saab 9-5 kliimaseadme remont

Teemad elektroonikast...
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#1

Ühel hommikul tööle sõites ei tahnud salong enam korralikult soojeneda ning ka udu ei tahtnud esiklaasilt kaduda. Lähemal uurimisel selgus ei sooja õhku tuleb vaid reisijate poolele ning juhipoolel pole võimalik ka muuta õhu liikumist erinevate väljund kanalite vahel. Siit foorumist otsides sattusin teemale http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2194
Suured tänud asjaosalistele.
Vaatasin siis auto üle ning ennäe imet, kõik oligi täpselt nii nagu kirjeldatud. Stopper katki, võll pooleks mis omakorda ei lasknud õhusuunamissiibril liikuda. Niisiis oli mul remondiks põhimõtteliselt 3 võimalust:
1. Viia auto teenindusse. Viiimane tundus päris kulukas olevat eriti kui lugeda Saabi enda lahendust problemile. Minu autol on juba vanust piisavalt, et garantii alla mitte kuuluda.
2. Üritada lappida olemasolevat juppi nagu on tehtud siin EDIT: 06.01.2009 link enam ei tööta.
3. Teha päris uus osa millega asendada purunenud, http://www.thesaabsite.com/95/saab%2095%20heater%20box%20repair%20aluminum.htm

Mina valisin 3 variandi. Ma ei hakka siinkohal pikalt seletama kudas ligi pääseda ning mis täpselt vea põhjustab- sellest kõigest on juttu ülevalpooltoodud linkides.

Otsustasin teha võlli alumiiniumist ning stopperi osa klaastekstoliidist kuna mõlemad on hästi töödeldavad ning antud juhul ka piisava tugevusega. Võlli töötlesin sobivaks ning stopperi kinnitasin 4mm seadekruvidega.

Pilt

Paigale sobitamisel näeb asi välja umbes nii
Pilt

Selle lahendusel on ka mõned puudused. Kuna mehhaanikas ma väga kõva käsi pole siis samm-mootori otsustasin lihtsuse mõttes kinnitada ka seadekruvidega. Selle asja miinus on see et "küünarvarre" laadse õhukanali üks kinnituskruvi jääb paigaldamata kuna õhukanal tuleb paigaldada peale mootori monteerimist, mis aga pole võimalik kui võlli seadekruvid tuleb pingutada mootri võlli vastu. Samuti ei õnnestu uut võlli vana külge asetada kui ei saa teise käega kaasa aidata, sest õhukanal seda takistaks. Nii et kelle võimalus see suhteliselt keerukas mootori võlli profiil sinna sisse teha siis see natuke kokkulappimist lihtsustab. Samuti tuleb mootori võll sobivasse asendisse pöörata. Enne mootori paigaldamist nägi asi välja umbes nii:
Pilt

Peale kokkumonteerimist vajutasin ka nuppe AUTO+OFF et veenduda et seade vigu ei tuvasta ning seade ennast ise ilusasti ära kalibreeriks.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Väga hea ja konkreetne jutt esimeseks postituseks..:)
Tegin pildilingid korda, img tag'id ei oska leheküljega midagi peale hakata. Sinna tuleb ikka link pildini panna (asendasin html seal lõpus jpg-ga)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

mina kasutan 12mm. vaskhülssi,mida veetorude liitmiseks-jootmiseks tarvitatakse.Istub tihedalt purunenud võllipoolte otsa ja servomootori paigaldamist ei sega miski.Eelduseks on kõikide tükkide olemasolu.Kui võllil mingi jupp puudu ,tuleb gsaab`i versiooni kasutada.
Esindus näeb ette terve ahju vahetuse-ca.60 kiloeeku.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

ja ma enam ei mäletagi , et selline probleem oli.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Mina kasutan vanasaabikalalt varastataud patenti(tema hilisemal nõusolekul;) ) ja seda modifitseeritud kujul...
Veneluure
Postitusi: 1
Liitunud: P Aug 26, 2007 20:33
Asukoht:
Auto:

#6

Kuidas kätte saada sammmootori kõige ülemine kruvi?
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#7

tegin täna ka endal selle mure korrda!otsisin sobivat toru ja leidsingi automaadi padrunikest sobis ilusti tihedalt otsa natukene surrer atakki vahele ja jäi nagu originaal!sooja tuleb nüüd mõlemalt poolt ühtlaselt!:head:
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: warum
tegin täna ka endal selle mure korrda!otsisin sobivat toru ja leidsingi automaadi padrunikest sobis ilusti tihedalt otsa natukene surrer atakki vahele ja jäi nagu originaal!sooja tuleb nüüd mõlemalt poolt ühtlaselt!:head:

Kaliiber? 5.56mm või 7.62mm? :P
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#9

ei tea sahtlis vedeles ei mõõtnud tean et automaadi kuul:gun:
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
MangustGrupp
Postitusi: 350
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#10

hakkan homme proovida :)) kuna juba 13 graadi oues, natukene kulm juba :P
Aimar
Postitusi: 206
Liitunud: K Sept 27, 2006 21:26
Asukoht:
Auto:

#11

Tegelesin täna sama probleemi lahendamisega. Kliima puhus juhi poolt ainult külma.
Lugedes seda teemat, varustasin ennast juba ette erinevate torujuppidega. Asja lahti võttes selgus, et võll täiesti terve.
Käega võlli pöörates ühele ja teisele poole puhus nii sooja kui külma.
Siis hakkasin vaatama kuidas mootor hambub võlliga ja mida kliima displei samal ajal näitab.
Kliima näitas max. temp. samal ajal kui hambumise järgi pidanuks näitama min. temp.
Muutsin mootoril võlli asendit 45 kraadi. Hetkel töötab ainult arusaamatu on kuidas sai ta niimoodi paigast ära minna.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Seal servomootoris jookseb hammasratas( see välispidine,rootorvõlli otsas) mõne sajandiku mm. kõrgemale ,mis omakorda põhjustab vale hambumise /või selle puudumise reduktoris. Ratas tuleb võllil õigesse asendisse ajada,ilma,et võll ise rootoris nihkuks ja ratas ka püsima jääks.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

Scan-Techis on isegi repair kit müügis:
http://www.scantechproducts.com/1/1.0.1 ... al=10.4701
AndresV
Postitusi: 904
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#14

Algselt postitas: suur
Scan-Techis on isegi repair kit müügis:
http://www.scantechproducts.com/1/1.0.1 ... al=10.4701
See link töötab paremini ;)
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#15

Tundub, et see probleem 1 08 kood avaldus ikkagi külma ilmaga, kuid alles siis kui auto oli soojaks sõidetud, pargitud ära ja uuesti käima pandud. Külmalt startides probleemi polnud ja vastavalt mootori soojenemisele hakkas ka vent sooja puhuma kõikjalt kust vaja.
Kas seda repair kiti keegi pannud ise ka? Kui see tellida, siis kui suur töö nende paigaldus oleks? Peab varsti mõtlema selle vea parandamisele, kuigi pole see viga seni otseselt seganud. Panin juhipoolsed avad kinni ja kõrvalistuja poolt max tempi puhuma, aga noh ikka oli jahe.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Rep.kit on mõtetult kallis.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

no ikka jahe on nii.
olen kunagi pärnust jõgevale niimoodi külmetanud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#18

Olen tänasest värske Saab 9-5 omanik ja tundub, et viga suht sarnane. Kundepoolne osa töötab nagu korralikult, aga juhipoolt tuleb kas täis kuuma võis siis Lo peal täis külma. Esiklaasile ei puhu mingist asendist, hästi õrnalt ainult. Kas on tegu sama veaga? Kuidas te seda kliima diagnosti teete? Kes teeks selle vea korda?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Kõigepealt kalibreeri ACC ära ja siis paistab,mis edsi.Vead on neil erinevad,kuid lahendused pole eriti kulukad.
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#20

Kuidas seda kalibreerimist tehakse? Pole Saabidega varem kokkupuudet olnud.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#21

Töötava mootoriga vajuta "Auto" ja "Off" korraga alla.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#22

No nii. Tegin selle kalibreerimise ära, kuid tulemust see ei andnud. Ette viskas sellised nr ainult

0
1 02
2 14
Mida need tähendavad ei tea. Aga autot koristades leidsin keskelt käetoe seest ka sarnase kollase junni eile, mille viskasin loomulikult minema, ilma süvenematta:)
http://www.thesaabsite.com/95/95heat9.jpg
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

2 viga:
02 on "Cabin temperature sensor - Open circuit or short to B+/Short to Ground " infot
14 on "Stepping motor, air distribution flap - Loose flap" info
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#24

Poel selle keelega väga sinapeal, keegi ehk tõlgib?
Esimene viga nagu aru saan on siis salongi temp. andur? Kus asub? Palju vahetus maksab?
Teine viga? On see nüüd seotud selle kollase junniga? Kes parandab ja palju maksab?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

Selle kollase junni puudumine eeldab,et mõne romu pealt tuleb "uus" kollane junn hankida ja siis asuda purunenud detaile taastama.Kuna see junn vabatahtlikult irduda ei saa,võib eeldada,et kellegi kuri käsi on selle "ahjust" eemaldanud.
Vasta