900 ja kadunud tühikäik

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
rumcais
Postitusi: 2
Liitunud: P Nov 26, 2006 22:39
Asukoht:
Auto:

#1

Saab 900, 1982a bensiini.
Külmalt tühikäigu pöörded normis, nii kui väheke juba soojeneb, kaovad tühikäigu pöörded ja mootor sureb välja, kui pedaali ei vajuta. Karburaatori küljes miskine ufo kujuline mehhaanika (lisaks tühikäigu reguleerimis kruvile) peenikese vedruga, ilma juhtmete või voolikuteta, suhteliselt suure loksumisega liigutamisel. Millega on tegu ja kas seles jublakas võib põhjus olla? Juhendraamatust sarnast asja karburaatori osa juures ei leidnud.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#2

Selle karpa juures on palju jubinaid mis seda põhjustada võivad, alustama peaks muidugi reguleerimis kruvist kontrollima kas too ikka funkab ja tõstab pöördeid ,teiseks kontrolli kas karbussi peal oleva musta korgi all on õli kui ei siis vala sinna ATF õli ja mitte palju.
Loomulikult võib olla läbi ka diafragma mis asub selle ufo kaane all väga tihti tuleb seda jubinat vahetada. et too karbuss üldse normaalselt toimiks.
Neljandaks on kulunud tooremehanism tuleb lahti võtta ja korda teha

Igatahes, kui neist kahest esimesest abi ei ole siis inimesel kes karbussiga kodus pole ei ole mõtet edasi näppida ,keerad peese
'
edu avastamisel
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Strombergcarb2.jpg
Kas õli pannakse ainult sinna kolvile? Mis eesmärgiga see kamber seal on? Ja õli pannakse sisetunde järgi... natuke? :o
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#4

Täidad kuni 10 mm ülaservast on venekeelses juhendis kirjas, kui mu mälu ei peta - üle täita ei tohi!:wise:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: KT100
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Strombergcarb2.jpg
Kas õli pannakse ainult sinna kolvile? Mis eesmärgiga see kamber seal on? Ja õli pannakse sisetunde järgi... natuke? :o

otsing abiks,alles tegin kellegile puust ette.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

See puust ja punane on siin teemas
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rumcais
Postitusi: 2
Liitunud: P Nov 26, 2006 22:39
Asukoht:
Auto:

#7

Esiteks nimetasin asju vale nimega (inglise keelne raamat rääkis karburaatorist, aga mootori pilt pealtvaates oli sama mis minu masinas - mehhaaniline sissepritse). Jublakas mida küsisisn, pole asjaga seotud, see on gaasitrossi amordiks. Probleemi tekitas voolik klapikambri kaane küljes, pealtnäha oli külges, aga ilmselt mitta päris korralikult, korra välja sisse ja tühikäigu pöörded olemas.
case closed :beer:
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#8

Algselt postitas: Cyber
See puust ja punane on siin teemas

arusaamatuks jääb siiski veel kogus :freak:
Enda masinal panin silmini, kuid nüüd tundub, et segu on liiga rikas, kuna toorest ei pea isegi külma mootoriga enam näppima.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Algselt postitas: KT100
arusaamatuks jääb siiski veel kogus :freak:
Paar posti ülevalpool Ryhkija mainis raamatust leitud kogust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#10

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: KT100
arusaamatuks jääb siiski veel kogus :freak:
Paar posti ülevalpool Ryhkija mainis raamatust leitud kogust.

Mõtlesin, et äkki tuleb kuskilt mingi kinnitus veel. Et lihtsalt to be on the safe side. :wise:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

kogus on 10mm.allpool silindri ülemist serva,ja segu selle õli olemasolu ja kogus otseselt ei mõjuta.Õliamort on mõeldud kiirendusrikastuse ajal selleks,et järsul gaasiandmisel kolb inertsist liiga kiiresti ja liiga üles ei liiguks(mida avaramaks kolb "kõri" teeb,seda rikkam segu),mis omakorda põhjustaks põlemisprotsessi kustumise silindrites liigrikka segu tõttu.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#12

Stromberg 175 segukruvi ka kuskil on? Netist ei leidnud nagu ja reaalselt ka silma ei hakanud. Prooviks asja veits lahjemaks teha. :)
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#13

Mingi naljaka kujuga võtmega saab nõela kõrgust selle suure kolvi suhtes muuta. Ma endale tegin selle võtme vasktorujupist. Töötas küll.
Kui nõela reguleerimisulatusest ei piisa, siis tuleb karbuss maha võtta ja düüsi ülespoole toksida.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#14

Päris keerukas toiming siis kohe. Mulle lihtsalt tundub, et liiga rikas on segu, kuna pärast puhta õli lisamist karpasse, ei vaja peaagu külm mootor ka toorest. :poke:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Analüsaator oleks abiks.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#16

Nonii, mehed, co topeltkõrgem kui lubatud, ülevaatusest läbi ei saanud :gun: Auto pool aastat seinud ja nüüd siis selline jama! Enne üv minekut kupatasin ikka tule läbi konest, aga ei aidanud. Üvpunkti mehed ei osanud seda CO kruvi ka leida. Ega ma isegi oska. Siit siis küsingi, et kuidas nüüd seda värki timmima hakata? selline karpa siis: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Strombergcarb2.jpg

EDIT: ehk see pilt on parem..;)
Cyber
Pilt
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#17

Mis ajast NG-del Strompa karpad on? :freak:
Teema on vales alajaotuses. Aitäh!

EDIT: Teema õigesse lahtrisse lahterdatud
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#18

Vanal Strombergil kuluvad ära segunõel ja nõela kaev.Niiviisi muutub nõela-kaevu vaheline ristlõige suuremaks ja segu rikastub.
Samuti kuluvad segurikastusseadme siiberkettad kriimuliseks ,tühikäigul kui segusiiber on kinni imetakse läbi kriimulise segurikastaja täiendavat kütet ja segu läheb rikkaks ka tühikäigul.
Müüakse Strompale rem.komplekte,oma kahesele sain Rootsist
Ja muidugi kui mootor on hõre,siis ei saa ka tühikäiku paika,üheks tunnuseks on tundlikus õhurõhu suhtes.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#19

Ma vaatasin, et minu masinal Pierburg 175CD. Välimuselt samasugne nagu see Stromberg siin. Pildi järgi on segukruvi karpa all. Pole hetkel olnud aega asja lähemalt uurida.
Samas ma arvan, et mu mootor on ikka väga hõre, kuna kui sumpa oli alt ära, siis võtmest masin käima ei läinud, pidin käima tõmbama lausa.
Kust kohast Rootsist uurida neid remontkomplekte?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#20

Mul on EGR-klapp järelt ära ühendatud. Kas seal võiks olla põhjus kõrgeks CO-tasemeks?

Igaljuhul olukord on selleks korraks lahenenud. CO kruvi lahtimale ja numbrid kukkusid :)
Vasta