

ning teemakohaselt: auto peab vastama tehnonõuetele.

Ei passat ei olnud. Mondeo oli.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

Siia "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" määrusesse võib jäädagi hirmuga lugema neid nõudeid:freak:
Jürgen

#11

Algselt postitas: Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?
Nii mulle käratati ÜV punktist kui ma neile apteegi olemasolu hakkasin tutvustama.
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#12

Algselt postitas: Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?

Ja minuteada ka autodel, millel on kasko kindlustus.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: flood
Algselt postitas: Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?

Ja minuteada ka autodel, millel on kasko kindlustus.

Loogiline ju - kaskokindlustusega autod on liisingfirma e. juriidilise isiku nimel.

terv, teager
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: teager
Loogiline ju - kaskokindlustusega autod on liisingfirma e. juriidilise isiku nimel.

terv, teager
Väga loogiline pole. Mu autol oli kaskokindlustus ka siis, kui auto enam liisingufirma oma polnud. TÜV punkti võimuses ei ole kontrollida sõiduki kaskokindlustuse olemasolu. Küll aga liikluskindlustuse.
Jah, apteeki ei pea olema, kui omanikuks eraisik.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#15

Oot, kust pärineb arusaam, et apteek võib sõidukist puududa`? Kuulugu sõiduk kellele tahes-teadupärast juriidilist isikut esindab reaalselt alati füüsiline isik.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#16

Algselt postitas: will
Oot, kust pärineb arusaam, et apteek võib sõidukist puududa`? Kuulugu sõiduk kellele tahes-teadupärast juriidilist isikut esindab reaalselt alati füüsiline isik.
Siin on kirjas:

Kood 109. Esmaabivahendid

Nõuded:1) nõuded esmaabivahenditele ja nende asukoha märgistamisele ning sõidukite loetelu, millel on esmaabivahendid kohustuslikud, on kehtestatud sotsiaalministri määrustega;

Ainuke sotsaalministri määrus, mille sel teemal leidsin on siin ja see puudutab ainult juriidilisi isikuid.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: will
Oot, kust pärineb arusaam, et apteek võib sõidukist puududa`? Kuulugu sõiduk kellele tahes-teadupärast juriidilist isikut esindab reaalselt alati füüsiline isik.
Ei suutnud enam arki lehelt fakti leida. Millegipärast olid kõik mujalt sinna viitavad lingid katki. Igatahes oli see mõned aastad tagasi veel üsna kindlalt nii. Mul küll apteek autos igaks-juhuks siiski olemas. Kuigi ei pea.
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#18

Soovitaks veel nii palju tulekustutite vallas, et kui hakkate uut kustuti ostma, siis ärge ostke palun plastikust ballooniga tulekustutit.

Põhjus siis selles, et plastikust balloonidega tulekustutitel on ka plastik keere ventiili ja balooni vahel, ning juhul kui kustutil millegipärast peaks rõhk langema (või ka, kui lasete kusuti vajadusel tühjaks), siis ei saa seda enam täis laadida. Ametlikult küll seadustes see keelatud ei ole, aga reaalselt ükski tuletõrjeühing neid kustuteid ei lae, kuna ei julge anda nendele garantiid, et keere saab piisava tugevusega kinni keeratud ja surve üleval seisab.

Olen päris palju näinud pettunud näoga autoomanikke

Tuletõrjeühingus korralik 1 kg pulberkustuti 250.-
Korra aastas käid kontrollis, lase tühjaks niimitukorda kui tahad. 10 a pärast valmistamiskuupäeva käib korra survestuskontrollis ja läheb käiku jälle uuesti nagu uus.

Samas soovitaks peale panna ikka 2kg kustuti, sest kui vaja läheb, siis 1kg reaalselt ei jätku mite millekski ja enamuse sellest lased niikuinii paanikas vajalikus kohas mööda. Õnnetus ei hüüa tulles, ka mitte paremates peredes.
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#19

Siit võib juba arendada järgmise teema: kuhu paigutada tulekustuti. 1kg paigutaks kergemini ära :)
Emmerich
Postitusi: 164
Liitunud: L Juul 29, 2006 21:19
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: Taavi_R
Siit võib juba arendad ajärgmise teema: kuhu paigutada tulekustuti. 1kg paigutaks kergemini ära :)


OT: Milleks uus? http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=5832
¿_ __ ' ' )
( . ( . ) /|/|
LC___ @
¿___, ) (
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#21

Ohoh :thumb:
Peab ka endale sellise kinnitusega ostma.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#22

Tsitaat:
Algselt postitas: valev122
5 lõpuga number peaks ülevaatusele minema juuli kuus, aga enam aastas (loe 12 kuu jooksul) kaks korda ülevaatusele minema ei pea ja saabki lisa aasta.
Septermbris arvele võetud autole oleks viimane number 6 sobinud paremini siis oleks 08.2010.


Mhh, kas on toimunud seadusemuudatus vahepeal. Registreerisin enda klassiku mõned aastad tagasi, veebruaris. Numbrilõpp sai võetud 7. Ning samal aastal pidin veel ülevaatusele minema.

Mis kuupäev tehnilisse passi löödi?

terv, teager
/tsitaadi lõpp/


Mida see seadus siis ytleb (ei saa läpakal yy tähte kätte) ?
tõin oma klassiku (19 aastase) jaanuaris 2007, viimase numbri sain 8, käisin Laki tn. Maitene´s, aga vana ytles, et oktoobris pean uuesti tulema ehk siis yhe aastanumbri sees kaks korda. Seletas nii, et sellise vanusega autol ei tohi ylevaatuse vahe yle 15 kuu olla. Kui oleksin läinud käesoleva e. 2008 aasta oktoobris siis oleks vahe juba 21 kuud olnud.

Edit: Ise kysin, ise vastan,
Väljavõte ARK lehelt:

1.2. KASUTATUD SÕIDUKID :

M1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso –
üks kord 24–kuulise perioodi jooksul.

M1 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso , N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR- sõiduki
üks kord 12-kuulise perioodi jooksul.
Vasta