Lahtised voolikud diiselmootoril

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#1

kasutan sama teemat, sest leidsin samuti mingi kahtlase vooliku, mida varem pole märganud. selline tunne nagu viimane teenindus oleks midagi ära lõhkunud ja siis kruvi ette pannud. :freak:

oskab keegi öelda (mõni 2.2tid omanik näiteks), mis voolikuga tegu ja kuhu ta minema peaks?

Lisatud failid
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#2

üks pilt veel. pikkuse järgi sobiks selle potska külge.
mis potska see on?

Lisatud failid
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

See voolik peab minema KINDLASTI sinna musta ümmarguse asja(ringi sees) otsa.:facts:
Pööratakse siibreid selle junni abil. Täpset nime ei tea-targemad täiendavad. Siibrid asuvad sisselaskekollektori sees ja on otseselt seotud käivitamisega.
Kuna see vaakumots on tummaks tehtud siis klapid ei liigu. Aga miks?
99% tõenäosusega on nii tahmunud,et segavad juba käivitamist...
Pikk ja segane jutt sai aga lihtsam on kui helistad ja leiame parima võimaliku ravi:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#4

Kui korrastada ei anna siis uus VMs ~4500.- Minu omal oli paar klappi juba puudu ja väga sodi täis. Kuna klappi eraldi ei kannatanud vahetada siis sai tutikas peale.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

Kui klapid juba puudu siis on kuri karjas.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#6

Algselt postitas: iisak
Kui klapid juba puudu siis on kuri karjas.

Kusjuures käivitus paremini kui praegu, kui kõik on uus. Kahel kambril oli pool klappi puudu. Pilte ei teinud sest asi oli väga kinni tahmanud.
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#7

käisin viimati karla autos, kus tegeleti sellega, et 1500 pöörde juures kadus üks silinder tagant ära. võib-olla seal see voolik lahti ühendatigi. pärast seda mingit vahet käivitumises ei täheldanud, pigem läks aeg-ajalt pareminigi käima. pöörde/silindri jama kadus ära.

ühendan ära ja vaatan, mis juhtub.
mis siis juhtub, kui asi nii jätta?
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#8

tõenäoliselt klapi membraan katki. pime pandi ette, et vaakum ära ei kaoks.
käivitusele ei mõju, sõiduomadustele mingil määral küll
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#9

Proovi käega enne vooliku ühendamist, kas klapp ikka terve ja kas labad liiguvad vabalt. Minul oli ka membraan katki ja siis läks "check engine" põlema. Kui uue klapi panin, siis hakkas mootor paremini käima tühikäigul ja ka kütuse kulu vähenes veits. Remonditi sedasi, et pandi lihtsalt pime ette... :freak:
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#10

Küsimus iisakile nende klappide ja kollektori kohta.Mainisid,et klappide seisukord mõjutab otseselt käivitumist.Üle ühe seal kollektoril klapid?sai see köik ka puhastatud.Kas väljanägemine peabki selline olema(lisan pildi ennem puhastamist)
Kas võib käivitamist mõjutada ka kollektori tihend? (oli vaja see lahti võtta,kuid tagasi pannes sai uue puudumisel vana tihend jäetud)kui ,mootor töötab,siis lekib sealt tihendi vahelt õhku.Mul nimelt probleem käivitumisega.Kui seisab miski 12 tundi,siis ei taha teps mitte käima minna.

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

Klapid ei mõjuta käivitamist ja kuna need on nii antud mootoritüübil,kui näiteks mitmetel baieri mudelitel otseselt mootori purunemise põhjustajad(klapid irduvad,käivad läbi põlemiskambrite ja purustavad kolvigrupi ning plokikaane),siis on vanematel isenditel kasulikum need õhuklapid ära kaotada.Need mõjutavad auto dünaamikat teatud pööretevahemikus.Mitmel foorumlasel need juba eemaldatud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

tegelt tahaks ise ka teada, kui hästi see 2,2 D peale 12 tundi seismist -10 kraadises külmas käivituma peaks. 5...10...20 sek starterit?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#13

Kuidas sul Ivo tagasivooluklapi panek käivitumist mõjutas?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

no nagu ei mõjutanudki. täpselt samuti jäi kõik.

mul on hirmus tahtmine sinna tagasivoolutoru algusesse ventiili otsa midagi panna ja midagi jälgida mingitel hetkedel.
aga ma ei tea veel, mida sinna panna jne...

mul on tunne, et kütus vajub ikka nats tagasi, või ära kuskile. no ei lähe poolest pöördest :P
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: ivomets
tegelt tahaks ise ka teada, kui hästi see 2,2 D peale 12 tundi seismist -10 kraadises külmas käivituma peaks. 5...10...20 sek starterit?

Minu 9-5 ei taha samuti hästi käivituda, kuid seda ainult siis kui ma olen eelsoojenduse tööle pannud ja see on mootori soojaks ajanud ja seega ei lähe ka eelsoojenduküünlad tööle, sellisel juhul toimub käivitumine 5sek. Kuid kui mootor on täiesti külm st. väljas oli -20 ja auto oli seisnud üle nädala, siis lasin kaks korda eelsoojendusküünlaid ja auto käivitus poolest pöördest.
Samas 9-3 käivitumise kohta ei ütle ühtki halba sõna, see muidugi soojast peast käivitub poolest pöördest ja hommikuti ilma eelsoojenduseta tahab vast 2 sek. ketramist.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: ivomets
tegelt tahaks ise ka teada, kui hästi see 2,2 D peale 12 tundi seismist -10 kraadises külmas käivituma peaks. 5...10...20 sek starterit?
-10 ja madalamate temp.juures,kui juba süüdatakse küünalde tuluke,käivitub korras 2.2 1-2 pöördega. Kriitiline on neil +5 kuni -5 vahemik,mil need mootorid ei taha käima minna,kuna elektroonika ei lase kütta piisavalt küünlaid.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

tõhi pildil on yhte klappi mineva vooliku ette pime pandud.

küsimus selline: milline peaks selle klapi asend olema käivitusel? ka vaakum peaks olema peal , või mitte?
vaakum peal kas siis sisselaskes klapid avatud või suletud?

samas moded võiks siit teema alt tõste diisli ose diisli teemasse. sama pealkijaga jätta näiteks.
Tehtud...
Cyber
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta