Liiklemine bussireas

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Margus.2
Postitusi: 56
Liitunud: K Aug 22, 2007 21:56
Asukoht:
Auto:

#1

Viimane nädal on see bussireas liiklemise ausus jälle päevakorda tõusnud. Kui vähe ruumi ja kiire, siis mõni ikka soovib liigelda bussireas. Ei hakka siin kohut mõistma. Huvitaks pigem palju siis trahvi ka tehakse kui tehakse. Reporteris oli just klipp, kus üks uuem ja teine vanem 9-3 jäid vahele:

Reporteri video

Ehk oskavad kommenteerida.
Kasutaja avatar
Aeronautik
Postitusi: 170
Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
Asukoht:
Auto:

#2

Ainult ilusad naised sõidavad saabiga:head:
Kasutaja avatar
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#3

Tore, kui ilusale naisele on SAAB taha kirjutatud.
Video põhjal pääseti hoiatusega, aga Endla peal oleks politsei võinud seista peale taksopargi risti. Sellisel juhul poleks keegi saanud vabandada, et reastus ümber parempöördeks. Praegu jäi arusaamatuks, kui kaugelt ikkagi tohib parempöördeks ühissõiduki rajale reastuda. Songissepp ilmselt tahab, et inimesed seisaksid ummiku ära ja tekitaksid foori alla veel suurema ummiku, kui hakkavad foori all paremale ümber reastuma.
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: petsraibe
Praegu jäi arusaamatuks, kui kaugelt ikkagi tohib parempöördeks ühissõiduki rajale reastuda. Songissepp ilmselt tahab, et inimesed seisaksid ummiku ära ja tekitaksid foori alla veel suurema ummiku, kui hakkavad foori all paremale ümber reastuma.

Politsei väidab, et ainult siis on aksepteeritav ühissõidukirajal sõitmine, kui sinna reastutakse pärast viimast ristuvat teed enne parempööret. Lisaks võid reastuda sinna "püha rajale" reisijate peale ja välja laskmiseks sõidukist selleks ettenähtud kohas.
Samas "Reporterist" nähtud näisterahavas, kes Mooni tänavalt ühissõiduki rajale keeras ja soovis sealt edasi taksopargi ristmikult paremale Tulika tn (vist) hoida, siis tema asemel kaebaks politsei otsuse kindlasti edasi. Tegelikult oleks ta pidanud kohapeal politseinikele paremini selgitusi jagama.
Vahest ikka reageerivad mundrimehed natuke üle.
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

http://www.tallinnapostimees.ee/?id=41854

hahaa.. üks vene keelt kõnelev 'härrasmees' teab, kuhu ta peab minema.. on sisekorraeeskirjad ära õppinud.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: Margus.2
Viimane nädal on see bussireas liiklemise ausus jälle päevakorda tõusnud. Kui vähe ruumi ja kiire, siis mõni ikka soovib liigelda bussireas. Ei hakka siin kohut mõistma. Huvitaks pigem palju siis trahvi ka tehakse kui tehakse. Reporteris oli just klipp, kus üks uuem ja teine vanem 9-3 jäid vahele:

Reporteri video
Täpsustaks, et see roheline oli siiski NG900, mitte OG9-3 :)
Ehk oskavad kommenteerida.
55581286
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#7

Tallinnas kasutatav ühissõidukiraja märgistus BUS,ei ole seaduslik ja kasutada tohib vaid märgistust A.Sellest tulenevalt võiksid kõik sõidukijuhid vaidlustada saadud karistused.
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: taneli01
Tallinnas kasutatav ühissõidukiraja märgistus BUS,ei ole seaduslik ja kasutada tohib vaid märgistust A.Sellest tulenevalt võiksid kõik sõidukijuhid vaidlustada saadud karistused.

Kindlasti mitte... kuna need ühissõidukirada tähistavad märgistused ei pea minu teada koos esindatud olema. Meie kenas Tallinnas peaks hetkel siis kehtivaks ühissõidukiraja märgistuseks olema ainult vastav liiklusmärk.

Näiteks selline:

Lisatud failid
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: taneli01
Tallinnas kasutatav ühissõidukiraja märgistus BUS,ei ole seaduslik ja kasutada tohib vaid märgistust A.Sellest tulenevalt võiksid kõik sõidukijuhid vaidlustada saadud karistused.

Vaidlustada saadud karistused ja ühissõiduki reas uhkelt edasi sõita? Nii mõtlesid? :fight: :gun:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

See BUS on jah kõigil hambus millegipärast. Võimalik, et ongi mingitele keelreeglitele mittevastav, AGA... meil ei ole ühtki bussirada, mille juures poleks Joonase poolt näidatud liiklusmärki, seega võib selle BUS või A jutu üldse ära unustada..:) Võite lugeda seda ühistranspordi reklaamina..:) Mitte midagi vaidlustada siin ei ole.

Pigem tuleb aega planeerida ja mitte tõmmelda ja siis pole ka sellest bussirajast eriti ohtu..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Velts
Postitusi: 16
Liitunud: K Aug 08, 2007 18:28
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: taneli01
Tallinnas kasutatav ühissõidukiraja märgistus BUS,ei ole seaduslik ja kasutada tohib vaid märgistust A.Sellest tulenevalt võiksid kõik sõidukijuhid vaidlustada saadud karistused.

See missugune märgistus sel rajal on, ei tohiks omada sisulist tähtsust. Kõigile peaks ometigi olema arusaadav ühissõidukiraja mõte. Ja kui seadusega pole seal sõita lubatud, siis ei peaks seal ka sõitma.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#12

Oma egoistlikus maailmavaates võiksime siiski austada neid transpordivahendeid, mis teenindavad rohkem kui vaid üht inimest (trolid, bussid, trammid, marsad) ja vastavalt ka hoida neile selleks ette nähtud rajad vabad.
See, et linnas on ühistranspordi tarbeks mõeldud sõidurajad halvasti planeeritud või kehvasti märgistatud, ei anna veel meile, kes me valdavalt üksi oma mõnusal istmel oma sooja autoga sõidame, mingit vabandust liikluseeskirju eirata.
Tänu mitmetimõistetavale tähistusele jäävad ka korda tagada püüdvad politseinikud tavaliselt ise lolliks, kuid olgem ausad, nemad püüavad ka oma tööd teha ja kui neid ei oleks, vohaks liikluses totaalne kaos.
Ehk siis vähemalt SAABifoorumlased, meie võiksime olla niipalju viisakad, et suudame hakkama saada tavasõidukitele ettenähtud radadel sõites ja seame oma sõidud selliselt, et ei pea kogu aeg hiljaksjäämist kartes kihutama ega liikluses pidevalt ridade vahel nõeludes teistes liiklejates pahameelt tekitama.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#13

See ei olnud sugugi nii mõeldud,et ühissõiduki rajal edasi lasta.Töötan ise bussijuhina ja kirun ise ka maa põhja jalus venijaid!Aegajalt eksib ikka ühissõidukirajale autojuhte,kes ei peaks seal mitte sõitma.Aga juriidiliselt on need trahvid ju õigustühised, kui puuduvad vastavad liiklusmärgid ja teekattemärgistus ei ole vastavuses seadusega.Pole tükil ajal Tallinnas käinud ja ei või mürki võtta,kas on igal pool selle märgistusega korras.?Seega palun mind mitte valesti mõista,et anname aga ühissõidukirajal valu!Pidasin silmas just vastuolulisust.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#14

Lisaks veel eepoolmainitule.Soomes peetakse ühissõidukirajal sõitmist raskeks rikkumiseks,samuti ülekäiguraja ees mittepeatumist.Võib saada premeeritud kuni 500 euriga.
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#15

Nu jah, kui Eestis oleks raske rikkumine ühissõiduki reas sõitmine sõiduautoga, siis saaks riigi kukru kohe kiiresti täis.
Lisaksin juurde, et oma minevikukodukandis Türil on kesklinnas märgistus põrandale tehtud BUS :headbang:
Dep******* väikelinnad :)
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#16

Samas võib siin sõita julgelt ühissõidukirajal üle ühe ristmiku.Silmas on peetud just liiklussujuvust,et oleks piisavalt aega ümberreastamiseks ja oleks välditud ühissõidukile ootamatud ettesõidud.Rikkujaid fikseeritakse kaameratega ja mingi aja pärast tuleb kirjake koju.Samuti punase tule alt läbisõidud leiavad nii fikseerimist.Trahvid tuleb kindlasti ära maksta,pärast võib olla jama rohkem kui asi väärt.On isegi autosid tollis kinni peetud ,seniks kuni trahvid makstud.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: Velts
Algselt postitas: taneli01
Tallinnas kasutatav ühissõidukiraja märgistus BUS,ei ole seaduslik ja kasutada tohib vaid märgistust A.Sellest tulenevalt võiksid kõik sõidukijuhid vaidlustada saadud karistused.

See missugune märgistus sel rajal on, ei tohiks omada sisulist tähtsust. Kõigile peaks ometigi olema arusaadav ühissõidukiraja mõte. Ja kui seadusega pole seal sõita lubatud, siis ei peaks seal ka sõitma.

Ei, ei ole nii. Kui pole kirjas siis ka ei ole kirjas. Kellegi "märjast" unenäost ei pea mitte keegi juhinduma.
Kuid nüüd teemast-pikalt A reas sõitmine on samas taunitav aga politsei tõlgendus nendest meetritest on vahel küll vaieldav. Samas kas on mõtet koos teistega tiksuda samas reas, kui tõesti on soov paremale keerata ehk minnakse tõesti pöördele mitte ei kasutata A rada ette trügimiseks? Sellisel juhul ei näe küll midagi taunitavat. Teistele sõidukitele jääb rohkem ruumi, isik saab kiiremini minna sinna kuhu vaja jne.
Kuid miks ei kasutata meil sellist varianti, et kui sõidukis on vähemalt kolm inimest siis võib A rada kasutada? Selline skeem kastusel väga paljudes riikides.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#18

Algselt postitas: will
Samas kas on mõtet koos teistega tiksuda samas reas, kui tõesti on soov paremale keerata ehk minnakse tõesti pöördele mitte ei kasutata A rada ette trügimiseks? Sellisel juhul ei näe küll midagi taunitavat. Teistele sõidukitele jääb rohkem ruumi, isik saab kiiremini minna sinna kuhu vaja jne.

Kui see üks isik tahab paremale pöörata ja ülejäänud otse sõita, siis küll. Samas kui pöörata soovijaid rohkem on, võib juhtuda, et ka A-rajale tekib ummik ja tõenäoliselt selles mõte ongi, et ühissõidukirajale liiga palju muid sõidukeid ei satuks.
Samas LE ei ütle meetrite ega ristmike kohta midagi... "enne pööret" on suhteline.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: will
Ei, ei ole nii. Kui pole kirjas siis ka ei ole kirjas. Kellegi "märjast" unenäost ei pea mitte keegi juhinduma.
Kuid nüüd teemast-pikalt A reas sõitmine on samas taunitav aga politsei tõlgendus nendest meetritest on vahel küll vaieldav. Samas kas on mõtet koos teistega tiksuda samas reas, kui tõesti on soov paremale keerata ehk minnakse tõesti pöördele mitte ei kasutata A rada ette trügimiseks? Sellisel juhul ei näe küll midagi taunitavat. Teistele sõidukitele jääb rohkem ruumi, isik saab kiiremini minna sinna kuhu vaja jne.
Kuid miks ei kasutata meil sellist varianti, et kui sõidukis on vähemalt kolm inimest siis võib A rada kasutada? Selline skeem kastusel väga paljudes riikides.

Ise olen ka mõelnud et meigi võiks nö "carpool" ehksiis autojagamise rida, ehksiis rada kus võib sõita kui autos on 3/4 inimest olemas olla aga praktikas vist suht võimatu teostada seda asja. Neid radu meil niigi vähe, selleks peaks ikka 4+ rada ühes suunas minema.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#20

Algselt postitas: taneli01
Samas võib siin sõita julgelt ühissõidukirajal üle ühe ristmiku.Silmas on peetud just liiklussujuvust,et oleks piisavalt aega ümberreastamiseks ja oleks välditud ühissõidukile ootamatud ettesõidud.

Lisaks ära unusta mainida, et Helsingis on tegelikult ka teiste sõidukite peale mõeldud. Ehk siis ühissõidukite rida on selleks reserveeritud hommikuste ja õhtuste tipptundide ajaks. Muudel aegadel võivad seal sõita ka tavalised sõidukid. Ei ole reeglina väga vinguja tüüp, aga kahjuks peab nentima, et Tallinnas on nii mõnigi asi ära tehtud läbimõtlemata ja kiirkorras. 'Sest mujal ju on ka nii'. Kuigi Helsingis on kordades autosid rohkem, kui Tallinnas, ei ole seal see liiklus nii katastroof. Kui välja arvata Länsiterminali ümbrus ja õhtuti piki Mannerheimi välja sõitmise :) Need kaks on päris koledad :)
Vasta