Vahepeal olen suhteliselt vaikne olnud kuna pole suurt millestki rääkida. Nüüd on lood aga teisiti:
Nimelt olen siiani sõitnud erinevate softidega ning rõhku on kontrollimas MBC - manual boost controller ehk bleeder. Ta saab sellega väga hästi hakkama ning elu on ilus sõites. Kuid kas ikka on? Mitte muutuvate välistingimuste puhul ning piisavat täpsust mitte tagaajades, kindlasti. Kuid kahjuks kumbki ei ole pädevad enam minu ega ka härra Sebastiani skaalal. Seega saigi tegelema hakatud lahenduse otsimisega.
"Softil" ja "softil" mis ECU peal mootori tööd juhivad, on päris kõva vahe. Bleederiga võid enamikega neist sõita vabalt 1,3bar'iga! Aga ECU'l puudub sel juhul igasugune kontroll rõhu üle. Ehk siis ainuke võimalus BPC klapp. Kuna mul endal on "LPT" siis seda klapi kaasas ei olnud tuli testimiseks leida töötav BPC.
Tuli välja, et see ei olegi nii lihtne. Paljud omavad meil FTP'sid ning omavad peal täiesti "töötavat" BPC klappi. Aga enamik neist, kui isegi töötavad, siis ainult teatud mööndustega ( a-la max boost 0,9-1,1bar jne). Selle peale sai siis välja sebitud äsja hinge hinnaga hangitud uus tonnise BPC. Tuli välja, et viimane isegi ei töödanud. Sai siis härra Muuseas'e klapiga proovitud veel ning see vähemalt kuidagigi toimetas. Ehk siis tulemus - "mida sa testid erinevaid softe kui klapp ei tööta"
Kuna tonnise BPC klapp on uuest peast väga kallis (ca 4000.-) ning uus/kasutatud ei ole eriti töökindel, samas kui 9-5 BPC klapp Trionic7 jaoks on aga peaaegu et lollikindel ning maksab tühised ca 650.- raha, vaatasime tema poole.
Kuna Sebastian on tihedalt seatud igast ECU projektidega ning
T5Suite on ka talle enam kui tuttav sai hakatud tegutsema.
Hankisin uue 9-5 T7'le mõeldud BPC. See käes tuli Sebastian tööle ECU'le järgi. Aga et 9-5 BPC'l on teistsugune pistik kui tonnise omal, oli ka see veel vaja leida. Lõpuks tuli välja, et tonnisel sobib selleks signaalipasuna pistik. Mis siin ikka, käärid sisse ning signaali ma praegu vajutada ei saa.

(ps. ajutine lahendus muidugi!)
Kui Ecu operaator oli oma voodoo ära teinud ja soft muudetud (järjekordselt), sai mindud testima. ECU külge, kiirelt juhtmed kokku ja pistik külge! Auto käivitus ning gaasi lahti lastes kostus BPC'st kõvemat plaginat!

Ehk siis juhtimine toimub!
Nüüd vaja veel linnast välja sõita, et testida kas klapp on võimeline ka midagi tõsisemates tingimustes tegema!
Meil oli kaasas Talladega soft ning custom Nordic stage 3. Mõlemal juhul miskipärast ei läinud rõhud üle 1,2bar'i. Tundus, et justkui on midagi valesti. Kahtlesime juba klapi toimetamises, kui härra operaatorile meenus, et tal taskus "igaks juhuks" 2,3L Nordic stage 4. Mõeldud tehtud sai see mu väiksele 2,0L mootorile vahele väänatud!
Sa jumal kus saabus ELU! Täpselt nii nagu mapis kirjas: 1,4bar ja hoiab, 3- siis 4- siis 5- käik. Kiirus kasvab pööraselt. Mõlemal meil näol laiad naeratused ja rahulolev muie. Õhku jäi ainult küsimus, et miks teised softid ei toiminud

Aga see selleks, T7 juhtimiseks mõeldud klapp oli läbinud oma esimesed ristsed! Nüüd peakski siis olema minu Klots esimene "Hübriid" T5 ja T7'me tehnoloogiatest. Eks kohe tuleb neid ridamisi järgi.
Väikese kõrvalnähuna selle 2,3L Nordic Stage 4 softiga oli minu puhul muidugil ülirikas segu. Teise käiguga sõites võtad jala gaasilt ja väljalaskest kostub ridamisi väikseid plahvatusi, mis on ilmselgelt põhjustatud ülirikkast segust!
Tundub, et jube lihtne eks? Võtan T5-Suite panen mapid kokku ja lähen keevitama. Eks me ise ka nii mõtlesime, võtsime Nordic stage 4 ja siis teise võimsa 2L softi, panime kõvasti kokku (segu ühesõnaga), soft autole ning paugutama! Tulemuseks 0,4 bar'i ehk base boost. Tere tulemast tagasi LPT,

kuigi eraldi mõlemad softid lubavad igast asendist 1,3bar+.
Ehk Insenerid on kõvasti tööd teinud ning tasub neid usaldada.
Kokkuvõtteks: Masinal on peal toimiv BPC klapp, mida juhib ECU. Ehk siis nüüd on juba tema mure muretseda välistemperatuuri muutuse või kui autos istub rohkem kui kaks inimest jne. ning seda odavamalt kui originaal BPC'd ostes. Eks ehitamise ning katsetamise rõõm ka. Kaks päeva, mõlemal päeval tugevad 2,5h välistestimisi + härra ECU-operaatori õhtused öötunnid.
Edit: Samuti tänud käikidele asjaosalistele. Igaüks kes end ära tunneb!
