häda garaazi põrandaga

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#1

häda siis selline,et sai soetatud omale garaaz,mis pealt vaadates paistis olema korralik..aga tegemast põhjalikumaid avastusi,selgus hirmus vaatepilt ja kole tõde,et vaja põrand välja vahetada,tegin mõned pildid meelde tuletamaks seda rasket aega ja häda....

peale lisa põranda laudade eelaldamist,kiskumaks maha petlik saladuskate avanes vaade põrandale selline :D,avastasin lisaks valusale põrandale ka kanali.... :D

Lisatud failid
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#2

[quote]Algselt postitas: silver9000
häda siis selline




sai nüüdseks see kogu vana kupatus maast lahti kistud ja avanes põrandaalune vaade selline

Lisatud failid
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: silver9000
Algselt postitas: silver9000
häda siis selline




sai nüüdseks see kogu vana kupatus maast lahti kistud ja avanes põrandaalune vaade selline

Lisatud failid
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#4

kas on keegi veel oma garaazis taoliste elamustega kokku puutunud,kui oleks ehk saaks kuidagi muljeid vahetada,sest esialgu ma rohkemat ei suuda teha,kui vedada sinna basseini täiteks hunniku telliseid ja ladustada peaaegu pilgeni vanu telliseid täis,et saaks jätta mingi põrandalapi,et see ära valada,betooni ja seejärel ehitada uus kanali müür üles ja valada 10cm uut betooni peale,ehk on ka meie klubist keegi ehitaja ja oskab paremat nõu anda,iga idee on teretulnud,et saaks võimalikult odavalt ja säästlikult uue põranda....
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#5

[quote]Algselt postitas: silver9000

Lisatud failid
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#6

nüüdseks hetkeline seis selline....
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#7

ja kas oskaks keegi öelda fibo plokkide hinna kohta midagi?
ttlauri
Postitusi: 46
Liitunud: N Sept 11, 2008 11:27
Asukoht:
Auto:

#8

Selle täiteks sobiks väga hästi mingi lammutatud kivimaja sodi. Seda ma usun isegi ei peaks ostma, kui veits vaeva näha ja kusagilt uurida. Pärast betoon peale...
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#9

minu käest võid osta spets. mooduleid augu täitmiseks: http://estria.ee/?page=1004&lang=1&sele ... 4&sel=3711

See ei ole kindlasti mitte kõige odavam lahendus, kuid arvan, et üks kiiremaid.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

Vala kanali seinad valmis. Siis ülejäänud täida mingi pinnasega ja vala põrand peale.
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#11

ma muidugi ise mõtlesin ka seda varianti,paremale poole külge ladustasin vanu telliseid ja plaanisin seda teha ka vasakpoolse küljega,kuhu läheks neid vanu telliseid olulisemast rohkem,kuid siis mõtlesin,et laduda mingi alus valmis ja seejärel valada kanali alus põrand betooni ja ehitada peale uued kanali seinad,ning ülejäänud tühi osa täita mingite vanade telliste sodiga ja peale liiva valada ja ülejäänu betooni.
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#12

samas kui laduda mingi aluse osa valmis vasakule küljele ja kanali alus põrand betooni valada,ehk seob see ka alus tellised ühtlasi ka kinni
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#13

aga kui kallilt sa neid mooduleid müüksid hoplaa?
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#14

Veel ideeks.
Ära täida põranda alust vaid vala betoonpostid, jättes keskele kanali jagu ruumi. Siis valad postidele peale paksu betooni. Nii saad saa kanali ja kanalisse jääb kahele poole põranda alla igasugu lahedat ruumi träna paigutamiseks.:headbang:
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

ja töö-kokkuhoiu mõttes võiks mõelda ka mingisugusele taladega lahendusele, tänapäeval müüakse igasugu hea kandevõimega talasid, ja eriti muhe on kui on endal veel mõnest vanaraua hunnikust I talasi vedelemas. See et kogu auk peaks nodi täis olema pole küll üldse oluline, kui just pole vaja mingist vanast rämpsust lahti saada.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#16

kõige lihtsam: nendest samadest vanadest tellistest laod põrandale postid, postid reastad umbes selle joone peale, kuhu auto rattad satuvad, kui auto sisse lükkad. Siis jaotub jõud nendele postidele ja ei hakka põrandat murdma. Postide vahele/peale/ümber ehitad saalungid, vajadusel toestad altpoolt prusside vms (et raskuse all kokku ei vajuks). Ja siis tellid segupüti kusagilt ja lased miski 20-30cm betoonikihi peale. 30 vist isegi läheb rängaks juba... Ja loomulikult jah. Armatuur ka sisse betoonile. Ja voila. Ongi kahekordne garaazh, põrand, mis kannatab välja vat, et veoauto ja põranda all piisavalt ruumi, et SAABiomanikule eluliselt vajalikku romulat seal ladustada, et oleks ikka pidurisupport ja genekas käepärast võtta :)

Samas. Mina olen IT mees. Mõni insener võibolla oskab paremini öelda, kuidas neid poste jms teha :)

EDIT: ja üldiselt jah. Kuna see betooni raskus seal peal on röögatu, soovitan valada põranda kahes etapis, esimese soojaga miski 10cm kiht ja siis ülejäänd järgmise etapina. 10cm-sest kihist jätad armatuuri otsad miski 5cm välja, et eelmise jamaga kokku seoks selles. Sellisel juhul kannab alumine kiht juba rahulikult selle paksema betoonkama välja.
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#17

oleks ka hea ja mõeldav varjant aga see saalungite ehitamine võib sattuda maru keeruliseks,sest basseini põranda pean 100% valama,hetkel niiske kruusa põrand otse maapinnas ja külgedel ümber 1 kordne tellise müür,mis on veneajast ja see kõik müüritagune täidetud kruusaga ümberringi
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#18

variant,kui ehitada ümber veel topelt müür basseinis,et oleks tugevam pärast põranda valamist ja siis ehk postid ja saalungid ,aga arvan,et neid poste peab vist hulgaliselt ehitama nendest ja kui kaua peaks see segu kuivama u ,et saaks saalungid ümbert ära kiskuda ja autoraskust vastu peaks
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#19

õige kivistumis aeg on ca kolm nädalat, aga noh 30cm põrandale võid 1,5 t autoga ka nädalapärast külmakõhuga peale sõita :D. Vannile uued servad soovitan samuti valada, palju lihtsam ja tugevam kui müüri ladumine, postid ma kah valaks, silikaate võib täiteks loopida (kui need puhtad).
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#20

Tuli veel meelde, et kui tahta, et selle kanali põhi oleks kandevõimeline (kannaks poste), tuleks ta samuti kergelt ära valada.
Põrandast vohava niiskuse vastu aitab kiht liiva alla, peale paar kihti tavalist paksu plastikaatkilet ja põhimõtteliselt sellele võidki valada betoonikihi (vähemalt 6cm paksust). Armatuur kindlasti sisse. Ja sidumise jaoks jätad postide kohtadele armatuurvarraste otsad püsti.
Siis valad postid. Postidega SAAB teha sellist nalja,:eureka: et ostad poest kas plekist vent.toru või lihtsalt plastmass reoveetoru (läbimõõt 100), lõikad need mõõtu, asetad püsti ja valad betoonisegu täis. Jällegi armatuur sisse ja otsad pealmise põrandaga sidumise jaoks paistma.
Pealmise plaadi paksus sõltub esiteks sellest, palju põrand kandma peab, siis sellest, kui kõrge on ukselävi. Paks plaat pole kunagi pahast, kuid kui lae all küürakil käima peab, siis on natuke betoonivaluga üle pingutatud. :wise:
10-15cm paks kiht peaks olema piisavalt tugev, et sõiduautot kanda.
Ja iga valu (kanali põhi, postid, pealmine põrand) vahele tuleb jätta miskit 4 päeva tahenemisaega,
Kuskilt lugesin ja kodus katsetasin, et kuna armatuurraud töötab betoonis tõmbe suunas, tuleb armatuurraud panna mitte betoonivalu keskele vaid alumisse ossa. Ehk 10cm paksuse kihi puhul paikneks armatuurikiht betoonis ca 2,5-3cm plaadi alumisest küljest. Ja kui juba targutama sai hakatud, siis sobib selliseks selle raua õigel kõrgusel hoidmiseks ideaalsest vanakooli kõnniteeplaadi tükid (sellised 30x30cm plaadid), need on just õige paksusega ja hoiavad raudvõrgu ühtlasel kõrgusel.:wise::wise::wise:


psühholoogia taustaga med.tehnik on rääkinud :cool:
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
monusmees
Postitusi: 14
Liitunud: R Mär 21, 2008 18:47
Asukoht:
Auto:

#21

Et siis mina, kui ehitaja, teeksin kas:

1. Ajaksin augu täis, kas liiva või liiva ja telliste segu. Siin ei tohi unustada korralikku tihendamist, soovitavalt maksimaalselt 50 cm kihtide kaupa ja nt 500 kg raskuse vibroplaadiga. Täita on soovitav nii, et see kõrgem tellistest sein ümber perimeetri saaks ka sama täitega kaetud, nii 20 cm paksuselt vähemalt. See väldib hilisema betoonpõranda pragunemise nimetatud seina ja täite joonel. Kui tegu külma garaaziga, siis võid põranda valada otse täitele, soovitav siiski kile vahele panna. Põranda saab väga edukalt 120 mm paksuse ja fiiberbetoonist teha. Kui tahad ka hiljem kütta garaazi, on soovitav 100 mm soojustust ka betooni alla paigaldada, korralikku põranda penot.

2. Kui tahaksin kanalit, siis esiteks tuleb valad valmis kanal. Soovitav on kanal peale valu väljast ka hüdroisolatsiooniga katta, et pinnase niiskus kanalisse ei tuleks, samuti kanali põhi. Järgmine tegevus sama punktis 1 tooduga.

3. Valaksin nn vahelae, kuhu sisse jätaks nt kanali augu. Sellisel juhul toetaks lae ümber perimeetri olevale tellismüüritisele. Keskele, kuhu kanali ava tuleb, on hinnanguliselt vaja lihtsalt kahte tala, mis valatakse koos plaadiga. Plaadi paksus jääb hinnanguliselt 200 mm juurde, kuid täpse paksuse ja armeeringu teada saamiseks on vaja pisut programme piinata. Sellisel juhul saaks jah garaazi põranda alla tekitada panipaiga, aga alus põrandaga peaks ka siis midagi ette võtma. Kui raskeid asju sinna ladustada ei taha, siis piisaks 80 mm paksusest fiibriga valatud betoonist. Selle peaks küll enne lae ehitamist tegema, et lihvida saaks, samas siis läheb küll ehitus periood pikaks, sest enne kahte nädalat ei soovitaks lae raketist sellele põrandale toetada. Ka siis on soovitav raketise postide alla puidust "pätakad" panna, et koormust laiali jagada.

Kindlasti kõige odavam tuleb variant 1, sest sellisel juhul on vaja ainult mehi, kes põranda ära valaksid, kõik eelnevad tööd saab oma kätega ära teha. Põranda valu ise teha ei soovitaks, kui "helikopteri" juhtimise kogemust ei ole. Veel lisaksin, et kui mingit katet betoonile peale ei taha panna, siis soovitaks katta pinnakõvendiga, mis kaitseb mingil määral ka õli ja muu mustuse vastu, mida garaazis paratamatult esineb. Seda saab siis lihvimise ajal nii põrandale, kui ka vahelaele sisse lihvida. Betoon puhtana on vägagi poorne materjal ja seda pärast õli plekkidest puhtaks ei saa. Võib ka epoga või lakiga katta, kuid see juba kallim töö.

Toomas
silver9000
Postitusi: 58
Liitunud: R Aug 22, 2008 10:57
Asukoht:
Auto:

#22

olen teile kõigile äärmiselt tänulik ja iga idee on teretulnud,pärast kokkuvõtte alusel katsun asjad liikuma saada ja põranda tehtud..
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#23

Ehitusmehe sõnad on kuldsed, ei vaidle absoluutselt vastu, kuid samas garaazhipõrandat helikopteriga lihvima hakata pole minu arvamust mööda väga mõttekas, kui seal just tantsupidusid korraldama ei hakka.

Samuti, kui tahad head ja korralikku tööd, siis tuleb kindlasti jah proffid peale lasta. Samas... garaazhipõrandaid on ise tehtud kasti õlle juures ja kestnud 10+ aastat ja pole ükski remont sellepärast tegemata jäänud või auto sisse lükkamata, et põrand õliplekiline on. Garaazhipõrand peabki selline olema :)

Aga üldiselt jah, selles mõttes, et kui on võtta kas siis U rauda või I rauda kusagilt, tasub teha kahe talaga ja mitte postidega mässata. Eks selle asjaga tööd on nii ehk naa... üht või teistpidi.
Vasta